Şimdi Ara

Vw Golf - Opel Astra ( Ezeli Rekabet ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
2.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zaman içinde Megane, Leon, focus, astra, ceed vs. öne geçmişlerdir ancak 2. el bayrağı hiç bir zaman el değiştirmedi.
  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Sadece petrol-head olayı değil, bence güncel Focus'un bile konforu sessizliği Golften üstün. Ancak ince detaylarda ve kalite hissinde Golfe göre dağıldıkları için ortalama müşteriye kendilerini izah edemiyorlar. Bireysel alıcının "büyük çoğunluğunun" test sürüşü yapmadan araç aldığını düşünürsek Focusun sürüşü çok iyi olsa da müşteri umursamadıkça elden birşey gelmiyor. Sürüş keyfi olarak Focus ayrı bir ligde zaten de, sürüş güvenlik önlemleri bu kadar yayılmışken ortalama müşteri ne yapsın olayına geldi artık.

    Çoğu kişi durumu anladığını bile farketmez ama Golfün gövde panel işçiliği ve keskinliği de müşteri kafasına kalite hissini pompalıyor. Panel aralık toleransları çok sıkı, genel küt tasarım dili bu sıkılığı vurgulayınca tek parçadan yontulmuş mermer gibi duruyor araba. Dediğin gibi VW bir otomobili nasıl sunacağını çok iyi biliyor.

    Golf 7'ye özel bir başarı daha var ki, zamansız tasarım. Araba eskimedi, doğruya doğru.




  • kıyasladığında sadece astraj - golf 6 katılmıyorum astra j golf 6 dan bana göre tasarım - yol tutuş olarak üstün bir araç. astra k tasarımıda güzel ama sanki o tasarım corsaya göre yapılmış sonradan astra k yapalım demişler gibi bir tasarım. golf 7 ve 7,5 güzel araba ama halen iyi bir yol tutuş sergileyemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mat2000

    Öncelikle şunu belirteyim; yazacaklarım tamamen kendi görüşlerimdir. Katılıp katılmamak zorunda değilsiniz.

    40 yaşındayım ve Golf'ü gençlik yıllarımdan beri çok beğenirim. Ta ki 4-5 yıl önce arkadaşımın 2 yaşında o zaman (2011 ya da 2012) modeli Golf'ünün arka koltuğuna oturana kadar.

    Arka yaşam alanının çok dar olması ve aradaki şaft tünelinin yüzünden arkada 3 kişinin oturması eziyet...
    İkinci olarak; direksiyona bir baktım; radyo kontrol düğmesi bile yok, hız sabitleyici bile yok, ki bunlar Reno Symbol'de bile neredeyse standart. Golf Sembol'un iki katı pahalı.

    Bu yılın başında sıfır araba alma durumum oldu ve bayileri dolaştım.

    Astra K Dizel Otomatik Dinamik aldım.

    Yine kendimce Golf Dizel Otomatik Comfortline (Dinamik de Astra'nın orta paketi o yüzden Golf'ün orta paketi ile kısaylayacağım.)

    Tasarım: Bana Astra K çok daha hoş hatlara sahip, tasarımı güzel geldi. (Tamamen kişisel, Golf'ün de ayrı bir duruşu var onun tasarımını beğenene saygı duyarım.)

    Motor: Astra K 1,6 136BG 320 Tork ile 1.6 C segment Dizel motorların tartışmasız en iyilerinden biri. Golf'ün dizel motoru kötü değil tabi ki ama Astra daha iyi.

    Şanzıman: Golf'de daha seri DSG var ama malum Dsg saatli bomba gibi ve ömrü tam otomatik kadar değil. Astra da ise tam otomatik, sorunsuz ve uzun ömürlü bir şanzıman var.

    Malzeme Kalitesi: Bu konuda Golf tartışmasız daha iyi. Daha iyi malzeme kullanılmış daha tok bir araç.

    Donanım: Donanım konusunda iki araç da modellerinin orta paketi. Astra neredeyse gırtlağa kadar dolu (Şerit takip sitemi, Ön çarpışma önleme sistemi, trafik levha okuma sistemi, ön-arka park sensörü, yağmur-far sensörü, kararan dikiz aynası, hız sabitleyici-sınırlayıcı, lastik basınç sensörü.....) ve Astra'da bu donanımlar standart olarak yani BELEŞ olarak sunulurken Golfte çoğu ekstra paket olarak alınabiliyor.

    İç Hacim: Astra özelikle de arka yaşam alanı olarak çok çok daha geniş. Golf şaft tüneli işini bir türlü çözemedi ve hala arkası 3 kişi için oldukça küçük. Astra sınıfının (C segment HB) en geniş arka yaşam alanlarından birine sahip.

    Fiyat: İki aracın sıfır fiyatları arasında 20-30 bin lira fark var. Golf daha pahalı. Üstüne Astra'daki donanımları Golf'e opsiyon olarak aldığımızda fark 40 bini geçebiliyor.

    Sonuç olarak malzeme kalitesi daha iyi ve trim sesi pek yok diye, Motoru, şanzımanı, donanımı daha az araca 30-40 bin fazla niye verilir anlamış değilim.

    Ben bunları masaya yatırdım ve Astra aldım. Fazladan vereceğim para da cebimde kaldı.

    Golf alan arkadaşlara da saygı duyarım, tercih meselesidir.

    Ama bu farklar ortada iken Golf, Astra'dan çok üstündür, ezer-geçer gibi laflar bence VW hayranlığından başka bir şey değil.

    Zamanınızı aldıysam affola. Amacım kendi düşüncelerimi aktarmaktı...
    Size tamamen katılıyorum. Aynı düşüncelerle ben de Astra aldım. Araçta ilk baktığım şeylerden birisi arka koltuktur. C hatcback de daha iyisi yok, hepsini denedim. Astra diğerleri gibi bagajı büyütüp insanın konforundan çalmamış. Dizel otomatik zaten muhteşem. Hem ekonomik hem de hızlı. Şimdiye kadar hiç bir arabayı tutuluyor diye almadım. Tutan tutsun ben kendi zevkime, rahatıma bakarım. Watts arka süspansiyon ile çok iyi bir yol tutuşu var.




  • Astra K pek beğenilmemiş; ilginç bir şekilde Astra K benim de Astra'yı rakiplerinin arasında başarılı bulduğum ilk tasarımdır. Yoksa Ford Escort ile başlayarak, sonrasında her zaman Golf-Focus ikilisi bana daha güzel gelmiştir, Astra K ile birlikte ilk kez gözüme güzel görünen bir tasarıma kavuştu.
  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    astra k güzel de çok pahalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay biraz iphone-samsung karşılaştırmasına benziyor. Bir tarafta daha fazla donanım, işlemci, özgürlük ve daha uygun fiyat olmasına rağmen, İphone un satışlarda hep lider olması.
    Bunun sebebi : İphone malzeme kalitesi, stabilitesi, imajı ve pazarlama becerisi.

    Astra ve golf te aynı şekilde. Birisi gözümde ne kadar donanım olursa olsun 2 sene sonra çöp olacak, fiyatı düşecek android bir telefon gibiyken diğeri yıllar geçse de fiyatını ve stabilliğini koruyan iki model.
  • 2014 yılında aldığım Golf 7 1.4 Tsi manuel aracımı geçen sene Astra K 1.4 Turbo otomatik ile değiştirdim.Astra'yı alma sebebim otomatik vitese geçme isteğiydi.Aracı bir buçuk senedir kullanıyorum ve çok memnunum,içi Golf'ten daha geniş(Boyum 1.90 bu arada),sürüşü daha keyifli,geri kalan konularda da Golf'ü aratmıyor.Golf'te iç mekandaki malzeme daha kaliteli,süspansiyonu daha yumuşak,ergonomisi daha iyi.Bunun dışında iki araç arasında bariz bir fark yok,Astra K Golf 7'ye yaklaşamıyormuş,Astra Golf'ün rakibi olamaz gibi ifadeleri abartılı ve mantıksız buluyorum,bana göre Volkswagen Golf'ü rakiplerinden üstün kılan özelliği her neslinde mevcut olan yüksek malzeme kalitesi ve işçilik,kullanışlılık,ergonomi,konfor,yüksek imajı ve herkese hitap eden klasik tasarım çizgisini koruması,ikinci elde değer kaybetmemesidir.
  • İki araca sahip olmuş biri olarak şunu söyleyebilirim.Astra J ve şu an Golf 7,ikisi birbirine denk araçlar.Golf Astradan daha kaliteli.Astranın sürüş özellikleri daha iyi.Otomatik alınacaksa kesinlikle vw alınmalı.Astranın şanzımanı biraz çağ dışı çok yakıyor ve performansı aşağı çekiyor.Yeni dsglerde düzgün kullanılırsa problem yaşayan yok.2013’den sonra büyük ölçüde düzelttiler.Opel benzinli motor işini beceremiyor dizelde ise Opel iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski golf 7 yeni astra j kullanıcısı olarak Golf 7 j kasadan çok daha iyi, k ile yaş farkına rağmen kafa kafaya yarışır diyorum. Şu an imkanım olsa tekrar golf 7.5 a dönerim. 8 geldiğinde zaten Astra nın hiç bir şansı yok bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 numaradaki kıyaslamaya yani golf 4 ve astra G olayına kesinlikle katılmıyorum.g kasa astralar özellikle 2000 ve 2001 model olanlar Almanların yaptığı gerçekten en iyi araçlarındandır.İç mekan yalıtım sürüş hissi sağlamlık yol tutuş kalite ve güven hissi bakımından Astra g golf 6 dan da İyi bence,arkadaşa başka şehirden araç almaya gittik tam 500 km dönüş yolunda 1.6 golf 6 yı ben kullandım 2000 model Astra g 2007 model golf 6 dan daha iyi ,hatta fark baya var ,Astra G Den Golf 6 ya binince clioya binmiş gibi oluyor insan
    Edit : Kişisel görüşlerimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quatrros -- 8 Kasım 2018; 23:36:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G ve J kasa kodlu modellerine bindim astranın. İkisininde çok farklı karakterleri vardı G kasa ilk arabamdı öyle sevdim ki astranın karakterini gittim J kasasını aldım. J kasayı alırken henüz Golf 7 yoktu dolayısıyla golf 6 ile J kasa arasında kalmıştım. Golf 6 yı detaylıca inceledim 200-250 km yol yaptım baktım ki babamın mk5 jettasından farkı yok ayrıca teknik olarak tasarım olarak Golf 6, J kasanın kıraatında olamaz. Golf 6 tezekdir, golf 6 pisliktir. Eyyyy. golf 6 sen kimsin ya ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün 2017 golfüme bitane passat highline önüme kırmak suretiyle ön tamponuma çarptı soldan passatın kapı komple içe göçtü bende sadece çizik var, çok kaliteli bir araç sağlamlık açısından.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Avrupada compact hb sınıfının her daim en çok satan aracı Golf olmuştur ve son yılları saymazsakda hep atbaşı takip eden model astradır . Bu durumun tek istisnası da astra h kasadır ve 2005 ve 2006 da astra satışları golf satışlarını geçmiştir. Başkada hiçbir model bırakın golfu satış adetinde geçmeyi, yaklaşamamıştır bile.

    Bundan sonrada ne astra nede başka bir model avrupa toplamında satış adetlerinde golfe yaklaşamayacaktır.



    1997 de astra aldık (f kasa) o zaman astramı golf mü diye çok düşündüm ama golf fiyat olarak 1 tık daha yukarıdaydı(üzerinden 21 yıl geçmiş çok net hatırlamıyorum ama fark küçüktü yani istesem onuda alabiliyorduk) ve iç mekanı çok kasvetli ve karanlık geldiğinden astra tercih etmiştik. o zamanlar astra ve golf satışları at başı gidiyordu(avrupa toplamı)



    sonrasında g kasa ile opel takibe devam etmiştir.



    h kasa ile (o yıllar için gerçekten çok iyi bir üretimdi) 2005 ve 2006 da golfü tahtından etme başarısını astra göstermiştir. (bunu yıllar öncesinde forumda yazmıştım) sonrasında zaten hiçbir araç c segmentinde 1.lik koltuğuna oturamamış ve iddia ediyorum ki uzunca bir sürede oturamayacaktır.



    Çünkü her ne kadar forumda eleştirilsede c segmentinin referans aracı herdaim golftür ve vw grup bu kozu kimseye kaptırmaz. Şimdi birisi çıkar vw fanatiği falan yazar onun için belirteyim daha sonra bir de h kasa astra aldım ama hiç golfüm olmadı, bundan sonrada olacağını sanmıyorum.



    Zamanında son 20 yılın satış adetlerinin sunulduğu bir tabloyla ilgili yaptığım çalışmanın sonucudur aşağıdaki veriler.





    1997 yılında golf ve astra pazarın çekişen iki oyuncusu iken bu iki modelin o sınıfın tüm satışların neredeyse %70 ini (%35 astra %35 golf)oluşturdukları görülüyor oysa 2007 yılında bu oran %50(%24 astra %26 golf) ye inmiş, yıl 2017 olduğunda ise oran %40 (%12 astra %25 golf) ında altında. dolaysıyla geçen yıllar sonucunda rakiplerin golf ve astra satışlarını erittiği ama en büyük erimenin astrada olduğu ve halen pazarın 1/4 ünü tek başına golfün domine ettiğini ortaya kouyor.



    son yıllardaki satış adetlerini irdelediğimizde ise golften sonra diğer modellerin satış adetlerinin artık atbaşı gittiği ortaya çıkıyor, buda forumda yıllardır söylediğim şey olan hangisi alırsanız alın atla deve değil sözünün tüketicide karşılık bulduğunun net ifadesi tüketici kendi zevkine, donanım, fiyat, motor-şanzıman tercihlerine göre farklı modeller arasında tercihini dağıtmış görünüyor.





    (Bütün satış değerlendirmeleri toplam avrupa pazarını içerir)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2017 model Temmuz çıkışlı sıfır Astra K Dynamic sahibiyim.

    Vakti zamanında 1998 model 1.6 GLS Astra Sedan sahibiydik. 52 litre deposu vardı, basınca şehir içi gibi yakar ama ibreyi de sonuna dayar o arabalar. Elektronik aksamı az olduğu için fazla arıza çıkarmaz. Parça fiyatları da öyle aman aman paralar değildir. Zamanın en sorunsuz araçlarıydı Vectra ile ikisi. GLS motor zaten ayrı efsaneydi araştırın bir bakın derim. O arabayla ne yollara girdik zaman oldu odun taşıdık, zaman oldu Kırklareli'den Urfa/Siverek'e zorunlu göreve gittik, yurtdışına ilk o arabamızla çıktık, otobanda ilk hız denemesini o arabamızla yaptık. Ben ve ailem için o Astra F kasa çok önemli bir yerde. Babam kömürlükten feragat ederek garaj yapmıştı Astramız için. Bir de bizim aracımız şampanya rengiydi, bakan bir daha bakardı. Duygulandım şimdi hatırlayınca. Kaldı ki rekabet, kaygı ve algı diye birşey yoktu. İnsanlar tercih yapardı sadece.

    2 yıl önce; C sınıfı bir araba baktığımda kişisel tercih değil de günümüzün kanseri 2. el kaygısı gözümün önüne geldi. 3 ay boyunca o bayi benim, bu bayi senin dolaştım. C sınıfı olunca mevzu her marka aracı test ettim sona Astra ve Golf'ü bıraktım. Doğuş Otomotiv opsiyonlu araçları getirmeyip, "3-4 ay sonra gelir o zaman ki fiyatı ödersin agam." deyince Astra'dan yana kullandım tercihimi. Kaldı ki pişman mıyım? Kesinlikle değilim. İlk bakımdan sonra yakıt tüketimim, her sabah Maltepe-Sabiha Gökçen-Acıbadem, 8.2 seviyelerine geriledi, otobana çıkıp gazlayınca da üzmüyor. Ben alırken geri görüş standart değildi opsiyon olarak satın aldım bir de sunroof aldım, sonradan da farlarımı kendim led yaptım. Bu ekstralarda tam yeterli seviyede. İçi geniş, bagajı bana yetiyor. Bir ara satmaya çalıştım. Bir hafta içinde satabilirdim de fakat piyasa yüzünden yerine alabileceğim bir araç yok, vazgeçtim.

    Araç Astra Dynamic yerine Golf Comfortline olsaydı; yazdıklarımdan farklı birşey yaşamayacaktım. Astra için yazdığım bu cümleleri Golf için kuracaktım. Comfortline'ı aşağı yukarı Dynamic ile aynı. Satışı da aynı şekilde. Zaten satış kaygısını anlamıyorum. Geçenlerde kur yüzünden en ucuz C sınıfı 160.000 oldu, 2. el fiyatlarını 150.000'e koydular, ya bu 5 kapı C sınıfı ya. Sonra dediler ki "Astra'nın 2. eli ölü." Her malın bir alıcısı var fakat doğru düzgün fiyat koyarsanız. Gözü, ağzı açık şekilde insanları kazıklamaya çalışmazsanız her aracın 2. eli hızlı.

    Siz ne kadar rekabet derseniz deyin, filo satışlarını kenara bırakırsanız +-%10-%15 fark harici aynı seviyelerde. Sadece son zamanlarda bir algı oluştu "Çeyrek Altın" diye. Ne gerek varsa..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apocalypto33

    İki araca sahip olmuş biri olarak şunu söyleyebilirim.Astra J ve şu an Golf 7,ikisi birbirine denk araçlar.Golf Astradan daha kaliteli.Astranın sürüş özellikleri daha iyi.Otomatik alınacaksa kesinlikle vw alınmalı.Astranın şanzımanı biraz çağ dışı çok yakıyor ve performansı aşağı çekiyor.Yeni dsglerde düzgün kullanılırsa problem yaşayan yok.2013’den sonra büyük ölçüde düzelttiler.Opel benzinli motor işini beceremiyor dizelde ise Opel iyi.
    j Kasanın ağır olmasındandır sizin şanzımana ağır ve çok yakıyor demeniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ER9

    j Kasanın ağır olmasındandır sizin şanzımana ağır ve çok yakıyor demeniz.

    Alıntıları Göster
    Vw’de manuel ve otomatik arasında yakıt farkı yok.Opelde otomatik alıyorsan +2 litre katalog verileri bile bunu söylüyor tork konvertörlü olmasından da dolayı.Eğer benim gibi hassassanız zf ve g-tronic harici tork konvertörlü şanzıman pişmanlıktır.Yavaş vites geçişini ve arabanın yığılmasını gördükten sonra soğuyorum.Opelin Aisin 1 vites değiştirirken dsg 3 vites değiştiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quatrros kullanıcısına yanıt
    Astra G nefis bir otomobildi, üretim maliyeti de dönemin Golf'ünden çok daha yüksek bir araçtı, mekanik olarak Golfle karşılaştırılmayacak kadar fazla özenilmişti. Sıfırı çıksa şimdi gider alırım. Kimse bu kadar keyifli otomobiller üretmiyor artık ancak G kasanın en büyük şanssızlığı Focus oldu. Ford cenevre fuarını yıkıp geçmişti Focusla 99da. Normalde Golfün tahtını devralacak kadar iyi olan Astra G Ford'un tüm zamanların en iyi kompakt otomobilini yaptığı döneme geldi ne yazık ki.
  • Golf 7,5 ve Astra j kullanmış biri olarak objektif yorum yapamam çünkü Astra k sürmedim. Fakat Golf gerçekten kaliteli bir araç. İç mekanda eleştirebileceğin, bahane üretebileceğin bir şey yok. Her şey yerli yerinde olması gerektiği gibi. Satış başarısını da bu özetliyor bence.

    Her şey iç mekandan ibaret değil tabi ki. Motor, şanzıman, tasarım, yol tutuş vs. tercih meselesi. Şu durumda hangisi deseler daha ucuza full Astra alırım
  • Bir tarafa astra j kasayı koysan diğer tarafa golf 6 yi koysan golf 6 yi anca vw fanatikleri seçer. Hatta vw seven çoğu insan tarafından dahi beğenilmemiş ve 3 sene gibi kısa bir ömrü olmus araç. Tr gibi bir ülkede bile golf 6 ikinci elde unutulmuş bir araç.



    Onun disinda hala vw nin dizelleri tirt. Dizel otomatikleri tam tirt.


    Ek olarak k kasa j kasadan sonra cidden kötü. J kasanın o heybetli duruşu yok. Yukarıda bir arkadaş belirtmiş cidden corsa çıksa iyi satardı. Kendi müşterisini kaybetti k kasa ile Opel. Golf almak isteyen golf alırdı zaten. Golf gibi olmaya çalışması beyhude.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 10 Kasım 2018; 5:12:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.