Şimdi Ara

VW bora (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
24.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Taner Bey,
    Yukarıdaki tablo çok şık :) hangi sitede var ?
    Benim Passat'ı daha yeni yeni tanımaya başladım, böyle bir tablo bulabilirsem süper olur..
    Motor sanırım AFV kodu ile başlıyor.
  • Sayın TDA7264 (bu Stereo Anfi Ara/Çıkış Katı değil miydi, bende bir KENWOOD var, 4 deck, 5'li CD, 2 x 500 W, dolaplı ve camlı, yok yok)

    http://de.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B5#Motoren_2

    Almanca Wikipedia sitesinden daha fazla faydalanabilirsiniz. İngilizcesinde bu kadar bilgi her zaman olmuyor. Alman markası ve aracı olunca Alman Wikipedia'da daha fazla bilgi var. Şu anda da zaten Viking 1 ve Viking 2 uzay araçlarının gezegen sistemimizi terk etmesi konusunu inceliyorum...

    Motor bilgilerini burada bulabilirsiniz.

    AVL de var. 130 HP

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     VW bora




  • arkadaşlar dediğim araç satılmış 21500 istiyormuş adam ben yanlış anlamışım ve dediği fiyata satılmış.Yani hemen hemen piyasası bu demek ki sizlerle paylaşayım dedim.Bu yakın zamanda araba pazarlarını dolaşacağım ve acele etmiyeceğim ama rengimi belirledim en azından gümüş rengi alacağım....
  • slm arkadaslar 2003 bora pacific aldım. motor kaputnun içinde ses izalasyon maddesi yok bu normal mi
  • Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    slm arkadaslar 2003 bora pacific aldım. motor kaputnun içinde ses izalasyon maddesi yok bu normal mi



    Ses izolasyon maddesi motor kaputunun içinde, alt tarafında (adı: İZOLATÖR) ve güvenlik duvarında (FIREWALL), yani motor bölümünü yolcu kompartımanından ayıran yerde, boruların girdiği, WESTINGHOUSE (ustaların deyimiyle: "mestanhavuz") fren merkezinin bağlı olduğu yerde 1 inch (2,54 cm) kalınlığında ve her iki tarafı alüminyum folyo ile kaplı taşyününden ibrettir. Mutlaka oradadır. Hiç bir zaman da sökülmez, ancak araç hurdaya çıktığında gider. Şüpheniz varsa lütfen özel/yetkili servise gösterin.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    slm arkadaslar 2003 bora pacific aldım. motor kaputnun içinde ses izalasyon maddesi yok bu normal mi




    hayırlı olsun hocam kaça aldın kaç kmde renk nedir manuel mi? detaylı yazarsan seviniriz.
  • Hayırlı ugurlu olsun.Kazasız belasız kullanmak nasip olur inş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    slm arkadaslar 2003 bora pacific aldım. motor kaputnun içinde ses izalasyon maddesi yok bu normal mi



    hayırlı uğurlu olsun , izalasyonun olmaması passific modelinden kaynaklanır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    slm arkadaslar 2003 bora pacific aldım. motor kaputnun içinde ses izalasyon maddesi yok bu normal mi


    Hayırlı uğurlu olsun arkadaşım fiyatınıda yazarsan sevinirim ....
  • Peki arkadaşlar ben şimdi 8v mi yoksa 16v mi almalıyım.Sıralı gaz sistemi kesinlikle taktıracağım bunuda bilmenizi istedim.Cevabınızı bekliyorum arkadaşlar....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tansed

    Peki arkadaşlar ben şimdi 8v mi yoksa 16v mi almalıyım.Sıralı gaz sistemi kesinlikle taktıracağım bunuda bilmenizi istedim.Cevabınızı bekliyorum arkadaşlar....


    fark etmez her ikisinde de sorun yaşamazsın...
  • taner bey in aracını incelerseniz 16 v LPG yazıyor kendisinde seat marka araç vardı çok memnun olduğunu lpg ile yazmıştı defalarca.ama sonra yakın akrabasına satmıştı.kendisi daha detaylı bilgi verir ama kesinlikle sorun çıkmaz 8 yada 16 v olması.

    benim araç 04 bora pasific en son ramazan bayramında 90-100 km ile sürekli gittim ve araç 185-190 kr yaktı benzinde.rakam oldukça ii olduğu için lpg düşünmüyorum ş.i de 250-300 kr yakıyor kuallanıma bağlı olarak...
  • Sevgili arkadaşım, EA111 serisi 1.6 litre motorun 8 valf veya 16 valf olmasında çok küçük farklar var. 16 Valfli motor biraz daha "teknolojik" bir motor, aslında (Japon otomobillerde 80'li yılların ortasından bu yana yoğun kullanılmaya başlanan çok valfli motorlardan ötürü) "modaya uymak"tan dolayı yapıldığı da söylenebilir. Üst kapağa kadar çoğu parçalar aynı, emme manifoldu ve eksoz manifoldu yer değiştirmiştir, eksoz manifoldu motor yağı karterinin tam içinden geçerek yağın daha çabuk ısınmasını da sağlamaktadır.

    8 Valfli motor alırsan gaz pedalı tepkin daha hızlı olur ama Hız Sabitleyicisi (Cruise Control) takılması daha zordur. 16 Valfli motor, yukarıdaki resimden de görüleceği üzere, "kutu" gibi ve hava filtresi motorun yanında değil, tam üzerinde, hava girişi sağ alt tarafta, Hız Sabitleyicisi takılması daha kolay, çünkü motor elektronik.

    Benim 2000-2003 arası 8 valf (Belçika üretimi, aynı banttan hem SEAT TOLEDO hem VOLKSWAGEN BORA çıktı) ve 2003-2008 arası da 16 valf motorlu aracım vardı. Gaz pedalı tepkimesi 8 valfte biraz daha doğrudan, 16 valfte ancak benim gibi bir hastanın hissedebileceği kadar az bir gecikme var (elektronik sinyal motor EPC sisteminde mekanik sinyale çevrilmesi çeyrek saniye sürmektedir). LPG her ikisinde de mükemmel uyum sağlar.

    Şahsi fikrimi soracak olursan 16 Valf alır derim. Bulamazsan temiz 8 Valf de olur. Ama şunu da belirteyim. 8 Valfli motordaki ÇİFT TARAFLI V-KAYIŞI VW tarafından yapılan en güzel teknik uygulamalarından birisiydi, diğer motorlarda uygulamadılar. Hâlâ 17 TYemmuz 2000 tarihinde gıcır gıcır sıfır SEAT TOLEDO'yu alıp eve gittiğim günü unutamıyorum. Çok farklı bir otomobildi. Ece Gürsel'i dudaklarından öper gibi bir his yarattı...

    Selamlar,

    T.G.




  • taner bey elerinize sağlık çok detyalı bilgi vermişsiniz.16 v olanlar elektronik gaz teli sanırım yokmuş dediğiniz gibi gaz tepkimesini hisstmek çok zor...

    saygılar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Sevgili arkadaşım, EA111 serisi 1.6 litre motorun 8 valf veya 16 valf olmasında çok küçük farklar var. 16 Valfli motor biraz daha "teknolojik" bir motor, aslında (Japon otomobillerde 80'li yılların ortasından bu yana yoğun kullanılmaya başlanan çok valfli motorlardan ötürü) "modaya uymak"tan dolayı yapıldığı da söylenebilir. Üst kapağa kadar çoğu parçalar aynı, emme manifoldu ve eksoz manifoldu yer değiştirmiştir, eksoz manifoldu motor yağı karterinin tam içinden geçerek yağın daha çabuk ısınmasını da sağlamaktadır.

    8 Valfli motor alırsan gaz pedalı tepkin daha hızlı olur ama Hız Sabitleyicisi (Cruise Control) takılması daha zordur. 16 Valfli motor, yukarıdaki resimden de görüleceği üzere, "kutu" gibi ve hava filtresi motorun yanında değil, tam üzerinde, hava girişi sağ alt tarafta, Hız Sabitleyicisi takılması daha kolay, çünkü motor elektronik.

    Benim 2000-2003 arası 8 valf (Belçika üretimi, aynı banttan hem SEAT TOLEDO hem VOLKSWAGEN BORA çıktı) ve 2003-2008 arası da 16 valf motorlu aracım vardı. Gaz pedalı tepkimesi 8 valfte biraz daha doğrudan, 16 valfte ancak benim gibi bir hastanın hissedebileceği kadar az bir gecikme var (elektronik sinyal motor EPC sisteminde mekanik sinyale çevrilmesi çeyrek saniye sürmektedir). LPG her ikisinde de mükemmel uyum sağlar.

    Şahsi fikrimi soracak olursan 16 Valf alır derim. Bulamazsan temiz 8 Valf de olur. Ama şunu da belirteyim. 8 Valfli motordaki ÇİFT TARAFLI V-KAYIŞI VW tarafından yapılan en güzel teknik uygulamalarından birisiydi, diğer motorlarda uygulamadılar. Hâlâ 17 TYemmuz 2000 tarihinde gıcır gıcır sıfır SEAT TOLEDO'yu alıp eve gittiğim günü unutamıyorum. Çok farklı bir otomobildi. Ece Gürsel'i dudaklarından öper gibi bir his yarattı...

    Selamlar,

    T.G.

    Çok güzel açıklamaydı sağol özellikle ece gürsel esprisi harikaydı.Ben şimdi 8v 16v olayını geçtim zaten kilometresi düşük temiz bi araba buldum mu artık demeyin keyfime .....




  • slm arkadaslar üyelik sorunundan dolayı uzun süre cevap yazamadım 2003 bora aldığımı söylemiştim iyi dilekte bulunan arkadaslara teşekkür ediyorum araç pacific donanımda atlantik mavisi renkte 38.000 km de ,otomatik vites, ilk sahibinden aldım oda 2003 yılında antalya başarandan almış ,gecen haziran ayında milano marka tüp taktırmış ruhsata işletmiş ,yine bir ay önce 4 adet michelen pilot primacy 195/65/R/15 lastik almış ,araç çok temiz 24.000 ytl ye aldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koseaa -- 24 Ekim 2008; 10:33:05 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    slm arkadaslar üyelik sorunundan dolayı uzun süre cevap yazamadım 2003 bora aldığımı söylemiştim iyi dilekte bulunan arkadaslara teşekkür ediyorum araç pacific donanımda atlantik mavisi renkte 38.000 km de ,otomatik vites, ilk sahibinden aldım oda 2003 yılında antalya başarandan almış ,gecen haziran ayında milano marka tüp taktırmış ruhsata işletmiş ,yine bir ay önce 4 adet michelen pilot primacy 195/65/R/15 lastik almış ,araç çok temiz 24.000 ytl ye aldım.



    hayırlı olsun hocam bende 2004 model trende mavisi senin aracın aynısı sanırım pasific manuel vites 80000 kmde lpgsiz Antalyadan aldım bende ikl sahibinden aldım 24000 aldım temmuz ayında...Allah şükür çok memnunum aracımdan satan kişi ile görüştüm özellikle kızımız gibi bakmıştık demişti ban ve araç hakkaten çok temiz ve çok diri duruyor.aracımı çok seviyorum...tekrar araç alırsam herhalde vw alırım kalitesi sürüş keyfi anlatılamaz..




  • 2004 model vw bora marka aracım var.Aracımda şöyle bir sorun var.Akşam üzeri aracımı evin önüne bırakıyorum ve geceleyin aracın arka fren lambaları ve arka camdaki fren stop lambası kendi kendine yanmaya başlamış.ev sahibi haber etti baktım sadece yanan lambalar arkada ve fren lambası ve üstteki stop lambasıyanıyor.Aracı çalıştırdım ileri geri yaptım ve lambalar söndü.Sadece frene bastığımda yanmaya başladı.

    Bugün sabah arkadaşın aracıyla okula gittim ve geldiğimde tekrar lambalar yanıyordu.Bir kaç kez frene bastım çektim söndü.Lambaların yanması için fren pedalına basınç lazım ama aracın içi boşken bu lambalar nasıl oluyorda yanıyor?

    Bu durum neden oluyor olabilir?Çözüm yolları nelerdir?Acaba sigorta ile ilgili bir sorun mu var?Araç 2 aydır bende ilkdefa başıma böyle bir olay geliyor?

    arkadaşlar bayramda sanayiye elektrikçiye gittik müşürü değiştirdik ama yeni müşürü takınca tüm fren lambaları hiç sönmedi.usta ne kadar uğraştıysada söndüremedi ve en son tekrar benim eski müşürü taktı.aldığım parça orjinaldi ve üzerinde vw audi seat amblemleri vardı.

    şimdi yine arasıra sürekli kendi kendine yanmaya başlıyor.artık aracı stop edince tekrar tekrar fren pedalına basıp fren sertleşinceye kadar basıp öyle aracı terkediyorum..

    Acaba fren pedalında bi yay varmı ki yay gevşedi ve pedal aşağıya doğru kayıp müşüre ağırlık yapıp öyle mi yanıyor?bu boraların fren pedalında yay var mı?artık son aklıma gelen ihtimal bu?




  • gerçekten ilginç bi sorun.Nedenini açıkcası çok merak ettim ilk kez böyle bir sorun duyuyorum.Umarım biran önce halledersin cevabını bekliyorum...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.