|
Volvo XC40 Kullanıcıları (232. sayfa)


-
-
Aracımızla ilgili belki daha önce bahsedildi ama amatör bir yazılım hatasını da dile getirmek isterim. Ekranda radyo kanallarını ayrıntılı açtığınızda direksiyon sağı kanal geçiş tuşuyla geçişleri yaparken orta ekranda görünen alanda ise radyolar değişiyor. Tuşla seçmeye devam ederken orta ekran uyumlu kaymayıp olduğu yerde bakıp kalıyor? Bu basit bir yazılım güncellemesiyle sanırım halledilir bir hata ki şık olmuyor:( Sabri beyden bununla işgili bildirim rica etsek yazılım uzmanlarına🙏🏼 -
Sabri Bey hala forumda iken benim de öğrenmek istediğim bir konu var. Malumunuz inscription paketli Xc 40 Turkiyeye gelmiyor. Arka difüzör, yan camlar altı çıta veya ön nikelajlı motor ızgarasına neden aksesuar olarak sahip olamıyoruz? Bunların hepsi inscription donanımda mevcut bildiğim kadarı ile. Bulunduğum ildeki bayi deneyen bayiler oldu ama ceza yediler dedi. Bu konu hakkında bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melankolik23 -- 30 Ocak 2021; 20:55:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben sis farı bile sordum taktıramadım. Araç sistemine ciddi müdahale gerekiyormuş fabrikadan üretimden olabiliyormuş🤦🏻♂️ tofaş reno eskiden ne güzeldi tak çalıştır!? Benim eski aracım 2014 bmw 320ie idi eklenen çıkarılan aksesuarın zenginliği yazılımı inanılmazdı o yönünü hala çok özlerim:( xc40’da ise sıfır:( -
araçtan ses şikayeti olan arkadaşlar,araçtaki ses click click ve gıcırtısı gibi mi
-
quote:
Orijinalden alıntı: hakanoz2000
Türkiye’ye gelen araçlarda SiriusXM uydu radyo uygulaması var mı ? Varsa nerede ? Yoksa neden yok ? Her ne kadar TuneIn uygulaması fazlasıyla yeterli olsa da SiriusXM’i de denemek isterim 😁 .SiriusXM sadece USA içinde çalışıyor bildiğim kadarıyla. Türkiyeden veya avrupadan dinlenemez.
Ben TuneIn den hiiiiç memnun değilim. Hatta Volvoyu bu tercihinden ötürü protesto ediyorum. TuneIn yerine , MyTuner kullansalardı keşke
Bazı radyolar lokasyon temelli. Mesela radyo seattle dan yayın yapıyor ve USA dışında dinlenmeye izin vermiyor. Niye internetten yayın yapan istasyon lokasyon temelli olur ki anlamıyorum. Ben sadece Nr1 ı Fenomeni falan dinleyebileceksem niye TuneIn i kullanayım internet kotamı harcayayım. Zaten onAir dinlerim. Bazı radyolara mesaj attım cevap yazmadılar. TuneIn e mesaj attım neden her istasyonu dinleyemiyoruz diye . "Tantana etme , dinliyorsan böyle dinle " dediler. Çok kısıtlı birkaç radyo global dinlenebiliyor o da yeterli değil.
TuneIn in kötü tarafı üyelikle girseniz lokasyon değişikliği yapamıyorsunuz. İşte MyTuner ın avantajı burada MyTuner da lokasyon değişikliği yapabiliyorsunuz. Benim çok sevdiğim bir istasyon var, seattle dan yayın yapıyor arabada TuneIn ile dinleyemiyorum. Telefonumda MyTuner var onla da dinleyemiyorum ama lokasyonu USA olarak değiştirdim. O sayede dinleyebiliyorum. Arabada TuneIn olmasına rağmen ya telefonda MyTuner açıp bluetooth ile ya da android auto üzerinden dinliyorum ki çok zahmetli.
BU arada MyTuner yanılmıyorsam Portekiz bazlı avrupa şirketi, TuneIn USA bazlı. Volvo yönetimi tahminim avrupadadır. Tamam sahibi Çinliler ama karar yönetim Avrupadadır diye düşünüyorum. neden Avrupa dururken amerikan şirketini tercih etmişler onu da anlamadım.
-
Yapmayın arkadaşlar, buradan cik cik, klik klik, tak tuk şeklinde tarifler ile ses tarifi yapıp birbirinizi yanıltmayın, her cik cik öten kuş serçe değil. Ses şikayetiniz varsa gidin bir servise danışın. Aynı model başka bir araç ile karşılaştırın sonra karar verin. Buradan çıkacak tek sonuç Cem Yılmaz'ın meşhur esprisi olan 'Kayanımda da vardı' türü sonuçlar olur.
-
Hayır Sabri bey aynı aracı kullanıyoruz arkadaşlarla ,başıma gelen bir olayda var ,servis te geçen ay çözdük.O yüzden sordum cem yılmaza bağlamayalım:)
Ses ile ilgili sorun olan arkadaşlar motor kaputunu açın,kaput açıldıgında dip noktası kasis lerde çukurlarda özellikle sürtme yapıypdu o sürtme sesi içeriye gıcır gıcır ses olarak geliyodu.sürtme var mı ypk mu zaten aşınmadan anlarsınız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araç hayali olan varsa geçmiş olsun. Şaşırmadık!
twitter
Emre Özpeynirci on Twitterhttps://mobile.twitter.com/eozpeynirci/status/1356369861488889859?s=24
-
Hayaldi gerçek oldu!
Tüm dünyada, özellikle gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde elektrikli araçlar teşvik edilirken, bizim ülkemizde insanımızın ve geleceğimizin durumunu özetleyen beklediğimiz bir gelişme olmuş.
Milyonlarca dolarlık yatırımlarla fabrika kuran, istihdam yapan, AR-GE çalışmaları için sürekli artan bir bütçe ayıran araba üretici firmaları bile sattıkları bir araçtan ne kadar kazanıyor, vergi alan devletler ne kadar kazanıyor? Üzücü bir durum. Ne dersek diyelim, gerçek olan şu ki, üretemeyen ülkelerde devlet vergilere yüklenir.
Zaten elektrikli arabalara karşı gerek menzil durumu, gerek şarj olanakları vs nedeniyle bizim insanımızın bir olumsuz bakışı vardı. Ayrıca fosil yakıtlı araçlara göre özellikle batarya maliyetleri nedeniyle üretim maliyeti çok yüksekti. Yıllık MTV hesaplaması absürt derece saçmaydı. Şimdi Türkiye'de iyice mezarı kazılmış oldu.
Bizim ülkemizde, arabalardan %3 ile %10 arası gelir elde eden, araba firmaları ve distribütörleri kıyasıya eleştirilir ve yerden yere vurulur ama bir arabadan kendisi kadar, hatta üç katı kadar vergi alındığında kimsenin sesi çıkmaz.
Bu durumu Neyzen Tevfik şöyle özetlemiş;
"Türk insanı tuhaftır,
Her bir lafı (şeyi) kaldırmaz,
İbne dersin kızar ama
S....sin de aldırmaz"
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 2 Şubat 2021; 11:8:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bir tanıdık enteresan bir yorum yaptı: Bu vergi artışı ile EV lere olan talebi ertelemeye çalışıyor olabilirler dedi. TOGG satışa çıkana kadar vergileri böyle tutup kimseye EV aldırmayacaklar. TOGG satışa çıkınca da EV vergilerini azaltıp böylece daha fazla kişinin TOGG almasını sağlamaya çalışıyor olabilirler dedi. .
-
quote:
Orijinalden alıntı: x-raytedBir tanıdık enteresan bir yorum yaptı: Bu vergi artışı ile EV lere olan talebi ertelemeye çalışıyor olabilirler dedi. TOGG satışa çıkana kadar vergileri böyle tutup kimseye EV aldırmayacaklar. TOGG satışa çıkınca da EV vergilerini azaltıp böylece daha fazla kişinin TOGG almasını sağlamaya çalışıyor olabilirler dedi. .
Yorumun ilk kısmına katılıyorum ama bence TOGG piyasaya çıkınca ÖTV'leri genel olarak azaltmak yerine ona özel farklı teşvikler uygulanacak.
-
Utanmasalar aldığımız nefese bile vergi ekleyecek deyyuslar. Nerede kaldı refah içinde yaşamak… -
Hocam, bence önümüzdeki seçimin konusu vergiler olacak. X parti ÖTV'yi kaldırıyorum diyecek, şu anki abiler de şirin gözükmek için %y'ye düşürdük diyecek. Muhteşem hedef 2023, aynı zamanda Togg'un çıkış tarihi. Bu sebeple önerme makul derim. -
Cok sacma, TOGG satisi baslayana kadar, TOGG'un satilabilmesi icin Sarj altyapisinin kurulmasi ve yayginlasmasi lazim ki, herkes gönul rahatligi ile alsin. Simdi bu kararla BEV satisi azalacak, Sarj altyapisina yatirim yapanlar bu kararlarini ve istasyon sayiklarini tekrar gözden gecirecek, TOGG satisa ciktiginda yeterli istasyon olmamasini bahane ederek kimse almak istemeyecek, kimsa almayinca yeni istayon kurulmayacak .......
Yani salt kisa vadeli gelir odakli yönetim anlayisi oldugunu bu sekilde tescil etmis olduk. Yazik...
-
quote:
Orijinalden alıntı: x-raytedSiriusXM sadece USA içinde çalışıyor bildiğim kadarıyla. Türkiyeden veya avrupadan dinlenemez.
Ben TuneIn den hiiiiç memnun değilim. Hatta Volvoyu bu tercihinden ötürü protesto ediyorum. TuneIn yerine , MyTuner kullansalardı keşke
Bazı radyolar lokasyon temelli. Mesela radyo seattle dan yayın yapıyor ve USA dışında dinlenmeye izin vermiyor. Niye internetten yayın yapan istasyon lokasyon temelli olur ki anlamıyorum. Ben sadece Nr1 ı Fenomeni falan dinleyebileceksem niye TuneIn i kullanayım internet kotamı harcayayım. Zaten onAir dinlerim. Bazı radyolara mesaj attım cevap yazmadılar. TuneIn e mesaj attım neden her istasyonu dinleyemiyoruz diye . "Tantana etme , dinliyorsan böyle dinle " dediler. Çok kısıtlı birkaç radyo global dinlenebiliyor o da yeterli değil.
TuneIn in kötü tarafı üyelikle girseniz lokasyon değişikliği yapamıyorsunuz. İşte MyTuner ın avantajı burada MyTuner da lokasyon değişikliği yapabiliyorsunuz. Benim çok sevdiğim bir istasyon var, seattle dan yayın yapıyor arabada TuneIn ile dinleyemiyorum. Telefonumda MyTuner var onla da dinleyemiyorum ama lokasyonu USA olarak değiştirdim. O sayede dinleyebiliyorum. Arabada TuneIn olmasına rağmen ya telefonda MyTuner açıp bluetooth ile ya da android auto üzerinden dinliyorum ki çok zahmetli.
BU arada MyTuner yanılmıyorsam Portekiz bazlı avrupa şirketi, TuneIn USA bazlı. Volvo yönetimi tahminim avrupadadır. Tamam sahibi Çinliler ama karar yönetim Avrupadadır diye düşünüyorum. neden Avrupa dururken amerikan şirketini tercih etmişler onu da anlamadım.
Alıntıları GösterÖncelikle ayrıntılı paylaşımınız için teşekkürler. SiriusXM neden yok öğrenmiş oldum. Yurtdışında yaşadığımdan TuneIn kullanışlı geliyor. Gerçi bahsettiğiniz gibi bazı radyolar değişik nedenlerle dinlenemiyor ama yine de işimi görüyor. İlginç olan bazı radyo kanalları -özellikle haber kanalları- IOS uygulaması üzerinden dinlenebilirken araçtaki uygulama üzerinden bağlantı kurulamıyor (internet kaynağı aynı telefon). Öyle durumda CarPlay üzerinden bağlantı kuruyorum ama kablo tak-çıkar her zaman pratik olmuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bence yanlış yorumluyorsunuz. Türkiye 'de zaten halkın EV kullanımı istenmiyor. Benzin ve Mazot dan elde edilen vergi yanında devletin ÖTV den elde ettiği gelir hiç kalır. Türkiye de sadece bir günlük yakıt tüketimini ve 1 lt benzinin fiyatının yaklaşık %53'ünün vergi olduğunu bir düşünün. Bu araçlara geçiş devletin Türkiye de yaklaşık %17 ye yakın vergi kaybına neden olacaktır. Bu nedenle EV lerin vergisinin daha da arttırılacağını düşünüyorum ki herkes fosil yakıtlı araçlar kullanmaya devam etsin. Üretilen TOGG ülkemiz vatandaşları için üretilmiyor zaten. Öncelikli olarak üçüncü dünya ülkelerine pazarlanması amaçlanıyor. Bu Hem cari açığı azaltacak hemde istihdam sağlayacak diye düşünüyorlar. Türkiye de asla halkın refahı için ekonomik kararlar alınmıyor. Ekonomik kararlar herzaman devleti şirket gibi görüp, devletin ekonomisini rahatlamak için alınıyor. O yüzden onlar için biz herzaman sadece vergi mükellefiyiz maalesef.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi victoriuss -- 2 Şubat 2021; 23:33:34 >
-
"Üretilen TOGG ülkemiz vatandaşları için üretilmiyor zaten. Öncelikli olarak üçüncü dünya ülkelerine pazarlanması amaçlanıyor. Bu Hem cari açığı azaltacak hem de istihdam sağlayacak diye düşünüyorlar." bunu nereden duydunuz ama doğru değil. TOGG ilk yıl ihracat yapmayacak, sonraki yıllarda ise en fazla %10'luk bir ihracat payı ön görülüyor.
Bu arada 3. dünya ülkelerine elektrikli otomobil satmak da baslı başına bir strateji faciası olur :).
Otomotiv'de elde edilen vergi toplam Vergi gelirlerinin %5'59 iken Petrol ve Doğalgazdan elde edilen vergi toplam gelirlerin %8,28 yani öyle arada uçurum yok. Alkol ve tütün toplamı ise %10'a yakın :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssozen11 -- 3 Şubat 2021; 0:1:59 > -
Bu bir anlayış ve bakış açısı meselesi aslında.
Pandemi nedeniyle evde tıraşın artması üzerine tıraş makinelerinde vergiyi arttıran anlayıştan elektrikli araçlar için vergiyi düşürmesini değil daha da arttırmasını bekliyorum.
Ben şahsen TOGG, yerli araba, yerli uçak, doğalgaz kaynağı, boğaza kanal, uçtuk, kaçtık vs vs haberlerine temkinli yaklaşıyorum. Yaşım gereği 40 yıldır yapılan bu haberlerin büyük bir kısmının siyasi propaganda amacıyla abartıldığını, hatta zaman zaman yalan söylendiğini gördüm. Yanlış anlaşılmasın bir çok parti iktidarında bu oldu, oluyor. Ülkemizde yetişen bir çok bilim insanının yurt dışına gitmesini yani beyin göçünün nedenlerini onlardan dinlesek bile yeterli. Kendimizi kandırmamıza gerek yok. Atatürk'den sonra bu ülkede politikacılar ve iktidarlar üretimden yana anlayışa sahip olmadı hiç.
ODD verilerine göre 2020'de sadece 844 elektrikli araç satışı yapılmış. Bu neyin kafası anlayamadım.
Bu bir anlayış ve bakış açısı meselesi dedim ya;
Örneğini ben 30 yıllık Ziraat Mühendisiyim. 30 yıldır tarım alanında yapılan vergi ve diğer düzenlemeleri anlatsam sayfalar almaz. Ziraat Mühendisleri Odası'nın sitesinde bunların ayrıntısını görebilirsiniz. Bu ülke insanı ve politikacısı betonu seviyor maalesef. Bir bakan demişti ya, "beton makinesindeki pat pat sesini çok seviyorum" diye.
Neyse konuyu dağıtmayayım. Ne desek boş. Farklı seslere kulak veren mi var?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 3 Şubat 2021; 8:57:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhaba Sabri Bey.
Bu konuyu Volvo Genel Merkezi'ne mail ile ileteceğim ama sizi forumda bulmuşken size de iletmek istedim. İlgili yerlere sizde iletebilirsiniz sevinirim.
Ben Volvo XC40 T5 Plug İn Hybrid kullanıyorum. Aracı şarj ettiğimde %80'lik şarj yani 30-35 kilometrelik mesafe bana yeterli oluyor. %80 şarj etmek batarya ömrü açısından daha verimli. Aracı şarj ederken araç ekranında şarjın yüzdesi, kalan süresi gibi bir bilgi yer almıyor. Bu bir yazılım ile çözülebilir diye düşünüyorum. Bazı PHEV araçlarda bu mevcut. Hatta bir tık daha ileri gidiyorum ve şu da yapılabilir mi diye düşünüyorum; bir programlama yapabilsem ekran üzerinden ve aracı % 80'e geldiğinde şarjını kapatsa. Ya da ben bir süre belirlesem ve o süre sonunda şarjın enerjisini kesse. Belki bu hayalimiz olur ne dersinizAma bu olamıyorsa bile en azından araç ekranından bataryanın yüzde kaçının şarj olduğunu görebileceğimiz bir yazılım güncellemesi olursa çok iyi olur.
Bir de araç AC tipi şarj ile en çok 3.7 Kw hızda şarj edilebiliyor. Oysa başka araçlarda bu 7 kw, 11 kw, hatta bazılarında 22 kw hızda şarj edilebiliyor. e-şarj'dan verilen bilgiye göre daha önce 3.7 kw hızı olan bazı araçlarda yazılım güncellemesi ile bu 11 kw hıza çıkarılmış. Bizim araçlar için de bir yazılım güncellemesi ile hızlı şarj imkanı olabilir mi?
Teşekkürler şimdiden.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 3 Şubat 2021; 9:19:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X