Şimdi Ara

VOLVO SEVERLER BULUŞMASI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Volvo severler,
    19 veya 20 Nisan tarihleri arasında İstanbul'da öğlen veya ikindi vakti bir yemeği de içeren bir Volvo severler buluşmasına ne dersiniz? Bana her iki gün de uyar. 10 Nisan'a kadar herkes görüşünü yazarsa bir program yapabiliriz. En az 6 Volvo sahibine ulaşırsak toplanalım, derim.
    Ailecek katılımlara açığız.
    Kestane kebap acele cevap.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 3 Nisan 2008; 15:30:46 >



  • Hesheit arkadaşım teşekkürler. bence bu forumun eksiği olan bir durumdu buluşma konusu.
    ben mutlaka gelmek isterim. büyük bir ihtimallede eşimle birlikte katılırız.

    uzun zamandır söyleyemediğim bir not da ileteyim.
    nickname'im olan ROADEVIL geçlikten kalma bir lakap.
    yoksa öyle yol canavarı falan değilim çook uzun zamandır. :-)
  • Merhaba,


    aracım Nisan sonuna kadar serviste kalacak.. bu yüzden katılamam ama önümüzdeki aylarda devamı gelirse katılırım.otomatik şanzımanın elektronik biriminde meydana gelen arıza nedeniyle aracı serviste bıraktım. parça da İsveçten gelecek o yüzden ay sonuna kadar araba yok..
  • meteg dostum sana geçmiş olsun zor valla ben arabayı evoya bırakıp yayan dönerken ve şimdi firma arabama binerken hissettiklerim hep aklımda. hesheit dostum iyi düşünmüşsün bende isterim bööle bi organizasyonu. inşallah iş güç çıkmaz gelirim bi volvo konvoyu yaparız artık :)
  • teşekkürler,


    ben bir konuyu açıklığa kavuşturmak isterim.. çünkü bu forumda otomatik şanzıman ve Volvo,Alfa,Rover gibi araçlara karşı bir antipati var. bozulan ünite 12 yaşında.dolayısıyle ben bunu tamamen normal karşılıyorum.. bunu özellikle(bu araçların servisi pahalı servisten çıkamazsınız diyen kişilere)söylüyorum.doğrudur parçalar biraz pahalıdır. ama 12 yaşındaki aracımın bugüne kadar bulunamayan bir tek parçası olmamıştır.Türkiye'de bulunmayanlar İsveçten ithal edilerek getirilmektedir. parçalar tamamen orijinal olup montaj sonrası garanti de verilmektedir.. eee daha ne olsun?


    bazı arkadaşlara göre tek kriter aracın kolay satılıp satılamaması.. biz daha Amerika olmadık sevgili arkadaşlar.. yani araç alıp 2 sene kullanıp satacak zenginliğe sahip değiliz. burada amaçlanan şey bir aracı imkan olduğu müddetçe uzun süre kullanarak araca ödenen parayı amorti etmek.Türkiyede araç satmak sadece ve sadece zarar demektir.ekonomik tablolar ortadayken araç alacak kişilere aman sakın alma satamazsın şeklinde cevap veren kişiler iyi düşünsün.. belki o kişi o aracı beğendi ve uzun süre kullanmak üzere alacak, sırf başkaları alma dedi diye almazsa bu defa bu araçtan olacak ve mahrum kalacak araçtan. unutmayalım ki zevkler ve renkler tartışılmaz.. ben bu aracı aldığımda bana bu araç alınırmı diyen çok oldu.. ama ben onlara dedim ki bu aracı ben kullanacağım siz değil, size ne oluyor? sahip olduğum aracın donanımına günümüzde hala birçok araçta standart olarak rastlanılamamakta.. neymi bunlar?

    2 litre 5 silindirli tamamen elektronik kontrollü motor, otomatik şanzıman, ısıtmalı koltuklar, çift bölgeli klima,6 havayastığı, elektrikli camlar,elektrikli ve ısıtmalı aynalar,elektrikli ve hafızalı ön koltuklar,Asr,Abs,tamamen deri döşeme,hız sabitleyici,farlarda yıkama ve silecek sistemi, otomatik şanzıman ateşleme motor, airbag ve frenler için ayrı ayrı toplam 5 ecu..

    şimdi bu araçlar alınmaz diyenlere soruyorum? hala aynı mı düşünüyorsunuz?

    5000 ytlye bu özelliklerde araç nerde var sevgili arkadaşlar? yenisinin 100,000€ olduğunu da hatırlatmama gerek var mı?

    üstelik bu aracın senelik vergisi 210+210 420 ytl..


    bundan iyisi şamda kayısı..


    son nokta olarak, bir araç beğenen arkadaşlarımız aracı diğer arkadaşlarımız alma dese de alabilirler.. çünkü zevkler ve renkler görecelidir.. araçları bilmeden eleştiren ve alınmaz diyen kişilere sözüm ise..


    "Soluğuna güvenen zurnacı olur"



    saygılar




  • Meteq arkadaşım merhaba,

    Yazına bir 850'ci olarak tamamen can-ı gönülden katılmakla birlikte araç özelliklerinde ufak 2 düzeltme yapmadan da geçemiyeceğim.Şöyleki ;

    1- 6 değil 4 havayastığına sahibiz.(ön 2 yan 2)
    2- 5 değil 2 Ecu'ya sahibiz a-Motor b-Şanzuman(sadece otomatiklerde)
    Abs de (+Traction control) aslında ayrı bir ecu değil modül olarak Abs ünitesiyle beraber tümleşikdir.

    Sevgi ve Saygılarımla
  • iyipeki nickli arkadaşım,


    maalesef yanlışın var çünkü araçta önde 2 ön koltuklarda 2 ve arkada da 2 olmak üzere toplam 6 adet havayastığı var. belki senin aracında arka koltuklarda yoktur ama benimkinde var. benim aracım otomatik o yüzden airbag ve fren ecuları ile beraber ateşleme, motor ve otomatik şanzıman ecularının toplamı 5 oluyor. ama belki senin aracın yüksek modelse 1997 olabilir o zaman ateşleme ve motor için 2 yerine tek ecu kullanılır. ama ön koltukların arasında el freninin altında bir airbag ecusu vardır. sen görmedin belki.. fren ecusu sigorta kutusunun hemen yanında motor bölmesindedir.


    yani bilgilerde bir yanlış yok..



    saygılar
  • Merhaba Meteg,

    Bizim araçlarda (sadece 850'ler için söylüyorum bendekide 96) Türkiye'ye girmiş (Resmi ithalat,grey marketler veya gümrükler olsun) hiçbir modelinde arka koltuk da veya arka kapı tarafında kesinlikle hava yastığı yoktur, + ayrıca dünya da yok ve üretilmemişdir.Bu söylediğim tüm model gamı ve donanım seviyelerini de kapsar, yani ister GLE, ister GLT, ister SE,ister T5, ister T5-R, ister R olsun hepsi aynı 4 hava yastıklıdır.
    Belki seni şu nokta yanıltmış olabilir, yanlış hatırlamıyorsam arka koltuk ile basamak arasında küçük üçgen bölgedeki saç parçanın üzerinde SIPS yazısı vardır.Fakat sadece yazısı var içinde hava yastığı yok yani
    Bunuda gördüğüm birçok kazalı(yandan da dahil) ve pert'e çıkmış 850'lerden biliyorum.
    Gelelim ECU'lara yani türkçe meali Elektronik Kontrol Ünitesi; modül veya rölelerle görünüm itibari ile rahatlıkla karıştırılabilinir, ama işlev ve fonksiyonlar açısından farklılıklar gösterirler. Seninde bildiğin gibi esas yeri motor kaputunun altında radyatör su ekleme kabının yanındaki kara kutu.Bu kutunun içerisinde düz viteslerde tek, otomatiklerde ise 2 adet (2.si otm.şanzuman için) ECU bulunur.
    Senin bahsettiğin ön koltukların arasında tarif ettiğin yerde yani el frenin altındaki ECU değil darbe(çarpışma) sensor modülüdür.
    Fren ECU'su dediğin yerde de sadece büyükçe bir röle var, aslında birçok fonksiyon için farklı ebatlarda birçok röle var.
    Umarım açıklamalarımla yardımcı olabilmişimdir, eğer halen ??? varsa buluşmadan bahsediliyordu böyle bir organizasyon yapıldığı takdirde araçlarımız üzerinde birlikte inceleriz.

    Sevgi ve Saygılarımla




  • Arkadaşlar,
    Muhabbet güzel de konumuz Volvoseverler buluşması idi!
    ...
    meteg dostum,
    Araçla gelmeniz şart değil, buluşma olursa sizi de aramızda görmek isteriz.
  • Arkadaşlar neredesiniz?
    Volvo sevgisi ve birlikteliği forumla sınırlı kalmasın isteriz !!!
  • Yarın katılım bildirimi için son gün. Hatırlatılır.
  • Sevgili arkadaşlar,


    bildiğiniz üzere çok sevdiğim Volvo 850'min otomatik şanzımanında sorun vardı, ve servis bana beklenen haberi verdi. yeni otomatik şanzıman gerekli şeklinde.. bunun sebebi ise bu senelerde üretilen araçların bazılarında yani bazı şasi nosuna sahip araçlarda otomatik şanzımanlarında sorun olması imiş, aracın garantisinin devam ettiği dönemlerde gerekli değişimin yapılması o zamanki sahiplerine teklfi edilmiş ama ne hikmetse o zamanki sahipleri bunu yaptırmamışlar.. sonucu mu? şimdi İsveçten vites kutusu bekliyoruz gelince takılacak ve servis bunun için bana 3 sene garanti de veriyor. tek sinir bozucu tarafı maliyeti.. işçilikle beraber 8500 ytlye mal olacak. ama sanırım bundan sonra sorun yaşamayacağım pek. kendim şanzımancı olmama rağmen bu araca ait parçaların servis haricinde dışarıdan getirtilmesi haricinde temin edilememesi nedeniyle kişisel tamir çabalarım da boş kalmıştır. o yüzden aracı 2 Nisan'da servise bıraktım, sanırım vites kutusu 10 Mayısta gelecek ve ben de aracı 12 veya 13 Mayıs'ta teslim alacağım..


    bu arada 10 Nisan'da taşındığım için 16 gündür internetim yoktu ve foruma bakma imkanı bulamadım. bahsi geçen Volvo severler buluşması ne oldu? bu buluşma oldu mu? eğer olmadı ise bundan sonra olursa ben katılacağım..


    hepinize sevgilier..




  • Sevgili iyi niyetli Volvo severler
    2011 yılında V60 araç aldım. aracım son 100bin km de idi. Aracım alındıktan sonra 1 kez motor arızası (araba çalışmıyor çekiciyle gitti) ve 6 sefer motor soğutma sistemi alarmları yüzünden servise gitti. Her seferinde alarmı söndürüp yok boru değiştirdik, yok bilmem neleri tamir ettik diye faturaları elime verip gönderdiler. En son aynı alarmı verdiğinde aracımı kullanarak volvo'ya götürdüm. Bana dedikleri motor bloğu çatlak , değişmesi lazım. Fiyatı 40 bin lira + ekstralar. Ya da sağda solda parçaları yaptırcaklarmış (herhangi bir malzeme bilgisi olmaksızın işlerine geldiği gibi , tornacı neyi tornalarsa ) böyle olursa da 20 bin liraymış. Allah razı olsun.

    Arabam servise bırakıldığında gidiyordu. "Arabamı toplayın. Bu iş mahkemelik olacak" dediğimde ise servis müdürü beni dinlemeden telefonda avaz avaz bağırıp " toplayın şunun aracını naparsa yapsın" diyerek telefonu kapadık. Yanında olsam beni döverlerdi eminim. Arabamı darmadağın bir halde servisten aldırdım. şimdi farklı bir yerde tamir edecekler, bişeye benzeyecek mi emin değilim.

    Konuştuğum avukatlar şirket aracı olduğu için farklı değerlendirileceğini, davanın en az 3 sene süreceğini , duruşmaların olacağını vs. işin uzayacağını söylediği için vazgeçtim.

    Bu olayı İsveç'e de yazdım, Arkas holding e de yazdım. Kimse sikine takmadı.

    Bir daha asla Volvo araç almam . Alana da acırım. Hayatımda böyle şerefsizliklerle çok karşılaşmış bir insan değilim.
    O yüzden siz arabınızı sevin ama kimlerden malınızı aldığınızı, sizi soyuyorlar mı , dolandırıyorlar mı , kandırıyorlar mı yoksa malınıza tecavüz mü ediyorlar iyi bilin derim.

    Ayrıca şu Volvo servislerinde tamirciyle direkt muhattab olma işi İsveç usuluymüş. Adamın atölyesine girdiğinde yok beygiri arttırayım şu para, yok bilmem nesini değiştirelim şu para. Adamların pazarlamacılık yapmaktan tamir etmeye vakitleri kalmıyor.

    Yaşadığım bir olay. Değerlendirmesi size kalmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihagirman

    Sevgili iyi niyetli Volvo severler
    2011 yılında V60 araç aldım. aracım son 100bin km de idi. Aracım alındıktan sonra 1 kez motor arızası (araba çalışmıyor çekiciyle gitti) ve 6 sefer motor soğutma sistemi alarmları yüzünden servise gitti. Her seferinde alarmı söndürüp yok boru değiştirdik, yok bilmem neleri tamir ettik diye faturaları elime verip gönderdiler. En son aynı alarmı verdiğinde aracımı kullanarak volvo'ya götürdüm. Bana dedikleri motor bloğu çatlak , değişmesi lazım. Fiyatı 40 bin lira + ekstralar. Ya da sağda solda parçaları yaptırcaklarmış (herhangi bir malzeme bilgisi olmaksızın işlerine geldiği gibi , tornacı neyi tornalarsa ) böyle olursa da 20 bin liraymış. Allah razı olsun.

    Arabam servise bırakıldığında gidiyordu. "Arabamı toplayın. Bu iş mahkemelik olacak" dediğimde ise servis müdürü beni dinlemeden telefonda avaz avaz bağırıp " toplayın şunun aracını naparsa yapsın" diyerek telefonu kapadık. Yanında olsam beni döverlerdi eminim. Arabamı darmadağın bir halde servisten aldırdım. şimdi farklı bir yerde tamir edecekler, bişeye benzeyecek mi emin değilim.

    Konuştuğum avukatlar şirket aracı olduğu için farklı değerlendirileceğini, davanın en az 3 sene süreceğini , duruşmaların olacağını vs. işin uzayacağını söylediği için vazgeçtim.

    Bu olayı İsveç'e de yazdım, Arkas holding e de yazdım. Kimse sikine takmadı.

    Bir daha asla Volvo araç almam . Alana da acırım. Hayatımda böyle şerefsizliklerle çok karşılaşmış bir insan değilim.
    O yüzden siz arabınızı sevin ama kimlerden malınızı aldığınızı, sizi soyuyorlar mı , dolandırıyorlar mı , kandırıyorlar mı yoksa malınıza tecavüz mü ediyorlar iyi bilin derim.

    Ayrıca şu Volvo servislerinde tamirciyle direkt muhattab olma işi İsveç usuluymüş. Adamın atölyesine girdiğinde yok beygiri arttırayım şu para, yok bilmem nesini değiştirelim şu para. Adamların pazarlamacılık yapmaktan tamir etmeye vakitleri kalmıyor.

    Yaşadığım bir olay. Değerlendirmesi size kalmış.



    Geçmiş olsun hocam.

    Aracınız tamamen yetkili servis bakımlı ise ve bu arızalarda hep yetkili servise gittiyseniz Volvo Car Türkiye ile iletişime geçin. 444 48 58 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz. info@volvocarturkey.com mail adresinize de detaylıca yazınız.

    Maalesef servisler insana trajedi yaşatabiliyor, hepsi isteksiz çalışan, konuya tam anlamıyla vakıf olmayan şahıslar.
    İşi geçiştirmekten başka birşey bilmezler, teslimat öncesi adam akıllı test etmezler. Kalibrasyonu düzgün yapılmayan bir aletle basınç testi yaparlar, 5 dakika boyunca alette basınç değer farkı görmedilerse birşey yok diye geçerler.

    Kendi araçları olsa böyle yapmazlar, o ayrı konu...

    Geçmişler olsun tekrardan.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.