Şimdi Ara

volvo s80 1.6t mi 2.0t mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
1.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracımı sattım yeni araç arayışındayım. bütçem dahilinde bulduğum araçların neredeyse hepsi 100.000 km yi devirmiş (olabilir fiyatlar arttı) araçlar ama c sınıfı hb ler de bile 140.000 civarı çok iyi araç kalmadı. bu yüzden 2011 model volvo s80 düşünüyorum. sizlerden ricam, eğer s80 kullanıcıları varsa yorum yapmaları. bütçeme uygun 1.6t yada 2.0t bulabiliyorum. bu araçları kullanan,deneyen var mı? deneyimlerini aktarabilir mi?

    not: aracın yanından daha geçmeyip alma ocağına incir ağacı diker tarzı hiçbir bilgilendirici tarafı olmayan, hariçten gazel okuyacak kişiler lütfen yorum yapmasın mümkünse sadece s80 sahipleri cevaplasın.



  • 2.0 t hocam. araç büyük ve ağır o nedenle bu aracın hakkı 2.0 ve üstü motor. 1.6 l olan yanlış hatırlamıyorsam biraz da sabıkalı.
    nispeten düşük km ve temizini bulmak zor ama bu araçların, o nedenle dikkatli olmakta fayda var. araç sayısı da çok az zaten.

    volvo başkadır, ben eskiden arkadan itişli olduğu zamanlarda 240 ve 740 serisi sahibi olmuştum, çok iyi araçlardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    2.0 t hocam. araç büyük ve ağır o nedenle bu aracın hakkı 2.0 ve üstü motor. 1.6 l olan yanlış hatırlamıyorsam biraz da sabıkalı.
    nispeten düşük km ve temizini bulmak zor ama bu araçların, o nedenle dikkatli olmakta fayda var. araç sayısı da çok az zaten.

    volvo başkadır, ben eskiden arkadan itişli olduğu zamanlarda 240 ve 740 serisi sahibi olmuştum, çok iyi araçlardı.
    öncelikle cevap için teşekkür ederim. 1.6t de 184 bg ile gayet yeterli olur diye düşünüyorum. artık düşük km den de geçtim çünkü düşük km li olan eski de olsa fiyat olarak a..nın nikahını istiyor. tek sıkıntım çıkabilecek olası ağrızalar ve tamir ücretleri yoksa yakıtı da sıkıntı değil.




  • 2009 model D5 aldim 2012 de. Halen kullaniyorum. Benzinli model motorlari hakkinda detayli bilgim yok.

    Aldigim gunden bu yana ortalama her sene bakimlar disinda ekstra 2000-3000₺ masraf cikti. Her seferinde tamam bu son masrafim degistirecegim diyorum ama bir turlu degistiremiyorum. Evdeki koltukta oturmaktan daha rahat yolculuk yapiliyor. Aractaki konforu baska bir aracta bulmam mumkun gozukmuyor. Ancak 500000 li rakamlara bu konforu saglayacak arac bulunabilir gibime geliyor. Genelde kucuk cocugum oldugu icin o varken bu araci tercih ediyoruz. aracin verdigi guvenle psikolojik olarak kafamiz rahat ediyor.

    Ozellikle uzun yol icin kullaniyorum araci, evin ikinci araci. Sehir ici agirlikli kullanacaksaniz benzinli daha makul olabilir. Bir arkadasta 1.6 dizel modeli var, performanstan sikayetci, kamyon gibi diyor.

    Cikacak ekstra masraflari kendim sanayide uygun sekilde halledebilirim diyorsaniz cok rahat edersiniz. Ornegin arka bagaj acma aparati plastik parca yirtildi. Komple parcanin degismesi gerektigi fiyatinin 1000₺ oldugu 5 sene once soylenmisti. Otocamcida 20₺’ye parca kestirip yapistirmistik.
    İscilikten ote parcalar pahali muadil ucuz ve kolay bulunmuyor.

    Ama sonucta bagimlilik gibi kurtulamiyor insan..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kozsar K kullanıcısına yanıt
    cevap için teşekkür ederim, malesef sanayide ne ustam var ne tanıdığım. sanırım yol yakınken volvodan vazgeçsem iyi olacak.
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Bütçe ne kadar hocam ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 140000tl.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • S80 fazla satılan bir araç değil o yüzden parçası muadil zor bulunur, S60 modellerine bakın. 2.0T benzinli en ideali yıllardır üretilen kendini kanıtlamış üniteler. Yürütme,parça maliyetleri aşır değil ama yakıt olarak Volvo biraz bonkördür,8-10 lt civarında yakar, LPG pek tavsiye edilmez ama illa takılacak ise Prins ile hemen hemen uyumlu. Kayde değer kronik bir sorunu olan araçlar değil,alır almaz şanzıman dahil tüm sıvıları değiştirin,ilk başta biraz masraf isteyebilir sonrasında hemen hemen rutin bakımlar.
  • Dostum daha onceden pm ile sordugunda da soylemistim, bu arabanin en zayif karni sanzimani. 1.6t ve 1.6d lerin hepsinde, powershift var ve kavrama açısından en az dsg kadar sabikali bir sanziman. Bu sanzimanla S80 karoseri altinda trafik yogunluguna gore degismekle birlikte eger şansın yaver giderse ortalama 40 bin km de bir kavrama degistirip yoluna bakarsin. Ucreti ise euro 5.50 lerde iken 6.000tl idi. (Sadece uzunyolda iş seyahatlerinde kullananlardan 80-90bin km ayni kavramayi kullananlar var orasi ayri. Arac cok fazla durkalka gelmiyor) Ama kavrama disinda asıl arizalara yattiginda yine euro 5.50 iken 25-26 bin tl masraf edeni vardi. Tabi bunlar yetkili servis ucretleridir. Disarda daha ucuza halledilebilir.

    S80 de tam otomatikler de var Geartronic diye geciyor ama onlar sadece 2.4d5 dizel, 2.5 turbo benzin, 3.2 V6 turbo benzin ve 4.4 V8 benzin modellerinde vardi sanirim. 2.0cc lerde bile yok.


    Soylediklerim makyajsiz kasasi icindir. Makyajli kasada 2.0 dizele 8 ileri tam otomatik geldi. Ama 1.6turbosu yine powershift.


    Velhasil kelam ilerde cikabilicek sanziman masrafini goguslerim diyorsan dusunmeden alinacak bir arac. Benzinlileri daha mantikli cok yol yapmadiklari icin. Bu aractaki konforu ve genisligi 0 km araclarda almak istersen en az 100.000euro bayilman gerekir bunu da belirteyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ha sanayii ile haşır neşir degil isen zaten bulasma. Yetkili servisin eline mahkum kalirsin. Zaten 3 buyuk il disinda da dogru durust volvocu da yok diger illerin sanayilerinde. Uzmam olmayan birisi oynarsa malamat eder arabayi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef Volvo'da böyle bir problem var. Araçlar güzel, özünde dayanıklı da (powershift şanzıman ve belki 1.6t motor hariç) ama usta olayı sıkıntı. MB ve BMW'de bu bu kadar belirgin değil sanırım. Onlar piyasada çok sayıda olduğundan artık tamir/işçilik fiyatları oturmuş. Üç aşağı beş yukarı her serviste benzer hizmeti alıyorsunuz. Volvo'da durum biraz daha farklı işliyor. Piyasadaki ustaları ve parçacıları bilmek ciddi avantaj sağlıyor.
    Bu yüzden volvo'ya direkt üst segmentten giren birisine sağlam dokunabilir, acı gerçek bu. Daha alt sınıf bir volvoyla başlamak artık mantıklı olmasa da eskiden çoğu kişi öyle yapıyordu. S40'la başlanır, bir kaç sene ustaların gerçek yüzü ve kazıkçı parçacılar tecrübe edilir, dersler alındıktan sonra S40 satılıp s60/80'e geçilip maksimum fayda/fiyat oranıyla devam edilir.




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    V8'i burada görünce içim yandı yine. 1.5 sene önce falan sahibinden'de bir v8 vardı, koltuk soğutma, ısıtmalı direksiyon, 4x4, adaptif cruise (hatta adaptif süspansiyon da vardı sanki) falan dolu versiyon yani. Haftalarca 70 küsür bin tl'de ilanda kaldı o araba. Tek kusuru km biraz yüksekti (350 bin falandı yanlış hatırlamıyorsam). Ama yüksek hacim atmosferik motor + tam otomatik şanzıman için hiç bir şey değil takdir edersiniz. Volvo'nun piyasasının saçmalığı işte, s40'ı satıp üstüne 40-45 koyunca alınabiliyordu ama cesaret edemedim o dönem. Şimdi en kötüsü olmuş 150 bin. O da LPG'li .
    Şimdi şöyle gezmek vardı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 6 Ağustos 2020; 21:2:34 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bu motor yamaha üretimi değil mi?
    Yamaha zamanında ford taurus sho için de cosworth ike birlikte v8 üretmişti. Çok tatlı motorlardır, sho kullanma şansım olmuştu kısa süreliğine.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Evet, Yamaha-Volvo ortaklığı. Büyük ihtimalle Ford'un da parmağı vardır.
    quote:

    The 4.4 L V8 Volvo engine was built by Yamaha in Japan under Volvo design and specifications
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    V8'i burada görünce içim yandı yine. 1.5 sene önce falan sahibinden'de bir v8 vardı, koltuk soğutma, ısıtmalı direksiyon, 4x4, adaptif cruise (hatta adaptif süspansiyon da vardı sanki) falan dolu versiyon yani. Haftalarca 70 küsür bin tl'de ilanda kaldı o araba. Tek kusuru km biraz yüksekti (350 bin falandı yanlış hatırlamıyorsam). Ama yüksek hacim atmosferik motor + tam otomatik şanzıman için hiç bir şey değil takdir edersiniz. Volvo'nun piyasasının saçmalığı işte, s40'ı satıp üstüne 40-45 koyunca alınabiliyordu ama cesaret edemedim o dönem. Şimdi en kötüsü olmuş 150 bin. O da LPG'li .
    Şimdi şöyle gezmek vardı

    Tam bahsettigin zamanlarda Devlet Bahceli nin makam araci da satiştaydi sari sitede :) siyah renk 06 DB XXX plaka bir V8. 250bin km de idi ve 65bin tl istiyorlardi. Sonra birden araba satildi 2 ay sonra galerinin birinde yeniden ilana girdi tam 125.000tl ile

    O herifin o hareketinden sonra da geri kalan 3-4 v8 ilani da fiyatlarini 100 bin uzerine cekmisti 60 binlerden.


    Bunun V8 indeki ses ne bmw nin v8 inde var ne de mersonun... Tamamen amerikanvari bir sesi var sanki dodge charger suruyor gibisin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 6 Ağustos 2020; 21:43:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Powershift şanzımana dikkat edin yazmak için girmiştim benden önce yazmışlar. Bu forumda bile serviste zamanının parasıyla 20-25 bin TL masraf çıkardılar diye konular açılmıştı. Manuel olarak alacaksanız hiç düşünmeyin bile ama powershift şanzımana bulaşmayın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 6 Ağustos 2020; 23:39:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    yazdıklarını yeni okudum. söylediğin sebeplerden volvodan vazgeçtim. clio parasına volvo almaktansa sıfır clio almaya karar verdim hanım kullanacak nasıl olsa arabanın içine oturunca sıfır kokusu bizi tavladı.
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Su ortamda en mantiklisi

    Eger doviz gelirin yoksa iki gun sonra bir olayda Euro 11-12tl ye firlarsa parcasina da bakimina da yetisemezsin onun. Cep yakar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Su ortamda en mantiklisi

    Eger doviz gelirin yoksa iki gun sonra bir olayda Euro 11-12tl ye firlarsa parcasina da bakimina da yetisemezsin onun. Cep yakar.
    sorma. turizmde çalışıyorum. önümüzü zaten göremiyoruz bir miktar parayı yedek akçe olarak kullanmaya karar verdim. bir tane de latitude var evde uzun yola onla çıkar şehiriçinde clio ile gezeriz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.