Şimdi Ara

VOLVO S80 1.6D 76.428 TL (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
312
Cevap
1
Favori
25.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu aracı passat la neden kıyaslıyorsunuz anlamadım. passat bu arabaya kesinlikle rakip olamaz. zaten ayrı dünyaların insanları bunlar. ama keşke volvonun daha güzel küçük hacimli motorları olsaydı. mesela 1.6 dizel 140-150 hp . sanırım ford ve vw böyle bir motoru kullanacak yakında bu arada yukarıda birisi passata ilişkin dizel motorun 2.0 olacağını yazmış bu konu yanlış yeni passatta büyük ihtimalle 1.6 dizel güçlü bir motor olacak.
  • Belki fikrim yanlıştır ama bu tip motorlar daha çok sıkı emisyon kuralları ve vergileri için piyasaya sürülüyor. Bence de bu motorla S80 süper bir tercih.
    Eğer Mondeo'ya da bu motor konsa peynir ekmek giderdi. Baksanıza satılanların çoğu 1,6 benzinli. Hatta aynı şey passat için de geçerli. Sizce de Passat 1.6 tdi olsa , satışları TSİ yi geçmez mi?
  • pahalı mı halen pahalı, ama neden vergi sistemi yüzünden, bu araç alınırmı, hemde bal gibi alınır, 1000 lira daha masrafla, 150 hp ye çıkarılıp, deri döşeme yaptırılıp paşa paşa binilir, hava atınılır
  • 1- Arkadaşlar 50'li 60'lı yıllarda prestijli arabalar gemi gibiydi ama ne iç mekanları, ne de bagajları bu ölçülerine göre yeterli genişlikteydi. Ama o yıllardaki orta direklerin arabalarının iç mekan ve bagajları arabanın boyutlarına göre gayet yeterliydi. Yani ucuz arabalar kendi boyutlarını tabiri caizse daha verimli kullanıyordu. Sonraki yıllarda prestijli arabalar da artık kendi ölçülerini daha iyi kullandı ve israfa kaçmadı ve bu onların prestijlerinden birşey götürmedi.
    2- beygir/ağırlık oranı corolla d-4d ile hemen hemen aynı. Millet 1500 kg'ın üstündeki 90 bg'lik connect'e uçuyor, kaçıyor diyor.
    3-Bence sürücülerin birçoğu pratik hayatta 0-100'ü 20 sn'den aşağıda tamamlamıyordur. Sonuçta günlük kullanım kimse acele etmiyor.
    4- Bu arada bir arkadaş corollanın rampadaki kalkışıyla alakalı başından geçeni yazmış. Arabalarda En güçlü vites sırasıyla 1-R-2-3-4-5... genellikle böyledir(teknik özelliklerinden bakabilirler.)
    Ayrıca çok dik yokuşta arkadan itişli bir araba daha avantajlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Geri vites daha güçlü olabilir ama araç önden çekişli öyle değil mi? Yanılıyorsam düzeltin.

    Yokuş yukarı kalkarken önden çekiş faydalı. Ancak geri vitesle aynı yokuştan tersten kalkarken daha zor oluyor.

    Bu durumu ben Corolla dizel aracımda yaşadığım için söylüyorum. Önden deviri yükselterek kalkabildiğim bir yokuşta, geri vites kalkmayı denedim ve aracın devrini çok yükseltmeme rağmen araç kalkmadı. Zaten sonunda bir şeyler zarar görecek diye geri geri kalkmaktan vazgeçmiştim.

    Koskoca Volvo diyorsunuz, ama koskoca Volvo dediğiniz firma batma noktasına girip çıkan bir firma onu da unutmayalım. Araç satabilmek için 1586 kglık araca 109 beygiri koyacak kadar da yerlerde sürünüyor.



    arkadaşım corolla dizelin geri geri çıkamayacağı yokuş yoktur.
    eğer olduki çok acaip dik bir yerdesiniz debriyaja fazla yük bindirmemek için el frenini çekerek çıkmayı deneyin. eğer araç yine çıkamıyorsa bence başka bir sürücüye verin o denesin oda yapamıyorsa aracı servise çekin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x
    arkadaşım corolla dizelin geri geri çıkamayacağı yokuş yoktur.
    eğer olduki çok acaip dik bir yerdesiniz debriyaja fazla yük bindirmemek için el frenini çekerek çıkmayı deneyin. eğer araç yine çıkamıyorsa bence başka bir sürücüye verin o denesin oda yapamıyorsa aracı servise çekin..

    +1
    60 küsür beygir diesel fiesta şirket aracıyla, Profilo AVM`nin arka sokaklarındaki dik yokuşlarda 6 kişi, durk kalk da yaparak canavar gibi dolanmıştık.
    Bilen bilir, oralardaki yokuşların çoğu yerde örneği yoktur.
    Hatta eşimle ne zaman oralardan geçmek zorunda kalsak, hemen gözlerini kapatır bembeyaz kesilir




  • ülkemiz şartlarını(vergi,yakıt fiyatları vs ) göz önüne aldığımızda çok güzel bir satış politikası 1,6 dizel s80 piyasaya sürmek ama çoğu araç alan arkadaşın bilmediği yada göz ardı ettiği bi nokta var;motor hacmi düşük,vergisi az olabilir ama katalogtaki tüketim değerleri sadece hayal dir.çünkü adamların ülkelerinin bırakın otoyollarını köy yolları diye tabir deceğimiz yolları bile bizim otoban yolarımızdan daha iyi ve düz.Bazı arkadaşlarda düşük hacim+otomatik vites tercih etmiş ki bu şekilde 2.0 lt aractan bile daha fazla tüketim yapıyorlar ucuz alıp tasarruf ettiklerini sanıyorlar.Bu aracı alacak kişilerin önceliği konfor +vergi dir yakıt avantajı yoktur dezavantajı vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    son sahibi olursun



    Bu arada bilmiyorum gördünüz mü? 0-100 km/h: 13.0 s.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus



    Birde volvo niye böyle bi iş yaptı anlamadım.Yakıt desen sadece bizde pahalı, vergi desen sadece bizde hacme göre alınıyor.Yani diğer ülkedeki insanların bu aracı almaları ne işlerine yarayacak bilen var mı?Bu araç Türkiye için mi yapıldı yoksa?



    volvonun aracı 1.6 dizel motorla donatmasının nedeni ürün gamındaki emisyon ortalamasını düşürmek.
    gelecek euro normlarına göre artık üreticiler ürün gamlarının ortalama emisyonunu da düşürmek zorundalar. yani emisyon canavarı benzinli motorları dengeleyecek küçük turbo dizeller de koyacaklar ki normları yakalayabilsinler. volvonun drive e serisi de bu işe yarıyor.

    zaten araç aslında yeni bir araç değil. forumda arama yaparsanız geçen yıl da tartışılmıştı aynı araç.




  • evet arkadaşlar bu araba kötü,performansı rezil,almayın,tavsiye etmeyin,hatta yerin dibine sokun her ortamda.talep az olsunki,araç görülmesin,bilinmesin.


    evladiyelik araba,e sınıfı ve volvo daha ne olsun.yakıtı az,vergisi düşük.
    umarım bu araba tutulmazda,ikinci elini 2 sene sonra 35000-40000 tl ye alabiliriz.sıfırına değilde ikinci eline talibim
  • Arkadaşlar 1.6 109 beygir dizel arabaya 76000 TL para verilir mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antares07


    evet arkadaşlar bu araba kötü,performansı rezil,almayın,tavsiye etmeyin,hatta yerin dibine sokun her ortamda.talep az olsunki,araç görülmesin,bilinmesin.


    evladiyelik araba,e sınıfı ve volvo daha ne olsun.yakıtı az,vergisi düşük.
    umarım bu araba tutulmazda,ikinci elini 2 sene sonra 35000-40000 tl ye alabiliriz.sıfırına değilde ikinci eline talibim

    ne iki senesi bir arkadaş yukarıda yazmış 1 ay sonra 30000 lira düşüğüne bile satmazsın diye :))
    ben şimdiden soteye yatıyorum 50000 lira civarına ikinci eli düştüğü dakika ben yapışırım bu arabaya varsın motoru yokuşta gitmesin alır sırtıma gerekirse sırtımda çıkarırım.
    birde arkadaş demişki 76,000 lira 1,6 arabaya verilirmi?
    sanırım o arkadaş hiç s80 gibi bir arabayı incelememiş




  • Kac tane taksiciye bindiysem kucuk motor dizelden ziyade benzinliyi tercih ettiklerini soylemislerdir. LPG'den dolayi mi sectiniz diyince de ondan degil kucuk motor dizellerin yokus yukari kalkislarda bogulmasini sebep olarak soylemislerdir.

    Bu hususu taksiciler kesfetmis. Ama biz burda hayir olamaz, en dik yokusta bile 60 beygirlik dizel motor kalkiyor gibi seyler yaziyorsunuz. Arkadaslar, gunumuz dizel motorlari 3-4 litre beygiri dusuk ama inanilmaz torku olan kamyon motorlari degil ki. Beygirleri dusuk, ama araclar turbosu oldugu icin 1800 devirlere kadar nerdeyse yokus yukari bir ise yaramayan tork uretiyorlar ve bu sebeple de araci devirlendirmeniz gerekiyor.

    Bu da demek ki el frenini cekip, devir yapacaksiniz ve ondan sonra vitesteyken ve gazlarken el frenini indirip hemen debriyaji birakip kalkacaksiniz demek. Bu da inanin debriyaj balatalarina cok yuk bindiriyor.

    Siz boyle bir sorun yok diye soyleyip durabilirsiniz, ama bu sorun yaygin olarak bilinen bir sorun. Ben simdiden Volvo S80 1.6D alacaklari bu hususta uyarayim. Bu bir vatandaslik borcu diyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: antares07


    evet arkadaşlar bu araba kötü,performansı rezil,almayın,tavsiye etmeyin,hatta yerin dibine sokun her ortamda.talep az olsunki,araç görülmesin,bilinmesin.


    evladiyelik araba,e sınıfı ve volvo daha ne olsun.yakıtı az,vergisi düşük.
    umarım bu araba tutulmazda,ikinci elini 2 sene sonra 35000-40000 tl ye alabiliriz.sıfırına değilde ikinci eline talibim

    ne iki senesi bir arkadaş yukarıda yazmış 1 ay sonra 30000 lira düşüğüne bile satmazsın diye :))
    ben şimdiden soteye yatıyorum 50000 lira civarına ikinci eli düştüğü dakika ben yapışırım bu arabaya varsın motoru yokuşta gitmesin alır sırtıma gerekirse sırtımda çıkarırım.
    birde arkadaş demişki 76,000 lira 1,6 arabaya verilirmi?
    sanırım o arkadaş hiç s80 gibi bir arabayı incelememiş



    2012 yazında 2010 modeline 40000 çalışır ve her kuruşunu hakeder.
    şimdi marka ismi vermeden bir düşünelim.fanatikleri olan bir markanın d sınıfı aracına 1.6 dizel gelmiş olsaydı resmi bayram ilan edilirdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Kac tane taksiciye bindiysem kucuk motor dizelden ziyade benzinliyi tercih ettiklerini soylemislerdir. LPG'den dolayi mi sectiniz diyince de ondan degil kucuk motor dizellerin yokus yukari kalkislarda bogulmasini sebep olarak soylemislerdir.

    Bu hususu taksiciler kesfetmis. Ama biz burda hayir olamaz, en dik yokusta bile 60 beygirlik dizel motor kalkiyor gibi seyler yaziyorsunuz. Arkadaslar, gunumuz dizel motorlari 3-4 litre beygiri dusuk ama inanilmaz torku olan kamyon motorlari degil ki. Beygirleri dusuk, ama araclar turbosu oldugu icin 1800 devirlere kadar nerdeyse yokus yukari bir ise yaramayan tork uretiyorlar ve bu sebeple de araci devirlendirmeniz gerekiyor.

    Bu da demek ki el frenini cekip, devir yapacaksiniz ve ondan sonra vitesteyken ve gazlarken el frenini indirip hemen debriyaji birakip kalkacaksiniz demek. Bu da inanin debriyaj balatalarina cok yuk bindiriyor.

    Siz boyle bir sorun yok diye soyleyip durabilirsiniz, ama bu sorun yaygin olarak bilinen bir sorun. Ben simdiden Volvo S80 1.6D alacaklari bu hususta uyarayim. Bu bir vatandaslik borcu diyelim

    5 yıl 1.5 dci 80 bg megane kullandım araba full yüklüyken bir sürü yokuş çıktım(karadenizdeyim burda düz yol yok zaten) 100 bin kmde ne debriyaj sorunu yaşadım ne de yokuşta kaldım nede dediğin gibi kalkış yaparken zorlandım...Daha yokuşta kalan yokuşu çıkmayan araba da görmedim..
    Taksiciler ile ilgili saptamanı da nerden yaptın bilmiyorum ama çoğu taksicinin bundan haberi yok galiba her yer 1.3 multijet motorlu taksi kaynıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: antares07


    evet arkadaşlar bu araba kötü,performansı rezil,almayın,tavsiye etmeyin,hatta yerin dibine sokun her ortamda.talep az olsunki,araç görülmesin,bilinmesin.


    evladiyelik araba,e sınıfı ve volvo daha ne olsun.yakıtı az,vergisi düşük.
    umarım bu araba tutulmazda,ikinci elini 2 sene sonra 35000-40000 tl ye alabiliriz.sıfırına değilde ikinci eline talibim

    ne iki senesi bir arkadaş yukarıda yazmış 1 ay sonra 30000 lira düşüğüne bile satmazsın diye :))
    ben şimdiden soteye yatıyorum 50000 lira civarına ikinci eli düştüğü dakika ben yapışırım bu arabaya varsın motoru yokuşta gitmesin alır sırtıma gerekirse sırtımda çıkarırım.
    birde arkadaş demişki 76,000 lira 1,6 arabaya verilirmi?
    sanırım o arkadaş hiç s80 gibi bir arabayı incelememiş



    Emin olunki S80 dahil pek çok E sınıfı arabayı inceledim. S80'e kötü araba da demedim. Lakin anlatmak istediğim 1.6 109 beygir dizel motora o para verilmez. Yakında F sınıfına da 1.6 motoru yakıştırırsınız bu gidişle. Çok değil geçmişte D sınıfı araçlara(407,C5 vb.) 1,6 motorun yeterli gelmediği konuşuluyordu. Şimdi ne oldu da E sınıfına yeterli performans sunacağını düşünüyorsunuz. Ki 76000 büyük ihtimalle baz donanım olacak bakalım beklentilerinizi karşılayabilecek mi? Ama gerçi ne de olsa E sınıfı bir araç içi boş motoru tatmin edici olmasa da...




  • Ben Ankara'dayım. İnanın taksicilerle konuşmam sonunda bu bilgiyi verdim.

    Ben Ankara'da multijet taksi çok az görüyorum. Ankara'daki taksilerin çoğu LPG kullanıyor yani benzinli versiyon araçlar kullanıyor. Zaten ülkemizde en çok LPG kullanılan şehir de Ankara.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulas3567


    quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Kac tane taksiciye bindiysem kucuk motor dizelden ziyade benzinliyi tercih ettiklerini soylemislerdir. LPG'den dolayi mi sectiniz diyince de ondan degil kucuk motor dizellerin yokus yukari kalkislarda bogulmasini sebep olarak soylemislerdir.

    Bu hususu taksiciler kesfetmis. Ama biz burda hayir olamaz, en dik yokusta bile 60 beygirlik dizel motor kalkiyor gibi seyler yaziyorsunuz. Arkadaslar, gunumuz dizel motorlari 3-4 litre beygiri dusuk ama inanilmaz torku olan kamyon motorlari degil ki. Beygirleri dusuk, ama araclar turbosu oldugu icin 1800 devirlere kadar nerdeyse yokus yukari bir ise yaramayan tork uretiyorlar ve bu sebeple de araci devirlendirmeniz gerekiyor.

    Bu da demek ki el frenini cekip, devir yapacaksiniz ve ondan sonra vitesteyken ve gazlarken el frenini indirip hemen debriyaji birakip kalkacaksiniz demek. Bu da inanin debriyaj balatalarina cok yuk bindiriyor.

    Siz boyle bir sorun yok diye soyleyip durabilirsiniz, ama bu sorun yaygin olarak bilinen bir sorun. Ben simdiden Volvo S80 1.6D alacaklari bu hususta uyarayim. Bu bir vatandaslik borcu diyelim

    5 yıl 1.5 dci 80 bg megane kullandım araba full yüklüyken bir sürü yokuş çıktım(karadenizdeyim burda düz yol yok zaten) 100 bin kmde ne debriyaj sorunu yaşadım ne de yokuşta kaldım nede dediğin gibi kalkış yaparken zorlandım...Daha yokuşta kalan yokuşu çıkmayan araba da görmedim..
    Taksiciler ile ilgili saptamanı da nerden yaptın bilmiyorum ama çoğu taksicinin bundan haberi yok galiba her yer 1.3 multijet motorlu taksi kaynıyor...





  • Bu araba bu motorla ancak dedelere layık..O da sollamayla felan işi olmayan,çok sakin kullanan dedeler hiç düşünmesin alsın bu arabayı :)
  • sevgili arkadaşım ben hayatımın hiç bir döneminde hiç bir arabaya hiç motorun yetmediğine dair bir yorum yapmadım.
    tam aksini her zaman savundum biraz forumu araştırırsanız görürsünüz o nedenle beni söylediğiniz kişiler ile bir tutup genellemeyin.
    eger e segmet araçları incelediyseniz fiyatlarınıda biliyorsunuzdur 76 bin liraya s80 muadili her hangi bir örnek verebilirmisiniz.
    bende öğrenmiş olurum.
    yani bir şeye o para verilmez derken muadilinide söyleyeceksiniz ki bende bilgileneceğim.
    birde sözüm ona laf dokundurmak için yazdığınız son cümlenize cevap bile vermek istemiyorum.


    son olarak halen anlayamayan arkadaşlar için yazıyorum lütfen tekrar tekrar okuyunki gereksiz yere yorum yapmayalım.

    bir aracın motoru sizin için önemli olabilir ama bu herkes için böyle değildir kimisi aracının ekonomik olmasını ister ve volvo s80 kasasını son derece makul bir fiyat ile bu tarz düşünen tüketiciler için ve dolaysıylada satışlarını artırmak için bu motorla tüketicilere sunmuş olay bu.. burada herhangi bir namus davası yok yani yok ayıpmış yok günahmış gibi laflara veya mühendislik biliminden tamamen uzak olarak yokuşta bu araba kalır gibi laflara veya b segmenti araba yanınızdan geçerken ne düşünürsünüz gibi tamamen ego içeren yorumlara ne gerek var buınlar tamamen bu düşünceleri sarf edenlerin bakış açılarını ortaya koymaktan öte nedir yani.
    volvo s80 farklı motor seçenekleride olan bir araba eğer siz s80 almayı düşünüyorsanız basarsınız paranızı alırsınız istediğiniz motoru ama 1.6 motorun performansı bana yeter diyen adamın daha az para verip aldığı araçla alıp veremediğiniz ne anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    aykutsal arkadaşım araç segmentleri belirlenirken motor hacmi kesinlikle etken değildir.
    dolaysıyla motorunun 1.6 d olması o aracı bir segment alta indirmez.
    bizim kafamızda bir önyargı var buda büyük kasada küçük motorlu lüks araba olmayacağı imajı.
    bu imajla s80 1.6 d yi yargılıyorsunuz ve dolaysıyla sizin mantığınıza uymuyor.
    ama bu son derece yanlış.
    çünkü herkes aracın performansına önem vermez.
    örneğin benim için 76 bine s80 1,6d var iken ben 110 bin lirayı 2,0 lısına vermem.





    benim kafa yapım bu olaya uymuyor kusura bakmayın.ben çekmez diyenlerden de değilim.sadece segmentine yakışmaz diyorum.imam ... yaparsa diğer segmentler ne yapacak bilmiyorum...
    bir arkadaşta demişki mercedes C serisisi çoğu C serisinden daha dar.doğrudur ölçmedim sen nasıl hesapladın bilmiyorum.ama eğer daha geniş bir c segmenti warsa o da dediğim gibi kulwarlarında oynamamalarından dolayıdır. ozaman bu hiyerarşi neden kuruldu.neden otomobiller sınıflara tabi tutuldu.bu bi çelişki değil mi?

    bütün motorlar her araca konulur.100 bg güç te X5 e konur sizce bmw bunu yapar mı?
    bi düşüneyim yapsa yapsa brütüs yapar...




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.