Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (86. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.561
Cevap
77
Favori
628.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8485868788
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Karasorde bir fark olmaması lazım. Yalnız r'lerde aktif şasi denen bir sistem var. Konsolda bulunan normal, sport ve advanged diye üç düğme ile amortisör sertliği ayarlanabiliyor. Ayrıca r' ler 4 çeker sistemine sahip. Dolayisiyla alt yapida bazi farklar vardir Bunun yani sıra tahmin ediyorum fren diskleri daha büyüktür. Lastik ebatları farklıdır. Bu tip farklar vardır yani. Ama kasa olarak aynı.

    eyvallah hocam..çok teşekkür ederim.forumu okurken sizin aracınızın resimlerine de rastladım.altın sarısı yakışıyor hocam S60 lara.güle güle kullanın.
    anten konusunda ne diyorsunuz peki hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE
    Diğer açtığın konuda ZNT'nin de dediği gibi eski kasa s60'larda görünür bir bölgede anten gözükmüyor. Mutlaka vardır ama bir yere gizlenmiş olmalı. Ben hala nerede olduğunu bilmiyorum mesela. Dolayısıyla aerodinamik'e herhangi bir etkisi olmuyor.

    bildiğim kadarıyla arka cam rezistansı anten olarak kullanılıyor, çok eski kasa bmw'lerde olduğu gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codew -- 4 Ocak 2012; 13:04:44 >
  • codew hocam yukarıda linkte verdiğim bir s60 resmi var. oradaki antenin aerodinamik özelliği var mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    codew hocam yukarıda linkte verdiğim bir s60 resmi var. oradaki antenin aerodinamik özelliği var mı acaba?

    bu linkteki bendeki araba, yani yeni kasa s60.
    önceki mesajda söylediğim eski kasa s60'lar için geçerliydi.

    bu yeni kasalardaki antenin aerodinamik özelliği var mıdır, bilmiyorum ama radyo eski kasadaki radyodan daha güçlü çekiyor, orasından eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    codew hocam yukarıda linkte verdiğim bir s60 resmi var. oradaki antenin aerodinamik özelliği var mı acaba?

    Codev hocama ilaveten zaten kopek balığı yüzgeci şeklindeki tasarimi ile aerodinamik olarak başarılı olacağı aşikar gibi. Ama şu var: hiç olmaması her zaman daha iyi bir aerodinamik saglar. :)) ve ayrıca oradaki antenin havaya sürtünmeye etkisi cok cok azdır. Yarış arabası kullanıp sn. Nin yüzde biri gibi farklar senin için önemliyse ancak dikkate alınması gerekir. ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eyvallah hocam cevaplarınız için çok teşekkürler..ben volvo nun kendi segmentinde en düşük cd değerine sahip olduğunu duymuştum,o yüzden antenin şeklen bu amaç için tasarlandığını düşünmüştüm,bi arkadaşla iddiaya bile girdik :)
    hocam peki size bir soru eminim aracınızdan memnunsunuzdur ama 2.0 T ile 2.3 T5 arasında karar vermeniz gerekse hangisini seçersiniz.
  • Yakıtları hemen hemen aynı. Mtv Vergi farkı bütçeni rahatsız etmiyecekse t5 tercih edebilirsin.
  • evet haklısınız vergisi baya bi yüksek,ama T5 motor ve S60 ın birleşimi çok heyecan verici. Allahtan S60 larda T6 motor kullanmadılar aklımız hep onda kalırdı :)
  • İşte insan hep daha fazlasını istiyor.

    Rüzgar direncine gelirsek en düşük müdür bilemiyorum ama çoğu arabadan daha alçak. Ön cam baya eğimli. Bunlar rüzgar direncine etki eden en önemli faktörlerin başında geliyor. Yanal rüzgarlardan da fazla etkilenmiyor. Golf ile rüzgarlı havalarda, büyük araç sollamak, viyadüklerden geçmek korkutuyordu beni...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    İşte insan hep daha fazlasını istiyor.

    Rüzgar direncine gelirsek en düşük müdür bilemiyorum ama çoğu arabadan daha alçak. Ön cam baya eğimli. Bunlar rüzgar direncine etki eden en önemli faktörlerin başında geliyor. Yanal rüzgarlardan da fazla etkilenmiyor. Golf ile rüzgarlı havalarda, büyük araç sollamak, viyadüklerden geçmek korkutuyordu beni...

    hocam düşününce alcaklık, cam eğimi vs rüzgar direncini azaltır gibi geliyor ama pratikte sonuçlar öyle olmuyor,



    mesela inanması güç ama balon balığından esinlinerek üretilmiş bu mercedes consepti 0.19luk katsayısı ile gelmiş geçmiş en düşük dirence sahip modellerden birisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    codew hocam yukarıda linkte verdiğim bir s60 resmi var. oradaki antenin aerodinamik özelliği var mı acaba?

    Codev hocama ilaveten zaten kopek balığı yüzgeci şeklindeki tasarimi ile aerodinamik olarak başarılı olacağı aşikar gibi. Ama şu var: hiç olmaması her zaman daha iyi bir aerodinamik saglar. :)) ve ayrıca oradaki antenin havaya sürtünmeye etkisi cok cok azdır. Yarış arabası kullanıp sn. Nin yüzde biri gibi farklar senin için önemliyse ancak dikkate alınması gerekir. ;)

    +1
  • s80 T6 300 hp gücündedir, s60 R da 300 hp gücünde bu durumda s60 T6 mevcuttur.
  • yok hocam S80 T6 272 bg S60 R 300 bg. T4-T5-T6 motorlar güçlerinden ziyade motor teknolojileri farklı. unutmadan T6 motor çift turbo beslemeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvo850r -- 4 Ocak 2012; 21:51:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    İşte insan hep daha fazlasını istiyor.

    Rüzgar direncine gelirsek en düşük müdür bilemiyorum ama çoğu arabadan daha alçak. Ön cam baya eğimli. Bunlar rüzgar direncine etki eden en önemli faktörlerin başında geliyor. Yanal rüzgarlardan da fazla etkilenmiyor. Golf ile rüzgarlı havalarda, büyük araç sollamak, viyadüklerden geçmek korkutuyordu beni...

    hocam düşününce alcaklık, cam eğimi vs rüzgar direncini azaltır gibi geliyor ama pratikte sonuçlar öyle olmuyor,



    mesela inanması güç ama balon balığından esinlinerek üretilmiş bu mercedes consepti 0.19luk katsayısı ile gelmiş geçmiş en düşük dirence sahip modellerden birisi.


    Doğrudur hocam. Benim ki genel bir bakıştı. Yoksa hesaba katılması gereken binlerce nokta daha vardır. Örneğin o fotoğraftaki arabadaki jantlar, arka lastiklerin kısmen kapalı olması, alttan giren havanın lastikleri tam karşıdan çarptığında oluşan direnci azaltmak için bir miktar kaportanın o bölümlerinin aşağı çekilmesi gibi daha niceleri...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    yok hocam S80 T6 272 bg S60 R 300 bg. T4-T5-T6 motorlar güçlerinden ziyade motor teknolojileri farklı. unutmadan T6 motor çift turbo beslemeli

    o zaman S60 T7 oluyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    yok hocam S80 T6 272 bg S60 R 300 bg. T4-T5-T6 motorlar güçlerinden ziyade motor teknolojileri farklı. unutmadan T6 motor çift turbo beslemeli

    o zaman S60 T7 oluyor :)

    Ne alaka?
  • eski kasa s60larda anten arka cam reziztansı arasındadır dikkatle incelerseniz sol üst köşede rezistansın arasındaki bağlantıları göreceksiniz.birde arka tamponun sağ kenar alt yüzeyinde yardımcı anten olarak adlandırılan bir anten daha vardır.(arka tampon sökülünce görülebiliyor).buda düşük frekanslı,ara kanalların yakalanmasında fm-am alıcılarına destek oluyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    İşte insan hep daha fazlasını istiyor.

    Rüzgar direncine gelirsek en düşük müdür bilemiyorum ama çoğu arabadan daha alçak. Ön cam baya eğimli. Bunlar rüzgar direncine etki eden en önemli faktörlerin başında geliyor. Yanal rüzgarlardan da fazla etkilenmiyor. Golf ile rüzgarlı havalarda, büyük araç sollamak, viyadüklerden geçmek korkutuyordu beni...

    hocam düşününce alcaklık, cam eğimi vs rüzgar direncini azaltır gibi geliyor ama pratikte sonuçlar öyle olmuyor,



    mesela inanması güç ama balon balığından esinlinerek üretilmiş bu mercedes consepti 0.19luk katsayısı ile gelmiş geçmiş en düşük dirence sahip modellerden birisi.


    hocam pratikte olmuyor demişsiniz ancak sürtünme olmasın diye canım mercedes rezil olmuş:)




  • Bugün arabanın en fazla kaç devire çıktığını öğrenmek istedim. Otomatik vites olduğu için kullanım sırasında sınırları zorlamak mümkün olmamıştı. Göstergede 6000-7000 devir arası az kırmızı, 7000-8000 arası çok kırmızı gözüktüğünden ben en azından 7000 çevirir diye düşünmüştüm ama 6300 civarı kaldı. Denemeyi araba boşta yani N konumunda iken gaza basmak suretiyle yaptım.

    Bir de merak ettiğim devir kesici var mı bizim s60'larda. Ben hissedemedim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Bugün arabanın en fazla kaç devire çıktığını öğrenmek istedim. Otomatik vites olduğu için kullanım sırasında sınırları zorlamak mümkün olmamıştı. Göstergede 6000-7000 devir arası az kırmızı, 7000-8000 arası çok kırmızı gözüktüğünden ben en azından 7000 çevirir diye düşünmüştüm ama 6300 civarı kaldı. Denemeyi araba boşta yani N konumunda iken gaza basmak suretiyle yaptım.

    Bir de merak ettiğim devir kesici var mı bizim s60'larda. Ben hissedemedim...

    turbo motorlu araçlarda boşta iken gaz vermek doğru değil diye biliyorum..
    bilginiz olsun..
  • 
Sayfa: önceki 8485868788
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.