Şimdi Ara

Volvo 850 T5 hakkında bilgisi olan ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
2
Favori
6.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mete,

    senin varlığın çocuk gibi sevindiriyor ya :)

    Arabamda vites geçişlerinde "düşük hızlarda" (tam vites geçişi mi emin değilim, gazdan ayağı çekince de) sarsıntı oluyor; tok diye bir ses, bir "boşluk sesi" geliyor. Öyle vızıltı, hışırtı, zırlama gibi şeyler yok. Belirtiler tok sesi ve sarsıntı.

    Bir vakit arabayı ilk aldığım zamanlar ilk (çok eski) ustam motor üst takozunu (takoz mu deniyor kulak mı bilmiyorum) rastgele bir takozla değiştirmişti dükkandan Daewo parçaları arasında bulduğu birşeyle (Volvo ustası değildi). Sanırım az yamuk da takılmış. Geçenlerde şu anki ustam (Volvo ustası) alt motor takozunun da deforme olduğunu motorun biraz aşağıda durduğunu söylemişti, "böyle de kullanırsın ama değiştirsek iyi olur" demişti. Önce bir bunlara baktırayım diyorum. Sen ne önerirsin? Olası bir şanzımana doğru giden tatsız süreçte başkaca birşeyler de var mı bakılması gereken? Teşhis adımları ne olmalı?




  • Bu arada sana PM'den mesaj atmıştım. Bir tane de Subaru Forester alayım diyorum 2005-2006, TURBO tabi :)

    Benim gibi düşük devir adamına Turbosuz araç olmaz, bağıran arabalardan hoşlanmıyorum. Sen de tadına varmışsın turbonun anlaşılan... V70'in keyfini çıkart. Allah kaza bela vermesin.
    Ben de aslında şuna göz koymuştum:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-ilk-sahibinden-2003-model-kazasiz-84.000km-v70-t5-full-250-hp-109847147/detay

    Lakin 2.3 motor, vergisi çok fazla. Araç tercihlerimiz çok benzermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bastug -- 17 Ocak 2013; 22:59:20 >




  • Takozlardan ayrı bir de yarı şaft vidası (half shaft bolt) gürültüsü de olabilir deniliyor nette. Bana da öyle birşeymiş geliyor. Sanki asılma ya da bırakmanın olduğu (torkun hızlı arttığı ya da azaldığı anlarda) oluyor.
  • tekrar selam bastug,

    bahsettiğin sarsıntı düşük hızlarda olduğu için adım gibi eminim ki, tork konvertörünün motordan ayrılma sesidir.bu birinci vitesden ikiye geçişte ve tersi durumlarda çok belirgindir.aşınmış takozlarla çok daha sert olarak hissedilir.. takozlar yenilenince eskisine göre azalır ama her zaman vardır.bir arıza değildir.

    takoz adı verilen bu parçaların tamamının yenilenmesi ortalama 750 tlyi bulur.5 sene ve sonrasında takozlar esnekliklerini yitirir ve sertleşir ve sonunda esneyemediği için günün birinde kopar veya yırtılır ki normal bir kullanıcı bunu göremez. ancak bu şekilde vuruntu olarak hisseder. benim v70 i alma sebebim artık yorulmamdır.. 850 nin tüm bakımlarını tek başıma yaptığım için çok yoruluyordum. bu araçla tamirle pek uğraşmıyorum.. benden önceki sahibi iyi bakmış, 122 bin kmde aldım üzerindeki akü dahi orjinal.kaza bela,arıza kronik bir sorun yok. 5 ileri otomatik oluşu bir avantaj..

    senin 850 turbomuydu atmosferik mi? bunu neden sordum? volvo bu araçların atmosferik olanlarına otomatik koyarak hata etmiş.. zira 5 silindirli atmosferik motorda 176nm tork var ve bu tork 3800 devir ve üzerinde var.. bu da hep 4000 devirlerde gitmek demek ki bu da zaten yakmak demek. ben şahsen bu araçların atmosferik olanlarının 5 ileri manuel olması gerektiği kanısındayım.. turbo olanlarında otomatik katlanılabilir.. ama atmosferikde otomatik vites hata.. halbuki 2.0 t v70 te 1850-5400 devir arası sürekli 240nm tork var. bu çekişe de, hızlanmaya da herşeye olumlu yansıyor..

    half shaft konusu biraz karışıktır.. burada anlatmam uzun sürer ama eğer bunlarda sorun varsa iki türlü çözümü var.. ya söktürülüp revize edilecek.. ya da yenileri takılacak..




  • Selam Mete,

    Bendeki T5. 300Nm tork üretiyor ve bunu 1900 rpm gibi düşük bir devirde verebiliyor (Wikipedia verileri). Bu inanılmaz bir rahatlık. Onun içindir ki benim için 2500 rpm ötesi "yok hükmünde" bu araba için :) Ben yüksek devirlerde gezmeyince de beygirler hep ense yapıyorlar, az saman yiyorlar :)

    Ben arabayı aldığımda bana bu kadar uyacak bir araç olacağını hiç düşünmemiştim. Konfor ve güvenlik amaçlamıştım, yanısıra performans ve ekonomiyi de (göreceli olarak) almış oldum.

    Bence bundan böyle iki trendin önü kesilemeyecek: Turbo ve Otomatik. Her ikisi için de toplumda tedirginlikler vardı ama bunlar zamanla kaybolacak diye düşünüyorum. Ben asla turbo ve de otomatik olmayan bir araç satın almam.

    Ben önce takozlara bir baktırayım. Hepsi değişmese de olur, ses yapanları bulur değiştiririz (Türk mantığı). Peki arıza değildir demişsin ya bu tarz sarsıntılar gene de eninde sonunda birşeylere sebep olmuyor mu ? Yağ değiştirmeye ve güzelce sürmeye devam mı yani?




  • Konuyla ilgisiz gibi olacak ama Subaru Forester'larda da tamamen Volvo 850'lerde senin bahsettiğin durum var. 4 hızlı otomatik şanzımanla beraber Turbo ve atmosferik basınçlı araçlar... Atmosferik araba sahipleri şanzımandan hiç randıman alamadıkları gibi (tek tesellileri yakıt) "head gasket" (silindir kapağı contası) probleminden de muzdalipler. Onlardaki motorun ısınıp hararet yapmasında da bu "yüksek devir ihtiyacının" etkisi olsa gerek öyle değil mi? Turbo araçlarda sorun olmamasının bir başka izahını yapamıyorum. Eğer bu böyleyse Turbo araçlar turbolarının gitmesi dışında motorlarının, muhtamelen şanzımanlarının, hatta birçok diğer bileşeninin de çok daha güvenilir olacağını düşündürüyor...Yanılıyor muyum?

    Senin aracına bakmaktan yorulman önce kulağa çok tuhaf geliyor...ama sanırım esas problem büyük şehirde yaşamaman (Kuşadası mı Marmaris mi bir yerdeydin diye hatırlıyorum). Yardımcın olsa ya da bazı şeyleri outsource edebilsen (bizim tümünü yaptığımız gibi) üç beş emektar Volvo'yu birarada idare ederdin diye düşünüyorum.




  • Mete,

    Sadece arabayla ilgilenmek maksatlı değil de öğrenme merakından hala okuyup duruyorum birşeyleri (gecenin bu saatinde).

    Bir soru daha sana: Difransiyelin yağının değişmesi de gerekmez mi aynı mantıktan? Onda da otomatikteki gibi bir yapı yok mudur?

    Vereceğin cevaptan dolayı da bir başka agresif genç bulaşmasın yalnız sana :)
  • öncelikle forester konusundan başlayalım.. Japon araçlarının hemen hemen çoğunda head gasket(silindir kapak contası sorunu görülür.) bunun sebebi japon araçların çoğunun motorunun atmosferik oluşu ve yüksek devir çevirmeleridir.(ama bunu japon firmaların çoğu tercih ediyor bugün bile) gayet basit mantık.. düşük devirde zorlanmadan ilerleyen araç mı az yıpranır yoksa tork elde etmek için hep 4-5 bin devir çevirmek zorunda olan mı? forester zaten oldukça ağır bir araç.. bu yüzden bu tür araçlarda bu süreç daha da kısalır.

    turbo araçların tüm parçaları( motor,aktarma,suspansiyon,aks vb) atmosferik olanlara göre çok daha dayanıklıdır..bu tartışma konusu olamaz. turbonun bu kadar çok avantajı olmasa bugün dizeller de turbo olmazdı.. babam rahmetlinin bir 200d 115 kasa mercedesi vardı..

    4 silindir 2000 cc otomatik vites motor 55hp 0-100 hızlanma 33 saniye tüketim 100 km de 9 litre motorin, şehiriçinde 14 litrelere çıkardı..

    bugün 1500 motor bir 4 silindirli turbo dizel araç 110hp üretiyor hem de çok az yakıyor hızlanması 11 saniyeler seviyesinde..ha eğer bugün bu araçlarda turbo olmasa veriler gene yukarıdaki mercedes gibi olurdu..

    difransiyel yağı değişir ama manuel kutularda.. otomatiklerde buna gerek yok. ben volvo 850 yi artık nadiren kullanıyorum.fakat turbodan sonra çok hantal kaldığını itiraf etmeliyim.18 yaşında bir araç sonuçta.ben aisin warner firmasının volvo 850 için ürettiği 4 ileri otomatik şanzımanı başarısız buluyorum.. sorunlu olanları o kadar çok ki.. bu yüzden ben sonunda şunu yapmaya karar verdim. 850 nin otomatik şanzımanını söktüm.yerine volvonun aynı araç için kendi ürettiği manuel şanzımanı koydum. gerekli tüm parçaları buldum ve uyguladım. bence çok daha verimli oldu. ha eğer bu araç t5 olmuş olsaydı başka. ama bu atmosferik motor ile otomatik şanzıman ne yazık ki kötü bir ikili..

    benim daha önce açtığım otomatik şanzıman konusu zaten üstüne düşeni yaptı.. halen de yapabilir insanlar o konudan faydalanabilir.o arkadaşa aslında teşekkür etmek lazım beni büyük külfetten kurtardı.. çok zamanımı alan bir işti..




  • Mete,

    Çok teşekkürler, ben her türlü aydınlandım, az sayıda bildiğim doğruları da pekiştirmiş oldum. Difransiyel yağına da dokunmuyorum o zaman.

    Babanıza da Allahtan rahmet diliyorum. İnşallah hepimiz geride kalan yakınlarımızla mutlu, sağlıklı, kazasız belasız zamanlar geçiririz.
  • tekrar merhaba Basbug,


    bilgilerin işine yaramasına sevindim.. ben bir süreliğine Viyanaya geldim zira annem burada yaşıyor.. burada herşey o kadar düzenli ki.. şehiriçinde aracını kullanan çok az.. tabi ona göre toplu taşıma var.. kısmetse Nisana kadar buralardayım..
  • Harika, keyfini çıkart oraların ve buralara pek takılma boşver :)

    Onun için seni de pek üzmeyelim (cevapları döndükten sonra da verebilirsin) ama kısa kısa evet/hayırlı ya da birkaç kelimelik cevaplar isteyelim gene de senden nihayetinde. Çünkü burada verdiğin bilgiler bazen sanki bir kişiye cevap mahiyetinde gözükse de aslında çok kişi okuyup faydalanıyordur ve yıllarca kalıcı olacaktır.

    Volvo 850 T5 özelinde:
    -----------------------------------

    1. Carbon Clean yaptırtmalı mı? Enjektörleri biraz açtığından yakıt tüketimi artarmış ama onu bir yana bırakırsak bizim motor için faydalı mı zararlı mı?


    2. Carbon Clean yerine enjektör temizliği mi yaptırmak lazım, hangisi daha manalı? Yoksa ikisini de yaptırtmamalı mı? Gerçi benim görünür bir sıkıntım da yok enjektörlerle ama enjektörleri olduğu gibi değiştirtmek de bir alternatif ama çok pahalı sanırım.


    3. Yakıt katkıları: Faydaları/zararları var mı? Benzinde zaten olmuyor mu bu tür katkılar?


    4. Bujileri her daim Volvo marka kullandık. Ondan tasarruf yapmak belki çok manalı değil ama bunun yerine mesela Bosch, Champion kullansak (ya da muadil bir başka marka) ve daha sık buji değiştirsek? Eğer böyle muadil bir marka ve model varsa öğrenebilir miyiz?


    5. Akü 60 amperlik. Bir yerde okumuştum (başka bir araba markası için) usta o araba için "60 yerine 72 amperlik daha güçlü akü kullan arabana daha iyi olur, aküden beslenen çok eleman var" demiş. Bizim araba için mantıklısı hangisi 60 mı 72 mi?


    6. Hava filtresi: Standart kağıt filtre OK midir, onunla devam mı? Yenilerde K&N ve başka başka performans hava filtreleri çıkmış. Onları kullanmak daha mı iyi motor için?

    7. Motor temizliği: Ben hiç böyle birşey yaptırmadım. Usta sadece kompresörle tozları uzaklaştırıyor bakım sırasında. Yaptırtmalı mı, görüntü dışında bir faydası var mıdır?

    Liste kabarık ama uzun uzun cevaplara (ve de acele olmasına) gerek yok. Evet/Hayır, İyidir/Kötüdür, Yap/Yapma, Şu marka buji kullan gibi kısa cevaplar fazlasıyla yeterlidir. Sen Viyana'nın keyfini çıkart :)




  • Konuyu okudum. Mete ustamizin ve 850 kullanıcılarının değerli katkilari olmuş. Ben de 96 model 850 T5 alıyorum nasipse . alinca paylasimlarim ve sorularim olacaktır. Hayırlısı., bakalım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olur inşallah. Yalnız forumlarda konuştuklarımız boşa gitmesin, üç gün sonra otomatik vitesli atmosferik basınçlı araba aldım diye gelme :)
  • Mete bey halen daha foruma cevap yazıyor musunuz? Eğer buralardaysanız size ulaşmam gerekli. Cevabınızı bekliyorum. İyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redrua

    Mete bey halen daha foruma cevap yazıyor musunuz? Eğer buralardaysanız size ulaşmam gerekli. Cevabınızı bekliyorum. İyi günler.

    Meteg usta vefat etti ne yazık ki. 7 - 8 ay oluyor.
  • Vanity Fair kullanıcısına yanıt
    Bilmiyordum. Üzüldüm :( Allah rahmet eylesin.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.