Şimdi Ara

volvo 1993-2006 modelleri ile ilgili sorularınız yanıtlanır (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
567
Cevap
10
Favori
93.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba,

    araç 2001 olduğu için vvt vardır.(tüketim değerleri 7,6-13 litre arasıdır)bu sistem 2000 yılından itibaren tüm volvolarda mevcuttur.eğer performans istiyorsan elbette ki tercihin 2.0T olmalı.. 19 bin tl son derece makul gözüküyor fiyat olarak..

    2.0T de düşük basınçlı turbo vardır.

    aracın motoru ve şanzımanında herhangi bir sorun olmadığından emin olmalısın.. eğer motor ve şanzıman sağlıklı ise sorun yaşamazsın bu araçlar çok uzun kmler dayanabilir 500,000 km ve üstü

    120,000 km triger kayışının değişme kmsidir.. eğer değişmedi ise hemen gergi ile beraber değişmesi gerekir.ilk iş olarak derhal triger kayışı eğer değişmedi ise değişmelidir.(gergi ile)

    Ankarada servis konusunda maalesef bilgim yok ama ekonomik olması açısından sana özel bir volvo servisine gitmeni öneririm..

    kolay gelsin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    merhaba,

    araç 2001 olduğu için vvt vardır.(tüketim değerleri 7,6-13 litre arasıdır)bu sistem 2000 yılından itibaren tüm volvolarda mevcuttur.eğer performans istiyorsan elbette ki tercihin 2.0T olmalı.. 19 bin tl son derece makul gözüküyor fiyat olarak..

    2.0T de düşük basınçlı turbo vardır.

    aracın motoru ve şanzımanında herhangi bir sorun olmadığından emin olmalısın.. eğer motor ve şanzıman sağlıklı ise sorun yaşamazsın bu araçlar çok uzun kmler dayanabilir 500,000 km ve üstü

    120,000 km triger kayışının değişme kmsidir.. eğer değişmedi ise hemen gergi ile beraber değişmesi gerekir.ilk iş olarak derhal triger kayışı eğer değişmedi ise değişmelidir.(gergi ile)

    Ankarada servis konusunda maalesef bilgim yok ama ekonomik olması açısından sana özel bir volvo servisine gitmeni öneririm..

    kolay gelsin..




    Bilgiler için teşekkürler.




  • Merhaba, Bu konu gerçekten iyi olmuş

    Bende 2000 S40 1,6 benzinli+LPG normal vites var. 2000 model ama trafiğe çıkışı 1999-ekim. Sanırım motor 1999. Değil mi? Motor nosu: B4164S1.... şeklinde gidiyor. Kendi kitapcığında S harfinden sonra 2 yazıyor. S1.... hiçbiryerde geçmiyor. Acaba eski tip motormudur.

    1- Çekiş bana zayıf geliyor. (Lpg den değil, Çünkü Benzinde de aynı). Acaba motordan mı kaynaklanıyor. ya da 1,6 lar için bahsettiğiniz ağırlık bu mu? Yoksa bir sorun mu var. Kalkışta beni Murat124 bile sollamaya kalkıyor. Ani hızlanması çok zayıf. Bekleyeceksin. Sonra hız alıyor.(Depriyajda sorun yok)
    2- Frene basınca bazen sola çekiyor. Bilhassa bozuk yollarda oluyor. Dreksiyonla fren aksamının ne gibi bir bağlantısı olabilir. sanırım araba tamirat görmüş gibi. Acaba fren teli yanlış yerden geçirilmiş olabilir mi. Ne bileyim benim aklıma böyle mekanik şeyler geliyor.
    3- Antifriz üzerinde çok miktarda yağvardı. Servis yağ soğutucudan şüpheleniyor. Şimdilik denemek için iptal ettiler. Fiyatı 550 TL. Bana baya tuzlu. Tamamen iptal etsem zararını çok mu hissettirir.
    4- Vvt bizimkilerde de var mı? Yukarda bahsettiğiniz Arıza kod okumayı bizimkilerde de yapabiliyormuyuz. Nasıl? TEŞEKKÜRLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliihsangun -- 17 Şubat 2009; 10:34:19 >




  • merhaba,

    bu araçta performans zayıtfır zira 1.6 motor ve yüksek ağırlık(1400 kg) yüzünden performans kötü olabilir.ama gene de bu araçlar 100 hp güç üretir.eğer çok hissedilir bir hantallık varsa kontrol edilmesi gereken noktalar

    1-kompresyon testi yapılmalı

    2-ateşleme sistemi kontrol edilmeli

    3-hava akış metre sensörü(maf) kontrol edilmeli

    4-o2 sensörü kontrol edilmeli

    5-katalitik konvertör tıkanmış olabilir.. özellikle tıkalı konvertörlerde performans hissedilir şekilde düşer.. özellikle ve özellikle kalkışlarda.sana tavsiyem motorun kompresyon testini yaptır ve sensörleri kontrol ettir.eğer bunlar sağlamsa sana yerli bir katalitik konvertör gereklidir.volvolarda konvertör iptal edilemez eğer edilirse performansı murat 124 ten farksızdır.

    aracın 1999 senesinin modeli ve bu araçta vvt sistemi yoktur.ayrıca benim 1996 model volvodaki gibi arıza kodunu okutma şansın da yoktur zira 1997 sonrası araçlarda makine gereklidir arıza kodu alınması için..

    yağ soğutucunun iptali yanlıştır çünkü eğer bu soğutucu gerekli olmasa idi volvo bu parçayı araca koymazdı.bu yüzden o iptal edilen şeyi tekrar devreye aldırmanı öneririm. antfriz üzerinde yağ olması bana silindir kapak contasının sızdırma yaptığı ihtimalini düşündürdü.eğer zaten böyle bir durum varsa aracın kötü performansının açıklaması bu oluyor.

    sonuç olarak aracın motorunun sağlıklı olduğunun ispatı eğer sağlıklı ise diğer sensörlerin kontrolü gerekir.eğer bunlar sağlamsa o zaman konvertörün tıkalı olabilir.

    kolay gelsin..




  • Çok teşekkür ederim. kalkışlardaki hantallık olarak 2. vites çok ağır, sanki arabayı inip itesim geliyor. 2vites olması bir sorunun belirtisi gibi birşey ifade edermi. Kapak contasından şüphelenmediler. şüphelendiren belirtiler yok dediler. 2 nolu sorunuma değinmemişsiniz ama, bir ara ona da bir değinirseniz sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliihsangun -- 17 Şubat 2009; 15:54:26 >
  • tekrar merhaba,


    fren ile ilgili olarak özel bir volvo servisine başvurmanı öneririm zira fren konusu ayrı bir uzmanlık ve tecrübe gerektirir.aracınızın katalitik konvertörünün de kontrol edilmesini öneririm...
  • Teşekkürler Yüzbaşım
  • rica ederim arkadaşım özellikle konvertörü kontrol ettir ki tıkalı mı değil mi anlaşılsın aracının kmsi hakkında bilgim olmadığı için yorum yapmak zor..ama eğer 100,000 ve üzeri ise konvertör büyük ihtimal tıkalıdır.
  • sanırım dediğin olumsuzluklar ağır kasalı olanlar için geçerlidir.Ama 1.6 benzinli s 40 ların kiloları farklı .mesela benim araç (2001 1,6 benzinli) ruhsatta 1164 kg olarak geçiyo.tabii hiç kantara vurmadım ama ruhsatta dyosa öyledir hrhalde.yeni kasalar 1324 kg.otmtk şanzuman da yanılmıyorsam bi 50 kg arttırıyo .
  • Mrb. @meteg dostum. O dediğim arabayı almaktan vazgeçtim. Şimdi başka bir araba buldum sana danışmak istiyorum. araba volvo 960, 96 model, 2500 motor, 240000 kmde, otomatik vites, sıralı lpg sistemi var. Sence bu aracın yakıt sarfiyatı ne olur?
  • merhaba ghost nickli arkadaşım,


    850 serisi için söylediğim herşey aynen 940 ve 960 ile de geçerlidir.volvolar için km çok önemli olmamakla beraber önemli olan şeyler motorun sağıklı olması ve gene otomatik vites kutusunun sağlıklı olmasıdır.eğer ki motor veya otomatik vites kutusu sağlıklı değilse katalitik konvertör tıkalı ise, enjektörler tıkalı ise ne yaparsan yap araç çok yakacaktır. demek istediğim şey:

    1-motorun tüm silindirlerinin sağlam olduğundan emin olmalısın.. (kompresyon testi yaptır)

    2-motor yağ yakmamalı

    3-otomatik vites kutusu sağlam olmalı ve her viteste değişim fabrikanın belirlediği devir ve hızda gerçekleşmeli eğer kutu sorunlu ise araç anormal yakacaktır.maalesef volvo 850,940 ve 960 modellerindeki AW50-42LE şanzımanlar çok narindir ve en ufak bir ihmalde arıza çıkarmaya meğillidir.bu şanzımanlar Japon Aisin Warner firması tarafından üretilmişti ve sorun çıkarmaları halinde tamirleri çok zordur.bu yüzden bu aracı almadan evvel muhakkak şanzımanın düzgün çalıştığından emin ol.

    4-Türkiyede birçok kişinin yaptığı ama volvolarda pek geçerli olmayan bir konuya da dikkat çekmek isterim.volvolarda katalitik konvertör eğer tıkalı ise mutlaka yenisi takılmalıdır.eğer takılmaz ise anormal çekiş düşüklüğü ve anormal yakıt tüketimi olacaktır.

    5-Lpg sistemini sevmeyen ve kendi aracında kullanmayan birisi olduğum için Lpg konusunda yorum yapamam.ama eğer araç üzerindeki kit "Prins" marka ise benzinliden farksız performans vermeli ve tüketimde 9-10 litre civarı olmalı.

    6-bu araçların motor blokları(krank hariç)alüminyumdur.vites kutusu manuel de otomatik de gene alüminyumdur.ve dediğim gibi motor hararet yapmaz ve yağsız kalmazsa sorun yaşamazsın.vites kutusu bakımları da zamanında yapılmışsa gene sorun yaşamazsın.

    sonuç olarak:

    aracın motorunu ve vites kutusunu kontrolden geçirt.mutlaka volvo servislerinden birinde yetkili ya da özel yaptır bu işi.eğer motorda veya şanzımanda en ufak bir sorun varsa aracı KESİNLİKLE ALMA. çünkü tamiratı ile uğraşmazsın..


    umarım açıklayıcı olmuştur..




  • @meteg dostum, verdiğin açıklayıcı cevap için çok teşekkür ederim sağol.
  • Hocam merhaba öncelikle böyle bir başlık açtığınız için çok teşekkürler.Ben direkt olarak konuya gireyim isterseniz.Ben yaklaşık 7 ay önce 2001 model volvo s80 aldım t modelinden.hocam tek kelime ile mükemmel bi araç ama soracağım aklıma takılan birkaç soru var.öncelikle araç aldığımda 193,000 kmde idi. şimdi 203,000 km ye geldi.inanır mısın araba tık demedi şimdiye kadar(allah korusun)200,000 km de arabaya 800 liralık masraf yaptım.120 ytl ye de motor yağını değiştirdim ama yanlış yağ koydum gibi geliyo bana mobilden 10/40 lık aldım.sence doğru mu?ikincisi ve daha önemlli sorum arabanın şanzuman yağını değiştirmedim sence değiştirmem gerekir mi?servis teki ustalar değişmesi gerekirse yol bilgisayarı hata verir diyolar. üçüncüsü ve en önemli sorun arabanın yakıt meselesi...kafamı duvarlara vuruyorum hocam yaklaşık 40 kuruş yakıyor kmde ne yapacaz var mı tavsiye ettiğin bi tüp markası...herkes garanti veriyor ama niyeyse ben bi türlü güvenemiyorum.ne dersin?
    şimdilik bu kadar hocam teşekkür ederim




  • merhaba fatih 3018,


    daha önce de ifade ettiğim gibi bu araçların bakımları düzgün olarak yapılmış ise ve aracın motoru bir sorun yaşamamış ise 193,000 km volvo gibi bir araç için endişe edilecek bir konu değildir.yağ konusunda genel kanı araç bu kmye gelene kadar hangi yağ kullanıldı ise onunla devam edilmesi gerektiğidir.çünkü uzun süre bir araçta kullanılan yağın başka tür yağlar ile değişmesi sonucu uzun süre kullanılan yağın oluşturduğu koruyucu film tabakasının yeni konulan yağ tarafından yakılabileceğidir.fakat motorun da 193,000 km yapmış olması ve 10-40 yarı sentetik yağın da 4 mevsim yağı oluşu bence doğru bir uygulamadır.size tavsiyem araca magnatec 10-40 koyun.bilindiği gibi özellikle 100,000 km üzeri araçlarda ilk çalıştırmada yağ pompası yağı tam anlamıyla dağıtmaya başlayana kadar aşağı yukarı 30 saniye geçiyor.. bu yüzden aşınmaların %90 ı soğuk çalışma sonrası meydana gelir.benim önerim aracınızı çalıştırdıktan sonra 30 saniye bekleyin hatta mümkünse 1 dakika ve o şekilde hareket edin.Nisan ayından sonra 30 saniye yeterlidir. ama Ekim-Mart sonu arası soğuk çalışmada 1 dakika rölantide çalışma motorun sağlığı açısından gereklidir.ayrıca araç normal sıcaklığına ulaşana kadar tam gaz yapmayın.

    şanzıman yağı konusunda servisler her zaman değişim gerekmez der fakat bir sorun çıktığında da şanzımanı yenileyelim derler sana bu tartışma senelerdir sürer gider ve ben de defalarca servisle tartıştım sonuçta yağ değişmez diye birşey olmaz.. neden olmaz? çünkü şanzıman yağı da en nihayetinde motor yağı gibi bir yağdır.yani bir ömrü vardır bu ömrünü tamamladıktan sonra ki bu ömür (70,000 km veya 5 senedir).özelliğini yitirir ve artık bir saatli bombadır şanzıman..

    aracında turbo olduğu için sürüşlerden sonra aracın motorunu stop etmeden önce mutlaka 30 saniye kadar rölantide çalışmasına izin vermelisin.stop edersen bunu yapmadan bu sefer turbo dönmeye devam edecek ama yağsız kalacaktır bu da doğal olarak aşınmaya sebep olacak ve kısa sürede turbo tamir gerektirecektir.. söylemeye gerek dahi duymuyorum tamiratı çok maliyetlidir.

    Lpg konusuna gelince.. eğer lpg kiti taktıracaksan "Prins" marka olmalı.hem performans kaybın olmaz hem de herhangi bir arıza lambası yanmaz ayrıca volvolar ile uyumlu olan tek kittir.


    önemli not: aracın triger kayışı değişmedi ise hemen değiştirin çünkü volvolarda bu kayışın 120,000 kmde değişmesi gerekiyor.yoksa başınıza iş alırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 20 Şubat 2009; 15:56:26 >




  • hocam merhaba bilgiler için teşekkür ederim.
    ankaradayım 2006 model hiç sorunsuz grande punto multijetimi 98 bi s40 t4 le değiştirmeyi düşünüyorum.
    aslında s70 t5 arasında da kaldım hangisini tavsiye edersiniz?
    bi de bu modeldeki araçların ortalama mantıklı fiyatı eğer araç bakımlı ise ne civardadır?
    teşekkür ederim.
  • sayın meteg,
    Ben de 1998 model manuel S70 t5 almayı düşünüyorum.Bulduğum araç servis bakımlı ve 100.000 km'de. Bu araçaların yakıt tüketimi ve servis maliyetleri benim gibi ortalama bütçeye sahip birisi için can sıkıcı olur mu .Ben yıllık max. 10.000 km yol yapan bir kişi olarak bakım için 500-600 tl, tüketim için ise sakin kullanım şehiriçi 12-13 lt 'yi göze alabiliyorum.Turbo ömrü bu araçlarda ortalama ne kadardır.Alırken kontrol ettirilerek turbo hakkında sağlıklı fikir edinilebilir mi?Turbo arızalarının maliyetleri ortalama ne tutar?Cevabınız için teşekkürler , saygılar..
  • merhaba,

    stress1, eğer 98 S70T5 in kmsi doğru ise ve bakımlı ise alabilirsin.. alacağın araç zaten garanti dışı olacağı için bakımlarını özel bir volvo servisinde yaptırırsın ve bu şekilde maliyetler de ciddi anlamda düşer.. örnek verecek olursak standart bir bakımda değişen motor yağ,hava filtresi,polen filtresi yağ filtresi, normalde yetkili serviste 600 tl civarı tutarken özel servise 300 tllere yapılır. dikkat etmen gereken konu bu aracın kmsi orjinal mi? her ne kadar S70 teki km sayacı digital olsa da bilindiği gibi digital göstergelerde de oynama yapılabilmektedir. ama eğer araç bakımlı ve km doğru ise alabilirsin. aldığın zaman ilk işin triger kayışını yeniletmek olmaldır.benim amcamda 1998 otomatik S70T5 var ve bu araç 180,000 de ve hiçbir sorunu yok.S70 T5 in az yakması için aracın gaz pedalına alışman gerekir. bu da ancak 1-3 ay kullanma ile olur. yakıt tüketimi dediğin aralıklarda olacaktır şehirdışında 9 litreye kadar iner. ama bu araçta 98 oktan yakıt kullanman gerekir. S70 in turbosu kolay kolay arızalanmaz.

    Gajiin,

    eğer araçlar bakımlı ise yani herhangi bir arıza durumu yoksa S70 ortalama 17,000 S40T4 ise 20,000 civarına alınabilir.ama esas konu bu araçların her ikisininde bakımlı olması ve mekanik problemlerinin bulumamasıdır.




  • hocam çok teşekkür ederim anlaşılan ben bu arabaya gene masraf yapacam .Ben şöyle bi çözüm önerisi buldum kendime arabayı 1 hafta satmaya çalışacam eğer satamazsam başta şanzuman yağını değiştirip akabinde tüp taktırıp üstüne kasko yaptırdıktan sonra ekmek almaya bile arabayla gidecem artık....sence ne yazayım hocam fiyatına tek fiyat 2001 model s80 gümüş gri tv tel. dolap falan ekstra var.teşekkür ederim
    Hocam bi de şunu sorayım triger kaışı ve triger zinciri diye bişey duydum gerçekten var mı öyle bişey
    bi de s80 in orta konsolunda bi hoparlör var bilirsin o hoparlör ne işe yarar.çalışmıyor çünkü
    şimdilik bu kadar yeter saygılar
  • fatih tekrar merhaba,


    herşeyden önce bilmen gerekir ki aracına değeri ben biçemem.bu konu benim dışımda olan bir konudur.. orta konsoldaki hoparlör ses sisteminindir çünkü bu araçlarda dolby ses sistemi var bu da sistemin bir parçasıdır.. elbette ülkemizde pek geçerli değildir bu sistem

    bu araçların hepsinde triger kayışı vardır zincir değil.. o yüzden her 120,000 km de bir gergi ile beraber değişmelidir kayış.. eğer bu yapılmaz ise motoru elinize alırsınız.zincir eski nesil araçlarda vardır bir de bazı yeni nesil araçlarda.. bu sistemin amacı kayış değişimi işlemini ortadan kaldırmaktır.triger kayışı zincirli sisteme göre daha sessiz diye seçilmiştir ama dünyada birçok ülkede bu kayışın kopması neticesinde motor ağır hasar görmektedir.


    kolay gelsin..
  • doğrudur hocam değişmiş triger kayışı
    triger.hava filtresi.polen filtresi.bujiler falan toplam bakım 820 ytl tuttu.120 ytl de ayrıca mobil motor yağı.ayrıca değiştirmedim daha ama 140 da şanzuman yağı var.yani 1 milyarı falan buldu 200bin bakımı
    o zaman bu orta konsoldaki hoparlörü nasıl aktif hale getirebilecem acaba bilgin var mı hocam ona ayrıca hoparlör falan mı almak gerekiyor ki?
    bi de çok önemli değil ama merak ediyorum emniyet kemerini takmayınca uyarı vermiyor benim alet bundan önce s40 vardı o veriyordu acaba sigortası falan mı çıktı ki???
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.