Şimdi Ara

Volkswagen, 'fiyat/kalite' dengesini kurmakta zorlanıyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Hatalı kısmı tam olarak belirtirseniz seve seve düzeltirim

    Ben de VW'nin kalite değil, "fiyat/kalite" endeksinde sorun yaşadığını yazdım zaten.

    VW'nin grubunun "giriş seviyesi"nde olduğu belirtilmiş üstü kapalı şekilde."Volkswagen Group budget brand" ben de bunu " grubunun giriş seviyesi markalarından" şeklinde çevirdim.

    İkinci kısımda da böyle yazılmış;

    "Insiders say that VW’s technicians have been impressed how rival brands - including partner Suzuki, with which it is at loggerheads - has managed to create high quality budget cars without pushing costs up."

    Mesajımın başında "giriş seviyesi marka" ibaresini koyduğum için ikinci defa "budget cars" ifadesini ekleme gereği duymadım.

    Çünkü mantıken "budget brand"ın üretmesi gereken otomobil "budget cars"dır.

    Yazının devamında da "rakip markaların yüksek kaliteli 'budget cars' üretirken fiyatları yukarı çekmediğinden" bahsediliyor.

    VW'nin rakipleri de Peugeot, Mazda, Opel, Renault, Honda gibi markalar.Bu markalara da "basit otomobil hazırlıyorlar" diyemeyiz sonuçta.




  • Merakla bekliyorum

    Bakalım forumun yeni "Fransız Tenekesi" nasıl olmuş
  • VW'in yaşadığı problem aslında kimlik bunalımı. Piyasada nerede konulanması gerektiğine hala karar verememiş gibi görünüyorlar. Ayrıca olayı sadece 'siyah' ve 'beyaz'dan ibaret görüyorlar sanki.. Ya ucuz kolay ulaşılabilir bir marka ya da üst sınıf bir marka.. Oysa piyasada 'gri'ye oynayanlar daha çok kazanıyor. Bunu en iyi örneği Renault'tur. Sadece Dacia ile değil, clio, symbol hatta twingo ile de her kesime hitap edebiliyor. VW ise bunu beceremiyor. Örneğin Polo, donanım olarak 3 kat fazla seçenek sunan cliodan daha üstün göstermek prestij sağlasa da para kazandırmıyor. VW daha kalitesiz malzemelere sahip ve donanımsız araçlarla durumu kotarmaya çalışıyor sadece.. Renaultun Dacia'da yaptığını VW ne Skoda'da ne de Seat'ta da yapamıyor çünkü mantık aynı.. Olaya bu şekilde baktıkları müddetçe piyasadaki onlarca markayı satın alsalar bile durum değişmeyecek..

    VW'nin bu düşüncesini ben 'hızlı yaşa genç öl' tabirine benzetiyorum nedense..




  • Kimse kusura bakmasın ama OLMUŞ kardeşim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Kimse kusura bakmasın ama OLMUŞ kardeşim

    Dışardan ben de gördüm aracı, tasarımı çok hoş olmuş.Ama gri renk aracı inanılmaz boğuyor.

    Beyaz, siyah veya bordo çok daha hoş olur.

    Konuda da direksiyon-gösterge konumuna, dokunmatik ekranın arayüzüne ve araç içi ergonomisine (tuşlara ulaşım, vites kolunun konumu ve vites geçişleri, bardaklığın konumu gibi) yer verirseniz sevinirim abi.
  • Hemen hemen hepsi mevcut kardeşim

    Keşke sende olsaydın be
  • ..NeyzeN.. kullanıcısına yanıt
    Keşke abi valla, yakın olsa yine bi ihtimal ama Ankara nere Trabzon nere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    Kimse kusura bakmasın ama OLMUŞ kardeşim

    Kesinlikle olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Hatalı kısmı tam olarak belirtirseniz seve seve düzeltirim

    Ben de VW'nin kalite değil, "fiyat/kalite" endeksinde sorun yaşadığını yazdım zaten.

    VW'nin grubunun "giriş seviyesi"nde olduğu belirtilmiş üstü kapalı şekilde."Volkswagen Group budget brand" ben de bunu " grubunun giriş seviyesi markalarından" şeklinde çevirdim.

    İkinci kısımda da böyle yazılmış;

    "Insiders say that VW’s technicians have been impressed how rival brands - including partner Suzuki, with which it is at loggerheads - has managed to create high quality budget cars without pushing costs up."

    Mesajımın başında "giriş seviyesi marka" ibaresini koyduğum için ikinci defa "budget cars" ifadesini ekleme gereği duymadım.

    Çünkü mantıken "budget brand"ın üretmesi gereken otomobil "budget cars"dır.

    Yazının devamında da "rakip markaların yüksek kaliteli 'budget cars' üretirken fiyatları yukarı çekmediğinden" bahsediliyor.

    VW'nin rakipleri de Peugeot, Mazda, Opel, Renault, Honda gibi markalar.Bu markalara da "basit otomobil hazırlıyorlar" diyemeyiz sonuçta.

    Hata derken, çeviriden dolayı anlam kayması olmuş.

    "The mooted Volkswagen Group budget brand is reported to have hit repeated problems as a result of the company’s own internal standards for manufacturing."

    "mooted" görüş birliğine varılamamış, umutsuzca tartışılan gibi bir anlamı var. VW'nin uzun süredir düşük fiyat seviyesindeki sınıfa rekabet amacıyla oluşturmak istediği bir Budget brand projesi var, ancak mevcut üretim şema ve tekniklerine bakınca, rekabete bakınca bunu oluşturmanın zorluğundan, VW'nin bunu beceren diğer markalar gibi güvenlik ve kaliteden taviz vermeden rekabete girmenin bir yolunu bulmakta zorlandığından bahsediliyor. VW budget otomobil üreticisi değil ancak Dacia gibi, Honda, Mitsubishi, Suzuki gibi markaların alt seviyedeki modelleri ile rekabet edebilecek bir marka oluşumundan bahedilmiş.

    Bunun üretim optimizasyonu ile de alakası olabilir, lokasyon ile de, yan üreticiler ile de vs, mutfak işidir bu yani. Sorunun ne olduğunu açık etmezler elbette.

    "Insiders say that VW’s technicians have been impressed how rival brands - including partner Suzuki, with which it is at loggerheads - has managed to create high quality budget cars without pushing costs up."

    Ortak marka olan ve zor durumdaki Suzuki'nin bile, maliyetleri yükseltmeden ve kaliteden ödün vermeden budget otomobil üretebilmesinden etkilendiği yazıyor VW'nin.

    Burda konunun sanki VW düşük kalite otomobil üretiyor, bir budget brand ve rakipleri gibi maliyeti de kurtaramıyor gibi bir anlamı vardı. Aslında aksine, VW gereğinden fazla karmaşık veya teknolojik otomobiller üretiyor alt sınıflarda, nasıl ucuz otomobil yapacağını bilemiyora geliyor bu yazı.

    İşin açığı şu, VW ya asya veya çin pazarında artık iyice becermeye başladığı gibi, gerçekten basit, son derece düşük kaliteli, 2-3 nesil önceki platformlarla resmen beleşe üretilen ve fiyatı da çok ucuz otomobiller yapmayı beceriyor, ya da Avrupadaki gibi yüksek teknolojili, ama yüksek fiyatlı otomobiller üretebilmeyi. Amerika giriş sedan pazarını, yani dengeyi beceremiyorlar. Amerikalı müşteri ne eski nesile göre kalitesi ve mühendisliği kısılmış ucuz Jettayı istiyor, ne de yüksek kaliteli ama pahalı VW Golfü. Örneğin Scirocco dahi fazla pahalı kaçabilir diye Amerika pazarına sokulmadı, çünkü orda çok ucuza Mustang Camaro Challenger gibi otomobillerin giriş seviye V6 modelleri var, rafinelik ve detay kalitesi zayıf, fakat görünüm hayvan ve motor gücü yüksek, tam da Amerikan müşterisinin istediği şey bu ve daha çekici oldukları da aşikar toplam paket olarak fiyat seviyesine bakınca. Scirocco ise Avrupa pazarına yönelik yapılmış bir araç.

    VW'nin ana problemi, işte bu tip pazarlara tam anlamıyla ordaklanmış, üretim yeriyle, supplier'ları, bütün dağıtımı ve pazarlamasına kadar herşeyiyle buna göre hazırlanmış bir alt marka oluşturmak. Çünkü Avrupadan devşirme teknolojileri meksikada üretirken kısarak basitleştirerek istedikleri karlılığı yakalayamadılar. İki farklı Passat ve iki farklı Jetta yaptılar ama hala olmadı, kar edemiyorlar. Arabalar da yeteri kadar iyi değil.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Demek istediğinizi anladım, zaman ayırıp uzun uzun yazdığınız için de çok teşekkür ederim.

    Ben tam aksine konuda VW'nin kaliteli otomobiller ürettiğini, ama bunu yaparken maliyetleri sabit tutamadığını belirtmek istedim.

    Yani ya fiyatları yukarı çekip araç başına düşen kârlılıklarını arttıracaklar, ya da fiyatları sabit tutup kaliteyi düşürecekler.

    İki durumun da birbirinden beter dezavantajları var.

    Şu an benim olaydan anladığım kadarıyla VW'nin üretim maliyeti ve elde ettiği kâr arasındaki makas çok dar.Bir şekilde bu makası açmak istiyorlar.

    VW'nin alt sınıflarda ucuz maliyetli otomobil üretememesinin altında yine maliyet kaygısı yatıyor aslında.Kâr etmek için bir hamle yapıyorlar, bunun sonucunda oluşan durumdan da ayrıca yine kâr etmek istiyorlar.O iş biraz yaş, ki bunu kendileri de belirtmiş.

    Yukarıdaki paragrafta maliyet kaygısı dememin sebebi şu; VAG, grup olarak bir çok markaya hükmettiği için modeller arasında oldukça fazla platform ortaklığı var.

    Mesela Ibiza için üretilen altyapı hem Fabia'ya hem Polo'ya hem de A1'e hitap etmek zorunda.Ya da Leon için üretilen platform hem Golf'e hem de A3'e hitap etmek zorunda.

    Bu durumda da haliyle Audi'yi BMW ve Mercedes'in gerisinde bırakmamak için platformlarda maliyeti birinci sıraya oturtamıyorlar.

    Yaptıkları platformu birden fazla marka kullandığı için kârdalar.Ama bu platform, ucuz olması gereken VW'ne pahalı geldiği için ikinci aşamada zarara geçiyorlar.

    Kendimi ifade edebilmişimdir umarım.




  • türkiye adına katılıyorum, arabaları güzel lafım yok kendim de vw kullanıyorum zaten, 0 olarak çok iyi bir fiyata aldım araba parası kadar indirim aldım yani öyle diyim, ama şu an satılan fiyatları fazla bence, gerçi hangi firmanın değil ki, ama vw 2-3 tık daha fazla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    quote:

    Orijinalden alıntı: mumenu

    Konuya cagirilmayanlar yorum yapablir mi ?

    Pek tabiki.

    Konuya etiketlediğim insanlara "Gelin kaynatalım" demiyorum.Sadece bu insanların görüşlerini ayrıca merak ettiğim içindir o etiketler.

    Lobici değilim yoksa

    Lobicileri de iyi biliriz.
  • Doğuş otomotivin izlediği anlamsız fiyat politikası yüzünden bende bir aralar vw düşmanı idim. Hala daha sadece vw değil bütün markların inanılmaz saçma bir fiyat politikası var. Ama kesinlikle vw de kalitesiz değil gayette kaliteli araçlar üretiyorlar
  • Kesinlikle katılıyorum.

    Artık Volkswagen, bu olayı kaçırmaya başladı. Ama aslında onların düzeltmesinden ziyade, hala gidip onlara prim yapan halkımızın ve diğer halkların kendini düzeltmesi de gerek. Sorunları göre göre, onlara prim verenlerde hata.

    Bu arada, benim düşünceme göre (konuyla biraz uzak olacak ama) bir aracın kalitesi onun satış sayısıyla ölçülmez. Tabii benim görüşüm.
  • Yapsin yeni ucuz bir marka iste.

    Bir de kafa utuluyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @algebraic

    Anladım tabiki ve katılıyorum mesajın tamamına.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 1 Mart 2014; 20:51:55 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.