Şimdi Ara

##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
11
Favori
8.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba,

    bu konu üzerinde sizlere elimden geldiğince c# ve asp.net anlatmaya çalışacağım.

    derslere hiç programlama bilgisi olmayanlar, c# ı hiç bilmeyenler, başlayıp daha sonra sıkılıp ya da zor gelip devamını getiremeyenler, c# bilip web uygulamaları geliştirmek için asp.net öğrenmek isteyenler katılabilir.
    console uygulamaları ile başlayıp, ağırlıklı olarak visual c# anlatılacaktır.belli bir seviyeden sonra asp.net e başlanacak ve asp.nette bir site projesi yapıp bitirmeyi düşünüyorum.(e-ticaret, haber ya da makale sitesi ) konu altında soracağınız sorular derslerle paralel olursa sevinirim.buradaki derslerde henüz anlatılmamış konular ya da başka sorularınız için lütfen pm atınız.Aynı şekilde eksik gördüğünüz yazım ya da kod hatası gördüğünüz yerleri yine özelden atarsanız buranın düzeni bozulmadan ve takip eden arkadaşların kafası karışmadan bu dersleri ilerletmiş oluruz.







  • İlk Console Uygulamamız;
    Evet çok klasik olacak ancak her programcı gibi ilk programımızı ekrana 'Merhaba Dünya' yazdırarak yapacağız.

    1.Visual Stuido 2010 u başlatalım ve Start Page üzerindeki New Project e tıklayarak yeni proje oluşturalım.Ya da File > New > Project yolunu izleyelim.
    2.Programımızı c# ile yazacağımız için Installed Templates bölümünden Visual C# ı,ve console uygulaması yapacağımız için sağ taraftan ise Console Application ı seçiyoruz.
    Name bölümüne uygulama adını gireceğiz. Türkçe karakter kullanmamaya, kelimeleri bitişik yazmaya ve ilk kelime hariç her bir yeni kelimeyi büyük harfle başlamayı kendinize alışkanlık edinin. ilkUygulamaConsole gibi.
    Location bölümünden projeyi kaydedeceğimiz klasörü seçebilirsiniz.Ve Ok butonuna basınız.
    3.Program.cs nin kod kısmına aşağıdaki kodları yazıyoruz.
    using System; 
    using System.Collections.Generic;
    using System.Text;

    namespace ilkUygulamaConsole
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    Console.WriteLine("Merhaba Dünya"); //ekrana yazdırıyoruz
    Console.ReadKey(); // merhaba dünya yazdıktan sonra sayfanın kapanmaması için bu kodu ekledik.
    }
    }
    }


    NOT:Yalnızca yanında // ile açıklama yazılan bölümleri biz yazdık.Diğer kısımlar c# console template içerisinde default olarak geldi.

    4.Klavyeden F5 tuşuna basarak derliyoruz ve ilk programımız tamam!

    Console sınıfı System içerisindedir. using System; kodunu ekleyerek System içerisindeki sınıfları çağırırız ve bu sınıfları kullanırken her defasında başlarına System yazmaktan kurtulmuş oluruz.

    eğer using System yazmasaydık, Console sınıfını kullanmak için
    System.Console.WriteLine("Merhaba Dünya");
    yazmak zorunda olacaktır.
    ve aynı şekilde System.Console.ReadKey();


    Console bir sınıftır ve Write, WriteLine, ReadLine, ReadKey gibi methodları içerisinde barındırır.

    Console.Write("Merhaba Dünya"); // bu şekilde yazsaydık eğer ekrana Merhaba Dünya yazdırır ve imleç yazının sonunda kalırdı.yani bundan sonra ekleyeceğimiz ya da yazdıracağımız yazılar bu yazının yanına gelirdi.
    örneğin:
    Console.Write("Merhaba Dünya");
    Console.Write("c# ile ilk programımız");
    yazıp derlediğiniz zaman ekran görüntüsü şu şekilde olacaktır :
    MerhabaDünyac# ile ilk programımız

    Console.WriteLine("Merhaba Dünya"); ekrana Merhaba Dünya yazdırdıktan sonra (enter a basar) alt satıra geçer.

    örneğin;

    Console.WriteLine("Merhaba Dünya");
    Console.WriteLine("c# ile ilk programımız");

    ekran çıktısı:
    Merhaba Dünya
    c# ile ilk programımız

    En alta eklemiş olduğumuz ReadKey(); ise sizden herhangi bir tuşa basmanızı ister.eğer bu kodu eklemeden yazmış olsaydık f5 e bastığımızda ekrana Merhaba Dünya yazar ve console ekranı hemen kapanırdı.ancak şimdi kapanmak için herhangi bir tuşa basmamızı bekleyecek.

    Console.Read(); kodu kullacının basmış olduğu tuşu saklar.
    Console.ReadLine(); ise kullanıcı yazısını yazdıktan sonra enter a bastığında, girilenleri saklar.

    örneğin kullanıcıdan yaşını yazmasını isteyeceksiniz.Console.ReadLine ile yazdığınızda kullanıcı 25 yazıp enter a bastığında yaşını 25 olarak girmiş olur.

    Console sınıfının altında çok sayıda method vardır. Console yazıp noktaya bastıktan sonra o methodlar gelecektir.Methodlar ve yan taraflarında nasıl kullanılacakları hakkında açıklamalara oradan bakabilirsiniz.

    Kod içerisinde geçen namespace ve class kavramları sonraki derslerde detaylı şekilde anlatılacaktır.İlk olarak Visual Studio 2010 u ya da Visual C# Express i bilgisayarına kurup bu uygulamayı çalıştırmanız yeterli.
    Bir sonraki derste Console sınıfındaki methodlar üzerinden bir kaç örnek uygulamamız olacak.

    kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the3answer -- 12 Temmuz 2011; 16:31:40 >




  • Yeni bir Console Application proje yaratıyoruz.name bölümüne ikinciUygulamaConsole yazalım.

     
    using System;
    using System.Collections.Generic;
    using System.Text;

    namespace ikinciUygulamaConsole
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {

    }
    }
    }


    Default olarak bu şekilde gelecektir.Bi önceki derstede bahsettiğim gibi sıkça kullanılan ad alanları using ile çağrılmıştır ki bunların içindeki sınıfları kullanırken her seferinde bu alan adlarını bir kez daha yazmayalım.
    Önceki derste yüzeysel olarak anlattığımız bu konuyu bu derste örnekler ile pekiştirelim.
    yukarıdaki gibi gelen kodlardan using ile başlayan satırları silelim.
     
    namespace ikinciUygulamaConsole
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {

    }
    }
    }


    Main methodu içerisinde süslü parantezler içerisine kodlarımız yazacağız.Öncelikle ilk uygulamamızı using kodları olmadan yeniden yazalım.

    namespace ikinciUygulamaConsole 
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    Console.WriteLine("Merhaba Dünya");
    Console.ReadKey();
    }
    }
    }

    bu şekilde derlemek için F5 tuşuna bastığımızda hata alırız.Console isminin System ad alanı içerisindeki Console sınıfı olduğunu tanımamıştır.Oysa başta using System; diyerek bu sorunu çözüyorduk.Şimdi Console sınıfınını tanıyabilmesi için tam adresini yazmalıyız.

    namespace ikinciUygulamaConsole 
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    System.Console.WriteLine("Merhaba Dünya");
    System.Console.ReadKey();

    }
    }
    }

    kodu bu şekilde değiştirdiğimizde uygulamamızın hata vermediğini ve ilkUygulama ile aynı sonucu verdiğini ekrana Merhaba Dünya yazdığını göreceksiniz.

    Bu örneklerin, kodların başında ki ad alanlarını neden using ile çağırdığımızın mantığını anlamanız için yeterli olacağını düşünüyorum.

    Şimdi ikinci uygulamamızı biraz daha geliştirip, Console sınıfının içindeki bazı yöntemlere bakalım.İlk derste açıklamış olduğumuz Write, WriteLine, ReadLine, ReadKey, Clear vs gibi komutları örnek uygulama içerisinde kullanacağız.


    using System; 

    namespace ikinciUygulamaConsole
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    Console.WriteLine("Kişisel Bilgiler");
    Console.Write("Adınız :");
    string ad = Console.ReadLine();
    Console.Write("Yaşınız :");
    int yas = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

    Console.WriteLine("\nGirmiş olduğunuz bilgiler : İsim : {0} ve Yaş : {1}",ad,yas);

    Console.WriteLine("Ekranı temizlemek için bir tuşa basınız");
    Console.ReadKey();
    Console.Clear();

    Console.ReadKey();

    }
    }
    }


    İlk olarak WriteLine ve Write arasındaki farkı görebilirsiniz.WriteLine ile yazılmış Kişisel Bilgilerden sonra diğer yazı alt satıra geçmiştir.Çünkü WriteLine önce yazıyı yazar sonra enter ile bir alt satıra geçer.Write ile yazılmış Adınız yazısından sonra imlecin hemen bu yazının yanında yanıp söndüğünü göreceksiniz.Alt satıra geçmedi ve kaldığı yerden devam ediyor.Ekrana yazdırırken WriteLine ı mı yoksa Write ı mı kullanacağınıza bu örnekten sonra rahatlıkla karar verebilirsiniz.

    hemen alt satırdaki kodda ilk derste görmediğimiz kavramlar var.
    string ad = Console.ReadLine();

    öncelikle unutmamak gerekir ki; c# programlama mantığı şu şekildedir; aradaki eşittirin anlamı; sağdaki işlemi yap soldakine ata.
    yani bizim kodumuza göre ConsoleReadLine(); metodu ile kullanıcıdan bir değer al ve daha sonra bunu string olarak atamış olduğunuz ad değişkenine ata.
    string bir değer türüdür, karakteri simgeler.yani klavyeden girebileceğiniz rakamlar, harfler, işaretler vs hepsini karakter olarak alır.

    hemen iki alt satırda:
    int yas = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); kodu vardır.
    öncelikle yas bizim girmiş olduğumuz değişkendir. int tam sayı değer türüdür.-100, -50, 0 ,1 ,123, 32424 gibi.
    not: değişkenlere atayacağınız sayılara matematiksel işlem yapacaksanız int , double, float , long .. gibi sayı değer türlerinden birini kullanmalısınız.bu değer türlerini ileri ki derslerde ayrıntılı şekilde anlatacağım.
    bu kodda yukarıdaki koddan farklı olarak Convert.ToInt32() ifadesi vardır. c# ta bu çevirileri yapmak zorundasınız.visual basicten sonra bu convert şartı karışık gibi görünse de bir kaç örnek sonunda elinizin alıştığını göreceksiniz.
    Convert bir sınıftır ve bu sınıf içerisinde metodlar vardır.( ToString(), ToInt16(); ToInt32(); , ToDouble(); vs ). Siz, bu metodlardan biri olan toInt32(); metodunu kullanarak Console.ReadKey(); ile kullanıcıdan almış olduğunuz değeri tam sayıya çevirip yas değişkenine atarsınız.
    peki neden string ad = Convert.ToString(Convert.ReadLine()); ifadesini kullanmadık diye soracak olursanız. Convert.ReadLine() ile almış olduğunz değer string olarak gelecektir ve tekrar string e dönüştürmenize gerek yoktur.ancak bu şekilde de kullansanız hiç bir hata almazsınız.
    bu konu ile ilgili diğer bi soru da, yas degiskenini neden string yapmadık? eğer string olarak yazsaydınız ve kullanıcı yaşını 25 olarak girip enter a bassaydı yas değişkeninize 25 i karakter olarak kaydetmiş olacaktınız.yani bunun matematiksel değeri 25 olmayacaktır.
    değişkenler konusunda daha ayrıntılı şekilde anlatacağım.siz şimdilik isim adres vs gibi değişkenlerinizi string e, tam sayıları int e , çok daha büyük değerlerdeki tam sayıları long a , yaş gibi küçük sayıları byte a , ondalıklı sayıları double ve float değişkenlerine kaydedeceğinizi bilin, bu size yeterli olacaktır.

    Console.Clear(); metodu ile Console ekranındaki herşeyi silersiniz.(aslında silme söz konusu değildir, clear metodu console ekranını default renk ile boyar ve yazılar silinmiş gibi gözükür.)
    Console.ReadKey(); metodu sizden klavyeden bir tuşa basmanızı ister.

    WriteLine kullanımı;

    ilk Uygulamamızda Console.WriteLine("Merhaba Dünya"); yazmıştır. sabit değerleri, bu şekilde tırnak içerisine ekranda görülmesini istediğiniz şekilde yazabilirsiniz.
    değişkenleri yazdıklar için ise, Console.WriteLine(yas); yazarsınız.tırnak işaretleri kullanılmaz.
    hem değişken hem sabit yazı yazdırmak için;
    Console.WriteLine("Yaşınız :"+yas+"Adınız : "+ad); değişkenler tırnak içine sabitler direkt yazılmak kaydı ile aralarına artı işareti koyularak yazılır.
    bizim uygulamada kullandığımız diğer yöntetm ise en kullanışlı yöntemdir.
    Console.WriteLine("\nGirmiş olduğunuz bilgiler : İsim : {0} ve Yaş : {1}",ad,yas); burada tırnak içerisine sabit yazıyı yazarsınız. \n satır atlama kodudur.tırnak içerisine bu tip biçim kodlarını yerleştirebilirsiniz.ve yine tırnak içindeki {0} {1} {2} {3} ise değişkenlerin yazılacağı yerleri gösterir.süslü parantez içindeki sıfır yani {0} , tırnak işaretini kapatıp virgül koyduktan sonra yazılan ilk değişkendir.{1} ikinci değişken. {2} üçüncü değişken ve bu şekilde gider.


    evet arkadaşlar bu derste; öncelikle kodların başındaki using ile başlayan kodların ne işe yaradığını, system ad alanı içerisindeki Console sınıfının da içindeki en çok kullanacağımız methodları örnek ile görmüş olduk.yine aynı şekilde Convert sınıfını ve içerisindeki methodların ne işe yaradığını öğrenmiş olduk.
    ayrıca değer tiplerini yüzelsel olarak gördük ve c# ın temellerini yavaş yavaş atmaya başlamış olduk.bir sonraki derste değer tiplerini görüp, bazı matematiksel işlemleri yapacağız.

    arkadaşlar buraya bu yazıları herhangi bi yerden copy-paste yapmadığım için bu yazıları yazmak zaman alıyor ve bu fazla zamandan dolayı, eksikler, yazım hataları, atlamış olabileceğim yerler olabilir.ve elimden geldiğince anlayabileceğiniz şekilde detaya inerek ve örnek vererek anlatmaya çalışıyorum.dersler biraz yavaş ilerleyebilir, dediğim gibi çok zaman alıyor ve bu şekilde işten ve öğrencilerimden vakit buldukça yazabiliyorum.kısacası bişeyler anlatabilmek, sizlere öğretebilmek adına, emek harcıyorum ve sizlerinde bu dili öğrenmek için emek harcamanız gerektiğini unutmamamız gerektiğini hatırlatıyorum.
    umarım yardımcı olabiliyorumdur, iyi çalışmalar dilerim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the3answer -- 15 Mayıs 2011; 5:32:57 >




  • arkadaşlar tekrar merhaba, bu dersimizde dün bahsetmiş olduğum değişkenleri ve veri tiplerinden bahsedeceğim.
    öncelikle c# ta değişkenlere isim vermek için bazı kurallar vardır.
    değişkenler mutlaka bir harf ile başlamalıdır.c#ta büyük küçük harf ayrımı vardır!
    iki veya daha fazla kelimelik bir değişken ismi tanımlayacaksanız kelimeler arasına boşluk koymamalısınız.ve değişken ismi 40 karakteri geçmemelidir.
    değişken isimlerinde harften sonra rakamda kullanabilirsiniz.karakter olarak yalnızca _ (alt çizgi) karakterini kullanabilirsiniz.
    ve kesinlikle c# sınıf,fonksiyon,method isimleri kullanılamaz.

    örnek olarak; adSoyad şeklinde değişken tanımlamaya elinizi alıştırmalısınız.

    bazı veri tipleri:

    tam sayı veri tipleri;
    byte 0 ... 255
    short -32,768 ... 32,767
    int -2,147,483,648 ... 2,147,483,647
    long -9,223,372,036,854,775,808 ... 9,223,372,036,854,775,807

    reel sayı:
    float -3.4028235E38 ... 3.4028235E38
    double -1.79769313486231E308 ... 1.79769313486231E308
    decimal -79,228 x 10^24 ... 79,228 x 10^24

    karakter: char ve string.

    bool veri tipi true ya da false değerlerini döndürür. default olarak false yani 0 döndürür.
    tam sayı tipleri 0 ve karakter veri tipleri "" boşluk default değeri döndürür.

    bu veri tiplerini ezberlemek zorunda değilsiniz ancak aşina olmanız gerekmekte.örnekler yaparak uygulamalar geliştirerek tüm bu veritiplerini gerekli yerlerde kullanmaya başlayacaksınız.

    değer tipleri üzerinden bir kaç matematik işlemi yapan bir örnek uygulama yazalım.

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    programı derledik ve yarıçap değerine 10 tam sayı değerini atadık.
     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    evet arkadaşlar bi dersimizi daha tamamlamış bulunuyoruz.veri tipleri ezber konusu olduğu için, örnek uygulama üzerinden kısaca anlatmaya çalıştım.şu an için sizlere yeterli olacaktır bu bilgiler.
    bu derste öğrendiklerinizle basit matematiksel işlemler yapmaya başlayabilirsiniz.kendinizi geliştirmek amaçlı başka geometrik şekillerin alan çevre hesaplarını yapan uygulamalar yapmanızı tavsiye ediyorum.
    bundan sonra daha çok ekran görüntüsü koymaya çalışacağım..

    iyi çalışmalar..




  • Güzel calısma fakat tee en basından baslamıssın:)
  • Merhaba arkadasim. Bende C# a ve asp.net e yeni basladim. Evvelinde sadece birazcik C bilgim var. C++ ve nesne yonelimli programcilik hakkinda da bir bilgim yok. Bana ne onerirsin bugun basladim verdigin ornekleri bir bir uyguluyorum ve calistirdim da hosuma gidiyor. Kodlari anlamaya calisiyorum simdilik.
    Ben bir blog kurmak istiyorum istersen gel senin bu yazilarini blog haline getirelim herkes oradan takip etsin. Ben yaparim senin adina sen bana kaynaklari saglarsin.
  • Kesinlikle baştan sona kadar okurum. Emeklerin için şimdiden teşekkürler
  • arkadaşlar ilginiz için teşekkürler, özelden cevap yazacağım buranın düzenini bozmamak adına.
    yazıların devamı gelecek, bir kişi bile takip edecekse projeye devam edeceğim.
  • arkadaşlar 1 aylık zorunlu olarak vermiş olduğumuz aradan sonra önümüzdeki günlerde derslerimize devam edeceğiz.
    bu süre içerisinde çoğu arkadaşa elimden geldiğince yardımcı oldum ve derslerin devam etmesi için iş ve öğrencilerimden arda kalan zaman da kitabıma ve buraya daha fazla ağırlık vermem gerektiğini düşündüm.

    dersleri takip edecek arkadaşlar özelden yazarlarsa sevinirim.

    bir sonraki derste c# console uygulamalarına devam edeceğiz,

    ilginize teşekkürler,.
  • Yararlı bir konu olmuş. Teşekkürler.
  • çok yararlı bir ders olucak eminim.

    içimden bi ses yarım kalıcak bu dersler diyor. o içimdeki ses umarım beni utandırır.
  • Konuyu bolmek gibi olmasin ama keske arkadaslara console degilde direk windows uygulamasindan baslatsaydin daha eglenceli (: Daha kullanisli daha populer
  • Teşekkürler takipteyim
  • En son dersimizde değer tiplerini görmüştük ve console sınıfı içerisindeki bazı metotları da öğrenerek uygulama geliştirmiştik.Ders sonunda sizden istediğim bazı geometrik cisimlerin alan ya da hacim hesaplarınıda kendiniz yapmanızdı.Eğer bunu yapabiliyorsanız, şu ana kadar anlatılanları anlamış ve de uygulama yazmaya, mantığı kavramaya başladınız demektir.
    Programcılık mantığının daha iyi kavranması adına bu dersimizde koşul ve döngü ifadelerini algoritmalarıyla birlikte anlatmaya çalışacağım.

    IF KOŞULU

    ilk olarak if koşul ifadesiyle başlayalım.

    if (eğer) bir kaç farklı şekilde kullanılabilir.

    eğer ... ise şunu yap diyebilirsiniz.
    eğer ... ise şunu yap değilse şunu yap.
    ya da koşul sayısını artırabilirsiniz yani,
    eğer ... ise şunu ... ise şunu ikisi de değilse şunu yap gibi.

    işte bu yazdıklarımız if koşul ifadesinin algoritmasıydı.Algoritma olayını gözünüzde büyütmeyin genelde öğrencilerin ya da programcıların en büyük sıkıntısı budur.Ama bilmeniz gereken programda yapacaklarınızın kelimelerle sıralı ifadesidir.Şekil üzerinden öğrenmeniz ve daha kalıcı olması açısından akış diyagramlarını da çizeceğim.

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    ilk algoritmamızı programa dökelim;(eğer ... ise şunu yap )


     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####



    tek satırda işlemimizi yaptırdık.aynı ifadeyi süslü parantez içerisinde de yapabiliriz.

    ikinci algoritmamız (if... else)(eğer ... ise şunu yap değilse şunu yap.)

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####



    üçüncü algoritmamız (if..else if..else)(eğer ... ise şunu ... ise şunu ikisi de değilse şunu yap)


     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    Bu yüzden aynı şeyleri tekrar yazmak yerine daha öğretici olması açısından farklı bir örnek uygulama yapacağız.Bu uygulamayı koşul ve döngüleri ve de mantıksal operatörleri bitirdikten sonra ders sonunda yapacağız.

    WHILE

    while ,hemen yanına yazılan parantez içerisindeki koşulu sağladığı sürece bizi bi döngüde tutar ve koşul sağlanmayana kadar çıkmamıza izin vermez.

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    Burda eklemek istediğim bir kaç nokta var:

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    ++sayi yazdığımız yeri sayi++ olarak değiştirin ve bi de o şekilde kontrol edin.dersleri takip eden arkadaşlardan aralarındaki farkı yorumlamalarını istiyorum.ister konu altından isterlerse özelden yazabilirler.

    DO WHILE

    do while ile while arasındaki fark while da önce sorguyu yapar sonra işlemi.do while da ise önce döngü içerisine girer, sonra döngüden çıkabilmek için koşulu sağlamaması bekler.eğer koşulu sağlıyorsa tekrar döngüye döner.

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the3answer -- 27 Ağustos 2011; 11:42:09 >




  • benim bu konularda anlamadigim tek nokta void - static void - public - partial class falan.. internetten baktim ama karisik geldi bende yeni basliyorum bunlari bana aciklayici bi sekilde anlatabilir misin ya da bi kaynak gosterirsen iyi olur tsk ettim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur3535

    benim bu konularda anlamadigim tek nokta void - static void - public - partial class falan.. internetten baktim ama karisik geldi bende yeni basliyorum bunlari bana aciklayici bi sekilde anlatabilir misin ya da bi kaynak gosterirsen iyi olur tsk ettim..

    4. ders bittikten sonra, bi sonraki derste yordam konusundan bahsedecektim.Kısacası 5.derste tüm bu soruların cevabını bulacaksın.
  • Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the3answer


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur3535

    benim bu konularda anlamadigim tek nokta void - static void - public - partial class falan.. internetten baktim ama karisik geldi bende yeni basliyorum bunlari bana aciklayici bi sekilde anlatabilir misin ya da bi kaynak gosterirsen iyi olur tsk ettim..

    4. ders bittikten sonra, bi sonraki derste yordam konusundan bahsedecektim.Kısacası 5.derste tüm bu soruların cevabını bulacaksın.



    anldım bekliyorum o dersinizi..
  • Emeğin için sağol hocam.Sonuna kadar okuycam konunu kaydettim bile
  • 5.Dersimiz

    Merhaba arkadaşlar, bu dersimizde güzel bir örnek üzerinden namespace, class, oop ayrıca public, private, protected, static, void gibi kavramları öğreneceğiz.
    Bu kavramların teknik olarak anlamlarını her yerde bulabilirsiniz fakat öğretici olması açısından örnek üzerinde göstermenin yeterli olacağını düşünüyorum.
    Kitabımızda tanımlarda olur.

    Örneğimize başlıyoruz.

    öncelikle amacımız 4 işlem yaptırmak olacak.4 işlemi yeni bir sınıfta tanımlayacağız.(sınıf kavramını öğrenmiş olacağı) bu sınıflarıda ayrı bi namespacete toplayıp namespace mantığını anlayacağız ve de tüm bunları yaparken private ve public, static, void inde ne anlama geldiğini tam anlamıyla kafanızda oluşturmuş olacaksınız.

    ilk önce matematik adında yeni bir namespace ve içerisine dört işlem sınıfı oluşturalım.4 işlem sınıfının içerisine 4 adet metot yazalım.
    resim üzerinde bazı kavramları açıkladım.

     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    şimdi programı açtığımızda default olarak gelen namespace ve Program sınıfı içerisindeki Main metodunun içerisinden bu metotları çağıralım.
    ve isterseniz if koşulu ile birleştirip çok basit bir hesap makinesi yapalım. 4.derside pekiştirmiş oluruz.
     ##### Visual C# & Asp.NET Dersleri #####


    evet arkadaşlar bi hesap makinemiz oldu üstelik oopye elimizi alıştırmaya başlayıp harici namespace ve classtan ve de bunların altındaki metotlara işlem yaptırarak kademimizi bi seviye artırmış olduk.

    oopye demişken, nesne ve sınıf kavramını bir arada anlatmak için bu ders içerisinde sınıf üzerinde durmadım.bi sonraki derste sınıf ve nesne mantığını tamamen anlamanızı sağlayacak bir örnek yapacağız.

    bugün neler öğrendik?
    -öncelikle matematik namespace i altında dort işlem sınıfı içerisinden metot çağırdık.
    başlıkları özellikle bu şekilde verdim ki hiyerarşiye dikkat çekerek bu tanımları kafanızda daha iyi bi şekilde yer alsın.
    matematik dersi namespaceimiz bunun altında bölümler var 4 işlem ebob ekok üslü sayılar vs bu bölümlerden 4 işlem bölümü içerisinde ki konuları da metot olarak ayırdık.
    o halde matematikle alakasız bi işlem yaptıracaksak örneğin şehir isimleri çağırtacağız dışardan bu durumda yeni bi sınıf mı oluşturmak mantklı yoksa yeni bir namespace mi? evet namespace.
    ya da matematiğin başka bir konusu altındaki işlemi yaptıracağız örneğin trigonometri, 4 işlemden çok farklı olduğu için aynı sınıf altına koymak çok mantıksız olurdu di mi, o halde matematik namespace i altına trigonometri adında sınıf oluşturarak bu sınıf altında bazı trigonometrik hesapları metot olarak yazarız.

    public ve private tanımlarını öğrenmiş olduk.eğer o sınıfa ya da metota dışardan ulaşmak istiyorsak public yaparız. ulaşılmasın istersek private olur.
    yine aynı şekilde return ve void tanımları var.eğer yazdığımız metot içerisinden bi değer döndüreceksek yani bi işlem yaptırdık onun sonucunu alıp kullanacaksak eğer o sonucu return ile döndürüp türü ne ise void yerine o türü yazacağız.eğer döndürmeyeceksek void yazacağız.Main metodunda olduğu gibi.

    bu karmaşık görülen konuların mantığını basit bir örnek üzerinden yapmış ve öğrenmiş olduk.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.