Şimdi Ara

vectra 2.0 DTİ buji kızdırma bujisi sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
5.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Vectra b 2000 model 2.0 DTİ sahibi oldum arkadaşlar. Malumunuz kış şartları. havalar bulunduğum memlekette bayağı bir soğuk oluyor. Sabahları -12 dereceyi gördü.
    Sorunum şu ;
    Sabahları soğuk havalarda her halukarda devreye giren kızdırma bujileri, öğlenleri ve akşamları devreye girmiyor. Bujiler sağlam. aynı sıkıntı başka bir arkadaşımdakinde de var. +3 veyahut 5 gibi havalarda buji devreye girmeyince aracı bir kaç kez marş basmak zorunda kalıyorum. Uzun uzadıyada bassam epeyce bir çalışmıyor. Sonradan çalışıyor. Sabahları kızdırma devreye girdiği halde özellikle öğlenleri girmiyor. Hadi diyeceğim otomatik belli derecelerde devreye giriyor ama bu seferde araç çalışmakta zorlanıyor. Yani bujileri devreye sokan bir derece sistemi var sanırım. Ama bu aracın çalışmasını etkiliyor.

    Bunun çaresi yada pratik çözümü hakkında siz D.H. üyelerinden yardım talep ediyorum.
    Mesaşlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Saygılar...







  • Isıtma bujilerinin değişmesi gerekiyor muhtemelen.Bir tanesindeki aksaklık sizin birkaç kez kontağı çevirip tekrar ısıtma yapmanıza sebebiyet veriyor olabilir.

    Dereceye göre otomatik bir ayarlama vs. olacağını sanmıyorum.Bildiğimiz turbo dizel motor sonuçta.
  • Kızdırma sabah ve akşamları devreye giriyor. Öğlenleri ise girmiyor. Bujilerde sorun olsa sabahları devreye girmez. her seferinde garanti devreye girip çalışıyor. Ama öğlen arası araç 3-4 saattir çalıştırılmadığından motor soğuk, birde hava öğlende olsa sabaha nispeten sıcak ama apayce soğuk. öğlenleri buji kızdırma devreye girmiyor. Aynı araçtan aynı model arkadaşımda var. 2-3 hafta önce kızdırma bujilerini değişti. Onun hiç girmiyordu. Sorun çözüldü ama gene benimkisinin aynı çalışma performansında çalışıyor. Bu bujiler belli bir motor sıcaklığına göremi duyarlı bu modellerde ? sanırım bu sebepten oluyor. ara sıcaklıklarda yaşıyorum bu sorunu. Bu işe bir çare arıyorum walla.
  • Şimdi dışarıdaki havayla o kadar bağlantısı yok.Motoru yazın stop ettikten sonra sabah ilk çalıştırdığınızda bile derecesi illa ki düşük oluyor.Sonradan ısınıyor.Yani bahsettiğiniz gibi öğlen hava sabaha göre nispeten sıcak olsa da sonuçta motor stop etmiş bir vaziyette ve motor sıcaklığı düşmüş durumda.Yani sabahki pozisyonuna geri dönüyor motor.

    Isıtma bujisi zaten deforme olmuşsa yapılması gibi bir durumu yok.Mecbur değişecek.

    Yani ısıtma bujisiyle alâkalı başka bir sorun da aklıma gelmiyor.Olduğunda da yaptığımız şey belliydi hep.Doblo,Ducato gibi araçlarda da bu tip sorunlarda hep değişim yaptık.Sorun çözüldü..
  • sorunun bujilerde olduğundan eminmisin?

    sorun pompada olmasın?

    bizimde DTI war soğuk havalarda çift marş da çalişir.ancak pompa sorunu olduğundan araç yokuş yukarı park halinden 3 saat kadar geçince çok zor çalişiyor. . .
  • Aracı yaklaşık 2 haftadır aldım. bayburt' tayım. En iyi hava sıcaklığı şu ana kadar sabahları -2 ila -3 arasında. Kızdırmada sorun olsa yada pompada (hafif rampada çoğu zaman park halinde) sabahları kızdırma bujisi devreden çıkar çıkmaz saniye sürmeden çalışıyor bu araç. Aracı iş yerine götürüyorum. Orada öğlen arası çalıştıracağım zaman ve bazende akşamları kızdırma bujisi devreye girmiyor. Bir kişi bu araçların kızdırmalarının 0 derece gibi bir rakamdan aşağıya doğru gidince girdiğinden bahsetti. Bazıları da bu değerlerden bahsetti. Öğlen sıcaklık sıfıtın üstünde genellikle. 3-4 kontak yapınca çalışıyor. Ve bu kontak olayları kızdırma devreye girmediği için (göstergede yanmıyor) gerçekleşiyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bamsı Beyrek

    Aracı yaklaşık 2 haftadır aldım. bayburt' tayım. En iyi hava sıcaklığı şu ana kadar sabahları -2 ila -3 arasında. Kızdırmada sorun olsa yada pompada (hafif rampada çoğu zaman park halinde) sabahları kızdırma bujisi devreden çıkar çıkmaz saniye sürmeden çalışıyor bu araç. Aracı iş yerine götürüyorum. Orada öğlen arası çalıştıracağım zaman ve bazende akşamları kızdırma bujisi devreye girmiyor. Bir kişi bu araçların kızdırmalarının 0 derece gibi bir rakamdan aşağıya doğru gidince girdiğinden bahsetti. Bazıları da bu değerlerden bahsetti. Öğlen sıcaklık sıfıtın üstünde genellikle. 3-4 kontak yapınca çalışıyor. Ve bu kontak olayları kızdırma devreye girmediği için (göstergede yanmıyor) gerçekleşiyor sanırım.

    motor sıcaklığına göre kızdırma bujilerinin çalışma süresi ayarlanır.
    kendi aracımda yazın 1 - 2 sn civarında bujiler devrede kalırken kışın 6 - 7 sn civarı kalabiliyor.

    bence sıkıntı ısıyı ölçen sensördeki daha önce buna benzer bi sorun duydum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arkadasım aynı aractan bende var, usta tech-2 cıhazıyla her mars oncesı gırmesını saglarım dedı bana fırsatım olmadı yaptırmaya yetkılı servıse yada orjınal tehc-2 cıhazına sahıp bırıne gıt yazılımını degıstır sorun hallolur eger oda olmazssa bı role sıstemı yapmıslar 5-10 sn yelıgıne arabayı yanıltıyor ve motor sogukmus gıbı gosterıp kızdırmayı devreye sokuyor
  • 2.0 DTH DİZEL KIZDIRMA ARIZASI SENSÖRÜ KRONİK OLARAK ARIZALI ARKADAŞLAR HEPİNİZ İÇİN SÖYLİYİM ELEKTRİK TEKNİSYENİ OLMASAM BU SORUNU ÇÖZEMEZDİM AYNI SORUN BENDEDE VARDI YAKLAŞIK 9 TANE SERVİS GEZDİM BUNLARIN İÇİNDE YETKİLİ SERVİSTE VARDI ÇOK ALAKASIZ YORUMLAR YAPTILAR YOK BUNLARIN POMPASI GERİ KAÇIRIYOR YOK KIZDIRMA BUJİLERİ ARIZALI BUJİLERİ KONROL ETTİK HEPSİ SAĞLAM KIZDIRMA BEYİNİ ARIZALIYDI DEĞİŞTİRDİK BU KEZ MOTOR +1 DERECENİN ALTINDA KIZDIRMA DEVREYE GİRİP LAMBASIDA YANIP MARŞ BASILDIĞINDA ARAÇ SORUNSUZ HEMEN ÇALIŞIYOR FAKAT İSTOP EDİP DAHA SONRA MARŞ BASILDIĞINDA KIZDIRMA IŞIĞI YANMIYOR VE ARAÇTA ÇALIŞMIYOR TEK ŞEY KALDI KIZDIRMA BEYNİNİ UYARAN BİR SENSÖR VAR TERMOSTATIN ÜZERİNDE DİR ARKADAŞLAR ONUDA SİEMENS MARKA SINI BULUP DEĞİŞTİRDİM FAKAT SORUN DEĞİŞMEDİ YANİ ODA SAĞLAMDI FAKAT SÖKTÜĞÜM ESKİ SENSÖRÜ EVDE TEST ETTİM BU SENSÖRÜ BUZUN İÇİNE KOYDUĞUMDA SOKET UÇLARINAKİ DRENCİ 4,7 K OHM OLARAK GÖSTERİYOR YANİ SENSÖR 4,7 OHMDA ARAÇ KIZDIRMASINI DEVREYE SOKUYOR VE ARAÇ ÇALIŞIYOR VE SENSÖRÜ 50 DERECE SICAK SUYA SOKTUĞUMDADA 1K OHM DEĞER VERİYOR EVET ARKADAŞLAR YANİ BU BİR KRONİK SORUN SERVİSLER VE OTO ELEKTRONİKÇİLERİ DAHİL SAÇMA SAPAN YORUMLAR YAPIP SORUNU ÇÖZEMEDİLER TEK YAPMANIZ GERKEN ELKTRONİKÇİDEN 3,5K LIK 5WATLIK TAŞ DRENÇ ALIP BU SENSÖRE GİDEN İKİ KABLODAN 1 KABLOSUNU KESİP BU DRENCİ ARAYA SERİ OLARAK BĞLAMAK, HERHANGİ BİR OTO ELEKTRONİKÇİSİNE BAĞLATIN ARACINIZ 50 DERECENİN ALTINDA İKEN HER SEFERİNDE MUTLAKA KIZDIRMA DEVREYE GİRECEK VE ARACINIZ ÇALIŞCAKTIR TÜM MASRAF 50 KURUŞTUR FAZLA DA VERMEYİN DİRENCE PARA HEPİNİZ BANA DUA EDECEKSİNİZ BEN SORUNUMU BÖYLE ÇÖZDÜM ÇOKTA MEMNUNUM BU OPELİN KRONİK BİR SORUNU HERKEZİN YERİNE BEN BU İŞİN ÜSTESİNDENDE GELDİM BANA POMPAN GERİ KAÇIRDIĞI İÇİN ARAÇ ÇALIŞMAZ DİYEN 30 YILLIK SERVİSEDE BU DRENÇLERDEN BİR AVUÇ VERDİM VEDE GÖSTERDİM SİSTEMİNİ ÇENESİDE KAPANDI PARANIZI SOKAĞA VE KAFASI BASMAYAN SENELERİN USTASIYIM DİYEN CAHİL VE SAHTEKARLARA KAPTIRMAYIN HİÇ BİR SERVİSTE BUNU TEST EDİP SORUNU ÇÖZEBİLECEK ADAM YOK BEN BUNU BİZZAT YAŞADIM İSTEYEN BANA CEPTENDE ULAŞIP SORABİLİR 0532 305 13 03 bu olay sadece dizel motorlar için geçerlidir HİÇ BİRŞEY BİLMİYORSANIZ BU SÖNSÖRÜN ÜSTÜNDEKİ SOKETİ ÇIKARIN ARACAINIZ MUTLAKA KIZDIRMA YAPACAKTIR FAKAT UZUN SÜRE KIZDIRMA YAPACAĞINDAN BUJİLERİN ÖMRÜNÜ YEMEKTEDİR O YÜZDEN TEK ÇÖZÜM 3,3K VEYA 3,5K VEYA EN FAZLA 3,9 K DEĞERİNDE 5WAT GÜCÜNDE TAŞ DRENÇ BAĞLAMAKTIR HEPİNİZE SAYGILAR. BURSA




  • farklı bir çözümünüde ben buldum arkadaşlar. Epeydir yazmıyorduk ama bu sayfaya genede yazayım. Belki bir arkadaşımızın sorununu halletmiş oluruz. Sevap kazanırız. Mevcut opel markasının servislerde program CD' leri vardır. Bu Cd lerden en az sürüm 58 olmak üzere yada daha sonraki versiyonlarıda olur. Bunu bulup Vectra-b 2000 DTİ aracınızın programını güncelliyeceksiniz. Mevzu kısaca şu. Opelde bu arıza eskimiş enjektörlerin zengin yakıt karışımını ateşleme sorunu diye gözüküyor zaten. Aracın ilk çalışırkenki yakıt değerlerini sanırım düzenliyor bu program. Sonuçta araç sorunsuz çalışıyor. Herkeze de teşekkür ederim bu arada.
    Selamlar...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.