Şimdi Ara

Var ve Yok Hakkında Sorular

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
98
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Var vardır. Var yokun varlığındakiyle yokluğunun kuramsallaşmasının evrimleşerek evrenselleşmesindeki pozitifleşip yansısı olmasına denemeyecekken bunu idrak etmek ile ortamlaşmasına denmekle denmektir. Dolayısıyla var vardır. Yok ise yokluğundaki varın yansısı olma özelliğiyle yokluktaki tinselliğin varlaşmasındaki varlamayla ortayalaşması gücündeki eldeleşip evrenselleşmesine verilen addır. Böylece sorular soracağım.

    1- Var kavramdaki yansının yansısındaki kavramlaştırılmasındaki yokluktaki yokluğunun yansısı mıdır?

    2-Yokun kavramdaki özelliği ve bilgisinin yanılsamasındaki yansıması ve yokluğunun varlığı göze çarpmasıyla evrilmesi ve evrenselleşip kuramsallaşmasındaki noktanın yansıması mıdır?

    3- Var ve yok karşıtlıkta kuramların varının varlaşmasının yansıması ve yansısısın yokluktaki varlanmasıyla yok mudur?



  • Aynen hocam katılıyorum +Rep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanımsızlık üzerine bir konuşma yapılsaydı öznel ve nesnel duruşlar birleşirdi. Kişisel öngörü ile birden ziyade insanın tevhidi arasında fark kalmazdı. Öngörülemez olanı varsaymak varsayılanı da mevcuda getirip tez hipotez üretmek zorunlu olarak sonucu bakımından belirsiz olanı sınırlamak adına uzay kavramını, o da evrensel kümeyi ve noktasal bütünlerin mevcudiyetindeki sanrısal hezeyanın gerçellenmiş hakikatını -ki bu hakikat yok hükmünde olacaktır- beyan etmektir.

    yok kavramsal olarak mevcutlar içerisinde tanımsızdır. bir şeye kıyasla başka bir şeyi gerçellemeye çalışmak o kavramı yok etmez var eder. bu nedenle yokluğun tanımındaki öznellik veya nesenellik, başka anlatımla yokluğun kişisel yansısı veya tevhid eden ortak düşünce yapısı, mevcuda getirilemeyecek bir şeyin mevcutta var olduğu halin düşünsel olarak zihni bir faaliyetle değil eylemsel olarak getirilmesi talebini doğurur.

    tanri, ilah düşüncesi gibi. bu kavramlar yoktur denirse eylemli olarak getirilmediği sürece var denemez. bu kavram yok denip de varların dünyasına getirilirse bu kere de yok denen halin tanımsal belirsizliği ilahi boyut kazanır ve yokların evrenindeki varlar olarak talep edilmeye başlar. cennet cehennem melekler gelsinler gözüksünler gibi.

    bu durumda yokluk üzerine yapılabilecek akli çıkarım varların dünyasını tek bir evren olarak kabul edip bütün hakikatten 1 eksiltip yok olan kavramı bulma çabası olacaktır. temel manada bütün değerimiz 2 ise biz 1 değerini bulduğumuzda 1 2 den eksilen değil 2 tarafından bilinmeyen noktasal, rasyonel bir ifade olacaktır.

    yokluğun yansısı aslında kendisinden sonra geleni beyan etmez. o rasyonel olarak varların dünyasında akılcı düşünceyle kendisinden sonra gelse de kendisince bilinemez olan başka bir yokluğu oluşturmak için birikim yapar. 1 2 yi bilmez. aralarında sonsuz kadar sayı vardır. ancak 1 2 olmak adına birikim yaparsa bu açıdan yek diğerine göre yok olan iki kavramda birden varların dünyasında gözükür.

    teorik olarak biz varların dünyasında yoku sorgulayamaz halde iken rasyonel düşünce tamamı yok olan kavramların birbirlerini var ettiklerini gördüğü anda (mesela 1 2 yi yaptı 3 ü yapacak dendiği anda) biz sonsuza ırayan bir yokluk düzleminde var olsa dahi yok olacak her bir kavramı bireysel veya nesnel değerlendirmeye tabi tutsak da evrensel kümeyi var olmasına rağmen yok kabul etmeye başlarız.

    teorik olarak varların dünyasında yoku aramak her bir kavramı var olsa bile yok olarak kabul etmeyle sonuçlanır.

    var ve yok çok azim kavramlardır ve üzerinde tartışmaya gidebilecek toplam bir kainat ömrü yoktur diye düşünüyorum.

    saygılarımla...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.