Şimdi Ara

Vaillant Colormatic 470 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
4.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Austin powers A kullanıcısına yanıt
    İç sıcaklık setini 26C dereceye çekerek yapacağınız denemede iç sıcaklık 25C'e yükselse de yükselmese de aslolan denemeyi OT kontrol modunda yapmaktır. Hem modülasyon hem de OT kontrolde kombiyi aynı setlerle 3'er gün kullanıp sarfiyatlar da dahil ulaştığınız sonuçlar bence çok anlamlı olacaktır. Sonuçta OT kontrollü kullandığınızda kombinin modülasyonlu çalışıp çalışimadığının en doğru yanıtını da almış olacaksınız. Aynı kazan ve oda sıcaklığı set değerlerinde olmak üzere, hangi kullanımda tüketim daha düşükse onda modülasyon en iyi gerçekleşmiş demektir...
    Daha basit olarak kombi veya OT ekranında varsa alev sembolünün büyüklüğünden, gaz sayacının dönmesinin yavaşlamasından, kombi sesinin en alt seviyeye inmesinden...modülasyon dönemini yakalamak mümkün...
    Sürekli modülasyonlu çalışma 7/24 kesintisiz hiç bekleme yapmadan kombinin yanması değildir. Mutlaka ısıttığı suyun peteklerde ısısını vermesi için bekler kombi ama 1 dakika ama 3 dakika, ne kadar zamanda alt sınır sıcaklığa inerse o kadar bekler. Sonra tekrar brülör yanar. Bu durum bazı Baymak kombilerde de böyle demiştim, onlarda kombi çok daha sık devreye girip çıkıyor, OT ile sıcaklık kontrollü çalışma olmadan kombi dizginlenemiyor. Olumsuz bir durum yani...




  • Evinizde güneş, elektrikli ısıtıcı gibi ek ısı kazançları oluyorsa bunlar da iş sıcaklığa katkı sağlar. Dolayısıyla gereksiz ısınma artar, tasarruf zaten fazla ısınmanın engellenmesiyle oluşur ve kontrol için en iyi sistem sıcaklığın sabit tutulmasına dayanan OT kontrollü çalışmadır. Belki kış dönemi modülasyonlu çalışmada OT kontrolüne göre fazla fark olmaz ama mevsim geçişlerinde OT kontrollü çalışma ile sarfiyat daha düşük olur.
    Zannederim Calormatic 470 cihazın hassasiyeti 0,5C olmalı ki (farklıysa düzeltin) OT kontrollü çalışırken kombi kapanıp tekrar yanıncaya dek uzunca bir süre geçiyor ve soğuyan suyu tekrar ısıtmak sarfiyatı arttırıyor diye firma böyle bir çözüm geliştirdi ve modülasyonlu modu bir alternatif olarak sundu. Seçenekli çalışma tabi ki avantaj ve ısıtma ihtiyaçları/kazançları doğrultusunda bu çok yönlülüğü değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum.
    Öte yandan Buderus firması ve başka üreticiler, hassasiyeti 0,1C olan cihazlar üretip yine hem minimumda yanıp hem de aynı modda 0,2C aralığında aç/kapa yapan cihazlar ve yazılımlar geliştirmişler. Bu da bir alternatif...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Evinizde güneş, elektrikli ısıtıcı gibi ek ısı kazançları oluyorsa bunlar da iş sıcaklığa katkı sağlar. Dolayısıyla gereksiz ısınma artar, tasarruf zaten fazla ısınmanın engellenmesiyle oluşur ve kontrol için en iyi sistem sıcaklığın sabit tutulmasına dayanan OT kontrollü çalışmadır. Belki kış dönemi modülasyonlu çalışmada OT kontrolüne göre fazla fark olmaz ama mevsim geçişlerinde OT kontrollü çalışma ile sarfiyat daha düşük olur.
    Zannederim Calormatic 470 cihazın hassasiyeti 0,5C olmalı ki (farklıysa düzeltin) OT kontrollü çalışırken kombi kapanıp tekrar yanıncaya dek uzunca bir süre geçiyor ve soğuyan suyu tekrar ısıtmak sarfiyatı arttırıyor diye firma böyle bir çözüm geliştirdi ve modülasyonlu modu bir alternatif olarak sundu. Seçenekli çalışma tabi ki avantaj ve ısıtma ihtiyaçları/kazançları doğrultusunda bu çok yönlülüğü değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum.
    Öte yandan Buderus firması ve başka üreticiler, hassasiyeti 0,1C olan cihazlar üretip yine hem minimumda yanıp hem de aynı modda 0,2C aralığında aç/kapa yapan cihazlar ve yazılımlar geliştirmişler. Bu da bir alternatif...

    Eve güneş geliyor tabi 4 tarafı da açık bir apartman dairesi olmasından dolayı. Ancak ayrıca bir ısıtma yok.

    Colormatic 470 alırken epey uğraşmıştım, bilgi almak için ordan oraya bir sürü kişi ile konuştuğumu hatırlıyorum. Hassasiyet konusunda maalesef ancak şifayen 0,5 derece olduğunu öğrenebilmiştim. Kullanım kılavuzunda yada başka bir kaynakta bu konuda bir bilgi bulamadım. Ancak; "istenilen oda sıcaklığı" kısmında ayar yaparken derecenin 0,1 er devam etmeyip, 0,5 er devam etmesinden hassasiyetin 0,5 olduğuna kanaat getirebiliriz.

    Kombim şuan 5 yaşında. Colormatic 470 i kullanmadan önce 240F kullanıyordum ve onda modülasyon gibi bir ayar yoktu. Yani istenilen oda sıcaklığına getirip kombiyi durduruyordu. O zamanlarda ve 470de de oda sıcaklığına endeksli çalışmada radyatörlerin tamamen soğuk olduğu zamanlar oluyordu. Şuan ise her daim vücut sıcaklığına yakın radyatörler.

    Amaç az gaz tüketimi sağlarken konforlu ısınmak. Şuan çok konforlu ısınıyorum çünkü ev 25 derecelerde geziyor, günlük kullanımım eşimin söylemine göre 5 m3 civarlarında. Ancak geçen ay komşularım 60 - 70 tl faturaları varken benim 118 civarında geldi. Bu modülasyon moduna geçmeden önce komşularımın faturaları ile eşit idi. Şimdi makasın açık olması bir verimsizlik olduğunu gösteriyor. (tabi eskiden benim evim 23,5 dereceye ayarlı ve o derecelerde oluyordu, modülasyon moduna geçtiğimden beri 25 derecedeyim)

    Buderus konusunda da garipsediğim bir durum var. Buderus 20.000 üzeri yoğuşmalı kombi üretmiyor mu? Vaillantı emekli edip buderus almak istesem eş değer kapasitede bir ürün yok? Şuan kullanmakta olduğum vaillant VUW 296. Buderusta kombime denk ürün hangisidir?




  • Austin powers A kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Set ederken 0,5C adımlarla ayarlanabilmesi hassasiyetin 0,5C olduğu anlamına gelmez; OT kontrollü çalışırken kombinin, set değerin kaç derece üstünde kapayıp kaç derece altında açtığıyla ilgilidir...

    Modülasyonlu modda kombi tesisat suyunu hep sıcak tuttuğundan konfor en azından psikolojik olarak daha iyi olabilir ama OT kontrollüye göre daha yüksek fatura olarak dönmüş anlaşılan :) Ama bu durumu verimsizlik olarak değerlendirmemeli, "konforun bedeli" demek daha uygun...

    Buderus'ta Vaillant ecotec plus 296/3-5 kombiye yakın olan GB072 var, kalorifer ısıtmasında maksimum gücü 1-2kW düşük ama kullanım sıcak suyunda, genleşme tankı kapasitesinde ve pompa gücünde/su basma yüksekliğinde daha iyidir. Maksimum kapasiteler aslında pratikte hemen hiç kullanılmayacak ısıtma düzeyleridir ve en az 70C tesisat suyu sıcaklığındaki petek ısıl gücünden yola çıkarak hesaplanırlar. Ama yoğuşmalı kombi hiçbir zaman 50-55C'den daha sıcak kullanılmaz; bu sıcaklıkta ısıtacak kadar petek olduktan sonra sorun yoktur. Yani 35-55C arasında mekanı ısıtacak kadar petek varsa değil 24-25kW, sözgelimi 10 metre 22/600 panel radyatör için 15kW kombi rahatlıkla yeterli gelecektir. Sonuçta 296/3-5 cihazın 35-55C (hatta 35-75C) arasında ısıttığı her mekanı Buderus GB072 rahatlıkla ısıtır, ekstradan daha fazla kullanım sıcak suyu hazırlar, dublekslerde üst kata daha iyi devridaim yapar.
    Buderus 24kW düzeyinden daha üst kapasite düzeyinde kendinden boylerli veya harici boyler entegre edilebilen ısıtma kazanları üretir. Çok verimli, elektronik kontrol sistemleriyle uyumlu ama pahalı cihaz ve sistemlerdir...




  • Selamlar Austin,

    forumdaki konuyu yeni gördüm. Bende seninle aynı OT kullanıyorum Calormatic 470 Kombim de yoğuşmalı Vaillant vuw296.
    Öncelikle bende deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.
    Başlarda benim de senin gibi kafam çok karıştı çünkü bu OT ile ilgili açıklamalar çok az. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum bende aldıktan sonra farkettim Calormatic 470 'te modülasyon yapabilen bir OT değil. Modülasyon ( Alev boyutunu ) ayarlamıyor sadece aç kapa çalışıyor. Senin oda etikisini hesaba katma ayarını (modülasyon ) ile alev boyu ayarlama modülasyonu çok ayrı şeyler. Senin sorunun çözümü de oldukça basit Termostat konumuna alman çünkü zaten bu OT modülasyon yapamıyor (benim de en büyük hayal kırıklığım bu olmuştu, ama kombiyi yeni aldığım için bu uyanıklar başka marka OT aldırmıyor ).

    Ben daha önce annemlerin evinde Honeywell 907 OT de kullanmış biri olarak bu OT kendi evime taşınınca kullanmaya başladım ama hiç memnun kalmadım. Modülasyon yapabiliyor diye Vaillant yoğuşmalı kombi aldım mecburen bir Vaillant OT almam gerekti Modülasyon yapabilen CAlormatic 430 ( eski modeli ) sipariş ettim. kablo hattımı da ona uygun olarak 3 lü geçirdim (3x0,75) Tam o esnada 430 modeli yeni çıkan 470 ile değişti ve ellerinde 430 kalmadığı için bana 470 vereceklerini söylediler ve böylece modülasyon yapamayan OT ye mahkum kaldım bende =) Servis OT yi takmaya geldiğinde 3 lü kablonun bir tanesini kesti ve sadece iki tanesi ile montajı yapıldı bende modülasyonlu OT lerin 3 kablo bağlantısı yapıldığını neden birisini kestiğini sorduğumda bu 470 lerin modülasyon yapamadığını öğrenmiş oldum.

    Kombinin garantisi bitince Honeywell CMT 937 almayı düşünüyorum.

    Saygılar ,
    Nadir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirzeki

    Selamlar Austin,

    forumdaki konuyu yeni gördüm. Bende seninle aynı OT kullanıyorum Calormatic 470 Kombim de yoğuşmalı Vaillant vuw296.
    Öncelikle bende deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.
    Başlarda benim de senin gibi kafam çok karıştı çünkü bu OT ile ilgili açıklamalar çok az. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum bende aldıktan sonra farkettim Calormatic 470 'te modülasyon yapabilen bir OT değil. Modülasyon ( Alev boyutunu ) ayarlamıyor sadece aç kapa çalışıyor. Senin oda etikisini hesaba katma ayarını (modülasyon ) ile alev boyu ayarlama modülasyonu çok ayrı şeyler. Senin sorunun çözümü de oldukça basit Termostat konumuna alman çünkü zaten bu OT modülasyon yapamıyor (benim de en büyük hayal kırıklığım bu olmuştu, ama kombiyi yeni aldığım için bu uyanıklar başka marka OT aldırmıyor ).

    Ben daha önce annemlerin evinde Honeywell 907 OT de kullanmış biri olarak bu OT kendi evime taşınınca kullanmaya başladım ama hiç memnun kalmadım. Modülasyon yapabiliyor diye Vaillant yoğuşmalı kombi aldım mecburen bir Vaillant OT almam gerekti Modülasyon yapabilen CAlormatic 430 ( eski modeli ) sipariş ettim. kablo hattımı da ona uygun olarak 3 lü geçirdim (3x0,75) Tam o esnada 430 modeli yeni çıkan 470 ile değişti ve ellerinde 430 kalmadığı için bana 470 vereceklerini söylediler ve böylece modülasyon yapamayan OT ye mahkum kaldım bende =) Servis OT yi takmaya geldiğinde 3 lü kablonun bir tanesini kesti ve sadece iki tanesi ile montajı yapıldı bende modülasyonlu OT lerin 3 kablo bağlantısı yapıldığını neden birisini kestiğini sorduğumda bu 470 lerin modülasyon yapamadığını öğrenmiş oldum.

    Kombinin garantisi bitince Honeywell CMT 937 almayı düşünüyorum.

    Saygılar ,
    Nadir



    Selamlar Nadir,

    Benimle aynı ürünleri kullanmana üzülsem mi sevinsem mi bilemedim. :) Halimi anlaman iyi hissettirdi, bunu söyleyebilirim.
    Açıklamalar çok az olmakla beraber berbat bir Türkçe ile çevrilmiş bir kılavuz yapmışlar. Hem kullanıcı için hemde uzman için bu durum geçerli. Konuda arkadaşların buderusun kullanım kılavızunun linkini paylaşmışlar, onu okuyunca aradaki fark ve özen çok daha net anlaşılıyor.

    Colormatic 470 i bu bozuk Türkçeden dolayı ben İngilizce kullanıyorum. İngilizce olarak kullanınca yukarıdaki resimlerde de mevcut, "modulation" diye bir konum var. Ben şuan o konumda kullanıyorum. Bu konum modülasyonu ifade etmiyor diyorsun. Oda etkisini hesaba katmak ne demek onu anlamıyorum. Yukarıda da paylaşmıştım, termostat konumuna getirince 470 23,5 ayarlar isem 23,5 yapıyor odayı ancak modulasyon moduna getirince 23 yap dedğimde 25 dereceye getiriyor... Termostat konumunu 1,5 sene kadar kullandım. Yaklaşık 4 aydır da bu konumda kullanıyorum. Evim daha sıcak, malum 25 derece diyor bu hoş güzel ancak sıcaklık dalgalanmasının da minimum olduğunu düşünüyorum bu konumda. 23,5 dereceden 25 dereceye yükselmiş oldum ve faturama bu ciddi olarak yansımadığını düşünüyorum. Sizde durum nedir kıyaslama yapınca?

    Kablo konusunu da bende hatara 430 u okuyarak 3 lü çektirmiştim sonradan sizin gibi birini kestik. :)

    470 modelinin modülasyon yapmadığını net olarak kanıtlayan bir veri var mı? Servisin söylediği kablo konusu bana doğru gelmedi. Bana gelen servis "bu ürünü alan ilk kişisiniz, ben daha önce ne montajını yaptım ne eğitimini aldım nede kullanmasını biliyorum" demişti. Bana uzman seviyesinin de girişini açık bırakmıştı. İyiki de gurur yapıp kitleyip gitmemiş, çok işime yarıyor oradaki ayarları kontrol edebilmek. Bu durumda vaillant modülasyonun bizim bildiğimiz evrensel anlamının dışında, başka bir çalışma biçiminde sunuyor diye anlıyorum?

    Sonuç olarak 430 üretimi bitti, 470 geldi. Peki, kaba tabir ile vaillant neden müşterilerini attan indirip eşeğe bindirsin demekten kendimi alamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Austin powers -- 26 Aralık 2013; 11:54:01 >




  • Merhaba arkadaşlar,


    Lokasyon bazlı servisler için pazar araştırması yapıyorum, aşağıdaki anketi 1dk nızı ayırarak cevaplarsanız çok sevinirim.


    İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.



    http://www.online-anket.gen.tr/anketformu.php?kullanici_id=7512&anket_id=1
  • Austin powers A kullanıcısına yanıt
    Austin Selamlar tekrar,

    Ben de malesef bu berbat OT nı ilk taktıranlardan biriyim =) Bana gelen servis elemanı da bu çok yeni geldi bende bilmiyorum isterseniz başka birini gönderelim dedi. Bende istemez siz bağlayın gerisini ben hallederim deyip gönderdim.

    İlk olarak ürün çok dandik plastik kalitesi ortada dönen düğmesi falan ben sıfır almama rağmen plastiklerdeki hatalar yüzünden bir kere değiştirdim :p Sonradan gelen de iyi değildi ama işte kötünün iyisi.

    Birinci konuya gelirsek sen modülasyon denen ayarda kullanıyorsun ama o modülasyon dediği olay sadece oda sıcaklığını hesaba katıp peteklere gönderilen sıcaklıkığı değiştiriyor. Şöyle açıklamaya çalışayım mesela dışarıdaki sıcaklık 10 derece ve ayarladığın eğri değerine göre de peteklere giden sıcaklık 45 derece olarak olması gerektiğini düşünelim. Senin oda içinde istediğin sıcaklık ve odanın gerçek derecesi arasında farkı hesaplıyor ve fark a göre de senin peteklere gidecek sıcaklığı birkaç derece değiştiriyor bütün olay bu atıyorum istediğin sıcaklık farkı az ise 40 derece yapıyor.
    Termostat modunda kullanırsan ise bu hesaplamayı yine aynı şekilde yapıyor ARTI OLARAK oda sıcaklığı istediğin değere geldiğinde kapatıyor. Yani Modülasyon + Termostat oluyor. Bu ingilizce servis kitapçığında yazıyor oradan okudum.


    Ben her yeri inceledim hiçbiryerde modülasyon yaptığına dair bir yazı görmedim bu OT nin.

    430 hem işlev düğmeleri hem de işçilik kalitesi olarak çok daha iyi görünüyor bence Vaillant maliyet düşürmek için çok kötü bir iş çıkarmış çin malı çok dandik bir OT yapmışlar.

    Daha önce kullandığım Honywell marka OT den çok memnundum belki de beklentilerim bu yüzden çok yüksen =)

    Ben İstanbul 'da oturuyorum dış sensörümü de mecburen güneye bakan cepheye taktırdım. Çok korunaklı bir yerde dolayısı ile ısı eğrisini 1,2 - 1,3 arasında kullanıyorum . Canım sıkıldıkça değiştiriyorum o aralarda :p 22,5 dereceye ayarlıyorum hafta sonu evdeyken gündüz hep açık 22,5 yapamıyor tüm gün 21,5 ta bakıyorum petekler soğumuş falan kapatmış .. sürekli çalışsa yapacak ama istenen dereceye gelmeden neden kapatıyor anlamadım. Sözde erken çalışma gibi bir özelliği var akşam 5 te 22,5 derece istiyorsun diyelim sıcaklığı dışarıdaki hava sıcaklığına ve içerisinin sıcaklık durumuna bakıp nekadar zamanda oda sıcaklığını 22,5 yapacağıonı hesaplayıp tam saat 5 te odanın 22,5 derece yapacağını söylüyor kitabında ama ben daha saatinden erken çalıştığını görmedim . Kaldıki hafta sonu bile istediğim sıcaklığı yapamıyor 8-10 saat çalışıp.

    Senin ayarların nasıl ? Kombi günde kaç saat komfor sıcaklığında kalıyor ? Ve 5-10 derece dış sıçaklıklarda peteklere giden su derecesini kaça ayarlıyor ?




  • nadirzeki N kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    Siz de @austin powers gibi detaylı paylaşımlar yapmışsınız, sizleri kutlamak lazım...

    Son yazınızla ilgili bir iki noktaya değinmek istiyorum:

    1. Oda sıcaklığına göre modülasyonlu çalışmayı anlamanın yolu, gidiş sıcaklığının seyrini takip etmektir. Set oda sıcaklığına yaklaşırken, gidiş sabit bir sıcaklıkta oluyorsa veya 1-2C derecelik sınırlı yükselmeler gösteriyorsa, kombi oda sıcaklığına göre modülasyon yapıyor demektir. Aynı dış sıcaklıkta, istenen ve güncel oda sıcaklıkları arasındaki fark ne kadar fazlaysa, gidiş sıcaklığı da o ölçüde büyük olacaktır. Buradaki üst limit, seçilen ısı eğrisinde güncel dış sıcaklığa karşılık gelen kazan gidiş sıcaklığıdır. Kaldı ki Calormatic 470'de modülasyon kelimesi belirli bir kullanım seçeneğinin adı olarak geçiyor. (Mekandaki petek kapasitesinin, düşük kazan sıcaklıklarında konfor için yeterli iç sıcaklık düzeylerini sağlayacak metrajda olması gerekir.)

    2. Kombinizin 22-23C iç sıcaklıklara ulaşamaması, aktif kullanılan petek ısıl kapasitelerinin düşük kazan sıcaklıkları için yeterli olmamasına bağlı olabilir. Eğer kombi sabit bir sıcaklıkta yanma yerine yanma ve bekleme periyotlarından oluşan bir çalışma tarzı sergiliyorsa, bu durum peteklerin çok düşük gidiş sıcaklıklarında yeterli olamamasından kaynaklanıyor olabilir. Isıtma eğrisini yükseltmek gerekebilir.

    3. Dış sensörün kuzey/kuzeybatı yönlerinde konumlandırılması gerekir ki soğuk kuzeyli rüzgarların dış sıcaklığa etkisini de alarak doğru gidiş sıcaklığı için kombiye doğru sıcaklık verisi gönderebilsin. Güneydeki dış sensör kuzeydekine göre kazan sıcaklığını %20-25 kadar düşük hazırlatabilir ve sonuçta OT set değere gelememesiyle ilişkili olabilir. Yani dış sıcaklık rüzgarlı bir günde kuzeyde 5C iken güneyde 8C olabilir. İçererisi yuvarlak hesap 20C iken kuzeydeki ile 15C güneydeki sensörle 12C (kuzeydekinin %20 eksiği) fark ortaya çıkar ve bu fark kazan sıcaklığında karşılığını bulur. Sözgelimi 45C yerine 40C kazan gidişi olur. Mümkünse kuzey cepheye almanız, olmuyorsa daha yüksek bir ısıtma eğrisi seçmeniz isabetli olabilir.

    @Austin powers'ın anlatımlarından ve kullanım kılavuzundan anladığım kadarıyla, Calormatic 470 sunduğu teknik seçenekler ve bunların sadece basit bir OK ile set edilebilmesi vd özelliklerin ortalama kullanıcı için çok uygun olması nedeniyle bu cihazı üst kategoriye yerleştirir bence.

    İyi forumlar...




  • Klavuz yokmu hocam..
  • memint M kullanıcısına yanıt
    Memint Selamla,

    1. Oda sıcaklığının çeririm suyu sıcaklığına etkisini sen daha güze açıklamışsın =) Termostat modunda da oda sıcaklığına göre modülasyon yapmaya devam ediyor.

    2. Öncelikle evde yaşam komforu bakımından benim kesinlikle bir şikayetim yok ev çok rahat ve çok güzel ısınıyor . Ama takıntılarım var o kesin :) OT ye baktığımda oda sıcaklığını ayarladığım sıcaklıkta görmek istiyorum. Ama diyelim ki oda sıcaklığını 22,5 derece istiyorum güncel oda sıcaklığı ise 21 daha 1,5 derece yükseltmesi gerekirken peteklere dokunuyorum petekler çok ılık iyice soğumuş ( bence ısı eğrisindeki değerlere göre sıcak olması gerekiyor , bunu servis modunda görüyorum zaten istenen petek sıcaklığı 45 güncel dönüş suyu 34 gibi... )

    Bunun üzerine kombinin çalışmasını gözlemledim ve çok dalgalı çalıştığını gördüm ( bunun ayarı da kombi üzerinde servis mode a geçince "d02" imiş sonradan araştırıp öğrendim ) oda sıçaklığını benim istediğim değere getirmeden petekleri 10-15dk ısıtıyor sonra yine soğuyor böyle saçma çalışma şekli olur mu, odayı istediğim değere getir ondan sonra "anti cycling mode" a geç . Kombi istediği sıcaklıkta ısıtma suyu gönderebiliyor onda kesinlikle problem yok 40 derece 45 ya da 50 derecede sabit çalışabiliyor ama bu "anti cycling mode" geçme olayı yüzünden istediğim oda sıcaklığına ulaşamıyor, belki ulaşacak ama 48 saatte bilemiyorum çok geniş zamanda ulaşabilir.
    Yani sistem birinci öncelik olarak kombi üzerindeki ayarı "anti cycling mode" zamanlamasını dikkate alıyor OT den gelen emirleri düzgün yerine getiremiyor.

    Bende çözüm olarak "d02" ayarını ( fabrikasyon olarak 20dk ya ayarlı geliyor ve 2-60 arasında ayarlanabiliyor ) şimdilik 10 dk ya indirdim. Şimdi kombi daha sık dur kalk yapacak ama durduğundaki bekleme süresi de kısalacak. Böyle deneyeceğim.
    Bunu tam tersi ayarladığımızda ise atıyorum yüksek bir değer 40-50 yapalım bu sefer ayarlı (modülasyon ile ayarlanmış peteklere giden sıcaklığı mesela 45 diyelim) çok çok uzun bir süre sabit bir şekilde gönderiyor bekleme konumuna geçmeden. Ama bu sefer de bekleme konumuna geçtiğinde daha uzun süre bekliyor ( bunların bekleme süreleri tablosu fln servis kitapçığında yazıyor detaylı olarak). Yani bu ayar ile istediğin sıcaklığa kısa dur kalklar ile mi uzun dur kalklar ile mi gitmek isteiğini ayarlıyorsun.

    Hangisi daha verimli ve komforlu ikisini de deneyip göreceğim şu anda 10dk ya ayarlı ( Ayrıca "anti cycling mode" a geçtiğinde yani kombi ateşlemeyi kestiğinde devirdaim pompasının çalışma süresini de standart olarak ayarlı 5dk dan 10dk ya çıkardım) bu şekilde deniyorum.
    Daha sonra da 20dk dan büyük bir değer deneyeceğim 30-35 dk gibi .

    Tecrübelerimi paylaşırım.




  • nadirzeki N kullanıcısına yanıt
    Selam,

    1. Dış sensör güneyde olduğu için ısı eğrisine göre seçilen kazan sıcaklığı en az 3-5C düşük olur. Bunun sonucunda OT set değere geliş uzar hatta hiç gelemeyebilir. Eğri olarak 1,2 yerine 1,5 seçmek önerilir...

    2. Isıtma eğrisi 1,5 seçilince (kazan gidiş sıcaklığı yükselince) OT kontrol modunda kombi yine yan/bekle (güncel kazan ile kazan hedef sıcaklıkları arasındaki farka göre modülasyon yaparak yanar ve hedef kazan sıcaklığına gelince alev kapatır.) şeklinde çalışabilir; eğer peteklerin hiç soğumaması istenirse yapılacak şey OT yi modülasyon moduna almaktır. Böylece kombi en düşük alev boyutuyla sürekli yanmaya başlar ve konfor kaçınılmazdır. OT set değerinde dahi kapanmaz. Sarfiyatı tahmin etmek zor değil...

    3. Uzun bekleme dert değilse uzun yanma seçilebilir...

    4. Deneme yapmaya merak varsa, çalışmayı kontrollü ve karşılaştırılabilir olmasına imkan verecek şekilde dizayn etmekte yarar var...(24 saat yeterli ve her sabah sayaçtan gaz tüketimleri de okunmalı)

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Selam,

    1. Dış sensör güneyde olduğu için ısı eğrisine göre seçilen kazan sıcaklığı en az 3-5C düşük olur. Bunun sonucunda OT set değere geliş uzar hatta hiç gelemeyebilir. Eğri olarak 1,2 yerine 1,5 seçmek önerilir...

    2. Isıtma eğrisi 1,5 seçilince (kazan gidiş sıcaklığı yükselince) OT kontrol modunda kombi yine yan/bekle (güncel kazan ile kazan hedef sıcaklıkları arasındaki farka göre modülasyon yaparak yanar ve hedef kazan sıcaklığına gelince alev kapatır.) şeklinde çalışabilir; eğer peteklerin hiç soğumaması istenirse yapılacak şey OT yi modülasyon moduna almaktır. Böylece kombi en düşük alev boyutuyla sürekli yanmaya başlar ve konfor kaçınılmazdır. OT set değerinde dahi kapanmaz. Sarfiyatı tahmin etmek zor değil...

    3. Uzun bekleme dert değilse uzun yanma seçilebilir...

    4. Deneme yapmaya merak varsa, çalışmayı kontrollü ve karşılaştırılabilir olmasına imkan verecek şekilde dizayn etmekte yarar var...(24 saat yeterli ve her sabah sayaçtan gaz tüketimleri de okunmalı)

    Kolay gelsin...

    Selam,

    Dış sensör benim mecburen yanlış konumlandırıldı Kuzeye ya da batıya koyma şansım yoktu. Zaten Isı eğrisi ile bunu telafi edebiliyorsun çok ta önemli olmadığını düşünüyorum.

    Dertsiz başıma dert arıyorum sanırım ben =) Evim 145 m2 çok güzel ısınıyorum tüm odalarda kapılar açık şekilde geçen ay 15.11.2013 ile 21.12.2013 tarihleri arasında bir aydan biraz fazla 156tl fatura geldi yaklaşık 135 m3 çok çok iyi bir rakam. Gündüzleri evde olmadığım için oda set değeri 19 hafta sonu tüm gün ve hafta içi akşam 16:30 dan sonra ise 22,5 a ayarlı. Sabahları kalktığımda sıcak olsun diye de sabah 5-7 arası 22,5 ayarladım.

    Esasına bakarsan hiç şikayetim yok ama daha düzgün ve komforlu ayarlanabilirmi diye kurcalıyorum. Fabrika ayarlarını bence servisin eve ve tesisata göre ayarlaması gerekir ama öylece bırakmışlar ( yeterli bilgilerinin olduğundan şüpheliyim ).

    Benim istediğim İstediğim oda sıcaklığına ulaşmadan boiler peteklerin soğumasına izin vermesim. Bunu d2 ve d17 ayarlarını değiştirerek deneyeceğim. Tüketimleri de mutlaka takip edeceğim.

    Bu "Anti-Cycling Mode" ile ilgili tartışmalar da var verimli mi değilmi diye. Bağzı firmalar gereksiz ve verimsiz bir sistem olduğunu savunurken bağzıları da savunuyor. Bence OT kullanmayanlar için süper özellikle de d2 da bunu istediğiniz gibi ayarlama fırsatı sunuyorsa. Ama OT ile kullanıldığında birbirleri ile ters dönen çarklar gibi davranıyorlar OT boiler e suyu ısıt diyor ama boiler cevap vermiyor şu an Anti cycling time ı beklio
    yorum bekle diyor.

    Günlük denemelerimi yazdıktan sonra sonuçları paylaşırım.




  • nadirzeki N kullanıcısına yanıt
    Petek sıcaklığını korumanın yolu kombinin modülasyon modunda sabit çalışması...

    @Austin powers da böyle kullandığını paylaştı...

    Kombiniz yoğuşmalı olmasa 60-70C kazan sıcaklığında da petekler sıcak kalır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Petek sıcaklığını korumanın yolu kombinin modülasyon modunda sabit çalışması...

    @Austin powers da böyle kullandığını paylaştı...

    Kombiniz yoğuşmalı olmasa 60-70C kazan sıcaklığında da petekler sıcak kalır...

    Benim amacım istediğim saatlerde max 50-50 dereceyi geçmeden gerektiğinde sıcaklığı düşürerek modülayson yaparak sürekli çalışmasını sağlamak. İstediğim oda sıcaklığına gelirse de tamamen kapatması. Ve maksimum verimle kombiyi kullanmak bence İstanbul da yeni ve izolasyonlu dairelerde 60 ve üstü gibiyüksek sıcaklıklara çıkmak çok gereksiz. Çünkü ev zaten ısınıyor 60-65 ile ısıtacağına 45-50 ile ısıtsın daha geniş sürede... Amacım bu açıksası .

    Modülasyon modunda değiştirmem hiçbir şey değiştirmeyecek benim için ben zaten istediğim oda sıcaklığına kadar kesintisiz çalışsın isitiyorum istediğim oda sıcaklığını geçsin istemiyorum ki . Modülasyon modu Termostat Modu ndan tek farkı istediğin oda sıcaklığını geçince ısıtmaya devam etmesi.

    Şimdi eve geldim d02 değerini 10dk ya indirdiğimde pekelerin soğumasına izin vermiyor istediğime çok daha yakın çalışıyor çözümü bukadar basit sanırım. Biraz daha denemeye devam edeceğim. Ayrıca tüketim de baya az gibi son on günde sadece 40 m3 tüketmişim.




  • nadirzeki N kullanıcısına yanıt
    OT set kontrollü modda peteklerin soğumadığı bir seçenek bulmanıza sevindim...

    Kazan sıcaklığı 60-65C olunca (konvansiyonel kombiler için) OT'li kullanımda:
    1. Kombi daha kısa sürede sete ulaşır ve kapanır,
    2. Kombi tekrar devreye girdiğinde petek sıcaklığı 25-30C yerine 40-45C olur; psikoloji bozulmaz :)
    3. Sarfiyat daha az olur...
    4. Teknik kataloglarda önerilen de budur...

    Keyifli ısınmalar...
  • nadirzeki N kullanıcısına yanıt
    Benim evim 200m2 toplamda 13,8m Demirdöküm Plus radyatörler var.
    Ev 24,5 derece ile 25 arası geziniyor 23 derece yapmasına ayarlamama rağmen modulation modunda, gece moduna geçince de 20 dereceye ayarlı. Çalışma saatleri 01:00 - 06:30 21,5 dereceye ayarlı, 06:30 - 01:00 23 dereceye ayarlı. (Ancak dereceler malum yukarıda oluyor)
    Bu ayarlamalara göre; 15.11.13 - 14.12.13 tarihleri arasında 121m3 gaz yakıp, 137 TL fatura gelmiş.
    Benim dış hava sensörüm kuzeybatı ya bakıyor ancak bazen direkt güneş ışığı üzerine geliyor o yüzden dış havayı belli saatlerde yanlış ölçtüğünü düşünüyorum.

    d2 ve d17 diye bahsettiğiniz ayarların ne olduğunu anlayamadım...

    Anti-cycling mode bende şuan 15dk olarak ayarlı yanlış hatırlamıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Austin powers

    Benim evim 200m2 toplamda 13,8m Demirdöküm Plus radyatörler var.
    Ev 24,5 derece ile 25 arası geziniyor 23 derece yapmasına ayarlamama rağmen modulation modunda, gece moduna geçince de 20 dereceye ayarlı. Çalışma saatleri 01:00 - 06:30 21,5 dereceye ayarlı, 06:30 - 01:00 23 dereceye ayarlı. (Ancak dereceler malum yukarıda oluyor)
    Bu ayarlamalara göre; 15.11.13 - 14.12.13 tarihleri arasında 121m3 gaz yakıp, 137 TL fatura gelmiş.
    Benim dış hava sensörüm kuzeybatı ya bakıyor ancak bazen direkt güneş ışığı üzerine geliyor o yüzden dış havayı belli saatlerde yanlış ölçtüğünü düşünüyorum.

    d2 ve d17 diye bahsettiğiniz ayarların ne olduğunu anlayamadım...

    Anti-cycling mode bende şuan 15dk olarak ayarlı yanlış hatırlamıyorsam.







    Selam Austin,

    senin tüketim verilerin çok çok başarılı. Benden çok daha uzun zamanda ( tüm gün ) komfor sıcaklığı almana rağmen çok az enerji tüketmişsin. Ben giriş kattayım altımda kapıcı dairesi var ama boş onun da bir nebze etkisi olabilir ama yinede senin değerlerin çok iyi. Isı eğrisini kaç.ta kullanıyorsun ? Daha doğrusu istediğin oda sıcaklığı 23 e ayarlı iken dışarıdaki hava sıcaklığına karşılık sistemin peteklere gönderdiği suyu kaça ayarlıyor. Buna birkaç örnek verebilirsen bana bende senin ayarlarına yakın bir ayar yapabilirim. En doğrusu sonucu bu verir sanırım çünkü ısı eğrisini sendeki ayarları yakalamak için benim daha yüksek bir değere atamam gerekebilir malum dış sensör güney cephede olduğu için.


    d2 ve d17 diye bahsettiğim ayarlar OT de değil kombinin üzerindeki ayarlar. Benim kombi Ecotec Plus vuw 296 onun üzerinde de birsürü ayar var. d2 dediğim ayar Anti Cycling time ateşlemenin nekadar kapalı kalacağını kontrol ediyor. Fabrika ayarlarında ise 20dk olarak ayarlı 2 ila 60 dakika arasında ayarlanabiliyor ( 60 dk ya ayarladın diyelim dışarıdaki hava 20c ve istediğin oda sıcaklığı 20c ise kombi 60 dk tekrar ateşleme yapmak için bekliyor , ama dış hava 5 derece diyelim orantılı olarak o zamanı düşürüyor ).
    d17 ise gidiş sıcaklığına mı dönüş sıcaklığına göre mi kombinin modülasyon yapmasını değiştirebiliyorsun onu bende kurcalamadım.




  • Selam Nadir bey,

    Benim eğri 0,75. Sıcaklık hedef 40 derece idi bu eğri ile. 36 civarlarında da dolaşıyor mevcut sıcaklık, pek aşmıyor hedefi.

    Yukarıdaki resimlerde oda termostatinin ayarlarının resimlerini paylaşmıştım. Orada tesisat suyu sıcaklığı hedefi 35 derece gözüküyor. O anki mevcut ise 29 dereceymis.

    Alt katın boş olması ciddi etkendir. Mumkun ise oraya soğuğu kırması icin 1 radyatör konulmasında fayda olur.

    Bu OT alımından sonra servis bana kombiyi artık unut demişti. Tüm ayarları OT den yapacaksın, kombinin üzerindeki ayarlar bypass oldu demişti. O yüzden hic dikkatimi çekmedi bahsettiginiz kodlu ayarlar. Ben arada su ilavesi yaparım kombiye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Austin powers

    Selam Nadir bey,

    Benim eğri 0,75. Sıcaklık hedef 40 derece idi bu eğri ile. 36 civarlarında da dolaşıyor mevcut sıcaklık, pek aşmıyor hedefi.

    Yukarıdaki resimlerde oda termostatinin ayarlarının resimlerini paylaşmıştım. Orada tesisat suyu sıcaklığı hedefi 35 derece gözüküyor. O anki mevcut ise 29 dereceymis.

    Alt katın boş olması ciddi etkendir. Mumkun ise oraya soğuğu kırması icin 1 radyatör konulmasında fayda olur.

    Bu OT alımından sonra servis bana kombiyi artık unut demişti. Tüm ayarları OT den yapacaksın, kombinin üzerindeki ayarlar bypass oldu demişti. O yüzden hic dikkatimi çekmedi bahsettiginiz kodlu ayarlar. Ben arada su ilavesi yaparım kombiye...



    Selam,

    Kombiyi ve OT gerçek anlamda hakkını vererek kullanıyorsunuz demekki siz, Tebrikler =)

    Ben maalesef okadar düşük sıcaklıklarda çalıştıramıyorum Kombiyi peteklerim yetersiz kalıyor 5,8 m peteğim var 45 derece altındaki sıcaklıklarda kombi çok hızlı şekilde suyun sıcaklığını arttırıyor ve modülasyon yapamadan kombi "Anti Cycling" mod a geçiyor. Bu şartlarda bile tüketimim hiç fena sayılmaz ileride imkan bulursam petekleri büyütürüm ama çok kırım işi olacak.

    Hiçbir ayar yapmanıza gerek yok çok ideal bir denge olmuş sizin sistemde. Bir tek OT yi Modülasyon modu değil de Termostat modunda kullanırsanız istediğiniz oda sıcaklığını geçmez. Termostat Modunda da modülasyon yapıyor kitapçığında okudum.

    Saygılar,




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.