Şimdi Ara

Uzun vadeli araç tercih konusu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
1.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Marmaratic M kullanıcısına yanıt
    Hocam bu mesaj benim için rehber niteliğinde oldu. Çok teşekkür ederim.

    Diz mesafesi de dediğiniz gibiyse tercih edilirlik konusunda herhangi bir soru işareti kalmadı kafamda. Bu MST'nin donanım sıralaması nasıl peki?

    Renault konusunda zırcahilim kusura bakmayın :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Ben sahibi olarak mst yi tavsiye ederim.

    Bu Megane bayağı bir makyaj yedi sanırım. Hangi yıllar arasındaki modelleri makbuldür bu Megane ST'nin?

    Megane herşeyiyle kafama yattı sayılır. Sadece şu EDC ile ilgili derin bir araştırma yapmam lazım. Kim üretirse üretsin çift kavrama olunca işkilleniyorum.

    hocam megane st fransız yapımı olduğu için ve tasarım artısı ile zamanında benim de ilgimi çekmiştir. Hatta kampusumuzde bi arkadaşta da var fakat zaman geçtikçe kapı fitillerinin hizalarının saptığını, yani eski c4'lerdeki gibi kalkmaların olduğunu gözlemledim. Sene başında kardeşime aldığım fransı yapımı megane II hb'nin de alt takımında 750 tl sadece parça masrafı çıkmıştı ki bi kia'yla dağ yolundan sınırı geçseniz alt takım bu kadar masraf açmaz. Kendim de yine fransız megane I hb kullandım, bi gün kampüs girişinde köprüye ayak basarkenki hafif esnemede çaat diye arka amortisör bildiğiniz kırıldı yerinden koptu. Fransızlar kadar az yakanını görmedim ama başka yerden harcatıyorlar, ctroenim de olmuştu. Hülasa 25 kadar arabam içinde 5 kia'dan hep memnun kaldım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 30 Ekim 2014; 20:29:46 >




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Estağfirullah. Donanım olarak privilege dan aşağısı alınmaz. Makyajsız kasada expression + teknoloji paketler vardı. Onlardanda uzak durmalı çünkü sadece donanım olarak değil motor farkıda var. Alt donanımda dci 85 kullanıldı. Öte yandan privilege yarı deri koltuk, elektronik(otomatik devreye girip çıkan) park freni, anahtarsız giriş ve çalıştırma gibi donanımlar standart. Dci motor 105lik ve 110luklar var. 105 euro4. Araba 1430 kg. Dci 105 şehir içi manuel vites 7.5 yakıyor normal kullanım. 23km ortala hız ile. Şehirler arası 110 civarı 5lerde yakıyor. 6. Vites 2500 devirde 118 yapıyor. Bunun eksisi tüketim artısı araba iyi hızlanıyor. Nefesi kolay kesilmiyor.

    Privilege donanımına ek 3 paket vardı. Premium paket (bixenon) sunroof ve navigasyon olarak.

    Sonra yeni donanım paketleri geldi. Onları incelemedim çünkü alacak olsam mavi renk bir gt line paket araç alırdım. Ciddi anlamda çok iyi görünüyor.

    Yalıtım olarak youtube da video m mevcut. Bu konuda sınıf standartlarının üstünde olduğunu idda ediyorum.

    Yok tutuşta herhangibi sıkıntı yok fakat direksiyon yumuşak. Ford un direksiyonuna alışkın birisi için sıkıntı olabilir. Üstüne basarak söylüyorum hissiz değik yumuşak arada fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Hocam yorumunuz için teşekkür ederim.

    Yalnız Fransızlardan yana şimdiye kadar en ufak bir sıkıntı yaşamadık. Hangi modelin hangi serisini alacağınızı bildiğiniz sürece çok keyifli araçlar olduğunu düşünüyorum.

    O sebeple "Fransız alınır mı?" şeklinde en ufak bir tereddütüm yok. Sadece iç hacim, kalite, ergonomi, motor şanzıman gibi faktörlerin kıyasını merak ettiğim için konu açma gereği duydum.

    Görüşleriniz için tekrar teşekkür ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Leonu kafam cikardim. Leon defterini kapattim ve 1.5 DCI EDC megane St. Gtline da kesin karar kildim. Ancak tutkiyede sw araclarinin tüm selefleri hatta agababalari satista basarisiz oldu. Ve buna rağmen ikinci elleri düşük değil. Herkesin mali kiymetli. 1 yasinda uygun bulursam alaçam inşallah. Bagaja ihtiyacim var ve sedan almayi saçma buluyorum. Eger butcen varsa Passat variant 1.6 TDI dsg yi öneririm. St sw araçlar hep ithal. Yerli üretim sw yok. Bu yüzden arti puani var bende


    İkinci el piyasasını yakınen takip ediyorum. Sport tourer'in değer kaybı HB ve fluence den daha düşük yada eşittir. Bunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Şuan sahibinden.com sitesinde gördüğünüz megane sport tourer'ların %70 i sıfır alındığı paradan daha yukarıda satılıyor. Farzı misal sizin ilgilendiğiniz araç 2010 yılında 2011 olarak 45 liraya satıldı. HB ve fluence'in ikinci el piyasasına baktığınızda alternatifler çok artıyor. Şöyleki fluence veya HB almak isteyen birisi, focus, jetta, corolla, astra da bakıyor. Sedan ve c sınıfı. Ek olarak sizinkisi dışında yüzlerce fluence ilanına bakıyor. Alternatif bu kadar çok olunca piyasa yavaş hareket ediyor.
    Sport tourer'in ikamesi neredeyse yok. Focus 3 sw tutulmadı hiç. Astra sport tourer'ın 1.3 dizeli çok güçsüz. 1.6 dizeli çok pahalı. Başkada alternatif yok zaten. Sport tourer ın kullanıcı kitlesi tamamen genellemek doğru olmasada bilinçli tüketiciden oluşuyor. İkinci el satışında da piyasayı iyi takip ediyorlar. Bu yüzden piyasası yüksek seyir ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Hocam yorumunuz için teşekkür ederim.

    Yalnız Fransızlardan yana şimdiye kadar en ufak bir sıkıntı yaşamadık. Hangi modelin hangi serisini alacağınızı bildiğiniz sürece çok keyifli araçlar olduğunu düşünüyorum.

    O sebeple "Fransız alınır mı?" şeklinde en ufak bir tereddütüm yok. Sadece iç hacim, kalite, ergonomi, motor şanzıman gibi faktörlerin kıyasını merak ettiğim için konu açma gereği duydum.

    Görüşleriniz için tekrar teşekkür ederim :)



    yok hocam almasına ben de alırım, mesela yeni 308 hoşuma gidiyor, ama megane'dan yana yüzüm gülmedi :)
  • Marmaratic M kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam, o zaman 2012 sonrası Privilege donanımlı ve mümkünse cam tavan + bixenon opsiyonu olan bir Megane ST oldukça memnun eder bizi.

    110'luk motorları nasıl ayırt edeceğiz peki? Yukarıdaki kombinasyona bir de 110 dCi + EDC bulursam çok güçlü bir seçenek olacak bu araç.

    3008, 5008 ve 508 makyaj gördüğü ve makyaj öncesi versiyonlar pek içime sinmediği için, daha doğrusu makyajlı versiyonları inceleyince makyajsızlara burun kıvırdığım için Megane ST oldukça cezbediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Renault'a ben de yabancıyım, bakalım gidişat nasıl olacak :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ceed güzel araba ama Megane Sport Tourer daha güzel

    Bu arada bahsettiğim latitude satılmış 70 bine, kaçırdın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Ceed güzel araba ama Megane Sport Tourer daha güzel

    Bu arada bahsettiğim latitude satılmış 70 bine, kaçırdın

    60'a da bıraksa olmazdı o iş abi

    Zamanlaması kötü oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Ceed güzel araba ama Megane Sport Tourer daha güzel

    Bu arada bahsettiğim latitude satılmış 70 bine, kaçırdın

    60'a da bıraksa olmazdı o iş abi

    Zamanlaması kötü oldu

    Adam bir ayda 12 bin lira altına verdi iyimi yerine de bunu almış :D
     Uzun vadeli araç tercih konusu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Teşekkürler hocam, o zaman 2012 sonrası Privilege donanımlı ve mümkünse cam tavan + bixenon opsiyonu olan bir Megane ST oldukça memnun eder bizi.

    110'luk motorları nasıl ayırt edeceğiz peki? Yukarıdaki kombinasyona bir de 110 dCi + EDC bulursam çok güçlü bir seçenek olacak bu araç.

    3008, 5008 ve 508 makyaj gördüğü ve makyaj öncesi versiyonlar pek içime sinmediği için, daha doğrusu makyajlı versiyonları inceleyince makyajsızlara burun kıvırdığım için Megane ST oldukça cezbediyor.

    Rica ederim. Edc şanzımana sahip bütün motorlar 110luk ve ön farları şerit ledli olanlardan.

    Aslında şöyle düşün,

    İlk olarak dci 85 expression ve 105 privilege geldi.

    Sonra baktılar motor euro 4 sene 2012. Sarı gündüz farıda eriyor biz buna 110 luk koyalım, şu fazla ısı yayan gündüz farının yerinede led şerit koyalım birde edc geldi mi mis.

    Sonra baktılar satışlar beklentilerinden iyi gidiyor gt line paketinide getirdiler.

    Son olarakta makyaj yedi araç.

    Ben ısrarla 1.5 dci gt line edc li mavi renk bir mst tavsiye ederim. Almışken bu alınmalı.

    İç mekan sade olduğundan navigasyon alınabilir. Çünkü navigasyon ben alırken privilege e ek 1.000 lira idi.

    Sunroof çift kademeli. İç mekanı aydınlattığı kesin.

    Aracım xenonsuz. Karadeniz bölgesinde yaşıyorum. Yani yol ışığı olmayan ve virajlı iniş çıkışlı bölgeler. Bugüne kadar bir sorun yaşamadım. Farlar diğer holojen farlı araçlardan iyi gösteriyor en azından benim kullandıklarımdan. Farların yükseklik ayarı mevcut.

    Ha bundan sonra araç alacağım zaman xenonsuz almam nasipse.

    Son olarak mondeo ve insignia nın 2.0 dizel otomatiklerini tavsiye ederim. Bunlar mst den kuşkusuz bir kaç gömlek üstündür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Leonu kafam cikardim. Leon defterini kapattim ve 1.5 DCI EDC megane St. Gtline da kesin karar kildim. Ancak tutkiyede sw araclarinin tüm selefleri hatta agababalari satista basarisiz oldu. Ve buna rağmen ikinci elleri düşük değil. Herkesin mali kiymetli. 1 yasinda uygun bulursam alaçam inşallah. Bagaja ihtiyacim var ve sedan almayi saçma buluyorum. Eger butcen varsa Passat variant 1.6 TDI dsg yi öneririm. St sw araçlar hep ithal. Yerli üretim sw yok. Bu yüzden arti puani var bende


    İkinci el piyasasını yakınen takip ediyorum. Sport tourer'in değer kaybı HB ve fluence den daha düşük yada eşittir. Bunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Şuan sahibinden.com sitesinde gördüğünüz megane sport tourer'ların %70 i sıfır alındığı paradan daha yukarıda satılıyor. Farzı misal sizin ilgilendiğiniz araç 2010 yılında 2011 olarak 45 liraya satıldı. HB ve fluence'in ikinci el piyasasına baktığınızda alternatifler çok artıyor. Şöyleki fluence veya HB almak isteyen birisi, focus, jetta, corolla, astra da bakıyor. Sedan ve c sınıfı. Ek olarak sizinkisi dışında yüzlerce fluence ilanına bakıyor. Alternatif bu kadar çok olunca piyasa yavaş hareket ediyor.
    Sport tourer'in ikamesi neredeyse yok. Focus 3 sw tutulmadı hiç. Astra sport tourer'ın 1.3 dizeli çok güçsüz. 1.6 dizeli çok pahalı. Başkada alternatif yok zaten. Sport tourer ın kullanıcı kitlesi tamamen genellemek doğru olmasada bilinçli tüketiciden oluşuyor. İkinci el satışında da piyasayı iyi takip ediyorlar. Bu yüzden piyasası yüksek seyir ediyor.

    bir ekonomik krize bakar. keşke ekonomimiz düzelse, ancak gidişat kötü. o yuzden soteye yattım st beklıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada kapılardan tıkırtı problemi yaşayanlar olmuştu. Serviste sprey sıktırıyorlarmış. Ben bu sorunla karşılaşmadım hiç.

    Yaşadığım sorunlarla ilgili bir yazımı alıntılıyorum.

    Hocam benim 4 yıl 65 bin km oldu bu tıkırtı problemiyle falan karşılaşmadım hiç. Biraz şans işi anladığım kadarıyla. Sesede çok takıntılıyım hatta youtube a izolasyonla ilgili bir video koymuştum geçtiğimiz ay.

    4 yılda karşılaştığım sorunları yazayım,

    37 bin km'de garantiden triger kayış seti ve alternatör kayış seti garantiden değişti.

    45 bin km'de ön farlar gündüz farının ısısından dolayı erime/leke problemi oluştu. Garantiden değişti iki farda, gündüzlerin yerine led taktık forumca, ısınma problemi çözüldü.

    Kapıları açıp kapatırken tik tak sesi geliyor. Onuda 2 senede bir serviste sıktırdım.

    Sürücü yolcu koltuğunun deri olan minderi deforme oldu iner, binerken garantiden değişti. Değişen parçada deforme olan 3 cmlik kısmı kumaş olarak revize edilmiş yeni minder takıldı.

    Bu garantiden değişen parçaların hiç biri için ısrar etmedim yakıp yıkmadım. Talep dahi etmedim. Servis halletti her şeyi.

    Bakımları 3 yıl boyunca serviste yaptırdım faturalar arabanın dosyasında.

    Aşağı yukarı 320-420 tl arasında değişti ilk üç bakımı. Bakım aralığı 20.000 km/1 yıl. Yani bakımlar çok çok uygun.

    4 bakım için yağı falan kendim alacağım. Bulursam hava su yağ polen filtrelerinide alırım.

    Yakıt tüketimi şehir içi istanbul trafiğinde 7.5 litre. Şehirler arası 90 sabit 4 litre. 130 sabit 6 küsür litre yakıyor.

    Performans her türlü tatmin eder. Tork yüksek. Sürüş hissiyatını arttırıyor bu durum.

    Malzeme kalitesine geleyim. Göğüs yumuşak ses yapmaz. Kapılar deri, camların altı yumuşak. Kolçak deri.

    Kapı tutamaçları plastik soyulur. Cam açma kapama düğmelerinin çerçevesi plastik soyulur. Vites topuzu çevresi plastik.

    Torpido ve kolçak yeterince büyük.

    Saklama gözü falan yok. Gözlüklük yok. Sadece ön koltuğun paspasının altında tabanca saklamak için göz var :)

    Radyo ve klima düğmeleri sağlam, soyulmaz, silinmez.

    İç kalite olarak sınıf standartlarında.

    Yol tutuş standart. Gt line larda ise standartın üstünde.

    Yalıtım iyi.

    Özet olarak vereceğiniz paranın kuruşu kuruşuna hakkını verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Ne var ne yok sattı özelleştirdiler. Vatandaş devlet için çalışıyor. Devlete akan vergi gelirleri yolsuzluk olarak geri dönüyor. Cari açık evlere şenlik. Ekonomi batık. Gelir dağılımı falan diye bir şey yok. Zengin dahada zenginleşti. Doymak bilmiyorlar. Yolunu bulan gidiyor. Savaş kapıda, askerlerimiz şehit ediliyor, işçilerimiz ölüyor. Bu şekilde nereye kadar gidecek göreceğiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ceed için şehiriçi 9-10 lt fazla yüksek bir değer.

    Kardeşimde dizel otomatik i30 var ve araç henüz 9.000 km de olmasına rağmen ortalama tüketim değeri 7.7 lt görünüyor. Bu tüketim ortalama 25 km hızla yapılmış. Bakım sonrası dahada düşeceğini düşünüyorum bu tüketimin. Benzer koşullarda manuel araçlar 6 lt nin üzerinde yakıyor. Kendi aracımdan biliyorum. Siz dizel otomatik yakıt farkını 1 lt olarak hesaplayın bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xiamen -- 30 Ekim 2014; 22:13:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    Ceed için şehiriçi 9-10 lt fazla yüksek bir değer.

    Kardeşimde dizel otomatik i30 var ve araç henüz 9.000 km de olmasına rağmen ortalama tüketim değeri 7.7 lt görünüyor. Bu tüketim ortalama 25 km hızla yapılmış. Bakım sonrası dahada düşeceğini düşünüyorum bu tüketimin. Benzer koşullarda manuel araçlar 6 lt nin üzerinde yakıyor. Kendi aracımdan biliyorum. Siz dizel otomatik yakıt farkını 1 lt olarak hesaplayın bence.

    25 km/s ortalama hız ile 7.7 litre tüketim çok iyi. Sıkışık trafikte 8 litreyi devirmediği sürece sorun yok.

    Tam otomatik şanzımanın sorunsuzluğu ve konforu da kâr kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Ceed sw inceledim iç mekan daha kaliteli ve konforlu. Tasarımı da daha güzel bence bence meganedan..

    +1

    Bence de Ceed Megane3'ten daha kaliteli bir otomobil.

    Tasarım olarak ta daha iyi.

    Daha ikisinin arasından çıkamıyorum, bunlardan birini tercih listesine alacağım o listede de zibil gibi model var

    Şiştim valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tasarım ve kalite olarak ceed bir adım önde,
    yakıt ve ikinci eldede megane üstünlüğü var..
  • Bir yerde bu Ceed'in otomatik şanzımanının ZF'den alındığını okudum ama net bir kaynaktan doğrulayamadım açıkçası.

    Bu şanzımanın ZF 6HP28 olma ihtimali var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.