Şimdi Ara

Unreal Engine 5.6 ile performansta büyük sıçrama: Yüzde 30’a varan artış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Unreal Engine 5.6 ile performansta büyük sıçrama: Yüzde 30’a varan artış
    Epic Games'in oyun motoru Unreal Engine 5.6, önceki sürümlerde yaşanan performans sorunlarını geride bırakmak için önemli bir adım atıyor. Yapılan testler, UE 5.6’nın selefi 5.4 sürümüne kıyasla yüzde 30’a kadar daha hızlı çalıştığını ortaya koyuyor. Özellikle düşük çözünürlükteki testlerde elde edilen bu kazanımlar, Unreal Engine 5’in uzun süredir eleştirilen "mikro takılma" (stuttering) problemini çözüme kavuşturabilir.



    Yüzde 30’a varan performansı artışı



    YouTube içerik üreticisi MxBenchmarkPC, Paris temalı teknik demoyu kullanarak Unreal Engine 5.4 ve 5.6 sürümlerini RTX 5080 ve Intel Core i7-14700F donanımı üzerinde karşılaştırdı. Testler, 1440p ve 4K çözünürlüklerde gerçekleştirildi. İlk iki test, Paris sokaklarında yürüyüş içeren hareketli sahneleri içerirken, son üç test sabit kamera açılarından şehri gösteren sahnelerle yapıldı.



    Unreal Engine 5.6 ile performansta büyük sıçrama: Yüzde 30’a varan artış
    İlk testte, Unreal Engine 5.6 yüzde 22 daha hızlı çalıştı. 720p çözünürlükte yapılan ikinci testte ise bu fark yüzde 30’a kadar çıktı. Ayrıca, işlemci üzerindeki yük de azaldı. 16 iş parçacıklı yapıdaki 14700F işlemcide ortalama yüzde 17’lik CPU kullanımı düşüşü gözlemlendi. Sabit görüntülü diğer testlerde UE 5.6, selefine göre yüzde 15 ila 22 oranında daha iyi performans gösterdi.



    Görsel kalite de artıyor





    Grafik kalitesindeki fark da dikkat çekici. Özellikle iç mekanlarda, gelişmiş ışıklandırma ve gölgelendirme sistemleri sayesinde masa ve sandalyeler gibi nesneler daha gerçekçi görünüyor. UE 5.6’daki ortam aydınlatması, sahnelere fotogerçekçi bir hava katarken, 5.4 sürümündeki görüntülerin daha yapay kaldığı ifade ediliyor.



    Bu iyileşmelerin arkasında iki temel teknoloji yatıyor: Lumen küresel aydınlatma sistemine ait görevlerin CPU’dan GPU’ya aktarılması ve Fast Genometry eklentisi ile açık dünya yüklemelerinin hızlandırılması. Bu sayede Unreal Engine 5.6, donanım tabanlı ışın izleme ile 60 FPS hedefi için optimize edilmiş bir sürüm haline geldi.



    Ayrıca Bkz.Eski Witcher ekibinin geliştirdiği RPG oyunu The Blood of Dawnwalker detaylıca tanıtıldı



    Henüz Fortnite dışında Unreal Engine 5.6’yı aktif olarak kullanan bir oyun bulunmuyor, ancak bu güncelleme, Unreal Engine 5’in uzun süredir eleştirilen performans sorunlarını çözmeye en yakın adım olabilir.




    Kaynak:https://www.tomshardware.com/video-games/pc-gaming/paris-demo-shows-unreal-engine-5-6-is-up-to-30-percent-faster-than-the-current-version-which-suffers-from-infamously-bad-performance-new-version-also-delivers-better-graphics-fidelity







  • RTX5080 ile 4K da 42FPS Ultra settings, az be, artık 80-90 FPS ler lazım

  • UE5 ten nefret ediyorum. Stutter simülatör

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Her yıl gelişen teknoloji olduğu için çok daha iyisini yapacaklardır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ue 4 gibi kusursuz bir motordan nasıl bu motoru ürettiler insan hayret ediyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 millet için daha iyiydi , piyasada bunla yapılan oyunları ne yazıkki her sistem oynatamıyor, tek seçenek ps5 alacaksın, pc tarafı çok pahalı

  • Yahu bu motorla yapılan demolar kadar gerçekçi, güzel grafikli oyun çıktı mı? Ya ben bilmiyorum ya da gerçekten UE5 ile tam gaz yapılan oyun yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yıllardır sadece tech demo izleyip beğeniyoruz. Oyun motorundan mıdır, implementasyon sıkıntısından mıdır bilmiyorum ama bu nesilde o vaat edilen muhteşem grafikli akıcı oyunları bir türlü göremedik.

  • "Unreal Engine 5.6 ile performansta büyük sıçrama: Yüzde 30’a varan artış"


    Sıçraya sıçraya vardığımız yer 30 fps, 640p (upscale ile 1080p) oyunlar.

    Ben zaten X360 ile native 720p oynuyordum. 30 fps i de daha akıcıydı.

    Ağa ile Maraba" fıkrasındaki gibi

    "Biz bu *oku niye yedik"

  • Motor kısmı performans için genelde sanılanın aksine tek belirleyici unsur değil. Performansı belirleyen asıl kısım yapımcının becerisi. Takılmaların, kasmaların normalde motorla doğrudan ilgisi yok yani. Ya da şöyle desem net anlaşılır: Sorun motorun kendisinde değil, işi bilmeyen yapımcılarda. Aynı motorla yapılmış aynı türden iki oyundaki performans farkını görmek çok da zor değil. (Meraklısına The Bus ve City Transport Simulator. İkisinde de grafik çok iyi, takılma yok ama The Bus kesinlikle daha performanslı. Demek ki olay sadece motor değil.) Ama bu haberdeki durum farklı. Bu da mümkün elbette.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 24 Haziran 2025; 11:50:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UE5 guclu bir motor olsada suan halen stabil bir oyun motoru degil yapilan projeler cok fazla hata ile karsilasiliyor yani unreal engine deneysel halen. Hic yapilmiyor degil cikarilan oyunlar var ama tam kapasitesini kullanamiyorsun halen

  • Bossman1632 B kullanıcısına yanıt

    Multi threading olmamasından kaynaklı. Artık UE6 ile çözülecek. Bunu çözmek yıllar sürecektir.

  • UE 5 tam bir fiyasko.


    Bunu kullanıp oyuncuyu mağdur etmeyen oyun yok.


    5070Ti ile Marvel Rivals'da DLSS + FrameGEN + Düşük ayarlarda ancak stabil fps alabiliyorum.

  • Unreal demoları çok gösterişli ama yapılan oyunlar genelde leş.

  • Yanlış hatırlamıyorsam Robocop: Rouge City unreal engine 5 ile yapılmıştı.


    Performans açısından da 4K herşey ultra high'da sorun çıkartmadı ve grafik olarak da beni tatmin ediyordu. Bazı sahneler filmi aratmıyordu.


    Stalker 2 de unreal engine 5 oyunu, bu oyun da 4K ve herşey ultra high'da grafik olarak hakikaten görsel şölendi. Ben performans olarak sıkıntı yaşamadım ancak gameplay olarak hatası çoktu.

  • Gregar kullanıcısına yanıt

    Hocam yani sonuç olarak üstte dediğim gibi aslında. Yani iş yapımcıda bitiyor, motor işin kılıfı bir yandan.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.