Şimdi Ara

Unity Save-Load Sistemi hakkında yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, öncelikle kolay gelsin.

    Ben bir oyun yapmaya başladım fakat internette yabancı ve Türkçe kaynaklar arasında istediğim Save-Load sistemini bulamadım.

    Benim istediğim:

    Diyelim ki oyuncular "Oyuna Başla" tuşuna basıp ilk sahneden izlediler ve oyundan çıktıkları zaman en sonki sahneden başlatsın istiyorum, Örneğin oyunu ilk açarlar, ana menüden "Oyuna Başla" tuşuna basıp 1. sahneden başlarlar.
    1. sahne biter,
    2. sahne biter,
    3. sahne biter, ve 4. Sahnedeyken oyuncu oyundan çıktı diyelim. Oyuncu oyuna tekrar girdiği zaman 4. Sahneden başlamasını istiyorum oyunun

    Bu konu hakkında bana yardım edebilecek olan varsa çok mutlu olurum

    Not = "Oyuna Başla" tuşunu Button üzerinden yaptım, yazacağınız kodda lütfen "Button a basıldığında x sahnesinden başlasın" gibisinden yazarsanız daha güzel olur.

    Şimdiden Teşekkür ederim :)



  • Playerprefs ile yapabilirsin, int bir degisken ise degere gore hangi seviyede kalmis kontrol eder ona gore o seviyeden yukleme islemini yaptirirsin.

    Mesela
    int PlayerSave =0 ; diyelim
    0 = ogreticibolum
    1= 1. Bolum
    2 = 2.bolum
    PlayerSave default olarak 0 gelir , ogretici bolum direkt acilir.
    Bolum bitice PlayerSave =1 yaparsin oyundan cikip girince, acilisda kontrol ile gereken bolume yonlendirirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baxa kullanıcısına yanıt
    Gerçekten mantıklı geldi, deneyeceğim. Bilgi için teşekkür ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.