Ulusal Marka Göstergesi (Resmi adıyla Anholt-GfK Roper Ulusal Marka Göstergesi) global anlamda insanların diğer ülkeler hakkında düşüncelerini ve görüşlerini öğrenip ülkelere göre analitik bir sıralama yapan bir araştırmadır.
Yıllık olarak gerçekleştirilen araştırmalar, 2008 yılında; ülke başına yaklaşık 1000'er olmak üzere toplam 20,157 görüşme ile sağlanmaktadır. Katılımcılar ABD, Kanada, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İtalya, İsveç, Rusya, Polonya, Türkiye, Japonya, Çin, Hindistan, Güney Kore, Avustralya, Arjantin, Brazilya, Meksika, Mısır, Güney Afrika gibi ülkelerdeki 18 yaş üstü insanlardır.
bizim insanımız saf. haçlı bayrağı görünce hıristiyan olacağını düşünüyor. bilmiyor. aslında bizim o listede olmamız gerekir. kendi içine bu kadar kapalı bir toplumuz, dışardan gelen en küçük birşeyi vatana millete ihanet, hakaret veya dalga olarak görüyoruz.