Şimdi Ara

üfleme yağ eksiltme çekişten düşme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
1
Favori
6.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 93model lada samaram var.bu araclar normalde cekisi emsallerine gore ustun bir arac var aynisindan babamdada var ordan biliyorum. Ancak arabanin cekisi o kadar dustuki yokuslarda kamyonu zor geciyorum belediye otobusuyle kafa kafaya gidiyorum. Ilk calistirmada ise tahminimce subap ayarinin bozuk olmasi sebebiylede gurultulu calisiyor motor sogukken cekis dahada dusuk ve gurultulu oluyor. Araba baya yag eksiltiyor motora baktigimda ust kapaktan yag siziyor gibi. Ancak hararet ve mavi duman vs seyler kesinlikle yok. Soracagim soru su
    1. Subap ayari cekisi bu kadar etkiler mi
    2. Yag yakmamasi ancak yag eksiltmesi gibi bir sorun cekisi etkiler mi.
    3. Eger rektefiyeye girersem arac verecegim paraya degecek sekilde duzelir mi.
    Araci satmak istemiyorum arac degistir demeyin lutfen.



  • evet bir de unuttuğum bir sey daha var. arac sogukken ve devirsiz kullanımda öksürüyor..bunu da sübap ayarına yada avans ayarına bağlıyorum ancak bu kadar çekisten düsürecek sebep hangisi bulamıyorum. 72 hp arac 40 hp gibi gidiyor
  • Babamda vardi zamaninda bu arabadan, karburatoru cenabettir.. otobanda stop eder..
    Onun harici keci gibi arabadir; eger karburatoru temiz ve ayarlıysa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapar subaplar sikiysa gitmez arac kasar kendini subap ayari ve avans ayarı yaptırın kurtulun simdiye yaptirmadiginiz hata ne tutuyoki sanki bunkadar tereddutte kaldiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tereddüt sebebim şu. arac yağ eksiltiyor eksilen yagı kaputu actıgımda görüyorum iceride ve araba üflüyor. ustaya gittiğimde motor rektefiyeye girmeli demesinden korkuyorum. cunku yag eksiltmesi benim icin sorun degıl tamamlıyorum yola devam. eger cekısten bu kadar dusmesnın sebebi yag eksiitmesi degılse bosuna masraf etmeyım diye ugrasıyorum.
  • Motorun üstünden yağ akıyorsa aklıma gelen yağ contası bir baktırın hatta bir kaç ustaya gidin. Benim motorun üstüde hep yağlarla doluydu temizlerdim akardı ancak yağ eksilmezdi, yağ contası değişti sorun kalmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üst taraftaki kapağın yağ contasını değiştirin supap ayarı yaptırıp karbüratöre bi baktırın düzelir. Ustaya yeni arabada götürsen üflüyo der onlara bakma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yağ eksiltme
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Yağ kaçaklarını kontrol ettirin ve mobil 10w60 yağ kullanın. Katkı vs atmayın.

    Subap ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 23 Mart 2015; 8:57:11 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Yağ kaçaklarını kontrol ettirin ve mobil 10w60 yağ kullanın. Katkı vs atmayın.

    Subap ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin.

    yağ yakan 2006 dizel otomatik colt mobil 10-60 dan sonra daha beter yakmaya başladı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki ciddi sekilde yag yakan arac mutlaka mavi duman atma hararet yapma gibi bir sorun olur mu arkadaşlar ? aracim 1000 km de 1 litreye yakin yag eksiltiyor. Ama bunun eksiltme mi yag yakma mi oldugunu anlamaya cakisiyorum. Mavi duman hararet gibi sorunlar yok ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onural92. O kullanıcısına yanıt
    Eski araçlarda 1 lt yağ yakma normal kabul ediliyo siz supap ayarı ve karbüratöre baktırın fiziksel yağ kaçaklarını düzeltirin. Yağınızı değiştirin daha sonra 20-50 lpg için olanlardan filan alın bir de değişik markaları deneyin mesela castrolde yakıyosa shell deneyin mobil deneyin opet deneyin markadan markayada değişiklik gösterir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Eski araçlarda 1 lt yağ yakma normal kabul ediliyo siz supap ayarı ve karbüratöre baktırın fiziksel yağ kaçaklarını düzeltirin. Yağınızı değiştirin daha sonra 20-50 lpg için olanlardan filan alın bir de değişik markaları deneyin mesela castrolde yakıyosa shell deneyin mobil deneyin opet deneyin markadan markayada değişiklik gösterir.
    Eski araçlarda yağ yakma değil, yağ eksiltme normal karşılanır. Yağ yakma segmanlardaki boşluktan yıpranmışlıktan oluşur, yağ segmanlarının ynında genelde kompresyon segmanları da aşındığı için araba yeterli kompressyonu üretemez ve araç çekişten - güçten düşer.

    Yani 93 model araba sonuçta, bu şekilde motor istemesi gayet normal. 1500 liraya işin içinden çıkılır, eğer arabya da uzun süreli binmek istiyorsanız motor yaptırın bütün türkiyeyi gezin, bi yatak bi piston segman atılır, segmanlar yenilenir, araba fabrikadan yeni çıkmış gibi olur

    motordaki yağ kaçağını görüyorsanız eğer, o da muhtemelen eskiyen contalar yüzündendir. komple motor yaptırırken o contalar da değişeceği için sıkıntı olmaz. Bence daha fazla kaçmak yerine ustaya götürün bir motor yaptırın keyiflice binin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Yağ kaçaklarını kontrol ettirin ve mobil 10w60 yağ kullanın. Katkı vs atmayın.

    Subap ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin.

    yağ yakan 2006 dizel otomatik colt mobil 10-60 dan sonra daha beter yakmaya başladı

    Coltta yeni nesil motor var. O yağ ona kalın gelmiş olabilir. Aynı markanın 5w50 ürünü kullanılabilirdi.

    Lada zaten eski tip motor kullandığı için 10w60 zarar vermez aksine kompresyonu arttırır. Yağ yakımı azalır.

    Bunlar kesin tedavi değil 10-20 bin km masrafları ötelemenizi sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 23 Mart 2015; 11:34:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Eski araçlarda yağ yakma değil, yağ eksiltme normal karşılanır. Yağ yakma segmanlardaki boşluktan yıpranmışlıktan oluşur, yağ segmanlarının ynında genelde kompresyon segmanları da aşındığı için araba yeterli kompressyonu üretemez ve araç çekişten - güçten düşer.

    Yani 93 model araba sonuçta, bu şekilde motor istemesi gayet normal. 1500 liraya işin içinden çıkılır, eğer arabya da uzun süreli binmek istiyorsanız motor yaptırın bütün türkiyeyi gezin, bi yatak bi piston segman atılır, segmanlar yenilenir, araba fabrikadan yeni çıkmış gibi olur

    motordaki yağ kaçağını görüyorsanız eğer, o da muhtemelen eskiyen contalar yüzündendir. komple motor yaptırırken o contalar da değişeceği için sıkıntı olmaz. Bence daha fazla kaçmak yerine ustaya götürün bir motor yaptırın keyiflice binin

    Tam da yazacaklarimi ozetlemissin +1000000000

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • onural92. O kullanıcısına yanıt
    Üstteki cevapta yazdım ama tekrar yazayım, kompresyonu sağlayan segmanlar yağ segmanlarından daha fazla hasar almış olabilir. İlla deli gibi mavi duman atmasına gerek yok. Yani şart değil

    Eğer illa motor yaptırmak yerine başka çözümler istiyorsanız ustanıza götürün kompresyon testine sokun aracı, ustalar nasıl yapılacağını bilir. araç gerekli sıkıştırmayı zaten yapıp yapmadığı o testte gösterir. buna göre gönlünüz rahat eder.
  • Sorun cözüldü. Arkadaslar sizin önerinizle hemen ustaya geldim suan ivedikteyim. Usta yagin distiribitörden kacirdigini soyledi ve distiribitörden akan yag asagi dogru duserek baski balatayi yaglamis ve zarar vermis. Uzun suredir baski balata degismedi zaten ve ölmüs. ve ayni zamandada gaz ayarimi bilgisayardan yaptirmistim.usta bu tarz eski araclarin (düz lpg karbüratörlü) araclarin bilgisayar ayariyla yapilmayacagi soyledi ve eliyle yapti. Hava girisi fazlaymis ve cok yakiyordu zaten. Ve al dene dedi denedim cekisi artti yokusa vurdum geldim. Suandada distiribitörü yapiyor yag kacagini. Baski balatanin degismesiyle cekisin dahada artacagini ve arabanin motor kisminin gayet iyi oldugunu sikinti olmadigini söyledi. Subaptada sikinti yokmus.Ilginize cok tesekkur ederim sizin gazinizla geldim ustaya iyiki gelmisim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Yağ kaçaklarını kontrol ettirin ve mobil 10w60 yağ kullanın. Katkı vs atmayın.

    Subap ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin.

    yağ yakan 2006 dizel otomatik colt mobil 10-60 dan sonra daha beter yakmaya başladı

    Coltta yeni nesil motor var. O yağ ona kalın gelmiş olabilir. Aynı markanın 5w50 ürünü kullanılabilirdi.

    Lada zaten eski tip motor kullandığı için 10w60 zarar vermez aksine kompresyonu arttırır. Yağ yakımı azalır.

    Bunlar kesin tedavi değil 10-20 bin km masrafları ötelemenizi sağlar.

    peki yağ yakma neden arttı
    mevcut segman çatlaklarını dahada büyüttüğü içinmi

    henüz 500 km yapmadı
    yağı tekrar değiştirsem düzelirmi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Yağ kaçaklarını kontrol ettirin ve mobil 10w60 yağ kullanın. Katkı vs atmayın.

    Subap ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin.

    yağ yakan 2006 dizel otomatik colt mobil 10-60 dan sonra daha beter yakmaya başladı

    Coltta yeni nesil motor var. O yağ ona kalın gelmiş olabilir. Aynı markanın 5w50 ürünü kullanılabilirdi.

    Lada zaten eski tip motor kullandığı için 10w60 zarar vermez aksine kompresyonu arttırır. Yağ yakımı azalır.

    Bunlar kesin tedavi değil 10-20 bin km masrafları ötelemenizi sağlar.

    peki yağ yakma neden arttı
    mevcut segman çatlaklarını dahada büyüttüğü içinmi

    henüz 500 km yapmadı
    yağı tekrar değiştirsem düzelirmi

    Hangi yağdan, ne kadar yağ eksiltirken 10w60'a geçtiniz?

    Segmanda çatlak varsa kalın yağ bir işe yaramaz. Segman zaten ölmüş, yenisini takarsanız yola eski yağla devam edersiniz.

    Kalın yağ aşınmış motorlarda işe yarar, arızalı motorları tamir etmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman


    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Yağ kaçaklarını kontrol ettirin ve mobil 10w60 yağ kullanın. Katkı vs atmayın.

    Subap ayarı yaptırmayı da ihmal etmeyin.

    yağ yakan 2006 dizel otomatik colt mobil 10-60 dan sonra daha beter yakmaya başladı

    Coltta yeni nesil motor var. O yağ ona kalın gelmiş olabilir. Aynı markanın 5w50 ürünü kullanılabilirdi.

    Lada zaten eski tip motor kullandığı için 10w60 zarar vermez aksine kompresyonu arttırır. Yağ yakımı azalır.

    Bunlar kesin tedavi değil 10-20 bin km masrafları ötelemenizi sağlar.

    peki yağ yakma neden arttı
    mevcut segman çatlaklarını dahada büyüttüğü içinmi

    henüz 500 km yapmadı
    yağı tekrar değiştirsem düzelirmi

    Hangi yağdan, ne kadar yağ eksiltirken 10w60'a geçtiniz?

    Segmanda çatlak varsa kalın yağ bir işe yaramaz. Segman zaten ölmüş, yenisini takarsanız yola eski yağla devam edersiniz.

    Kalın yağ aşınmış motorlarda işe yarar, arızalı motorları tamir etmez.



    önceki yağı bilmiyorum ama daha ince olduğu kesin
    usta motor üflüyor dediği için kalın yağ koydurttum




  • BatuKır B kullanıcısına yanıt
    Valla ustalara güvenmek büyük cesaret ister.

    Segmanda çatlak varsa değişmesi gerekir.

    Japon arabaları ince yağ kullanır 10w40 bile kalın gelebilir.

    10w60 gibi bir yağ, 20w50 yağ kullanan ticari ömrünün sonuna gelmiş motorlara konulur.

    Diğer bir kullanım alanı yüksek devir 7000-8000 çeviren spor arabalardır.

    Bu durumu araştırmanızı öneririm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.