Şimdi Ara

Ücretli Tabela,Logo ve kart tasarımı yapabilecek arkadaşlar arıyorum

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar,
    an itibariyle yeni bir mimarlık ofisi açmaktayım ve zamanım olmadığından genç bir arkadaş bulup ona logo veya kart tasarımı yaptırma düşüncesi içerisindeyim.
    BURARCH MİMARLIK ismini düşündüm.Logo olarak istediğiniz harfleri ve şekilleri kullanmakta özgürsünüz.Mimarlık bürosu olacağı düşüncesiyle logoyu ona göre tasarlarsanız sevinirim. 4metreye 1.5 metre gibi bir tabela yerim var. ayrıca göze hitap edebilecek bir kart tasarımı yapmayı düşünüyorum.
    Tasarım yapmayı düşünen arkadaşların mesajlarını bekliyorum.Ve bana kaça malolacağınıda söyleyebilrseniz ona göre kararımı verip bi an evvel yapmam gerekiyor.Cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar.Hepinize kolay gelsin.



  • "Marka ismi" ile alâkâlı yazıların incelenmesinde çok fayda var:
    http://forum.donanimhaber.com/m_96260761/f_/key_Jack%252BTrout%2592un%252Bdedi%25F0i%252Bgibi//tm.htm#96733709

    Ayrıca:
    http://cgstudionyc.com/identities/nbc
    http://www.geissbuhler.com/31263/236591/brand-identities/nbc-national-television-company
    http://www.celebritygolfphotos.com/logos/nbc2012/2012_NBCSPORTS_LOGO_GUIDELINES.pdf

    Bir mimari eserde, o eserin fonksiyonlarına göre çeşitli grafik unsurlar yer alabilir; bir apartmansa adı, bir alışveriş veya iş merkeziyse yine adı ve tüm yönlendirme panoları, mağazaysa tüm ‘branding’ uygulamaları gibi... Dediğim gibi, buralardaki grafik ihtiyaçları doğru bir biçimde karşılamayı bir mimardan elbette beklemeyelim, ama işin ağır yükünü ve çözümü grafik tasarımcıya da yüklemeyelim. Hatta bir mimarın, mimari tasarımı da ilgilendiren bir çözümü grafik tasarımcıya emanet etmesi de anlaşılır bir şey değildir. Bu noktada elbette bir işbirliği modeli geliştirilmelidir ve görev tanımları net bir biçimde yapılabilmelidir.

    Bu örnekte, sonuç itibariyle eserin sahibi mimardır ve işe mimari tasarım açısından bakıldığında grafik tasarım mimariyi tamamlayan bir unsurdur. Mimari bütünlüğü sağlayan grafik tasarım ürünü ise kendi başına bir eser olarak ele alındığında sorumluluk sahibi grafik tasarımcıdır.

    http://selimtuncer.blogspot.com.tr/2008/02/mimari-endstriyel-tasarm-basn-sinema-ve.html

    Ünlü Hollandalı tasarımcı Gert Dumbar, kendisiyle yapılan bir söyleşide (Grafik Tasarım, Temmuz 2007, Sayı: 10) tam da bu ilişki ve işbirliğine işaret ediyor: “Mimar yıkılmayacak bir bina yapar. Grafik tasarımcı ise binanın sinyalizasyon sisteminden sorumludur. Bu durumda, mimarla çalışmak durumundadır. Bazen bina için görsel kimlik önerir. Bu birlikte uyum içerisinde çalışma meselesi. Bu tip bir işbirliğinin herhangi bir kuralı yok; tamamen mimarın ve grafik tasarımcının entelektüel kalitesi ile ilgili bir durum; eğer bu kalite yüksekse, mimar ve tasarımcı bir arada çok güzel işler ortaya çıkarabilirler. Mimarlar, her şeyi yapabileceklerini iddia etseler de, bu olanaksız, her şeyi yapamazlar. Ben öğrencilerimi de farklı disiplinlerle çalışmaya teşvik ediyorum. Onları moda tasarımı bölümüne, kuram bölümüne, hatta konservatuara yönlendiriyorum. Çünkü grafik tasarım diğer disiplinlerle çalışmaya çok açık bir disiplin. ‘Dutch Post’ için yaptığımız kurumsal kimlik çalışması buna iyi bir örnek. Logo ve logoda kullanılan grafik elemanları hem posta binasının cephesinde hem de postanenin porselen fincan takımları üzerinde uyguladık. Bu grafik elemanlar Hollanda’da tanınıyor ve posta binasını da tanımlıyor. Grafik tasarım, kurum ile bina ve nesneleri ilişkilendirme konusunda çok güçlü bir araç, binanın ya da nesnenin üzerine isim yazmaktan çok daha güçlü.”
    http://selimtuncer.blogspot.com.tr/2009/02/tasarm-el-birligiyle-yuceltilebilir.html

    Bu tür sorunlarla çok yerde karşılaşıyoruz, fakat çeyrek milyarlık bir “saray” tasarlanırken bu konunun nasıl atlanabildiğini şahsen benim aklım almıyor. Her şeyden önce tartışılması gereken şey de budur. Sonradan bir tabelacıya sipariş edildiği çok belli olan bir imalatın üzerinde daha fazla çene yormaya gerek yok. Yüzyıllar öncesinin mimarlarının bile yazının mimari tasarım içindeki yerini ihmal etmediklerini gördükçe, bu “Türk ve modern mimarinin sentezi”ndeki aculluğu anlayabilmek insana daha da zor geliyor.

    Grafik tasarımda simetrik ve asimetrik dengeden söz edilir. Benzer kurallar mimari tasarım içinde geçerlidir. Nitekim, resmi bir binada, hele hele bir adalet sarayında, terazi gibi simetrik dengeyi gözetmiş olmak doğru bir yaklaşımdır elbette. İnsan, daha sonra benim simetrik tasarımımı bozarlar kaygısıyla hassasiyet gösterir hiç olmazsa!

    http://selimtuncer.blogspot.com.tr/2011/02/yeter-ki-adaletin-terazisi-sasmasn.html
    http://forum.donanimhaber.com/m_97692081/f_//tm.htm#97692081



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 25 Eylül 2014; 17:05:56 >




  • İlgine çok teşekkür ederim kardeş.Tabii bu yazılanlar doğrultusunda tasarımı birlikte yapma mantığı ilk baştan beri kafamda olmasına rağmen günümüz Türkiye şartlarında kendi tasarımıma bile zaman ayırmakta güçlük çekiyorum kimi zaman.
    Bu yüzden tasarımı bu işe kendini adamış veya bu işle uğraşmak isteyen genç arkadaşlara emanet etmeyi doğru buldum.İsim konusu hakikaten beni de çok düşündürdü ve en sonunda forum sitelerinde kullandığım BurArch Mimarlık ismini kullanmaya karar verdim.Her türlü eleştiriye ve öneriye açık olduğumu tekrar etmek isterim.Tekrar teşekkürler.İyi günler.
  • Www.bilginizmedya.com size yardımcı olmak istiyoruz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.