Şimdi Ara

uçaklar piste kadar nasıl gidiyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
2
Favori
12.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert Camus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert Camus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverser neden tehlikeli?
    Tehlikeliyse neden inişlerde yapılıyor?
    Hangi uçaklarda var?

    Reverser kullanıldığı zaman motor yüksek devirde çalışır. Motor yüksek devirde çalıştırmak yakıt sarfiyatına neden olur ve motorun ömrünü kısaltır. Reverser kullanmak tehlikeli değildir hatta inişlerin %90'ında kullanılır ancak uçağın apronda ya da körükte reverser kullanarak geri gitmesi çevrede çalışan insanlar ve motorun içine kaçabilecek nesneler olduğundan tehlikeli bir durum yaratır. Ayrıca reverser ile geri giderken pilot uçağın arkasını ya da kanatları tam olarak göremez, dışarıda yer ekibiyle sürekli bağlantı içinde olması gerekir.

    Anladım, teşekkürler. Pilot musunuz?

    Pilotluk nasip olmadı . Havacılık ve uçuş simulatörleri meraklısıyım.

    hocam tanis helikopteri olan var mi? ucuz yollu bi is icin lazimda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Sanal pilotlar toplanmış. Ben hala crack yapamadım 30.dakikada atıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayisalMan

    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Sanal pilotlar toplanmış. Ben hala crack yapamadım 30.dakikada atıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayisalMan

    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Sanal pilotlar toplanmış. Ben hala crack yapamadım 30.dakikada atıyor

    senelerdir indireceğim de askı da kaldı :) . ben fsx'i indirdim içinde yolcu uçağı yok crack mı lazım ? güzel uçaklar için download edebileceğimiz yer var mı ya . çok makbule geçer .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airnavy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SayisalMan

    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Sanal pilotlar toplanmış. Ben hala crack yapamadım 30.dakikada atıyor

    senelerdir indireceğim de askı da kaldı :) . ben fsx'i indirdim içinde yolcu uçağı yok crack mı lazım ? güzel uçaklar için download edebileceğimiz yer var mı ya . çok makbule geçer .

    Ben kurduğumda vardı yolcu uçakları fakat bende şöyle bir sorun var ki, 30 dakika sonra deneme sürümünü kullandığınız için teşekkürler deyip kapanıyor oyun. Onun için de crack yapman lazım dediler oyun orjinal değil çünkü. Fakat crack işini de yapamadım olmuyor.
    http://www.fs-freeware.net/
    Farklı scenery ' ler, farklı uçaklar bu sitede mevcut. Tüm sorularına Pc Oyunları / Simulasyon bölümünde cevap bulabilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airnavy

    quote:

    Orijinalden alıntı: SayisalMan

    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Sanal pilotlar toplanmış. Ben hala crack yapamadım 30.dakikada atıyor

    senelerdir indireceğim de askı da kaldı :) . ben fsx'i indirdim içinde yolcu uçağı yok crack mı lazım ? güzel uçaklar için download edebileceğimiz yer var mı ya . çok makbule geçer .

    http://library.avsim.net
    http://simviation.com/1/front-page

    Sanalpilotta da güzel tasarımlar var yalnız bunlar kullanabileceğin uçaklar.Taxi için "world of ai" öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Son of Hades -- 14 Eylül 2013; 21:48:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    tekerlekte motor yok, normal motorlar çalışıyo.

    geri geri gidemedikleri için geri gitmeleri gerektiğinde çekiciler var, çekici uçağın ön tekerini tutup havaya kaldırır ve uçağı geri geri iter.

     uçaklar piste kadar nasıl gidiyor ?
     uçaklar piste kadar nasıl gidiyor ?

    Hocam sadece towcar ile yapılmıyor pushback motorları reverse thrust a alarak ta yapılıyor yakıtın el verdiği zamanlarda :)




  • Fsx 737 Default uçakta %27-35 arası yeterli oluyor taksi için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunhar adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert Camus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert Camus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverser neden tehlikeli?
    Tehlikeliyse neden inişlerde yapılıyor?
    Hangi uçaklarda var?

    Reverser kullanıldığı zaman motor yüksek devirde çalışır. Motor yüksek devirde çalıştırmak yakıt sarfiyatına neden olur ve motorun ömrünü kısaltır. Reverser kullanmak tehlikeli değildir hatta inişlerin %90'ında kullanılır ancak uçağın apronda ya da körükte reverser kullanarak geri gitmesi çevrede çalışan insanlar ve motorun içine kaçabilecek nesneler olduğundan tehlikeli bir durum yaratır. Ayrıca reverser ile geri giderken pilot uçağın arkasını ya da kanatları tam olarak göremez, dışarıda yer ekibiyle sürekli bağlantı içinde olması gerekir.

    Anladım, teşekkürler. Pilot musunuz?

    Pilotluk nasip olmadı . Havacılık ve uçuş simulatörleri meraklısıyım.

    son soru
    uçağı nasıl çalıştırıyorlar ? anahtarı mı var kusura bakmayın cahilim bu konuda biraz ama merak işte

    Bunun biraz uzun bir prosedürü var. Uçuş hazırlığı ortalama Boeing 737 içini konuşuyorum 15 dk falan sürer. Öncelikle işlemler Overhead panelde başlıyor. Referans olarak şu resmi koyabiliriz.

     uçaklar piste kadar nasıl gidiyor ?


    Basitçe anlatmak gerekirse dışarıdan bir güç kaynağı bağlanır uçağa. Sonra APU dediğimiz motoru çalıştırmak gerekir ki uçağa elektrik gelsin. Ardından yakıt pompaları açılır, basınçlar kontrol edilir vs hepsi overhead panelden takip edilir. Sağ motorda giden yakıt pompası açılarak yakıt motora ulaştırılır ve belli bir basınçta ateşleme sağlanır. Ardından diğer motora da aynı işlem uygulanır. Daha sonra motorlar çalıştıktan sonra APU devre dışı bırakılır. Hidrolik basınçları kontrol edilir. Kontroller ve pedallar kontrol edilip uçuşa hazırlanılır. Böyle yazdığıma bakmayın biraz uzunca bir checklisti var kısaca özet geçtim diyebilirim.

    Hazır bulmusken bende sorayım.

    Flap ne ise yarar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunhar adam

    uçağı nasıl çalıştırıyorlar ? anahtarı mı var kusura bakmayın cahilim bu konuda biraz ama merak işte

    Vitesi boşa alıyor, kontağı çevirip gazı pompalıyor işte
  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Youtube da reverser pushback diye aratırsanız gercekte de mümkün olduğunu görürsünüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZeeR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunhar adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert Camus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: Albert Camus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverser neden tehlikeli?
    Tehlikeliyse neden inişlerde yapılıyor?
    Hangi uçaklarda var?

    Reverser kullanıldığı zaman motor yüksek devirde çalışır. Motor yüksek devirde çalıştırmak yakıt sarfiyatına neden olur ve motorun ömrünü kısaltır. Reverser kullanmak tehlikeli değildir hatta inişlerin %90'ında kullanılır ancak uçağın apronda ya da körükte reverser kullanarak geri gitmesi çevrede çalışan insanlar ve motorun içine kaçabilecek nesneler olduğundan tehlikeli bir durum yaratır. Ayrıca reverser ile geri giderken pilot uçağın arkasını ya da kanatları tam olarak göremez, dışarıda yer ekibiyle sürekli bağlantı içinde olması gerekir.

    Anladım, teşekkürler. Pilot musunuz?

    Pilotluk nasip olmadı . Havacılık ve uçuş simulatörleri meraklısıyım.

    son soru
    uçağı nasıl çalıştırıyorlar ? anahtarı mı var kusura bakmayın cahilim bu konuda biraz ama merak işte

    Bunun biraz uzun bir prosedürü var. Uçuş hazırlığı ortalama Boeing 737 içini konuşuyorum 15 dk falan sürer. Öncelikle işlemler Overhead panelde başlıyor. Referans olarak şu resmi koyabiliriz.

     uçaklar piste kadar nasıl gidiyor ?


    Basitçe anlatmak gerekirse dışarıdan bir güç kaynağı bağlanır uçağa. Sonra APU dediğimiz motoru çalıştırmak gerekir ki uçağa elektrik gelsin. Ardından yakıt pompaları açılır, basınçlar kontrol edilir vs hepsi overhead panelden takip edilir. Sağ motorda giden yakıt pompası açılarak yakıt motora ulaştırılır ve belli bir basınçta ateşleme sağlanır. Ardından diğer motora da aynı işlem uygulanır. Daha sonra motorlar çalıştıktan sonra APU devre dışı bırakılır. Hidrolik basınçları kontrol edilir. Kontroller ve pedallar kontrol edilip uçuşa hazırlanılır. Böyle yazdığıma bakmayın biraz uzunca bir checklisti var kısaca özet geçtim diyebilirim.

    Hazır bulmusken bende sorayım.

    Flap ne ise yarar ?

    uçak kanatlarının ucunda bulunur açılma oranları vardır , temel kullanım amacı sürtünmeyi arttırmaktır . çoğunluk olarak iniş ve kalkışlarda açılır fazladan sürtünme kuvveti içindir . inişte özellikle azalan motor gücü için açılır böylelikle daha kontrollü ve yumuşak bir iniş olur . kısacası sürtünmeyi arttırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Youtube da reverser pushback diye aratırsanız gercekte de mümkün olduğunu görürsünüz.

    DC-9
    Boeing 727
    C-17
    İlk sayfada karşıma çıkan uçaklar. Gördüğüm en yakın tarih de 2004...
    Ekleme: Ha unutmadan söyleyeyim, 2004 dediğim ticari havacılıktı.
    Yeni çekim C-17 videoları da mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi    + -- 14 Eylül 2013; 22:09:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Youtube da reverser pushback diye aratırsanız gercekte de mümkün olduğunu görürsünüz.

    DC-9
    Boeing 727
    C-17
    İlk sayfada karşıma çıkan uçaklar. Gördüğüm en yakın tarih de 2004...
    Ekleme: Ha unutmadan söyleyeyim, 2004 dediğim ticari havacılıktı.
    Yeni çekim C-17 videoları da mevcut.

    Mümkün olduğunu bilmek yeterli bence çünkü her uçak reverse pushback yapabilir. Hiçbir havayolu şirketi tow car varken motorlarını en az 5 dk boyunca yerde en az %70-%80 güçte çalıştırmayı istemez, su yakmıyor bu uçaklar sonuçta. Güvenlik sebepleri de ayrıca önceliklidir. Air Florida kazasını araştırmanızı öneririm, uçağın birincil düşüş nedeni reverse thrust ile pushback yapılmasıdır.

    Daha fazla bilgi;

    http://en.wikipedia.org/wiki/Powerback



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avia -- 14 Eylül 2013; 22:38:45 >




  • çok teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11


    quote:

    Orijinalden alıntı:    +

    quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    Tekerleklerde herhangi bir itiş kuvveti yok yalnızca fren ve inişte süspansiyon sistemi olarak mevcutlar. Uçağın ileri gitmek için kullandığı bütün kuvveti kanatlardaki motorlar üretiyor. Çalışma mantığı basitçe sıkıştırılmış havayı itmek. Gaz kolu ayarlanarak motorlara gidecek yakıt ayarlanabiliyor böylece motorun içindeki yanma az ya da çok olarak ayarlanabiliyor böylece uçak yavaş ya da hızlı gidebilir. Uçakların yerde yaptıkların tüm hareketlere "taksi" denir.

    Uçakların geri gitmesi genelde Pushback aracı ile olur. Ancak bazı durumlarda pilotlar "reverser" dediğimiz teknolojiyi kullanarak motorlardaki itiş gücünü geriye doğru vererek geri haraketi sağlar. Tehlikeli bir durumdur genelde yapılmaz. Ayrıca reverser uçaklar yere indiğinde fren olarak da kullanılmakta böylece lastiklerin aşınması önlenmekte ayrıca kısa pistlerde güvenli durma sağlanmaktadır.

    Reverse ile geri gitmek ancak simulasyonda yapılabilecek bir hareket. Meydanda pushback aracı mı tükendi?

    Youtube da reverser pushback diye aratırsanız gercekte de mümkün olduğunu görürsünüz.

    DC-9
    Boeing 727
    C-17
    İlk sayfada karşıma çıkan uçaklar. Gördüğüm en yakın tarih de 2004...
    Ekleme: Ha unutmadan söyleyeyim, 2004 dediğim ticari havacılıktı.
    Yeni çekim C-17 videoları da mevcut.

    Mümkün olduğunu bilmek yeterli bence çünkü her uçak reverse pushback yapabilir. Hiçbir havayolu şirketi tow car varken motorlarını en az 5 dk boyunca yerde en az %70-%80 güçte çalıştırmayı istemez, su yakmıyor bu uçaklar sonuçta. Güvenlik sebepleri de ayrıca önceliklidir. Air Florida kazasını araştırmanızı öneririm, uçağın birincil düşüş nedeni reverse thrust ile pushback yapılmasıdır.

    Daha fazla bilgi;

    http://en.wikipedia.org/wiki/Powerback

     uçaklar piste kadar nasıl gidiyor ?







  • Hocam konuyla alakasız ama bende havacılığa merakı biriyim ama yeniyim bu konularda.Sorum şu olacak bildiğiniz üzere airbus uçaklarında fly by wire sistemi var.Bir nevi wireless sistemiyle yönetiliyor.Acaba bir kopma olsa bağlantıda uçak düşer mi?Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goddftr16

    Hocam konuyla alakasız ama bende havacılığa merakı biriyim ama yeniyim bu konularda.Sorum şu olacak bildiğiniz üzere airbus uçaklarında fly by wire sistemi var.Bir nevi wireless sistemiyle yönetiliyor.Acaba bir kopma olsa bağlantıda uçak düşer mi?Teşekkürler

    Neyin kopmasından bahsediyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Basarir11

    quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunhar adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101

    ona göre güç veriyo sonuçta, illa son sürat çalıştırmak zorunda değil. rica ederim.

    hocam peki uçak pist içerisinde ileri doğru giderken sağa sola yönlendirme nasıl oluyor o pilotun önündeki direksiyona benzeyen şeyimi çeviriyolar ?

    evet öyle olmalı, %100 emin olmamala birlikte %99 diyebilirim, sadece açıp okumadım ama eminim öyleolduğuna. yoksa nasıl dönecek ki. yerde sonuçta, hız düşük, kuyruktan yönlendirme işe yaramaz.

    Direksiyon yalnızca ileri geri hareketlerde kuyruktaki elevator kanatçıklarını sağa sola hareketlerde ise yalnızca kanattaki kanatçıkları kontrol eder. Direksiyonla ilgisi yoktur.

    ön tekerlek ne ile yönlendiriliyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.