Şimdi Ara

Uçak nasıl havalanır??? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
6.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 yaşındaki bir çocuk bu soruyu sorsa osurarak havalanır derdim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ZaptiyE_

    ARAMIZDA UÇAK MÜHENDİSİ ARKADAŞLAR VARSA ASLINDA CEVAP DAHA İYİ OLACAK GİBİ


    Yuh daha ne istiyosun herşeyi açıklamışlar işte
  • Düşük hızlarda hava direnci diğer kayıplar yanında oldukça düşük mertebelerdedir. Ancak hız 30-40 km/h değerine ulaşınca hava direnci önem kazanır. Bunun sebebi hava direncinin hızın karesiyle doğru orantılı olarak artmasıdır.

    Geometrik boyutları araç dış formuna bağlı direnç katsayısı (cw) belli olan bir araca herhangi bir hızda etkiyen direnç kuvveti hesaplanabilir. Örnek olarak ; hızı 30 m/sn (108 km/h) olan bir aracın rüzgara dik kesit yüzeyi 3m'kare olsun. Aracın direnç katsayısı Cw =0,45 ise bu araca etkiyen direnç şu şekilde bulunur :

    D=0,5 x d x Cw x A x V²
    Burada;

    d : Havanın yoğunluğu ( 1.255 kg/m³ )
    A : Aracın dik kesit alanı ( m² )
    V : aracın hızı ( m/sn ) dir.
    D= 0,5 x 1,255 x 0,45 x 3 x (30)²
    D= 762,4Newton
    Bu kuvvet 80 kg ağırlığında bir kütleyi havaya kaldırmak için gerekli olan kuvvete eşittir.




  • "Üzümünü ye,bağını sorma."
  • http://www.tayyareci.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=975

    google diye birşey var kullanmak faydalı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eDDiè

    Düşük hızlarda hava direnci diğer kayıplar yanında oldukça düşük mertebelerdedir. Ancak hız 30-40 km/h değerine ulaşınca hava direnci önem kazanır. Bunun sebebi hava direncinin hızın karesiyle doğru orantılı olarak artmasıdır.

    Geometrik boyutları araç dış formuna bağlı direnç katsayısı (cw) belli olan bir araca herhangi bir hızda etkiyen direnç kuvveti hesaplanabilir. Örnek olarak ; hızı 30 m/sn (108 km/h) olan bir aracın rüzgara dik kesit yüzeyi 3m'kare olsun. Aracın direnç katsayısı Cw =0,45 ise bu araca etkiyen direnç şu şekilde bulunur :

    D=0,5 x d x Cw x A x V²
    Burada;

    d : Havanın yoğunluğu ( 1.255 kg/m³ )
    A : Aracın dik kesit alanı ( m² )
    V : aracın hızı ( m/sn ) dir.
    D= 0,5 x 1,255 x 0,45 x 3 x (30)²
    D= 762,4Newton
    Bu kuvvet 80 kg ağırlığında bir kütleyi havaya kaldırmak için gerekli olan kuvvete eşittir.



    Bi an okulda gördüğüm aerodynamics dersi aklıma geldi




  •  Uçak nasıl havalanır???

    buna baya bi itiş gücü lazım
  • F1 araçlarında tam tersi olur ; yere yanlarındaki kanatçıkları görürsünüz onlar sayesinde yere bastırılır bu sayede çok iyi yol tutuş sağlanır.Eğer 1 F1 aracına jet uçaklarındaki gibi kanat yaparsanız o da havalanır ama sonrasını tavsiye etmem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ZaptiyE_

    ARAMIZDA UÇAK MÜHENDİSİ ARKADAŞLAR VARSA ASLINDA CEVAP DAHA İYİ OLACAK GİBİ

    Bir uçak mühendisi olarak cevap veriyorum:
    Uçak nasıl uçar sorusunun cevabı esas olarak uçağın kanatlarında saklıdır. Bugün artık biliyoruz ki bir uçağı havada tutan, uçağın motoru değil, kanadıdır. Uçağın kaldırma kuvveti kanatlarla sağlanır. Motor öndeki havayı alır ve arkaya doğru iter. Bu, bir itme gücü sağlar ve bu güç sayesinde uçak ileri doğru hareket eder. Uçak ileri doğru hareket ederken kanadının yapısından dolayı kanadın alt yüzeyinde yukarı doğru bir kaldırma kuvveti doğar. Bu aradada hava, içinde ileri doğru hareket eden uçağa karşı bir direnç gösterir. Uçağın sürati arttıkça kanadın kaldırma kuvveti de artar. Ve uçak yerden havalanır…




  • 1-2 pahalı parfüm al uçağa marka giydir bide küpe şapka falan bak nasıl havalanıyo










  • Uçak möhendisi arkadaşım;

    Bazı yolcu uçaklarının motorları neden kuyrukta oluyor da diğer bir çoğunun motorları kanat altında?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Arabaya bindiğinde yeterince hızlı giderken elini camdan dışarı çıkar,ilk önce havayı kesecek şekilde tut sonra yavaş yavaş avcunun içini ileriye bakacak şekilde çevir o zman anlarsın.Burada araba motor elin kanat görevi görüyor...

    Yani flap'leri açarsak araba havalanırmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feddbba

    buna baya bi itiş gücü lazım


    Sen bide bunu gör: Rus Antonov AN 225. Üzerinde bir uzay mekiği var
     Uçak nasıl havalanır???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jean de Joinville


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Arabaya bindiğinde yeterince hızlı giderken elini camdan dışarı çıkar,ilk önce havayı kesecek şekilde tut sonra yavaş yavaş avcunun içini ileriye bakacak şekilde çevir o zman anlarsın.Burada araba motor elin kanat görevi görüyor...

    Yani flap'leri açarsak araba havalanırmı


    Zaptiye kaç yaşındasın merak ediyorum??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eDDiè

    Düşük hızlarda hava direnci diğer kayıplar yanında oldukça düşük mertebelerdedir. Ancak hız 30-40 km/h değerine ulaşınca hava direnci önem kazanır. Bunun sebebi hava direncinin hızın karesiyle doğru orantılı olarak artmasıdır.

    Geometrik boyutları araç dış formuna bağlı direnç katsayısı (cw) belli olan bir araca herhangi bir hızda etkiyen direnç kuvveti hesaplanabilir. Örnek olarak ; hızı 30 m/sn (108 km/h) olan bir aracın rüzgara dik kesit yüzeyi 3m'kare olsun. Aracın direnç katsayısı Cw =0,45 ise bu araca etkiyen direnç şu şekilde bulunur :

    D=0,5 x d x Cw x A x V²
    Burada;

    d : Havanın yoğunluğu ( 1.255 kg/m³ )
    A : Aracın dik kesit alanı ( m² )
    V : aracın hızı ( m/sn ) dir.
    D= 0,5 x 1,255 x 0,45 x 3 x (30)²
    D= 762,4Newton
    Bu kuvvet 80 kg ağırlığında bir kütleyi havaya kaldırmak için gerekli olan kuvvete eşittir.



    Ayrıca ekleyelim :
    Dx27-f7x-fr(17) cinsinden momentumu 784kr çarpanı ile bulursak havalanma sabitinin xdirf oranına bölümünü anlayabiliriz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Uçak möhendisi arkadaşım;

    Bazı yolcu uçaklarının motorları neden kuyrukta oluyor da diğer bir çoğunun motorları kanat altında?

    O da meslek sırrı olsun Şaka bir yana bu tamamen dizayn ile ilgili birşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_hzl -- 15 Mart 2008; 11:31:22 >
  • Bildiğim kadarıyla kanatlarını yan yatırıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasan_hzl


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Uçak möhendisi arkadaşım;

    Bazı yolcu uçaklarının motorları neden kuyrukta oluyor da diğer bir çoğunun motorları kanat altında?

    Oda meslek sırrı olsun Şaka bir yana bu tamamen dizayn ile ilgili birşey.

    Salon da meslek sırrı olur mu ?
    (da ayrı olacak )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jean de Joinville


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasan_hzl


    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Uçak möhendisi arkadaşım;

    Bazı yolcu uçaklarının motorları neden kuyrukta oluyor da diğer bir çoğunun motorları kanat altında?

    O da meslek sırrı olsun Şaka bir yana bu tamamen dizayn ile ilgili birşey.

    Salon da meslek sırrı olur mu ?
    (da ayrı olacak )

    Türkçeyi doğru kullanmaya o kadar da dikkat ederim. Ufak bir hata



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_hzl -- 15 Mart 2008; 11:32:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    Motor

    ayıp oluyo ama
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.