Şimdi Ara

uçak nasıl durur (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
10.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: traveler42

    sa sorumu anlamamışsın galiba teker şase ye nasıl kuvvet uygular hangi kuvvetleri uygular ve bu kuvvetleri uygulayabilmek için illa şase tekerin üstünde mi olacak yani şase tekerin üstünde olduğu için mi bisiklet gider yoksa başka bir kuvvetten mi sorularım hepsine cevap verirsen mutlu olurum şimdiden çok teşekkür ederim

    Aslında bakarsan teker şasiye yalnızca bi kaç farklı tepki kuvveti uygular

    Birincisi;
    Bisikletin ve binicinin kütlelerinden oluşan aşağı yönlü ağırlık kuvvetinın, yukarı yönlü oluşturduğu tepki kuvveti. Örneğin bisikletle bir tümsekten geçerken bisikleti yukarı doğru zıplatan kuvvet ağırlığın oluşturduğu kuvvetin zıt yönlü tepkisi nedeniyle oluşur.

    Ikincisi;
    Pedal dönüp dişlıyi, dolayısıyla tekeri hareket ettirdiğinde hareket yönünün zıttına bisikletin ve sürücünün kütlesinin eylemsizliğinden kaynaklı kuvvetin karşı yönüne yani bisikletin hareket yönüne doğru olan tepki kuvveti (bu kuvvet sayesinde bisiklet ileri yöne hareket eder)

    Üçüncüsü;
    Teker ile bilyeler arası sürtünme kuvvetinden dolayı 2. kuvvetin tam tersi olan kuvvet (sürtünme kuvveti harekete zıt olduğu için hareketi sağlayan ikinci kuvvetin tam tersidir) bu kuvvette sabit hızda giderken bisikleti yavaşlatan kuvvet.

    Özetlersek;
    Ilk kuvvet yerçekimine karşı zıt yönde teker tarafından yukarı doğru şasiye uygulanan tepki kuvveti.
    Ikinci kuvvet eylemsizlikten dolayı hareket yönüne doğru teker tarafında şasiye uygulanan tepki kuvveti.
    Üçüncü kuvvet sürtünmeden dolayı hareket yönünün zıttına doğru (buraya dikkat) şasi tarafından tekere uygulanan tepki kuvveti.

    Şasi ile teker arasındaki en temel kuvvetler bunlar. Ama şasinin tekerin üstünde olması ile ilgili soruyu tam olarak anlamadım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Flaplar(bir nevi spoiler gibi bir şey), tekerleklerdeki frenler, ve motordaki ters itme
  • cok farklı seyler söylüyor herkez hayır yani soruyu sormakta sacma ne yapaacaksın öğrenince ucagımı durduracaksn :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    quote:

    Orijinalden alıntı: traveler42

    sa arkadaşlar aklıma bir kaç soru takıldı konu yerinde değil biliyorum
    1-uçaklar inişe geçtiğinde tekerlekleri açılır bu tekerleğin freni sayesinde uçak durur burda tekerlek ne gibi kuvvetler altında kalır ve nasıl uçağı durdurur
    2-tekerlek,tekerlekle uçağın bağlı olduğu kola bir kuvvet uygularmı
    3-tekerlek sadece kendi mi kuvvet altında kalır ve uçak tekerleğin üstünde olduğu için mi durur
    sorular biraz saçma ama aklıma takıldı mı takılıyor kusura bakmayın



    2- sen ayakkabı ile koştuğunda sadece ayakkabına mı kuvvet uygulanır yoksa ayaklarına da kuvvet uygulanır mı? arabanın tekerleğini düşün aynı mantık. fren yaparsın bağlantı kolları vasıtasıyla uygulanan kuvvet tüm şaseye geçer.. bir bütün şeklinde hareket eder..

    3- tekerlekte, bağlantı kolları da uçağın şasesi de kuvvet altında kalır, çünkü hepsi birbirine bağlı

    budur :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nickneyime00

    cok farklı seyler söylüyor herkez hayır yani soruyu sormakta sacma ne yapaacaksın öğrenince ucagımı durduracaksn :)

  • Creedence Clearwater R. kullanıcısına yanıt
    Şu flapların uçağın durmasına olan etkisini nerede hangi mantıkla kim yazdıysa, o kişinin ağzının orta yerine 44 numara postalı çarpasım geliyor. Flapların uçağın durması veya hız kesmesiyle yakından uzaktan zerre kadar bir alakası yoktur.
  • aeronics kullanıcısına yanıt
    ucağı sadece yere daha cok bastırıyor havalanmasın diye değilmi ? frenleme ile ilgisi yok bencede



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 14 Mayıs 2014; 20:04:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeronics

    Şu flapların uçağın durmasına olan etkisini nerede hangi mantıkla kim yazdıysa, o kişinin ağzının orta yerine 44 numara postalı çarpasım geliyor. Flapların uçağın durması veya hız kesmesiyle yakından uzaktan zerre kadar bir alakası yoktur.

    çarp anam çarp
  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Arabada dediğin doğru ancak uçaklarda tam tersine daha fazla kaldırma sağlar.

    Uçak piste yaklaşırken iki hızı vardır. Bunlardan ilki yatay olan ilerleme hızı ikincisi ise dikey olan düşüş hızı. Geriye kalan tüm parametreler sabit tutulursa bu iki hız birbiriyle ters orantılıdır. Yani uçağın yatay hızı arttıkça dikey hızı azalır. Böyle bir durumda durabilmek için çok uzun bir piste ihtiyaç duyacaktır. Yatay hızı fazla düşürürsek de uçak tutunamayacak ve stall'a girip düşecektir ya da yere çok sert bir şekilde çarpacaktır ki bu da güvenli değildir. Bu durumda uçağın yatay hızını düşürürken dikey hızınında belli bir seviyede kalması gerekir. Böyle bir durumda izlenebilecek tek yol uçağın burnu yukarı bakar şekilde piste yaklaşmak ve teker koymaktır. Burun yukarda olduğunda motorlar uçağı belli bir miktar yükseltmeye çalışacak ancak hızdan dolayı yükseltemeyeceği için yere dokunmasını yumuşatacaktır. Jet savaş uçaklarında flap ve thrust reversal olmadığından bu şekilde iniş yaparlar. Buna "Flare Manevrası" denir. Hatta arka dikmeler yere konduktan sonra (F16 için söylüyorum) uçağın hızı 100 knota düşene kadar burun yaklaşık 10 derece yukarı bakacak şekilde pistte ilerlenir ki bu na da "gövde freni" denir. Ancak savaş uçaklarında pilotun konumu yolcu uçaklarından farklı olduğundan görüş alanları çok daha geniştir. Böyle bir inişi yolcu uçağı ile yapmaya kalkarsan pilot pisti göremeyecektir. Bu yüzden Concorde uçaklarında uçağın burnu iniş ve kalkışlarda aşağı hareket etmektedir. Bunu da yapmak kolay birşey olmadığından o zaman uçağın düşük hızlarda seyredeken dikey hızını azaltmamız yani uçağın tutunmasını arttırmamız lazım. Flaplar sayesinde uçağın tutunmasını sağlayan kanat yüzey alanı artmakta hem de kanatların önden aldığı hava kesiti artması sağlanıyor. Yani aslında flaplar uçağı yere bastırmak yerine tam tersine yukarı kaldırmaya çalışıyor. Bunu yaparken de daha düşük bir yatay hızda seyredildiğinden burun da pisti görmeyi engelleyecek kadar yukarı kaldırılmasına gerek kalmıyor. Kısacası flapların uçağı yavaşlatmak gibi bir görevi yok. Aksine uçak yavaş ilerlediği için flap kullanılması gerekiyor. Aşağıdaki ilk videoda flare manevrası ve gövde frenini, ikincisinde ise COncorde'un burun hareketini görebilirsin. Umarım yeterince basit anlatabilmişimdir.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Creedence Clearwater R.

    quote:

    Orijinalden alıntı: aeronics

    Şu flapların uçağın durmasına olan etkisini nerede hangi mantıkla kim yazdıysa, o kişinin ağzının orta yerine 44 numara postalı çarpasım geliyor. Flapların uçağın durması veya hız kesmesiyle yakından uzaktan zerre kadar bir alakası yoktur.

    çarp anam çarp


    Bir tanesini buldum ama ona postal değil kürekle vurmak gerekiyor. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak gerekir.




  • peki ya vinçlerde aşağı doğru inen hidrolik pistonlar var bunlar vinci nasıl kaldırıyor hangi kuvvetler uyguluyor ve görevi nedir 3 soruyada cevap lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: traveler42

    peki ya vinçlerde aşağı doğru inen hidrolik pistonlar var bunlar vinci nasıl kaldırıyor hangi kuvvetler uyguluyor ve görevi nedir 3 soruyada cevap lazım

    Eğer doğru anladıysam mobil vinçlerin kenarlarından çıkıp vinci biraz yukarı kaldıran sistemi soruyosun.
    Fizikte hatırlarsın su cenderesi diye bi mevzu vardı. Vinçte kullanılan sistem o, küçük bi borudan gelen yağ hidrolik sistemin içinden geçerek kaldıraclarin hareket etmesini sağlıyor böylece vincin tekerleriyle işi bitiyor dayanak noktası olarak o kaldıraclari kullanıyor.
    Nedenleri ise bildiğim kadarıyla ağırlık merkezini dengelemek. Torku bir kaç metre öteden yere vererek daha rahat kullanım oluşturuyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazdığın için saol doğru anlamışsın ama yere piston yaklaşınca neden mobil vinç kalkıyor fiziki olarak onu sormuştum
  • yani piston yere bastırma kuvveti uyguluyor ve vinç kalkıyor bunu açıklarmısın nasıl olduğunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeronics

    Arabada dediğin doğru ancak uçaklarda tam tersine daha fazla kaldırma sağlar.

    Uçak piste yaklaşırken iki hızı vardır. Bunlardan ilki yatay olan ilerleme hızı ikincisi ise dikey olan düşüş hızı. Geriye kalan tüm parametreler sabit tutulursa bu iki hız birbiriyle ters orantılıdır. Yani uçağın yatay hızı arttıkça dikey hızı azalır. Böyle bir durumda durabilmek için çok uzun bir piste ihtiyaç duyacaktır. Yatay hızı fazla düşürürsek de uçak tutunamayacak ve stall'a girip düşecektir ya da yere çok sert bir şekilde çarpacaktır ki bu da güvenli değildir. Bu durumda uçağın yatay hızını düşürürken dikey hızınında belli bir seviyede kalması gerekir. Böyle bir durumda izlenebilecek tek yol uçağın burnu yukarı bakar şekilde piste yaklaşmak ve teker koymaktır. Burun yukarda olduğunda motorlar uçağı belli bir miktar yükseltmeye çalışacak ancak hızdan dolayı yükseltemeyeceği için yere dokunmasını yumuşatacaktır. Jet savaş uçaklarında flap ve thrust reversal olmadığından bu şekilde iniş yaparlar. Buna "Flare Manevrası" denir. Hatta arka dikmeler yere konduktan sonra (F16 için söylüyorum) uçağın hızı 100 knota düşene kadar burun yaklaşık 10 derece yukarı bakacak şekilde pistte ilerlenir ki bu na da "gövde freni" denir. Ancak savaş uçaklarında pilotun konumu yolcu uçaklarından farklı olduğundan görüş alanları çok daha geniştir. Böyle bir inişi yolcu uçağı ile yapmaya kalkarsan pilot pisti göremeyecektir. Bu yüzden Concorde uçaklarında uçağın burnu iniş ve kalkışlarda aşağı hareket etmektedir. Bunu da yapmak kolay birşey olmadığından o zaman uçağın düşük hızlarda seyredeken dikey hızını azaltmamız yani uçağın tutunmasını arttırmamız lazım. Flaplar sayesinde uçağın tutunmasını sağlayan kanat yüzey alanı artmakta hem de kanatların önden aldığı hava kesiti artması sağlanıyor. Yani aslında flaplar uçağı yere bastırmak yerine tam tersine yukarı kaldırmaya çalışıyor. Bunu yaparken de daha düşük bir yatay hızda seyredildiğinden burun da pisti görmeyi engelleyecek kadar yukarı kaldırılmasına gerek kalmıyor. Kısacası flapların uçağı yavaşlatmak gibi bir görevi yok. Aksine uçak yavaş ilerlediği için flap kullanılması gerekiyor. Aşağıdaki ilk videoda flare manevrası ve gövde frenini, ikincisinde ise COncorde'un burun hareketini görebilirsin. Umarım yeterince basit anlatabilmişimdir.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Creedence Clearwater R.

    quote:

    Orijinalden alıntı: aeronics

    Şu flapların uçağın durmasına olan etkisini nerede hangi mantıkla kim yazdıysa, o kişinin ağzının orta yerine 44 numara postalı çarpasım geliyor. Flapların uçağın durması veya hız kesmesiyle yakından uzaktan zerre kadar bir alakası yoktur.

    çarp anam çarp


    Bir tanesini buldum ama ona postal değil kürekle vurmak gerekiyor. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak gerekir.






  • aeronics kullanıcısına yanıt
    belki konuyla doğrudan alaka değil ama konkord bir kez kaza yaptı diye üretimi durduruldu bugüne kadar konkorttan çok daha fazla diğer uçaklar düştüğü halde üretimleri neden durdurulmadı merak
  • axelfoly kullanıcısına yanıt
    Concorde uçuş maliyeti yüksek olan bir uçaktı. Bu da doğal olarak bilet fiyatlarına etkiyen bir faktördü. Bu nedenle doluluk oranı düşük olarak uçuyordu. Hatta son zamanlarında hatıra amaçlı uçuyordu insanlar. Air France ve British Airways dışında kullanan yoktu zaten Concorde'u. Concorde'un uçuş maliyeti yanlış hatırlamıyorsam 6 ya da 7 adet Boing 747'nin uçuş maliyetine eşitti. Doğal olarak bilet fiyatları oranları da bu civarda idi. Güvenliği daha ileri taşıyarak uçağın uçması sağlanabilirdi ancak zaten ekonomik olmayan bir uçağa bu yatırımı yapmak ticari olarak mantıklı değildi. Sözün özü olaya sadece kaza gözüyle değil de ekonomiklik açısından da bakarsak sorunuzun yanıtını bulmuş olursunuz.
  • aeronics kullanıcısına yanıt
    açıklayıcı yorum için tşk hocam kısaca tuzlu geldi sesten hızlı uçmak ucuz olmasa gerek
  • axelfoly kullanıcısına yanıt
    Uçuş maliyeti parça aşınmaları ve yakıt sarfiyatına göre hesaplanır. Yanlış hatırlamıyorsam Concorde'un 1 Paris - New York uçuşu sırasında harcadığı yakıt, 6 adet Boing 747'ninkine eşitti. Bu sadece yakıt karşılaştırması. Buna parçaların aşınmasına bağlı olan bakım giderlerini de koyarsan uçak biletleri arasındaki farkı var sen hesapla.
  • uçak nasıl durur;


    ana lastiklerde hirdolik ile çalışan arabalardaki balata sistemine benzeyen bir system vardır. uçak yere temaz ettiğinde otomatik olarak çalışırlar ve bu sisteme anti skifd auto brake sistemi denir. ayrıca otomatik olarak frenler iken
    lastiğin kazıklamaması için dönüşüne de bir miktar izin verir. ayrıca pilot ayağının altında bulunan pedallara da basarak yavaşlar.


    2. system motorun üzerindedir. thrust reverser sistemi: bu system de adında anlaşılacağı gibi uçak yere değdiğinde açılır ve motorun itiş gücünü one doğru verir ve yavaşlatır.

    3. system kanatların üzerindedir onun adı da ground spoiler dir. uçak yere temas ettiğinde kanatın üst kısmından açılır ve uçağı yavaşlatır.


    yük nereye biner; yük tamamen iniş takımlarının dikmelerine biner. bunun adı da shock absorber dir. hydrolik bir sistemdir. bir nevi amartisör sistemi gibi düşünebilirsin.tamamen lastiklerin üzerine yük binmez bir kısmı absorbe edilir.


    not: uçak teknisyeniyim.başka sorun olursa yaz.





  • < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.