Şimdi Ara

Uçak Mühendisliği Hakkında Fikri Olan? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
2
Favori
6.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GlikoProtein


    quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87

    odtü havacılık mezunuyum, temmuzda mezun oldum ağustosta işe başladım, sorularınızı bekliyorum


    odtü ve itü arasında büyük bir fark olur mu? puanım yüksek gelirse bu bölümü yazmak istiyorum ama ankaraya gitmek içimden gelmiyor pek imkanımız varsa kesinlikle odtü de mi okumak lazım yoksa itü de olur mu.Bir de mühendislerden duyuyoruz genelde yeni mezun işe başlarken 900-1000 tl gibi rakamlar teklif ediliyor diye,uçak mühendisliğinde de durum böyle mi?


    benim de en çok düşündüğüm bölüm itü uçak ya da odtü havacılığa gitmeyi istiyorum aynı şeyleri merak ediyorum erasmusa gittiniz mi?yüksek lisans yaptınız mı biraz bahseder misiniz?Bir de iş imkanlarını ve sizin nerde işe başladığınızı merak ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biksann


    quote:

    Orijinalden alıntı: GlikoProtein


    quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87

    odtü havacılık mezunuyum, temmuzda mezun oldum ağustosta işe başladım, sorularınızı bekliyorum


    odtü ve itü arasında büyük bir fark olur mu? puanım yüksek gelirse bu bölümü yazmak istiyorum ama ankaraya gitmek içimden gelmiyor pek imkanımız varsa kesinlikle odtü de mi okumak lazım yoksa itü de olur mu.Bir de mühendislerden duyuyoruz genelde yeni mezun işe başlarken 900-1000 tl gibi rakamlar teklif ediliyor diye,uçak mühendisliğinde de durum böyle mi?


    benim de en çok düşündüğüm bölüm itü uçak ya da odtü havacılığa gitmeyi istiyorum aynı şeyleri merak ediyorum erasmusa gittiniz mi?yüksek lisans yaptınız mı biraz bahseder misiniz?Bir de iş imkanlarını ve sizin nerde işe başladığınızı merak ediyorum


    Erasmusa gitmedm
    yüksek lisans bu snee başlıcam inş
    savunma sanayinin bir kuruluşunda çalışıyorum ankarada adı bende saklı :)
    900 1000 lira parayla başlıyor diyenlere çok sinirlendim net ya vasıfsız elemanlar o paraya burun kıvırıyor günümüzde onlar hangi dünyada yaşıyorlar tartışmak isterim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87


    quote:

    Orijinalden alıntı: Biksann


    quote:

    Orijinalden alıntı: GlikoProtein


    quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87

    odtü havacılık mezunuyum, temmuzda mezun oldum ağustosta işe başladım, sorularınızı bekliyorum


    odtü ve itü arasında büyük bir fark olur mu? puanım yüksek gelirse bu bölümü yazmak istiyorum ama ankaraya gitmek içimden gelmiyor pek imkanımız varsa kesinlikle odtü de mi okumak lazım yoksa itü de olur mu.Bir de mühendislerden duyuyoruz genelde yeni mezun işe başlarken 900-1000 tl gibi rakamlar teklif ediliyor diye,uçak mühendisliğinde de durum böyle mi?


    benim de en çok düşündüğüm bölüm itü uçak ya da odtü havacılığa gitmeyi istiyorum aynı şeyleri merak ediyorum erasmusa gittiniz mi?yüksek lisans yaptınız mı biraz bahseder misiniz?Bir de iş imkanlarını ve sizin nerde işe başladığınızı merak ediyorum


    Erasmusa gitmedm
    yüksek lisans bu snee başlıcam inş
    savunma sanayinin bir kuruluşunda çalışıyorum ankarada adı bende saklı :)
    900 1000 lira parayla başlıyor diyenlere çok sinirlendim net ya vasıfsız elemanlar o paraya burun kıvırıyor günümüzde onlar hangi dünyada yaşıyorlar tartışmak isterim


    uçak mühendisliğini okumak ne derece zordur bir makine yanında imkansız gibimidir rusyada girmeyi düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kayyu
    uçak mühendisliğini okumak ne derece zordur bir makine yanında imkansız gibimidir rusyada girmeyi düşünüyorum


    "Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur." aslında bu söz yeterli bunun cevabı için. Gerçekten uçak mühendisi olma yolundaysan ya da uçak mühendisliğine ya da mühendisliğe yatkınsan dersler sorun olmayacaktır. Alacağın dersler makine mühendisliği dersleri ile hemen hemen aynıdır. ilgili fakültelerin ders programlarını inceleyebilirsin. Ancak bir okulda verilen dersler çoğu zaman mühendis olmak için yeterli değildir kişisel çaba da gerektirir (eğer sağlam bir tasarımcı olunacaksa mesela). Ben lise yıllarımdayken(lise-1 falan tercih rehberine bakıyoruz o zamanlar:)) makine mühendisi olmayı değerlendirirken hangi makineyle uğraşmak isteyeceğimi de düşünmüştüm bu yüzden uçak(ya da havacılık) alanını seçmeye karar verdim ne olacağına gelecekte seni neyin mutlu edeceğini de göz önünde bulundur derim ben (eğer bulundurmadıysan.). Memnun muyum memnunum.


    Gerçek bir uçak mühendisiyle teknisyen hiçbir şekilde aynı şey değildir. Teknisyen uçağa bakabilir(sertifikasını aldığı uçak modellerine.), uçak tasarımı teknisyene emanet edilmez. Uçak tasarımlarını ve analizlerini uçak mühendisi yapar işin teorisine uçak mühendisi daha hakimdir. Teknisyenlerin ellerindeki uçağın bakımına dair(teknisyenin ne yapacağı hakkında) kılavuzları da uçak mühendisleri hazırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi J@xx -- 31 Ağustos 2011; 14:10:06 >




  • bence puana kanmamak lazım türkiye şartlarında çok iyi maaşlar alınacağını zannetmiyorum
    ama urtdışı için nasıl olur bilemem.
    ancak yabancıların teknolojinin her konusunda türkiyeden 10-20 yıl önde olduğunu da varsaymak lazım. kendinizi çok iyi geliştirmeniz lazım ki adamlar size yer verbilsin

    riskli bi bölüm...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: J@xx



    quote:

    Orijinalden alıntı: Kayyu
    uçak mühendisliğini okumak ne derece zordur bir makine yanında imkansız gibimidir rusyada girmeyi düşünüyorum


    "Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur." aslında bu söz yeterli bunun cevabı için. Gerçekten uçak mühendisi olma yolundaysan ya da uçak mühendisliğine ya da mühendisliğe yatkınsan dersler sorun olmayacaktır. Alacağın dersler makine mühendisliği dersleri ile hemen hemen aynıdır. ilgili fakültelerin ders programlarını inceleyebilirsin. Ancak bir okulda verilen dersler çoğu zaman mühendis olmak için yeterli değildir kişisel çaba da gerektirir (eğer sağlam bir tasarımcı olunacaksa mesela). Ben lise yıllarımdayken(lise-1 falan tercih rehberine bakıyoruz o zamanlar:)) makine mühendisi olmayı değerlendirirken hangi makineyle uğraşmak isteyeceğimi de düşünmüştüm bu yüzden uçak(ya da havacılık) alanını seçmeye karar verdim ne olacağına gelecekte seni neyin mutlu edeceğini de göz önünde bulundur derim ben (eğer bulundurmadıysan.). Memnun muyum memnunum.


    Gerçek bir uçak mühendisiyle teknisyen hiçbir şekilde aynı şey değildir. Teknisyen uçağa bakabilir(sertifikasını aldığı uçak modellerine.), uçak tasarımı teknisyene emanet edilmez. Uçak tasarımlarını ve analizlerini uçak mühendisi yapar işin teorisine uçak mühendisi daha hakimdir. Teknisyenlerin ellerindeki uçağın bakımına dair(teknisyenin ne yapacağı hakkında) kılavuzları da uçak mühendisleri hazırlar.


    sağol pazartesi diplomamı alıp kayıt olurum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87

    odtü havacılık mezunuyum, temmuzda mezun oldum ağustosta işe başladım, sorularınızı bekliyorum


    Ne kadar maaş alıyorsunuz?
  • okula itüyü tanıtıma gelenler thynin her yıl 60 kişi aldıgını soluyodu.thy cok buyumeyi hedefliyomus.ucak muh kontenjanı 60 kişi zaten.stajlarda da boş kontenjan kalıomus.yanlıs hatırlamıyorsam boyleydi.sacları uzun kıvırcık bi cocuk anlattı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnotherPlanet


    quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87

    odtü havacılık mezunuyum, temmuzda mezun oldum ağustosta işe başladım, sorularınızı bekliyorum


    Ne kadar maaş alıyorsunuz?


    bende merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickcaqe

    okula itüyü tanıtıma gelenler thynin her yıl 60 kişi aldıgını soluyodu.thy cok buyumeyi hedefliyomus.ucak muh kontenjanı 60 kişi zaten.stajlarda da boş kontenjan kalıomus.yanlıs hatırlamıyorsam boyleydi.sacları uzun kıvırcık bi cocuk anlattı


    Stajlarda THY de boş kontenjan kalıyor olabilir idealist mühendis adayları öncelikli olarak havayolu şirketleri yerine, tasarım-üretim yapan şirketleri tercih ederler staj ve çalışma açısından.
  • bu devirde şu mühendisliğin maaşları kaç ile başlıyor diyen varmı hala ?

    türkiyede mühendisler (yüzde 90 dan fazlası) alım satım, planlama yönetim vs. tamamen işletmecilik yapmakta ne bitirirsen bitir. en üst düzey ünileri oda dil bildikleri için 2-2.5 arası başlar anadolu ünileride 1.5-2 arası başlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OsmanlıHanedanı

    iş bulma imkanı çok yüksek maaşı da sanırım 5000 ile 10000 tl arasında değişir


    ne tesaduf sıralaması da o aralıkta değişiyo
  • Bizim arkadaşlar lisedeyken staj yapıyor Thy de bu kadar da abartmayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kayyu


    quote:

    Orijinalden alıntı: J@xx



    quote:

    Orijinalden alıntı: Kayyu
    uçak mühendisliğini okumak ne derece zordur bir makine yanında imkansız gibimidir rusyada girmeyi düşünüyorum


    "Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur." aslında bu söz yeterli bunun cevabı için. Gerçekten uçak mühendisi olma yolundaysan ya da uçak mühendisliğine ya da mühendisliğe yatkınsan dersler sorun olmayacaktır. Alacağın dersler makine mühendisliği dersleri ile hemen hemen aynıdır. ilgili fakültelerin ders programlarını inceleyebilirsin. Ancak bir okulda verilen dersler çoğu zaman mühendis olmak için yeterli değildir kişisel çaba da gerektirir (eğer sağlam bir tasarımcı olunacaksa mesela). Ben lise yıllarımdayken(lise-1 falan tercih rehberine bakıyoruz o zamanlar:)) makine mühendisi olmayı değerlendirirken hangi makineyle uğraşmak isteyeceğimi de düşünmüştüm bu yüzden uçak(ya da havacılık) alanını seçmeye karar verdim ne olacağına gelecekte seni neyin mutlu edeceğini de göz önünde bulundur derim ben (eğer bulundurmadıysan.). Memnun muyum memnunum.


    Gerçek bir uçak mühendisiyle teknisyen hiçbir şekilde aynı şey değildir. Teknisyen uçağa bakabilir(sertifikasını aldığı uçak modellerine.), uçak tasarımı teknisyene emanet edilmez. Uçak tasarımlarını ve analizlerini uçak mühendisi yapar işin teorisine uçak mühendisi daha hakimdir. Teknisyenlerin ellerindeki uçağın bakımına dair(teknisyenin ne yapacağı hakkında) kılavuzları da uçak mühendisleri hazırlar.


    sağol pazartesi diplomamı alıp kayıt olurum


    Önemli değil görüşmek üzere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WirLieBen

    Bizim arkadaşlar lisedeyken staj yapıyor Thy de bu kadar da abartmayın...


    karsı komsu gibi konustun kim bilir ne stajı apıyor orda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickcaqe


    quote:

    Orijinalden alıntı: WirLieBen

    Bizim arkadaşlar lisedeyken staj yapıyor Thy de bu kadar da abartmayın...


    karsı komsu gibi konustun kim bilir ne stajı apıyor orda


    Masa başı staj için rahat olsun...

    Ayrıca teknisyene daha çok ihtiyaç duyuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GlikoProtein


    quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87

    odtü havacılık mezunuyum, temmuzda mezun oldum ağustosta işe başladım, sorularınızı bekliyorum


    odtü ve itü arasında büyük bir fark olur mu? puanım yüksek gelirse bu bölümü yazmak istiyorum ama ankaraya gitmek içimden gelmiyor pek imkanımız varsa kesinlikle odtü de mi okumak lazım yoksa itü de olur mu.Bir de mühendislerden duyuyoruz genelde yeni mezun işe başlarken 900-1000 tl gibi rakamlar teklif ediliyor diye,uçak mühendisliğinde de durum böyle mi?


    Bir İTÜ öğrencisi olarak olaya tamamen objektif bir şekilde yaklaşırsam şu durum ortaya çıkar aslında.

    Düşün ki uçak imalatı yapan bir şirkette işe alım sorumlususun. Önünde 10 adet CV var aralarında İTÜ'de var ODTÜ'de var Ege Makine de var var da var. Sen işini gerçekten iyi yapmak isteyen biriysen o CVlerde okul adına sadece bakar geçersin yani bir kişinin İTÜ'den mezun olmuş olması bir ölçüde kalitesini belirler ancak henüz değerlendirmediğin birsürü parametre vardır. Bu yüzden İTÜ ve ODTÜ gibi okullar mühendis olmak isteyen biri için yeterlidir o kişi mühendis olur. Geri kalanlarda işte ODTÜ müydü İTÜ mü böyleydi diye konuşur olay bundan ibaret. İllaki kıyaslama yapılacaksa öğretim üyeleri incelenebilir. ya da okul olarak sanayiye katkıları memlekete yakınlık iklim insanlar vs vs.

    (Not: geçmiş senelerde yabancı ülkelerde iş imkanı bakımından ODTÜ daha ileri seviyedeydi %100 ingilizce bölümleri olması ve akredite olması nedeniyle ancak İTÜ yeminini bozduğundan beri(%100 ingilizce eğitim veren bölümler.) bu ODTÜ için bir avantaj olmaktan çıkmıştır.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi J@xx -- 3 Eylül 2011; 23:04:32 >




  • uçak bakımı yapan uçak mühendisi tanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Spirit

    uçak bakımı yapan uçak mühendisi tanıyorum


    ayıp bir şey mi?

    4 senelik Anaodluy üniversitesi öhavacılık elektroiği okuyadna o işi yapıyor ve yurtdışıdan damalar ground enginneer olarak geçiyorlar


    şu ülkede mühendis ben uçağa arabaya dokunmama sadece kağıt kürek işi yaparım derse zaten hiçbir gelişme olmaz, mühendsiliği sadece 2 3 hesaptan ibaret görmeyin ya yaşınız küçük biraz vizyonunuzu genişletin

    edit : gençler arakdaşın şu ipad midir her ne halatsa ondan yazıom parmaklar dolma biraz yazım hatalrını maruz görn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baycan87 -- 4 Eylül 2011; 1:47:57 >




  • yanlış anladın beni bakım işini teknisyen yapar.mühendis parça imalatı filan yapar diyenler olmuş onun için yazdım
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.