Bildirim
Türkiye'ye Replica(Taklit) araç getirmek. (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü, 2 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Bi ara sahibindende gormustum vw kaplumbagayi alip alt takimini kullanarak cabrio bir arac yapiyolardi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
peki ne kadar güvenli -
quote:
Orijinalden alıntı: Gorod
Merhaba.Şimdi Avrupa'da,Amerika'da bir çoğunuz biliyorsunuzdur genelde Toyota MR-2 şasisi üzerine Lamborghini'nin taklitlerini yapıyorlar.Bazen adamlar o kadar iyi yapıyor ki gerçeğinden ayırt etmek mümkün olmuyor.İçerisinede biraz yüksek hacimli amerikan araçlarından çıkma motor falan koyup performans açısından da tatmin edecek şekilde ayarlıyorlar.Üstelik çok ucuz fiyatlara satıyorlar.Mesela şuhttp://lamborghinireplica.com/ForSale/forsalemark030311.htm linkteki araç için 24.000$ istiyor.Merak ettiğim nokta bunları bizim memlekete getirme şansımız var mı ? Varsa hangi vergiler ödenir bu araçlara ? Ruhsata falan nasıl kayıt edilir ? Yoksa hiçbir şansımız yok mu ? :)
Kendini kandırmanın ne alemi varki,görüntü olacak sadece.içi boş.
-
quote:
Orijinalden alıntı: sarapci
quote:
Orijinalden alıntı: vipmail123
Ruhsatta aracın fotoğrafı(Teknik çizimi) olmadığına göre, çoğu şey sıkıntı çıkarmayacaktır.
Trafige elverislilik raporu isteyecekler cunku araci ferrari diye sokamazsiniz bir ton kagit isi varsa tanidik en fazla 1 gun yoksa yola bildikleri kadar yolarlar.
Sadece sasi getirip motoru turkiyede taktirmak cok daha mantikli motor olarakta 540i bmw motoru takarsak kimse anlamaz :-)
Bu tür araçlar için karayolu uygunluk belgesi çıkartmak gerekir. Makina mühendisi hazırlar TSE onaylar...TSE onaylar iken aracı görür...Kulağa ne kadar basit geliyor değil mi?
Karayolu uygunluk belgesi için araç üzerinde bulunan ekteki listede yer alan ekipmanları ECE uygunluk belgelerinin sunulması gerekmektedir.
Mekanik parçaların (frenler, motor, direksiyon vs.) güvenilirliğinin testinden aracın güvenlik unsurlarına (çarpışma, kemer ve koltuk bağlantıları, başlıklar vs.) ve ergonomik ve konfor unsurlarının testine (görüş, komutların tanımlanması, buz çözme ve buğu giderme vs.) kadar farklılık gösteren bir çok testin gerçekleştirilmesini gerektirmektedir. Testler aynı zamanda aracın boyutları ve kütlesini, gürültü ve egzoz dumanı kirliliğini de içermektedir. Parça sektöründe, tamponlar, gösterge panelleri, direksiyonlar, emniyet kemerleri, lastikler, depolar ve dikiz aynaları, ECE UNO, EEC, StZVO (Almanya), FMSS (ABD), JIS (Japonya) standartları ile uyumlu olarak davranışsal ve tip testlerine tabi tutulmaktadır.
Eğer siz aracın ekteki listede bulunan aksamlarında değişiklik yapmazsanız belgeyi çıkartmanız kolay. Zaten orjinal haliyle trafiğe çıkabildiği için ve bu aksamlarda değişiklik yapmadığınız için kolaylıkla işlerinizi halledersiniz.Ama replika araç yaptığınız zaman diyelim ki orjinal aracın motorunu mekaniğini hiç ellemediniz, sadece dışını değiştirdiniz...
Kapı kilit bağlantıları
Dış çıkıntılar
Aydınlatma tesisatı
Ön görüş alanı
Cam yıkama silme tertibatı
Çamurluklar
Kütleler boyutlar
Emniyet cam ve cam malzemeleri
Yandan çarpmada kişi koruması
Önden çarpmada kişi koruması
maddelerinin ECE'ye uygunluğunu ispatlamadan arabaya hiçbir belge çıkaramazsınız.Gerekli testleri yaptırıp TSE'ye sunmanız lazım...
-
quote:
Orijinalden alıntı: D-Assault
quote:
Orijinalden alıntı: sarapci
quote:
Orijinalden alıntı: vipmail123
Ruhsatta aracın fotoğrafı(Teknik çizimi) olmadığına göre, çoğu şey sıkıntı çıkarmayacaktır.
Trafige elverislilik raporu isteyecekler cunku araci ferrari diye sokamazsiniz bir ton kagit isi varsa tanidik en fazla 1 gun yoksa yola bildikleri kadar yolarlar.
Sadece sasi getirip motoru turkiyede taktirmak cok daha mantikli motor olarakta 540i bmw motoru takarsak kimse anlamaz :-)
Bu tür araçlar için karayolu uygunluk belgesi çıkartmak gerekir. Makina mühendisi hazırlar TSE onaylar...TSE onaylar iken aracı görür...Kulağa ne kadar basit geliyor değil mi?
Karayolu uygunluk belgesi için araç üzerinde bulunan ekteki listede yer alan ekipmanları ECE uygunluk belgelerinin sunulması gerekmektedir.
Mekanik parçaların (frenler, motor, direksiyon vs.) güvenilirliğinin testinden aracın güvenlik unsurlarına (çarpışma, kemer ve koltuk bağlantıları, başlıklar vs.) ve ergonomik ve konfor unsurlarının testine (görüş, komutların tanımlanması, buz çözme ve buğu giderme vs.) kadar farklılık gösteren bir çok testin gerçekleştirilmesini gerektirmektedir. Testler aynı zamanda aracın boyutları ve kütlesini, gürültü ve egzoz dumanı kirliliğini de içermektedir. Parça sektöründe, tamponlar, gösterge panelleri, direksiyonlar, emniyet kemerleri, lastikler, depolar ve dikiz aynaları, ECE UNO, EEC, StZVO (Almanya), FMSS (ABD), JIS (Japonya) standartları ile uyumlu olarak davranışsal ve tip testlerine tabi tutulmaktadır.
Eğer siz aracın ekteki listede bulunan aksamlarında değişiklik yapmazsanız belgeyi çıkartmanız kolay. Zaten orjinal haliyle trafiğe çıkabildiği için ve bu aksamlarda değişiklik yapmadığınız için kolaylıkla işlerinizi halledersiniz.Ama replika araç yaptığınız zaman diyelim ki orjinal aracın motorunu mekaniğini hiç ellemediniz, sadece dışını değiştirdiniz...
Kapı kilit bağlantıları
Dış çıkıntılar
Aydınlatma tesisatı
Ön görüş alanı
Cam yıkama silme tertibatı
Çamurluklar
Kütleler boyutlar
Emniyet cam ve cam malzemeleri
Yandan çarpmada kişi koruması
Önden çarpmada kişi koruması
maddelerinin ECE'ye uygunluğunu ispatlamadan arabaya hiçbir belge çıkaramazsınız.Gerekli testleri yaptırıp TSE'ye sunmanız lazım...
Tamda bu usanmadan yazdiginiz icin kendi adima tesekkur ederim yukseklerde tanidik varsa kolay ama yoksa ugras dur tarzi bir olay
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
Replika araç ne yaa
Replika araca bineceğime ikarus'a binerim daha iyi -
quote:
Orijinalden alıntı: sserkaan
quote:
Orijinalden alıntı: Gorod
Merhaba.Şimdi Avrupa'da,Amerika'da bir çoğunuz biliyorsunuzdur genelde Toyota MR-2 şasisi üzerine Lamborghini'nin taklitlerini yapıyorlar.Bazen adamlar o kadar iyi yapıyor ki gerçeğinden ayırt etmek mümkün olmuyor.İçerisinede biraz yüksek hacimli amerikan araçlarından çıkma motor falan koyup performans açısından da tatmin edecek şekilde ayarlıyorlar.Üstelik çok ucuz fiyatlara satıyorlar.Mesela şuhttp://lamborghinireplica.com/ForSale/forsalemark030311.htm linkteki araç için 24.000$ istiyor.Merak ettiğim nokta bunları bizim memlekete getirme şansımız var mı ? Varsa hangi vergiler ödenir bu araçlara ? Ruhsata falan nasıl kayıt edilir ? Yoksa hiçbir şansımız yok mu ? :)
Kendini kandırmanın ne alemi varki,görüntü olacak sadece.içi boş.
Hocam sağlam bir motor uydurabilirsen fena olur.Ayrıca SP'nin araçlarında 7.60 motoru falan var.Hem ben böyle boş bir tane alabilsem yukarıda da dedim atarım garaja durur. :)
-
Takip :) -
quote:
Orijinalden alıntı: sarapci
quote:
Orijinalden alıntı: vipmail123
Ruhsatta aracın fotoğrafı(Teknik çizimi) olmadığına göre, çoğu şey sıkıntı çıkarmayacaktır.
Trafige elverislilik raporu isteyecekler cunku araci ferrari diye sokamazsiniz bir ton kagit isi varsa tanidik en fazla 1 gun yoksa yola bildikleri kadar yolarlar.
Sadece sasi getirip motoru turkiyede taktirmak cok daha mantikli motor olarakta 540i bmw motoru takarsak kimse anlamaz :-)
Ferrari diye sokamayız zaten.
Dıştan modifiyeli Toyota olur.
-
Türkiyede replika araçlar yollarda geziyor..
Bkz. üstünde O403 2005 yazan otobüslerin yarısı.. -
Bu işi yapanları Maslak Oto Sanayi'ye davet ediyorum. Toyota falan burada bulunur maksat güzel işçilik montaj yapacak adamları bulmakta. -
Bence bunlar pert topluyorlardır. -
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
Ruhsat alamazsın, aracın bir markası yok çünkü. Bu araç ithal edileceği için sorun daha büyük, bu aracı Türkiyede kendin yapsan bile "Makina mühendisleri odasından" tadilat projesi çizdirip onaylatman ve değişikliği ruhsata işletmen gerekecek ki, ne uğraşabilirsin nede masrafına değer.
Ayrıca linkteki araçta imalat hataları var, kaput oturmuyor vites körüğü vs. delme takma.
baltalı ilah -
beyler replica araç satın almak güvenli bunu bizzat dedeyen deneyenleride gören ve konuşan biriyim !Ruhsat işine gelince arac ruhsatta replica olarak gözüküyor mesela replica lamborgini gallardo fiyatı ise onu oluşturan arac üzerinden ödüyorsunuz eğer aracınız bir peogeot 206dan yapıldıysa onun vergisi üzerinden ödüyorsunuz!Ben şu an araba sahibi deilim ama replica yaptırmayı düşünüyorum ama sorunum şu ne kadar güvenilir?Tanıdığım birkaç kişi replica aracların güvenli oldunu söylüyor yani alırken parayı öderken kargo vs. şeylerde bi sorun çıkmadını döylüyorlar.Şu an bir akrabamda replica ferrari 430var ve hiç bir sorun yaşamadı.Gardiyanken aldığı arabasını bu sene değiştirdi ama sattımı yoksa duruyormu emin deilim!Birde sizlere bişey sorcam akrabama sordum oda emin değilim dedi.Replica aracların satışı oluyormu 2. el olarak bile arkadaşlardan yada kullanan arkadaşlardan cwp bekliyorum
-
şu an babamı ikna etmeye çalışıyorum cadillac escalade için çünkü ucuz olması bi yana mükemmel derecede iyi türkiyede masraflarıda içine katarsak 30.000 yada en fazla 35.000 tlye alabileceğiniz bir araç gidip 40,50 bin lira vereceğiniz arbalar yerine dünyada kullanılan arabalar alabilirsiniz ! -
Biraz daha büyüyünce, ülkede ki norm ve kanunları öğrendikçe geçer. -
http://www.facebook.com/supereplicas?fref=ts
Yukardaki linkten veya web sayfasından bakabilirsiniz
Ben bu adamlarla zamanında görüşmüştüm
Dediklerine göre böyle bir şey imkansıza yakın ... -
o superreplicas'a gercekten inanan varmi ? o araclarin hepsi gercek...replica felan degil ,google da arastirdiginiz zaman sahte bir sirket oldugu ortaya cikiyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NayirNolamaz -- 31 Aralık 2012; 3:44:59 > -
Replika olayı fena değil bire bir benzetmişler ama benim gibi takıntılı bi adama göre değil. Orjinal araçlara yapılan modifiyelerde dahi işçilik iyi değilse yan sanayi tampon spoiler v.s. tam oturmuyor. Yani bu araçlar kopya olduğu için mutlaka bazı parçalar tam oturmamış ve emanet gibi duracak. Pek içime sinmeyeceği kesin :) Bu araçların yerine tam anlamıyla orjinal vw beetle tercih ederim :)
Bende modifiye yapıyorum ama henüz photoshoptan öteye geçemedim :D
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xenos -- 11 Şubat 2013; 10:51:00 >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X