Şimdi Ara

TÜRKİYE VE PSN - SONY EURASIA- REZALET

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2014 yılı aralık ayında satın aldığım PlayStation 4 (Sony EurAsia garantili) oyun konsolu için e-posta adresim ile PlayStation Network'e üye oldum ve çeşitli zamanlarda online olarak oyunlar satın aldım.
    Birkaç gün önce konsolu açtığımda hesabıma girilemedi (login olunamadı). Daha önce satın aldığım oyunlar da "oynanamaz" hale geldi. Bunun dışında parasını ödediğim konsolun neredeyse hiçbir özelliğini kullanamaz hale geldim. Hesabın parolası ile ilgili bir sorun olduğunu düşündüğüm için "parolayı unuttum" seçeneğine seçtim, adresime gelen parola değiştirme bağlantısına tıkladım.

    Açılan sayfada doğum tarihimi girmem istendi, girdim. Ancak parola sıfırlanmadı, İNGİLİZCE olarak parola sıfırlama ilgili bir sorun olduğu ve müşteri hizmetleri ile görüşmem gerektiği uyarısı çıktı. Kendiliğinden düzelir diye pek uğraşmadım.

    Ancak sorun düzelmeyince 444 7 669 numaralı yardım hattını 13.02.2017 tarihinde aradım. Durumu anlattım, PSN hesabımın durumunu sordum. E-posta adresim, kullanıcı kodum, konsolun seri numarası, doğum tarihim, telefon numaram gibi bilgileri istediler, verdim. İngiltere’ye e-posta yollayacaklarını söylediler . Bugün işlemin durumu hakkında bilgi almak için tekrar aradım. Bu kez nüfus cüzdanımı tarayıp verecekleri e-posta adresine göstermemi söylendi. Nüfus cüzdanımı istemelerinin doğru olmadığını, sistemde kayıtlı bir eposta adresim ve hesabım olduğunu, daha önce bu hesaba kredi kartından para yüklerken hiç de kimlik gerekmediğini belirttim. Kişinin ben olduğumdan emin olmaları gerektiğini söylediler. Sorun neyse e-postama yollayabilirsiniz dediysem de fark etmedi. Dün İngiltere'ye mail atacaklarını söylediklerini belirttim ; yanıtım 14 gün içinde geleceğini belirttiler.




    Bunlar ışığında bazı çıkarımlarım ve yapacaklarım var:

    1) Ben bu makineyi SONY'den kiraladım da haberim mi yok ? Mal sahibi olarak SONY istediği zaman kullanılamaz hale getirebiliyor mu ??

    2) Kullanılamaz hale getirilen konsolun neden kullanılamaz hale getirileceğini / getirildiğini bildirme gibi bir sorumluluk yok mu?

    3) Seksen milyon insanın yaşadığı ülkede 09-19 saatleri arasında hizmet veren (aslında vermeyen) müşteri hizmetleri neyin nesidir?

    4) Bu ülkedeki insanların paralarını hem makineyi satarken, hem online olarak alan bir şirketin müşteriye karşı hiçbir sorumluluğu yok mu? Yukarıda anlattığım şeyi Amerika Birleşik Devletleri veya İngiltere'de yapabilirler mi?

    5)Tüm bu bilgileri verdiğim halde, HALA benim makinemin neden çalışmadığını bile öğrenemiyorsam (çözümü boşverdim); SONY bu ülkede nasıl ürün satabilir?

    6) Bu durumu BİMER, BTK, Tüketici Hakem Heyeti, şikayet siteleri dahil her yere bildireceğim ve bunlardan sonra gerekirse tüketici mahkemesine de başvuracağım; bu ülke insanlarını umursamaz tavrın sürüp sürmeyeceğini izleyeceğim. Parasını ödediğim oyunları dahi oynayamıyorsam bunun bir bedeli olacak. Parasını ödediğim halde oynayamadığım tüm oyunların ve hatta makinanın ücretini talep edeceğim, hatta bu uğraş için tazminat da isteyeceğim.

    7) Eğer Türkiye'de yaşıyorsanız, EurAsia garantisinin hiçbir anlamı olmadığını da yukarıdaki yazılanlardan anlayabilirsiniz


    8) Limiti olan bir kredi kartınız ve kullanıcı hesabınız varsa oyun alımı 20 saniye sürerken; herhangi bir sorunun yanıtının 14 gün sürmesi nasıl bir durumdur? Bu ülkeden para kazanıyorsanız buranın insanlarına "SAYGI" duymak zorundasınız, İngiltere'ye maili ben atarım, arada bu tür olaylardan hiç anlamayan bir müşteri temsilcisine gerek yok. Ne diye 444'lü bir numara var? Sadece varolsun diye mi?

    9) Şu anda T.V. sehpasının üzerinde 3 kg'lik siyah bir nesne var, hiçbir işe yaramıyor, sinir yaratmaktan başka. Onun yerine taş koysam daha iyi, hiç olmazsa evi modern gösterir.

    Bu tür bir sorunu daha önce yaşayan ve emsal olacak şekilde Tüketici Hakem Heyeti kararı olan biri var mı?







  • https://twitter.com/AskPS_UK


    Buradan ulaşın direk. olmadı live chat e bağlarlar çözersiniz
  • Konsolunuz da sadece ana hesabınız bloke oldu anladığım kadarıyla. Konsolda ban vs. durum yok ise kısa zamanda açacaklardır hesabınızı. Ana hesabınızı geri aldıktan ve açıldıktan sonra 2 adımlı doğrulamayı açmanız iyi olacaktır.
  • Nufus cuzdani fotokopisi gondermek ya da tc kimlik numarasi vermek cok buyuk bir sorun degil. Belediye secimlerinde bile muhtarliga giderseniz o mahallede oturan herkesin tc kimlik bilgisine duvardan okuyabilirsiniz. Islak imzaniz olmadan kimse bir islem yapamaz. Arti sony siz ariyorsunuz. Sizi bilmediginiz bir numaradan kendisinin kim oldugunu kanitlayamiyacak sekilde arasalar haklilar. Yanlis anlasilmasin lutfen kimlik bilgilerinizi verip vermemek tamamen size kalmis. Ben sadece korkacak birsey olmadigini soylemek icin yazdim bunlari.

    Saygilarimla.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konsolun veya hesabın banlanması ile garantinin bir alakası yok, dolayısıyla anlattıklarınla 7.maddenin de bir alakası yok.
  • Zaman ayırdığınız için teşekkür ederim, dediklerinizi yapmaya çalışırım, sonucu buraya yazarım.

    Asıl can sıkıcı şey, tek taraflı olarak hiçbir gerekçe göstermeden , bilgilendirme yapmadan "ban" yapılabilmesi. Ayrıca hesabınızın banlanıp banlanmadığını bile bilemeyen bir "müşteri hizmetleri" servisi.
    Forumda ve şikayet sitelerinde incelediğim kadarıyla,bu ülkede yaşıyorsanız, hesabınızın banlanıp/banlanmadığını, neden banlandığını, ne zaman açılacağını, ancak tahmin edebiliyorsunuz.
    %100 orijinal ve SONY'nin belirlediği fiyatlardan oyunlara para veriyorsunuz; ancak her an dolandırıcı muamelesi görebiliyorsunuz. "Ol" diyorlar ve oluyor.

    Kimlik konusunda dediklerinize katılıyorum ancak benim canımı sıkan, üstten bakan tavır. Ben kimliği tarayıp yollayan herhangi biri de olabilirim. Benim kayıtlı bir e-postam var, güvenmiyorlarsa bu adresi haberleşme aracı olarak kullanabilirler.

    Bundan böyle hayatım boyunca herhangi bir SONY ürününe para vereceğimi sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Makaje -- 15 Şubat 2017; 12:12:16 >




  • Makaje M kullanıcısına yanıt
    Başka birinden digital bir oyun aldınız mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kastınız başka birinin makinede login olmasıysa, evet aldığım günden beri arkadaşım olmuştu, onun hesabı ve bir iki oyunu var makinede. Ancak neredeyse bir yıldır oynanmadı, oynadığım oyunları PS storedan kendim aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Digital olarak oyun alıyorlar ya sende o kişilerden bir oyun alıp kendi makinende oynadın mı ve o oyunlar duruyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır, PS storedan başka bir yerden oyun almadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makaje M kullanıcısına yanıt
    Enteresan kendin k.karti ile alıyorsun oyunu ve oyuna girmiyor çok kötü bir durum yani hesap mı banlandı acaba makine mi cd li oyun ile denedin mi online oynamayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşımın accountu ile girilebiliyor, onun oyunları çalışıyor.



    CD li oyun elimde kalmadı, deneyemedim.

    Yukarıdaki arkadaşların dediği gibi AskPS_UK ile görüştüm, DM attılar, hesabın durumuna bakmak için online ID 'yi sordular verdim. Bir süre sonra ülkenizin desteğine başvurun diye cevap geldi.

    Zaten orası hiçbirşey bilmiyor, buraya mail atıyor dedim.

    Hesabım banlı mı durum nedir onu da mı söyleyemiyorsun dedim.

    Bu konularda konuşamıyorum, global support team Linkini gönderiyorum dedi.

    Orada bir form var, onu doldurdum. Sony Türkiyenin sadece middleman olduğunu, hesabım hakkında bilgiye dahi erişemediğini, kayıtlı emalime konu ile ilgili bilgi göndermelerini istediğimi yazdım.

    Saatler süren bilimsel araştırmalardan sonra, country selector linkini yolladılar.



    Senin muhakeme kabiliyetin mi yok, oradan destek alamadığım için buraya yazdım, buradan en büyük dolandırıcılık organizasyonu gibi görünüyorsunuz dedim. Oyunları alırken veya şifremi unuttum kısmında dahi türkçe bir sayfaya bağlanmıyorken, destek için Türkiye masası nedir? Ayrıca ben neden aile sıra numaramı, cilt numaramı Sony Türkiye'ye vereyim ki? İngiltereye mail atsınlar diye mi? Bunları kullanmayacaklarını nereden bileceğim? Orası bir kamu kurumu mu?



    Ayrıca eğer sorun güvense, ben defalarca bu mail adresi ile kayıtlı ID'nin cüzdanına kredi kartımla para yükledim, adım sanım belli. Bu mail adresindeki kişinin hesap sahibi olduğu belli, 2011'den beri üyeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.