Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (99. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.202
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 979899100101
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aynen banada alışverişin otoparkında korno üstüne korna..dedim 1-2 dakika çalıştırıyorum..dizel araç olduğundan dedim..neden dedi? bende anlattım ok durumu....anlaştık sonra.. :):)
  • Yeni passat 1.4 tsi Bluemotion teknolojide kaç devirde kullanmak lazım ya da en ekonomik devir hangisi birde DSG sanzumanın işine karışmalımıyız......
    yakıt olarakta 95 oktan yeterli geliyormu bu araca?....
    Cevap için teşekkürler......
  • 95 oktan yeterli 97 oktan diye satilan benzinde 95 oktan bosuna almayin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Yeni passat 1.4 tsi Bluemotion teknolojide kaç devirde kullanmak lazım ya da en ekonomik devir hangisi birde DSG sanzumanın işine karışmalımıyız......
    yakıt olarakta 95 oktan yeterli geliyormu bu araca?....
    Cevap için teşekkürler......

    aracın hangi benzini kullanması gerektiği kullanma kılavuzunda yazması gerekir.ben de arkadaş gibi 95 oktanın yeterli olacağını söyleyebilirim.aracınız max.torkunu 1500-4500 devir aralığında üretiyor.bu da demek oluyorki 1500 devirin altında ve 4500 ün üstünde sürmeniz aracınızı zorlar ve daha fazla yakıt sarfiyatına neden olur.aracınızın motoru performans için üretilmiş olsa da yakıt tasarrufu istiyorsanız sürüş karakterinizi 2000-2500 devir civarında sabitlemenizi tavsiye ederim.ayrıca otomotik şanzımanı normal sürüş poziyonuna ayarlayıp işine karışmamanız daha iyi olur.gerek olmadığı zamanlarda performans modunu asla kullanmayın.gaza ani yüklenip vites değiştirme devrini de uzatmayın.iyi sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 16 Nisan 2011; 13:12:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    şahsen turbo beslemeli aracımın yağını her 5000 km de bir 10w40 yağ ile değiştiriyorum, şehiriçi kullanımdan sonra 1 dakika kadar, uzun yoldan sonra 3 dakika kadar motoru kapatmadan rolantide bekletiyorum.
    hamdolsun sorun yok.


    araç ne kaç binde genelde yağ 5-30 kullanılıyorda onun için sordum


    5 30 kamyonetim için çok ince. 2003 model Mitsubishi L200'üm var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Yeni passat 1.4 tsi Bluemotion teknolojide kaç devirde kullanmak lazım ya da en ekonomik devir hangisi birde DSG sanzumanın işine karışmalımıyız......
    yakıt olarakta 95 oktan yeterli geliyormu bu araca?....
    Cevap için teşekkürler......

    aracın hangi benzini kullanması gerektiği kullanma kılavuzunda yazması gerekir.ben de arkadaş gibi 95 oktanın yeterli olacağını söyleyebilirim.aracınız max.torkunu 1500-4500 devir aralığında üretiyor.bu da demek oluyorki 1500 devirin altında ve 4500 ün üstünde sürmeniz aracınızı zorlar ve daha fazla yakıt sarfiyatına neden olur.aracınızın motoru performans için üretilmiş olsa da yakıt tasarrufu istiyorsanız sürüş karakterinizi 2000-2500 devir civarında sabitlemenizi tavsiye ederim.ayrıca otomotik şanzımanı normal sürüş poziyonuna ayarlayıp işine karışmamanız daha iyi olur.gerek olmadığı zamanlarda performans modunu asla kullanmayın.gaza ani yüklenip vites değiştirme devrini de uzatmayın.iyi sürüşler...


    Teşekkürler bilgilendirmen için bu yaz almayı düşünüyorum DSG sanzumanlı 1.4 tsi BMT bakalım kaç lt. yakıcak bu araç performansından süphem yokta yakıt düşündürüyor..... Bilginiz varmı yakıt hakkında?




  • Vitesi boşa atmaya hiçbir zaman gerek yok. Zaten ayağı gazdan çekince araç yakıt tüketmiyor.
  • arkadaşlar bi sorum olacak..citröen c2 1.4 dizel aracım var...aracımı işe giderken düşük hızda 60 70 km düz yolda 5nci viteste kullanıyorum.düşüncem yakıtı iyice azaltmak ama bu yaptığım turbo dizel bi araç için doğrumu ? birde kullanmam gereken yağ kaçlık olmalı teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egulerman

    arkadaşlar bi sorum olacak..citröen c2 1.4 dizel aracım var...aracımı işe giderken düşük hızda 60 70 km düz yolda 5nci viteste kullanıyorum.düşüncem yakıtı iyice azaltmak ama bu yaptığım turbo dizel bi araç için doğrumu ? birde kullanmam gereken yağ kaçlık olmalı teşekkürler...

    1.4 HDI motorunuz maksimum torkunu 2000 devirde veriyor. 60-70km hızda araç hangi viteste 1750 ve üstünde seyrediyorsa o viteste gitmeniz en sağlıklısı. Düşük devirde gitmek kurumlanmaya sebep olur, turbo için iyi olmaz. Muhtemelen 4. vites en iyisi o hız için. Çünkü benim arabam da 1.4 dizel 2000 devirde veriyor maksimum torku 70 civarı şehir içi seyirlerinde hep 4. vitesi kullanıyorum. 5. vitesi 80 ve üstünde kullanıyorum

    Yağın her zaman tam sentetik olmasına özen gösterin. Castrol edge 5w-40 diesel, mobil es1 5w-30 güzel yağlar. 15.000km ömürleri var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egulerman

    arkadaşlar bi sorum olacak..citröen c2 1.4 dizel aracım var...aracımı işe giderken düşük hızda 60 70 km düz yolda 5nci viteste kullanıyorum.düşüncem yakıtı iyice azaltmak ama bu yaptığım turbo dizel bi araç için doğrumu ? birde kullanmam gereken yağ kaçlık olmalı teşekkürler...




    O devirde vites düşürmeden ani hızlanma veya gaza abanma tabir ettiğimiz hatayı yapmazsanız çok büyük sıkıntı olmaz.
  • Çok güzel bir yazı olmuş, elinize bilginize sağlık.
  • verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkürler. üşenmemiş sayfalarca yazmışsınız ellerinize sağlık. saygılarımla
  • cevap için teşekkürler..peki şunu sorucam araç vitesteyken ve sehir içi trafiğinde ilerlerken bazen rölanti devrine yaklaşıyoruz...bu motorlar içinde bunun zararlı olduğu söyleniyor...bazen yapacak birşey olmuyor illaki düşüyosun dur kalkta...buna nasıl bir çözüm olabilir..?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egulerman

    cevap için teşekkürler..peki şunu sorucam araç vitesteyken ve sehir içi trafiğinde ilerlerken bazen rölanti devrine yaklaşıyoruz...bu motorlar içinde bunun zararlı olduğu söyleniyor...bazen yapacak birşey olmuyor illaki düşüyosun dur kalkta...buna nasıl bir çözüm olabilir..?




    Rica ederim.Bu dediğiniz genelde dur kalk tabir ettiğimiz trafikte ve 2. viteste yaşanan sıkıntıdır.Eğer 2.viteste iseniz araç çok aşırı titremeden gaza basınca toparlıyorsa sıkıntı olmaz,ancak yüksek viteslerde sıkıntı olur,motor zorlanır.
    Genel olarak bu gibi durumlarda gene de gidilebiliyorsa 1.viteste gitmek daha iyi olur,ancak 1. viteste de araç yüksek devire çıkıyorsa en doğrusu 2.viteste sakince ilerlemektir.
  • şehir içi kullnım ile ilgili birkaç ekleme yapmam gerekiyor. Bilineceği üzere şehir içi hızlarımızda ani değişiklikler ve buna karşın bizim de bir sürüş stilimiz vardır.
    Şehir içinde gidilen hızdan farklı olarak bizim bulunduğumuz devrin ve gaza basma oranımızın da kendi içinde bir orantıı bulunmaktadır.Bunun bir formülü yoktur ancak aracın beygir gücüne göre kaldırabileceği bir gaza basma miktarı vardır. İşte zengin karışım fakir karışım kurum miktarı gibi konular bu noktadan sonra başlamaktadır.

    yani özetle her devirde bastığınız gaz ve aracın devirlenmesi (tork eğrisi ) karşısında ürettiğimiz bir güç ve bu gücün yolun durumuna göre aracın hızını koruması veya hızlanması gibi alt kavramları söz konusudur .

    Eğer aracımız bir düz yolda aynı devirle mesela 2 000 rpm olması koşulu varsa belirli bir karşışım oranını sürdürürken önünüze bir yokuş çıktığında birden karşım oranı bu yokuşu çıkmak için yetersiz olmaya başlar , siz de hemen gaza basarsınız bilmeden de olsa zengin karşım ile bu işi çözmeye çalışırsınız .ANCAK

    eğer yokuş yeterinde uzun ve dik ise siz zengin karşım da yapsanız devir eğer düşük ise tork üretemezsiniz bunun sonucunda vitesi düşürerek aynı şekilde vites oranı kadar torku artırarak yokuşun üstesinden gelmeye çalışırsınız .

    Bu noktaya kadar olay kavrandıysa işin kompleksliğini anlatmak için biraz daha detaya girmek gerekiyor.İlk anlamamız gereken şey aracın gaz yemesi denilen kavramın ve gaza basma oranınım anlaşılmasıdır. Araç gaz yemiyor diye hissettiğinizde esasen zengin karşımda dahi aracı hızlandırmayacak vitesi küçültmek zorunda kalacaksınız . Vites küçültmek aracın tekerlerinden gelen negatif torku vites kutusunun yardımıyla (sihirli değnek) geçici olarak çözmek demektir. Mekanikte her zaman bir kazanç yaratılırsa bir kayıp oluşur. İşte bizi,m kaybımız da aldığımız birim zamandaki yolun yani hızın düşmesidir. Devir artarken (eğer gaza daha fazla basmıyor iseniz ) yakıt zengin karşımdan idela karışıma doğru yönlenecektir. Eksozdan çıktığını gördüğümüz siyah duman zengin karşım sonrasında devirin artmamasından dolayı içeride biriken eksoz gazlarıdır. Devir artınca karşım aynı olsa bile bu güç üretimi için (beygir gücü) kullnılacağı için bir problem yaratmayacaktır.




  • Değerli bilgileriniz için çoooook teşekkür ederim sayın O.B.K.
  • ARACIMIN RODAJ SÜRESİNDE UYMAM GEREKEN KURALLAR NELERDİR.BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM. SAYGILAR...
  • Çok faydalı bilgiler, ellerinize sağlık.
  • Faydalı Bilgileri bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim Allah C.C razı olsun.
  • başta bu topiği açan O.B.K üstadıma ve bilgi veren diğer tüm üstadlara çok teşekkür ederim. süper ötesi bir paylaşım olmuş..

    2004 ford fusion 1.4 tdcı aracımı sattım yerine 2004 ford focus c-max 1.6 benzinli bir araç aldım. açıkcası pişmanlık duyma hissine kapılıyorum ara ara 1.4 tdcı motor bana 1.6 benzinliden daha fazla keyif veriyordu :( şimdiki hedefim ise bu c-max ın dizelini almak.
  • 
Sayfa: önceki 979899100101
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.