Şimdi Ara

Turbo arızası ve yağ eksilmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
38.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Bende focus 1.6tdci 80kw var, her yağ degişiminde turbonun içine ve borunun içine bakiyorum vıcık vıcık yağ var. Servise yaptirdigim icin onlar bunun çok normal oldugunu söylüyorlar. Bende duman atma veya eksilme yok misal 4lt yag koyup cizgiye bakiyoruz bidahaki bakımdada aynı yerde sabit kalıyor.Turbonun ömrü gittiyse bir miktar yag yakar lakin 1.000kmde 200ml yakacak kadar degil bence baska birsey olabilir , eksik koyulmuş falan olabilir.

    Sizin araç kaç km'de? Benim turbo biraz erken arızalandı galiba. Hızlanırken sizde de ıslık sesi çıkıyor mu turbodan?Bu arada araçların motoru aynı, şanzıman ve şase farklı.
  • ulasseven U kullanıcısına yanıt
    Araba 156 binde , islik sesi yok. Motorlar ayniymis evet
  • Hemen turbo demek kolay. Birincisi, yağ aracınıza uygun mu ? İkincisi, ölçümler aynı motor sıcaklığında mı yapıldı ya da motor soğukken mi yapıldı ? Soğukken bakıp marş bastığında bile 300-400 ml fark eder. Üçüncüsü, iki yıldan beri turbo sesi varsa zaten ya ayyukka çıkar, ya da dağılırdı. Turbodaki yağın miktarı önemli, çok çok az varsa olabilir. Benim eski fiesta'da da turboda çok çok az yağ vardı, ne ıslık sesi ne de güç kaybı vardı, taş gibiydi turbo. Ara sıra, eşit koşullarda yağ kontrolü yapmak lazım, turbo revizyonu ondan sonra. Tamir işlerine hiç bulaşmayın.
  • Turboda yağ olması normal bir durum, o yağ buharıdır, motorun havalandırması ile, turbodan önce hava filitresinden sonra tekrardan motora verilir, bu da turbo üzerinde yağ birikmesine sebep olur ki bu yeni araçlarda bile olabilir, turbonun yağ kaçırmasını anlamak daha zordur, ki kaçırıyor ise zaten farklı durumlar ortaya çıkar, ilk dediğim şeye bakın önce, yağı kontrol edin, birde soğuk havalarda bazen motor yağ yakabiliyor, yağ markası değiştiyse bu da bir miktar eksiltme yapabiliyor tekrar düzelebilirz
  • Birde internetten turbo fiyatlarına baktım. Peugeot 1.6 hdi orjinal turbosu değişken geometrili garrett marka ve 1500 tl civarında. Bir de gts marka turbo var.Bu turbo nasıldır? Kullanan var mı?Bu da 800 tl'ye yakın fiyat.Gts marka turbo alıp taktırsak uyum sorunu olurmu ve uzun yıllar kullanılır mı? Sonuçta garrett turbo 88000 gittiğine göre bu da en az o kadar gidermi? Benim için o km en az 8 yıl demek.Tamirde yaptırsan aynı fiyata çıkıyor o yüzden sordum. Aracımın konforundan ve gidişinden çok memnunum.Uzun yıllar kullanmak istiyorum.
  • Merak edenler için 1 ayı geçti şu an 88700 km civarına geldim. Herhangi bir yağ eksilmesi yok. Turbo yine ses yapıyor gaza basınca ama performans aynı arabada. Böyle devam ediyorum.
  • Peugeot 1.6 hdi orjinal turbosu değişken geometrili garrett marka ve 1600 tl civarında. Bir de gts marka turbo var.Bu turbo nasıldır? Kullanan var mı?Bu da 780 tl'ye yakın fiyat.Gts marka turbo alıp taktırsak uyum sorunu olurmu ve uzun yıllar kullanılır mı? gts turboyu alsam cıkan turbonun daha sonra bakımını yaptırıp gts turboda sıkıntı olunca garret ustundekı orjınalı taksam mantıklı olurmu sımdı turbo bakımı dıye 500 tl enaz ısteyecekler ney tavsıye edersınız sıfırmı ustundekı turboyu bakım yaptırmakmı tereddutdeyım ?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.