Şimdi Ara

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ ve MAHKEME KARARI .(önemli bilgiler) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
260
Cevap
10
Favori
45.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun biraz uğraşmışsın sen de, ama önemli olan bu....


    quote:

    Orijinalden alıntı: furkanbozkurt

    .................. Fakat arkadaşında belirttiği gibi en önemli şey işin peşinden koşmak ve sonuna kadar gitmek aksi takdirde kimse sizinle ilgilenmiyor. Israrcı olun ve haklarınızın korunduğunu bilin, eğer ki arıza gerçekten kullanıcı tarafından olmadığına inanıyorsanız her zaman haklı çıkacaksınız...................




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 22 Şubat 2012; 8:55:04 >
  • Benım de basımda boyle bır olay var arkadaslar HTC Desire HD aldım-1 hafta sonra bozuldu.servise gitti ve Değişim kararı alındı telefonunuz değiştirilmiştir SWAP yazıyordu neyse telefon geldi bugun ve oda bozuk acılmıyor ne yaptıysam olmadı bataryayı cıkarıp bekledım taktım olmadı mağdur durumdayım THH bas vurucam telefonu servıse yollar yollamaz
  • konuyu hortlattım ama arkadaşlar, tekrar başlık açmayayım dedim.
    bende NOKIA MOKIA mağduruyum. bende mi THH ye gidecem. ne yapacam?
    Nokia servisleri iyice cıvıttı, nesi var nokianın!
  • vatan pc den almış olduğum 600 tl lik telefonun camı benim hatamdan kaynaklı olarak değişmesi gerekiyordu.servise gönderildi (150 tl ücreti karşılayacağımı teyit etmiştim)ve 1 ay sonra vatan pc ye gittiğimde tlfnun gelme süresinin belli olmadığını ve süresiz beklemem gerektiğini söylediler.bende hakem heyetine başvurdum.
    sonuç olarak hakem heyeti başvurumu haklı görmemiş .yaklaşık 70 günlük süre içinde vatan pc mesaj ve ya telefon yoluyla bana ulaşmamıştır.
    ne yapmam gerekir.yardımcı olurmusunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jayus -- 15 Eylül 2012; 19:31:23 >
  • arkadaşlar... mesajarın pek çoğunu okudum. lg marka bir telefon aldım. bir yıldır sürekli donma problemi yaşıyorum. 7 kez garantiye gitti ve 4. sünde anakart değişti. donma problemi geçmedi. donma derkende telefon kapanıyor tuş takımları yanıp yanıp sönüyor. dışardan bir müdahale ile açılmıyor. ancak batarya çıkarılıp takılınca kendine geliyor.hakem heyetine gittim. asıl sormak istediğim hakem heyeti 2-4 ayı bulur sonuçlanması dedi. bu süre zarfında telefonu kullanmamın sakıncalı olabileceğini de belirttiler. bu konuda bilgisi olan var mı. aldım alalı zaten doğru dürüst kullanamadım serviste geçen süreler yüzünden. bi de bu çıktı. ne yapayım arkadaşlar. paketleyip kaldırayımmı yoksa kullanayım mı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp8080

    arkadaşlar... mesajarın pek çoğunu okudum. lg marka bir telefon aldım. bir yıldır sürekli donma problemi yaşıyorum. 7 kez garantiye gitti ve 4. sünde anakart değişti. donma problemi geçmedi. donma derkende telefon kapanıyor tuş takımları yanıp yanıp sönüyor. dışardan bir müdahale ile açılmıyor. ancak batarya çıkarılıp takılınca kendine geliyor.hakem heyetine gittim. asıl sormak istediğim hakem heyeti 2-4 ayı bulur sonuçlanması dedi. bu süre zarfında telefonu kullanmamın sakıncalı olabileceğini de belirttiler. bu konuda bilgisi olan var mı. aldım alalı zaten doğru dürüst kullanamadım serviste geçen süreler yüzünden. bi de bu çıktı. ne yapayım arkadaşlar. paketleyip kaldırayımmı yoksa kullanayım mı???


    geşmiş olsun.
    zaten olan olmuş kullan gitsin.




  • arkadaşlar meraba benim bir sorum olacaktı.
    değeri 1800 olan elektrikli bisikleta almıştım aldıktan üç gün sonra arıza çıkardı ve servise götürdüğümde servis bana yaparım ama hiçbir belge vermem dedi yani gayri resmi yapıp hiçbir hak idda etmemem için böyle yapıyor sanıyorum. bayiyle ve yenden servisle görüştüğümde aynı cevapları verdiler.
    tüketici hakem heyetine başvurdum benim sorum heyetten olumlu bir karar çıkarsa bunu tüketici mahkemesinde delil olarak gösterebilirmiyim ve mahkemenin kararında bir etkisi olurmu

    birde bu mahkeme çok uzun sürüyormu şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp8080

    arkadaşlar... mesajarın pek çoğunu okudum. lg marka bir telefon aldım. bir yıldır sürekli donma problemi yaşıyorum. 7 kez garantiye gitti ve 4. sünde anakart değişti. donma problemi geçmedi. donma derkende telefon kapanıyor tuş takımları yanıp yanıp sönüyor. dışardan bir müdahale ile açılmıyor. ancak batarya çıkarılıp takılınca kendine geliyor.hakem heyetine gittim. asıl sormak istediğim hakem heyeti 2-4 ayı bulur sonuçlanması dedi. bu süre zarfında telefonu kullanmamın sakıncalı olabileceğini de belirttiler. bu konuda bilgisi olan var mı. aldım alalı zaten doğru dürüst kullanamadım serviste geçen süreler yüzünden. bi de bu çıktı. ne yapayım arkadaşlar. paketleyip kaldırayımmı yoksa kullanayım mı???


    Bu süre zarfında telefonunuzu istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smac09

    arkadaşlar meraba benim bir sorum olacaktı.
    değeri 1800 olan elektrikli bisikleta almıştım aldıktan üç gün sonra arıza çıkardı ve servise götürdüğümde servis bana yaparım ama hiçbir belge vermem dedi yani gayri resmi yapıp hiçbir hak idda etmemem için böyle yapıyor sanıyorum. bayiyle ve yenden servisle görüştüğümde aynı cevapları verdiler.
    tüketici hakem heyetine başvurdum benim sorum heyetten olumlu bir karar çıkarsa bunu tüketici mahkemesinde delil olarak gösterebilirmiyim ve mahkemenin kararında bir etkisi olurmu

    birde bu mahkeme çok uzun sürüyormu şimdiden teşekkür ederim.

    Çıkacak karar bağlayıcı değildir ama mahkemede delil olarak sunabilirsiniz.Mahkemenin ne kadara süreceğini bilmiyorum ama sabırlı olan canınızı sıkmayın.




  • Arkadaslar bi konu hakkında sizden bilgi almak istiyorum. Samsung galaxy gio telefonumu donma ve bataryası az gidiyor diye servise yolladım fakat onlar telefon açılmıyor diye bana sormadan anakartını değiştirmişler.Bende 2.de *123#4# komutları calışmıyor ,3.de bataryası az gidiyor 4.de telefon kendi kendi kendine kapanıyor diye servise verdim fakat 1.de yazılım yüklendi yazmışlar fakat diğerlerine hata bulunamadı yazmıslar.Bende dün bana sorulmadan anakartı değiştirilmiş sorunları çözülmemiş hala *123#4# komutları çalışmıyor die hakem heyetine başvurdum.Onlarda telefonu aldılar bilirkişi inceleyecek dediler fakat telefonda her zaman kendi kendine kapanma sorunu olmuyor bilirkişi bunu incelerken bu hataya bulamazsa karar olumlu çıkmayabilir mi ama vodafone hattımda bi sorun olmadıgı halde hala *123#4# komutu çalışmıyor hala. Yorumlarınızı bekliyorum sizce olumlu karar çıkar mı?
  • Delil hazırla servisle görüşmeni video ya da ses kaydına götür hakem heyetine.
  • delil yok ki ama, hem telefonu da incelemek amacıyla aldılar.*123#4# kısayolunu kullandığımda hediye dakikalarımı ögrenemiyorum fakat başka telefona takınca oluo yani telefonda sorun var ama bilir kişi ne der bilemiyorum.
  • Arkadaşlar size bir konu hakkında danışayım.

    Bende Nokia c6-00 vardı malesef. Bunu ben sanırım 6.kez servise verdim kvk ya.
    Servise verirken değişim istediğimi söyledim, kvk da ki eleman da nokiayı arayın sert bir şekilde söyleyin dedi. Bende dün aramıştım bugün nokia beni aradı, cihazınıza değişim kararı çıktı dediler. Bende hevesle sevindim, helal olsun adamlara dedim. Ama bu nokia bildiğimiz rezil nokia hiç değişim yapar mı?
    Neymiş anakart değişimi olacakmış, yani kapak değişimi yapmayacaklarmış. Ben ne anladım o işten!

    Bende forumdaki yorumları okudum tekrar aradım bunları, yok prosedür böyle, yasa böyle filan dedi artislik yaptı. Fatura tarihi 04.11.2010 ve ben telefonu servise 03.11.2012 tarihinde verdim ve bugün tarih 6.11.2012. Ve fatura benim üstüme değil. Birde servise verdiğime ait tüm evraklar elimde değil, servisten alabilir miyim veya gerek var mı bu servis evraklarına?
    Ben ne yapabilirim, ne yaparsam ne olur?
    Öncelik para iadesi ama yapmazlar. Bari sıfır telefon versinler. Bunun için ne yapabilirim, beni yönlendirir misiniz lütfen?
    Tüketici hakem heyetine hangi belgelerle başvurabilirim veya fatura benim adıma olmadığı için başvuramaz mıyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mh.

    evet arkadaşalar haklı olduğum halde nokia paramı vermedi ama sonunda mahkeme kararı ile nokiadan paramı aldım.
    ben 1 seneden fazla nokia ile uğraştım. en azından başka sorunları olan arkadaşlar benim kadar uğraşmadan, kısa bir sürede nasıl işleri halederler yardımcı olmaya çalışacağım. haklı olduğum davamda, nasıl sabr ederek nasıl uğraşarak başımdan geçenleri buraya yazacağım. elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışacağım.

    ben 21-09-2009 da nokia shoptan 1,500 tl karşılığında nokia n97 bir cihaz aldım ve cihaz ikinci ayından sonra sorunlar çıkarmaya başladı. bende servise verdim gel git yaparak cihaz değişik arızalardan 7 defa servise gitti. gün olduki cihazı veriyorum bir kaç gün sonra gelin alın diyorlar. gidiyorum cihazı almaya bu defada başka bir şey karşıma çıkıyor ve daha yola iken geri dönüyordum cihazı tekrar servise bırakıyordum. ve bu arada cihaz 5 defa servise gitmişti nokiadan paramı istedim yada bana başka cihaz verin diyorum tamam talebiniz alındı diyorlar ve bir hafta on gün falan bekletiyorlar sonrada talebiniz red edildi diyorlar. bende nokia ya gittim ve bastıra bastıra müdürü çağırmalarını istedim sonra öğrendimki şansıma, o zamanlar yurt dışına çıkmış doğru dürüst muhatap bulamadım. yani arkadaşlar ne yaptım ne ettim bağırdım çağırdım hatta inanın bazen sesim kısıldı telefonda bağırmaktan ama nafile.. diyorum sizi mahkemeye vereceğim müşteri temsilcisi bana yasal hakkınız verebilirsiniz diyorlar neyse çok baskı yaptım inanın tek küfür etmediğim kaldı ama ağzıma geleni saydım ısrarla bana yetkili kişiyi bağlayın diyorum biz ileteceğiz diyorlar yok ne diyorsam yok.. sonrada dedimki cihazı alıp oraya gelip kıracağım(gerçekten kaç sefer kafama koydum kıracaktım ama iyikide kırmamışım) ve benim pisikolojim bozuldu bununda sebebi sizsiniz dedim sonrada beni yetkili birisi aradı: size x6 yada n97 mını verelim dedi bende tamam dedim ve üstüne 500 tl istedim onlarda yok dediler sadece bir cihaz isteyin bende kabul etmedim çünkü onların fiyatları o zamanlar 900 tl civarıydı.. ve baktım ne diyorsam ne yapıyorsam olmuyor. cihazı en son fm vericisi çalışmıyor diye servise verdim ve genpa cihaza değişim kararı çıkarttı (bu arada unutmadan değişim olan cihaz yenisi ile değişmiyor sadece içindeki anakartı değiştirip size veriyorlar) bende gittim TÜKETİCİ HAKEM HEYETİne başvurdum 3 ay sonra lehime karar çıktı ve kararı alıp cihazı aldığım yere ve nokiaya ilettim.
    tamam paranı vereceğiz dediler beni tam bir ay bekletip sonrada talebiniz red edildi dediler. çünkü THH KARARI 938,75 TL bağlayıcıdır onun üstü firma vermeye bilir bağlayıcı değildir.

    ve bende kararlı bir şekilde gittim TÜKETİCİ MAHKEMESİNE başvurdum dört buçuk ay sonra ilk celsede mahkemeyi kazandım ve dün itibarı ile nokia paramı hesabıma yatırdılar.

    ŞİMDİYE KADAR BUNLAR BAŞIMDAN GEÇENLER.. ŞİMDİ İSE NASIL KISA BİR ZAMANDA BU GİBİ BİR OLAYI NASIL ÇÖZERİZ VE NELER YAPMAMIZ GEREKİR ONLARI YAZACAĞIM.


    Arkadaşlar öncellikle size tavsiyem haklı iseniz sabredin sonuna kadar gidin hakkınızı arayın ve paranızı kaptırmayın..
    Şimdi diyelim cihazınız arızalandı ve servise gitti yapıldı almaya gittiniz cihazı orada kontrol etmeden denemeden kesinlikle çıkmayın. Cihaza baktınız tam yapılmamış veya eksik yapılmış hemen iade edin ÇÜNKÜ CİHAZ YAPILMIŞ OLSADA AYNI GÜN TEKRAR SERVİSE VERİLSE YENİ VERİLMİŞ OLMUYOR İLK VERİLDİĞİ TARİHTEN İŞLEM DEVAM EDİYOR OLACAK (bazı arkadaşlara yaptıkları gibi 29. İş gününde yapılmadan veriyorlarmış. Böylece bu uyanıklığın önüne geçmiş oluruz) VE CİHAINIZI TESLİM ALIRKEN KESİNLİKLE SERVİS FORMUNU ALIN VE ONU SAKLAYIN. İleride tüketici hakem heyetine veya mahkemeye başvurmak gerekirse lazım olacak. Şimdi ise diyelim Ürün Garanti süresi içerisinde iken 30 iş gününü geçti veya 1 yıl içerisinde aynı arızayı 2′den fazla (yani en az 3) veya farklı arızaların 4′ten fazla (buda en az 5) olması durumunda yada garanti süresi içerisinde (yani ürün en az iki sene garantili olduğu için fazla da olabilir) farklı arızaların 6 dan fazla tekrar etmesi ki bu da 7 farklı arızanın olması durumunda ürünün yenisi ile birebir değişim ve garanti belgesindeki diğer şartlara göre para olarak isteme hakkınız var ve siz bunlardan birisini talep ettiniz size vermediler. Hemen NOTERDEN İHTARNAME ÇEKİN SİZE MUTLAKA DÖNÜŞ YAPACAKLARDIR. YADA CİHAZIN PARASAL DEĞERİ 1.031,87 TL (2011 için) ALTINDA İSE O ZAMAN İLÇENİZDEKİ KAYMAKAMLIKTA BULUNUAN TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE GÜZEL BİR DİLEKÇE İLE BAŞVURUN ve en geç üç ay içerisinde sonuçlanır haklı iseniz paranızı söke söke alırsınız çünkü 1.031,87 tl altında olduğu zaman başlayıcı oluyor eğer bu rakamın üstü ise (benim gibi uğraşırsınız) ve mahkemeye başvurduğunuzda delil olarak dosyaya koyarsınız muhtemelen de o zaman paranızı geçte olsa mutlaka alırsınız. EĞER FİRMA İHTARNAMEYE CEVAP VERMEZSE VEYA YOK DERSE PARANIZI VERMİYORUZ DERSE O ZAMANDA HİÇ THH YE BAŞVURMAYIN (başvursanız da benim gibi sizi oyalayacaklar) DİREKMEN TÜKETİCİ MAHKEMESİNE GÜZEL BİR DİLEKÇE İLE BAŞVURUN.

    THH YE BAŞVURDUĞUNUZDA SİZDEN HİÇBİR ÜCRET İSTEMEZLER TAMAMEN ÜCRETSİZDİR.
    MAHKEMEYE BAŞVURDUĞUNUZDA İSE SİZDEN DOSYA MASRAFI VE PUL MASRAFI OLARAK 10 TL CİVARI ALIRLAR. Bunu da mahkeme sonuçlanınca eğer kazanırsanız size geri verirler.

    TÜKETİCİ MAHKEMESİNE VEYA TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURACAK OLAN ARKADAŞLAR VARSA ÖRNEK DİLEKÇE VEREBİLİRİM VE YARDIMCI OLURUM. YETERKİ PARANIZI KAPTIRMAYIN.


    BU ARADA FORUMDAN: ‘’GeCCCe’’ gokmay’’ GOXIN VE DİĞER ARKADAŞLARA DESTEĞİNDEN DOLAYI TEŞEKÜR EDERİM.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar soru sormak isteyenler ve eğer cihazlarla ilgili sorun yaşayan arkadaşlar varsa elimden geldiği kadar yardımcı olurum.

    SORUNSUZ, KAZASIZ, BELASIZ VE İYİ GÜNLERDE, SERVİSLERE UĞRAMAK NASİP OLMADAN CİHAZLARINIZI KULLANMAK DİLEĞİYLE






    Hocam bu thh ye vereceğimiz dilekçenin örneğini verebilirim demişsin, verebilir misin? birde başka hangi evrakları vermek gerekiyor başvururken?




  • Formlar bazen yenilenebiliyor, TSHH'ne uğrarsan istenen belgelerin listesini verirler...

     TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ ve MAHKEME KARARI .(önemli bilgiler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 7 Kasım 2012; 13:59:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim Samsung GT-I9003 telefon var. 3 kez aynı arızadan servise gitti. Yapıldı denip aldım ve hala sorun devam ediyor. Değişim hakkımı istedim. yapmadılar neymiş sorunu çözeceklermiş. bende TSHH vereceğim. Şikayet i, servisi mi yazacağım. Yoksa aldığım yere ???
  • Aldığınız yeri...Onlar bir nevi aracı kurum....
  • Arkadaşlar hakem heyetine başvurduğumda telefonu da heyete teslim etmek zorunda mıyım, yoksa bilirkişi geleceği zaman mı telefonumu isteyecekler?
  • Heyet senden telefonu istemez. Bilirkişi olayi da duruma göre, ihtiyac halinde devreye giriyor, her dosyada olmuyor yani...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.