Bir sorum olacaktı yardımcı olursanız sevinirim. Kombi fanım elektrik dağıtım şirketinin yüksek volt elektrik vermesinden dolayı yandı. Yetkili servis gelip tutanak tuttu ve 700 TL masrafı oldu. Ben bu durumu tüketici hakem heyetine taşıdım ve THH beni haklı buldu. Dağıtım şirketi itiraz davası açmış. Olur da itiraz davasını kaybedersem avukat vekalet ücreti ve dosya masraflarını ben mi öderim ve ne kadar öderim. 700 TL nin %16 sını mı öderim yoksa daha fazlasını mı? 700 TL alacağım diye daha fazla masraf çıkar mı? İlk kez böyle bir duruma düştüm yardımcı olursanız çok teşekkür ederim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Tüketici hakem heyeti kararına itiraz edilmiş



-
-
bildiğim kadarıyla karşı taraf tüketici hakem heyeti kararına itiraz ediyorlar, yani onlara dava açılıyor. iptal bile edilse sana rücu edecek bi konu yok, sadece '700tl' yi alamazsın.
-
Peki e devlette davalı olarak benim adımın geçmesi normal mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kaybederseniz yuzde 16 + masraflari odersiniz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yüzde 16 dışındaki masraflar ortalama ne kadar tutuyor? Olur da kaybedersem 2-3 bin TL ile kurtatrır mıyım yoksa daha fazla mı çıkar? Bu gibi durumlar için ortalama bir bir tahmininiz var mı?
-
Hakem heyeti asamasinda savunma yapmadilarsa hic masraf odemezsiniz. Onun disinda bilirkisi atarsa hakim bin tl civarinda odersiniz atamazsa 300.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Değerli vaktiniz için teşekkürler. Bu gibi durumlar insanın midesini bulandırıyor. Hakkını aramak bu kadar zahmetli olmamalı. 700 TL için adliye koridorlarında avukatsız gezeceğim. Karşı şirket avukat tutmuş muhtemelen kazanacaklar. Hakkımı aramak bana 2-3 bin liraya patlıyor. Üzücü. Tekrar teşekkür ederim.
-
Avukatlari varsa kazanacaklar diye bir sey yok hatta cogu tuketici lehine sonuclanir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sizinkisi gibi belki yüzden fazla konu açılmıştır ilgili firma tüketici hakem heyeti kararına itiraz etti dava açtılar şeklinde. Davada ifade vereceksiniz, hatta eğer dava uzun sürerse sürekli gidip geleceksiniz duruşmalara. Bu davanın neticesi olarak belki lehinize belki de aleyhinize karar çıkacak. Bildiğiniz gibi karara itiraz edebilirsiniz eğer memnun olmazsanız.
Bu arada neden tüketici hakem heyetine başvurdunuz elektriksel arızalardan ötürü? Zaten ilgili işletmeci şirkete zarar tazmini kaydı açınca senden servis formunu isteyip hesabına para gönderiyorlar eğer uygun bulunur ise. Eğer işletmeci şirkete başvurdu iseniz size ne şekilde yanıt verdiler?
Firma avukat tutmamıştır, zaten firmaların anlaşmalı oldukları avukatlık büroları var. Hatta firmanın bu davadan haberi bile yoktur anlaşmalı bürolar her şeyi otomatik şekilde hallediyorlar.
Avukat tutacak maddi durumunuz yok ise;
-
quote:
Orijinalden alıntı: XpressMusic34Sizinkisi gibi belki yüzden fazla konu açılmıştır ilgili firma tüketici hakem heyeti kararına itiraz etti dava açtılar şeklinde. Davada ifade vereceksiniz, hatta eğer dava uzun sürerse sürekli gidip geleceksiniz duruşmalara. Bu davanın neticesi olarak belki lehinize belki de aleyhinize karar çıkacak. Bildiğiniz gibi karara itiraz edebilirsiniz eğer memnun olmazsanız.
Bu arada neden tüketici hakem heyetine başvurdunuz elektriksel arızalardan ötürü? Zaten ilgili işletmeci şirkete zarar tazmini kaydı açınca senden servis formunu isteyip hesabına para gönderiyorlar eğer uygun bulunur ise. Eğer işletmeci şirkete başvurdu iseniz size ne şekilde yanıt verdiler?
Firma avukat tutmamıştır, zaten firmaların anlaşmalı oldukları avukatlık büroları var. Hatta firmanın bu davadan haberi bile yoktur anlaşmalı bürolar her şeyi otomatik şekilde hallediyorlar.
Avukat tutacak maddi durumunuz yok ise;
Yetkili servisin verdiği tutanağa göre elektrik şirketi yüksek volt verdiği için kombinin fan kartı yanmış. Bu tutanakla ilgili firmaya dilekçe verdim fakat dönüş olmadı. Şirket savunmasında "cevap verdik" demiş ama bana herhangi bir cevap bildirilmedi. Tüketici hakem heyeti yetkili servis tutanağını yeterli buldu fakat Tüketici mahkemesi yeterli bulur mu bilemiyorum. Zaten elimde bundan başka delil de yok. Bir de bilirkişi vs. Atanırsa masraf iyice artacak, başvurduğuma pişman oldum. Masraflı bir tecrübe oldu benim için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemelerinde ücret MADDE 12 –(1) Tüketici hakem heyetlerinin tüketici lehine verdiği kararlara karşı açılan itiraz davalarında, kararın iptali durumunda tüketici aleyhine,avukatlık asgari ücret tarifesine göre nisbi tarife üzerinden vekâlet ücretine hükmedilir. Bu hükme göre karşı vekalette çıkacak hocam. onu neden yazmadınız
-
Yuzde 16 diye yazdigimiz kisim nisbi vekalet ücreti zaten.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tüketici mahkemesinde raporlar yazmış bir bilirkişi olarak, vatandaşı aydınlatmak faydalı olacaktır:
- EDAS'lar yani görevli dağıtım şirketleri, hakem heyeti aleyhlerinde karar verirse, yüksek olasılıkla Tüketici Mahkemesine dava açarak kararın kaldırılmasını isterler. Bunun istisnası, bir çok tüketicinin birlikte zarar gördüğü durumlardır zira bu durumda olay açıktır ve çürütülemez. Böyle hallerde zaten THH'ye de gerek kalmadan tazminat ödeyebilirler.
- Arızalı cihazınızın servisi, kendi sorumluluğundan kurtulmak veya size "şirinlik" yapmak için "içi boş" bir arıza formu düzenleyerek EDAS'ı suçlayabilir. Siz buna güvenir de THH'ye giderseniz ilk aşamada mutlu olur; mahkemede üzülürsünüz. Sizin evinizle birlikte diğer evlerden de şikayet varsa hakkınızı aramanız daha kolay olur, bu halde zarar görenlerle birlikte olayı tutanağa bağlayıp ilk delilinizi oluşturun.
- THH'lerin de bilirkişi görevlendirme yetkileri vardır. O bilirkişi sizi haklı bulsa da olay mahkemeye gidebilir ve oradaki bilirkişi tam tersini düşünebilir.
- EDAS'ların "avukat orduları" vardır. Genelde "toy" olurlar, davanızda haklı iseniz avukattan çok teknik konuya vakıf bir "uzman" işinize yarar.
- Buzdolabı kompresör arızası için THH'ye gitmeyi iki kez değil, beş kez düşünün. Kompresörler çok sağlamdırlar şebekeden pek etkilenmezler. Genelde acemi servisler suçu kompresörde bulurlar (sadece Türkiye'de değil).
Daha fazla okumak isteyen olursa, aşağıdaki blogdan mutlaka faydalanacaktır.
www.uzmandelili.com
Tüketici Mahkemesine Sunulmuş Bilirkişi Raporuhttps://www.uzmandelili.com/2024/06/tuketici-mahkemesi-bilirkisi-ornek-rapor.html
-
Merhaba hocam.
Hep olumsuz tarafından yazmışsınız, biraz da olumlu yanından bakamaz mıyız? Yani ilgili elektrik dağıtım şirketinin kusurundan kaynaklı bir arızaya dayalı masrafı nasıl ispat edebiliriz? Elimizde ne tür belgeler olmalı?
-
Güzel soru. Hep mi tüketici haksız?
Arızalanan cihaz, kart vs. iyi incelenmeli ve raporu gayet düzgün tutulmalı. Evinize "nitelikli" bir servis geldi diyelim. Önceliği arızayı gidermektir. Adam bir sonraki işine gidecek, siz de konforunuza geri döneceksiniz. Arızanın kök sebebini bulmak tali iştir, vakit ayırmak servisin işine gelmez. Diyelim arızalı parçayı götürüp inceledi ve örneğin giriş katında varistörlerin patladığını buldu. Bu, şebekenin suçlanabileceği bir duruma götürebilir.
Nötr kopması kaynaklı gerilim yükselmesi sık sık yaşanır. Nötr kopsa, hasar gören abone sayısı fazla olacaktır. Ama nötr acaba nereden koptu? EDAS sorumluluk alanında mı yoksa sizin apartman panonuzda mı?
Bir konuta görevli olarak yerinde incelemeye gitmiştim. Dosyada bir tek şikayetçi vardı ama gidince anlaşıldı ki apartmanda mağdur çok. Hatta komşu apartmanlarda da. Hakkını arayanlar az olunca olay münferit gibiydi ama değildi. EDAS müteahhiti kabloda nötrü koparmıştı ve bir sokakta bir çok abone zarar görmüştü. Tutanak altına alınmayan olayda herkes münferit başvuru yapınca EDAS kendini kolayca savunur.
Kalite yönetmeliği, EDAS'ların 253 Volt gerilim sunmasına bile izin verir (230 V +/- %10). Oysa evinizde çoğu cihaz max. 240 V'a göre tasarlanır. Yani EPDK da EDAS'ın yanında gibi görünür.
Tazminat için harekete geçmeye motive edecek belgeler:
sağlam bir inceleme ve tespit raporu | sizinle aynı anda zarar gören aboneler | zarar görenlerin kaleme alıp imzaladığı tutanak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senfonizm -- 15 Kasım 2024; 19:51:51 >
-
Öncelikle elinize sağlık. Yani bireysel olarak hareket etmek zor mu diyorsun hocam bu meselelerde?
-
-
Hocam sonuç ne oldu şuan benimde buna benzer başıma geldi ne yaptınız zahmet olmassa yazabilmisniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serkann00 -- 28 Mayıs 2025; 0:21:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X