Şimdi Ara

Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mesele, hızdan çok daha önce kafada bitiyor;trafikteki kazaların ağırlıklı kaynağı hız olsaydı bol miktarda hız limitinin olmadığı yolları olan Almanya'da en fazla kaza ve ölüm otobanlarda olurdu.
    Sizlere Almanya'da yapılmış 2016,2017 yılı trafik kazalarıyla ilgili istatistiklerden önemli birkaç bilgiyi aktarayım,dileyen aşağıda vereceğim kaynaktan,bu bilgileri aldığım kaynaktan yani, daha geniş de yararlanabilir.Bu yılları özellikle seçmediğimi,net teki aramamın ilk sonucunun bu olduğunu belirteyim.

    https://www.gefahrenstellen.de/service/unfallstatistiken/

    Aşağıdaki resimde yıllara göre yaşanan trafik kazalarında, yaralananlar mavi çizgi, ölenler ise kırmızı çizgi ile temsil edilmiş.
    Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya

    Aşağıda da 2016 yılına ait istatistik bilgisi var; resimdeki bilgide 2016 yılında yaşanan tüm kazaların %88'i sürüş-sürücü kaynaklı (yani aşırı hız,hatalı sollama,hatalı dönüş v.s), %8 gerçek kaza diyebileceğimiz,yağmurdan,kardan,buzlanmadan kaynaklanan kazalar ile yoldaki bir engel yada hayvan geçişlerinden kaynaklanan kazalar,%3 yaya kaynaklı kazalar,son olarak ise araç kaynaklı (teknik bir arıza,aydınlatmadaki eksiklik,frenler yada lastiklerden kaynaklı v.s) kazalar var.


    Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya

    Şimdi de sürüş ve sürücü kaynaklı olanların biraz daha ayrıntılı incelendiği resme bakalım.Aslında resimde 1996 ile 2016 yıllarında yaşanan trafik kazalarının, sürücülerin hatalı davranışlarından kaynaklananlarının bir karşılaştırması yapılmış ama ayrıntılarında bizim bu konuda esas ilgilendiğimiz hız kaynaklı olanların diğerlerine olan oranıda var.


    Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya

    Resimde,örneğin 2016 yılına bakarsak sürücülerin hatalı davranışlarından kaynaklanan tüm kazaların
    %16'sı hatalı dönüşlerden
    %14'ü geçiş önceliklerine dikkat etmemekten,
    %14'ü öndeki araçla arasında az mesafe bırakmaktan,
    %13'ü aşırı hız (96 yılında bu %20 imiş)
    %3'ü alkol
    %39'u ise bunlar dışındaki başka nedenlerden kaynaklanmış,mesela hatalı sollama,sürüş sırasında tlf kullanma v.s gibi.

    Dikkatle inceleyecek olan herkes bu noktada 'esas ölüm oranları önemli' diyeceklerdir,şimdiden duyar gibiyim,şimdi oraya geliyorum.

    İlk resimde,ölümlü yada değil, tüm kazaların hangi yollarda yaşandığı ile ilgili grafik var.Buna göre yaşanan tüm kazaların
    211.686'sı 50 km ve altı hız sınırının olduğu şehir içi yollarda,
    75.266'sı 50 ile 100 km hız sınırı olan ama otoban olmayan şehir dışı yollarda,
    21.193'ü ise otobanlarda yaşanmış.100 km/ saat üstü hızlarda yani.

    Burada,Almanya'da otobanların önemli bir kısmında hız sınırının bulunmadığını hatırlatmak isterim.


    Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya

    Son olarak ise bu yollarda yaşanan kazalardaki ölümlerin karşılaştırılması var;buna göre
    Şehir içi 211.686 kazada 960 ölüm,
    Şehir dışı otoban olmayan yollardaki 75.266 kazada 1853 ölüm,
    Otobanlardaki 21193 kazada İse 393 ölüm yaşanmış.


    Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 22 Mayıs 2020; 18:20:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Türkiye'de hız limitsiz otobanlar olması imkansız. Birincisi bizin halk gerçekten cahil, nerede basıp nerede yavaşlayacağını kestiremez, olur olmadık şerit değişimleri yapar kazaya sebebiyet verir. İkincisi bizim ülkemizdeki araçların yaş ortalamasına bir bakın, 25-30 yaşında arabalar kaç bin liralara satılıyor onlara da bakın sonra bu araçlarla yapılacak hafif kazalarda dahi yaşanabilecek can kayıplarını düşünün. Sonra bu senaryoyu yüksek hızda düşünün. Üçüncüsü asfalt kalitemizin düşük oluşu ve yollarımızın garip düzenlemelere sahip olması. Ülkemizdeki kazaların büyük çoğunluğu dikkatsiz sürüş ve hız kaynaklı. 2 ana sebep buyken bu adama hız sınırı da vermezsen yaşanacak kazaların önünü alamazsın. Zaten cezalar caydırıcı da değil onlara da düzenleme lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Haklı olabilirsiniz ama konuda ben yaşanan kazalarda 'hızın rolü' ne vurgu yapmak istedim,Türkiye'de de hız sınırı kaldırılsın gibi bir talebim yok.Almanya'daki bu sonuçlarda sürücülerin kurallara 'genellikle uymalarının rolü büyük ve bunlar bir yandan eğitim ve bilinçlendirme, diğer yandan yaptırımların ve diğer tedbirlerin caydırıCılığıyla mümkün olmuş diye özetlenebilir.Bunların yanına tabiki yolların kalitesini ve başka etkenleride eklemek gerekir.Mesela ölüm oranlarının düzeyiyle kazalara ve kurbanlara hızlı müdahalenin payı büyüktür;gerektiğinde helikopterle bile müdahale ediliyor.
    Bu istatistik çalışmasında dikkat çeken bir başka nokta da, yıllara göre toplam kaza sayısı artarken kazalarda yaşanan yaralanma ve ölüm vakalarının düşüyor olması.Burada ben kaza sayılarının artmasında trafikteki araç sayısının giderek artmasının, ölüm sayılarının azalmasında ise sürekli gelişen yeni teknolojilerin yollarda ve araçlarda kullanılmasına ve daha güvenli otomobiller üretilmesine bağlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunlar iyi günlerimiz. Multi medya sistemleri çoğaldıkça kazalar da artacak. Görün bak ileride araç kullanırken o multi medya ekranlarında oyun bile oynayanlar çıkacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum, ben herhangi bir soruya cevap vermedim naçizane görüşümü belirttim hocam. Aklıma geldiydi yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hız öldürmez. makas atmak, hatalı sollamak, önündekinin 70 cm dibinde gitmek öldürür.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupadan araç kamerası kayıtlarını izleyin derim 10 dakikalık kolaj videolar var hem güzel zaman geçiyor hem de adamların trafiği hakkında bu konudaki gibi çözümleme yapılabiliyor, bir de potansiyel tehlikeleri keşfediyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 22 Mayıs 2020; 21:54:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha güvenli trafik için Egea üretimi durdurulmalı ve 20 yaşından eski arabalar zorunlu hurdaya ayrılmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • olayin kaynagi: ehliyetlerin verilis sekli

    bir almanyada ehliyet nasil aliniyor, bir de burada nasil aliniyor arastirin. farka inanamayacaksiniz
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Keşke tek sorunumuz egea olsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İç Anadolu Mobese kazalarını izleyin olayın hız olmadığını anlayacaksınız.

    Bir arkadaş EGEA demiş EGEA ile ne alakası var kardeşim gelen kamyonun önüne atlayan araca premium marka araç bile dayanamaz.
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    % 90 lık kısmına katılıyorum,katılmadığım kısım cezaların caydırıcı olmadığı...
    Cezalar gayet yüksek ve caydırıcı bana göre...Bizde olmayan "denetim"...Kırmızı ışıkta geçmenin cezası 288 TL...Bir minibüs düşünün...Aynı güzergahta sabahtan akşama dek gidip geliyor ve yoldaki ışıklarda eğer münkünse,yol boşsa kesinlikle ışıkta durmuyor...On defa ihlal yapsa ve her defasında yakalansa 1 günde 2880 TL ödemesi gerekir...
    Peki bu adam bir daha ışık ihlali yapar mı?
  • Bizde konulan kuralı sorgularız kendimizce "saçma yav burda aha 120yle girdim viraja bisey olmuyo" kafası başka bi hal bizimki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    Çok doğru! Denetim olmadığı için insanlar ceza yemekten korkmuyor ve kural ihlali yapıyorlar ama denetimler sıklaşınca ceza yeme sıklığı artarsa trafik daha güvenli ve düzgün hale gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Bunlar iyi günlerimiz. Multi medya sistemleri çoğaldıkça kazalar da artacak. Görün bak ileride araç kullanırken o multi medya ekranlarında oyun bile oynayanlar çıkacaktır.
    Eskiden vardı. Bmw televizyonu hareket halinde görüntüyü keser. Onu bile açtırdılar.

    Trafik Kazalarında Hız'ın Rolü-Almanya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hız değilde makas atma, kontrolsüz şerit değiştirme, takip mesafesi bırakmama, bunlar sıkıntı ve kazalara sebep oluyor Türkiyede.

    Önün doluysa bahane edip makas atmayacaksın, ölsende patlasanda %100 haklı olsanda bekleyeceksin, arkadan sıkıştırıp taciz etmeyeceksin takip mesafesine uyacaksın. Önündekinin gitmediğini bahane edip bu üç kuralı ihlal etmek için kendini meşrulaştırmak kazalara kapı açıyor. Bunları göz önüne alırsanız kaza falan olmaz.

    Bu şartlarda yolu açık bulursanda bence biraz hız yapılabilir bir sıkıntı olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sight -- 24 Mayıs 2020; 1:3:54 >
  • Karşılaştırma yapmak için Tr istatistikleri paylaşılsa iyi olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bize düz hesap 150 yapalım bir de sınırsıza daha var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olması gereken insanlar sinıflandırilmali her insanin her hakki olmamali . ornegin 2kere 2 carpamayan adama ehliyet verilmemeli analitigi mantigi suruse elverisli degil .merkezkac kuvvetini dusunemez hayal edemez illaki yasayarak ogrenir .
    Agir tasıtların otomobille aynı frenleme yapamayacagini dusunemez
    nerde ne kadar hiz yapacagini dusunemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanyayla burası bir mi? Adam yola cıkıyor kafası rahat geçim derdi yok devlet adama iş buluyor bulamasa evını gıdasını ısınmasını gıyımını karsılıyor adam yola konsantre oluyor. Bizim vatandas yola cıkıyor kıramı odeyebılecekmıyım fatura odeyebılecek mıyım bu arabayı aldım araba ıkı arabanın ortadan kesılıp eklemesı cıktı dolandırıldım dava acsam sonuc alabılecekmıyım vs vs bunları dusunurken halusunasyın gorup gozunu bir acmıs bır bakmıs yol dısına cıkıp takla atmaya baslamıs. Yanı ne almanyası ne hızı ne kazası arkadasım burası Türkiye. Şartları dusunelım ona gore konusalım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.