Şimdi Ara

TOYOTA'NIN MMT VİTESİ SORUNLU MU?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
27.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TOYOTA'NIN MMT VİTESİ SORUNLU MU? HER AN ARIZA YAPMAYA MEYİLLİ VE NAZİK BİR ŞANZIMAN MI?

    TOPICLERDE OKUDUĞUM KADARIYLA PEK MEMNUNİYET İÇERMİYOR!



  • Benim HB D-4D aracım MMT a sahip ve 2 aydır bir sorun yok şimdilik. Okuduğun topiclerin hangileri olduğunu belirtirmisin. Bu forumda hiç görmedim.

    UK toyota car club da ki forumlarda ise corolla versolarda ki MMT lerin bazılarında şikayetler var. Örnek tümseğe geldiğinde yavaşlayan arac tekrar hızlanmak istediğinde vitesi boşa atıyormus. Bazen manuelden easy moda geri dönünce manuelde takılı kalıyormus.

    Ama 1.4 D-4D mmt lerde böyle bir sorun la karşılaşmadım henüz. O forumda da bulamadım sonuçta ingilterede veya avrupada 2 3 senedir bu arabalar kullanılıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lkaydihan

    Benim HB D-4D aracım MMT a sahip ve 2 aydır bir sorun yok şimdilik. Okuduğun topiclerin hangileri olduğunu belirtirmisin. Bu forumda hiç görmedim.

    UK toyota car club da ki forumlarda ise corolla versolarda ki MMT lerin bazılarında şikayetler var. Örnek tümseğe geldiğinde yavaşlayan arac tekrar hızlanmak istediğinde vitesi boşa atıyormus. Bazen manuelden easy moda geri dönünce manuelde takılı kalıyormus.

    Ama 1.4 D-4D mmt lerde böyle bir sorun la karşılaşmadım henüz. O forumda da bulamadım sonuçta ingilterede veya avrupada 2 3 senedir bu arabalar kullanılıyor.



    TOYOTA D-4D TOPIC'İNDE BAHSİ GEÇİYOR.VİTESTEN SES FİLAN GELİYOR DİYORLAR.

    Ben otomatik vites kullanıcısıyım.MMT deki kullanım farkı nedir?(mesela kickdown yok diye biliyorum) , MMT kullanırken nelere dikkat edilmesi gerekiyor.




  • TOYOTA D-4D başlığına yazmıştım ama buraya da yapıştırayım.

    Kısaca açıklayayım MMT vites kutusunu. Düz vites sisteminin otomatikleştirilmiş halidir. Yani baskı balatası vardır ama vites geçişinde debriyaja senin yerine MMT basar ve vitesi değiştirir. En buyuk artısı yakıt tüketimini arttırmamasıdır. Hatta hep easy mod da kullanırsan uygun devirde vites değiştirdiği için yakıt tüketimi fabrika verilerine göre azalır. Ama düz vitesteki gibi hissedilir vites geçişleri vardır. Yokuşta kaydırma yapabilir. Ama şu ana kadar hiç el freni çekme ihtiyacı duymadım. Sakin kullanımlarda 2200 devir gibi bir ust vitese gecer ama bu değer senin gaza basış şekline göre değişir. Agresif kullanırsan 3000 devirde üst vitese geçer. Es mod spor mod udur. Vites geçiş devirleri yüksektir. sakin kullanımda 3000 devir gibi idi. Ama ben hep manuel mod da kullanıyorum. Çünkü yokuş yukarı çıkarken gaza bastığında devir arttığı için bir ust vitese geçiyor ve araba bayılıyor. Yokuş yukarı çıkarken uygun viteste yokuşa girip manuele çekersen vites sabitleniyor. Sonra vitesi hızlanmana bağlı olarak ister kendin arttır istersen easy moda geri geçir kendisi bulsun. Manuel modda kullanırken vites küçültmelerini otomatik olarak kendisi yapar. Bu bazen trafikte 1 ve 2 inci vitesler arası geçerken sarsabiliyor ama sorun diil. Tabii kendin de vitesi küçültebiliyorsun sollamalarda. 5 inci viteste giderken sollama ya kalkıcaksın diyelim. Gaza sonuna kadar hızlı bir şekilde basıyorsun ( kickdown ) MMT şanzıman 4 üncü vitese atıyor ve 4000 devire geleseye kadar vites arttırmıyor.

    TOYOTA D-4D başlığında yazan arkadaşın vitesinden uyarı bip sesi gelmiş. Araba daha yepyeni daha alışamamıs sa vitese zorlamış olabilir. yada araba showroom a getirilirken yapılmış olabilir. Benimde geçen gün yıkamacıdaki çocuk beceremedi mmt vitesi zorlamış sanırım Motor uyarı işığı sönmedi. Parka getirdim biraz bekleyip yeniden denedim düzelmişti.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lkaydihan

    TOYOTA D-4D başlığına yazmıştım ama buraya da yapıştırayım.

    Kısaca açıklayayım MMT vites kutusunu. Düz vites sisteminin otomatikleştirilmiş halidir. Yani baskı balatası vardır ama vites geçişinde debriyaja senin yerine MMT basar ve vitesi değiştirir. En buyuk artısı yakıt tüketimini arttırmamasıdır. Hatta hep easy mod da kullanırsan uygun devirde vites değiştirdiği için yakıt tüketimi fabrika verilerine göre azalır. Ama düz vitesteki gibi hissedilir vites geçişleri vardır. Yokuşta kaydırma yapabilir. Ama şu ana kadar hiç el freni çekme ihtiyacı duymadım. Sakin kullanımlarda 2200 devir gibi bir ust vitese gecer ama bu değer senin gaza basış şekline göre değişir. Agresif kullanırsan 3000 devirde üst vitese geçer. Es mod spor mod udur. Vites geçiş devirleri yüksektir. sakin kullanımda 3000 devir gibi idi. Ama ben hep manuel mod da kullanıyorum. Çünkü yokuş yukarı çıkarken gaza bastığında devir arttığı için bir ust vitese geçiyor ve araba bayılıyor. Yokuş yukarı çıkarken uygun viteste yokuşa girip manuele çekersen vites sabitleniyor. Sonra vitesi hızlanmana bağlı olarak ister kendin arttır istersen easy moda geri geçir kendisi bulsun. Manuel modda kullanırken vites küçültmelerini otomatik olarak kendisi yapar. Bu bazen trafikte 1 ve 2 inci vitesler arası geçerken sarsabiliyor ama sorun diil. Tabii kendin de vitesi küçültebiliyorsun sollamalarda. 5 inci viteste giderken sollama ya kalkıcaksın diyelim. Gaza sonuna kadar hızlı bir şekilde basıyorsun ( kickdown ) MMT şanzıman 4 üncü vitese atıyor ve 4000 devire geleseye kadar vites arttırmıyor.

    TOYOTA D-4D başlığında yazan arkadaşın vitesinden uyarı bip sesi gelmiş. Araba daha yepyeni daha alışamamıs sa vitese zorlamış olabilir. yada araba showroom a getirilirken yapılmış olabilir. Benimde geçen gün yıkamacıdaki çocuk beceremedi mmt vitesi zorlamış sanırım Motor uyarı işığı sönmedi. Parka getirdim biraz bekleyip yeniden denedim düzelmişti.


    ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.ANLADIĞIM KADARIYLA OTOMATİK KONUMUN OTOMATİK VİTESE GÖRE ÇOK FARKI YOK.MMT'DE KICKDOWN DA VAR.VİTES GEÇİŞLERİ BİRAZ BELİRGİN VE YOKUŞLARDA HIZLANINCA VİTES BÜYÜTME EĞİLİMİ VAR.AYRICA YOKUŞLARDA BİRAZ KAYDIRIYOR.O ZAMAN OTOMATİK VİTESLERDEKİ 3000 - 3500 YTL FARK BOŞUNA! ÖYLE DEĞİLMİ?

    KICKDOWN'U , YANİ 2,3,4.VİTESLERDE DE GAZA SONUNA KADAR BASINCA VİTES KÜÇÜLTME YAPIYOR MU?

    SANIRIM PRENSİP OLARAK EASYTRONIC, ASM,SPEEDGEAR ŞANZIMANLAR DA MMT İLE AYNI.

    TIPTRONIC , CVT VE ACTIVEMATIC ŞANZIMANLAR OTOMATİK VİTES TABANLI ŞANZIMANLAR DİYE BİLİYORUM.
    DOĞRU MUDUR?

    SİZİ DE ÇOK YORDUK AMA!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞANS -- 8 Şubat 2006 7:53:08 >




  • Corollalarda Normal vites ile MMT vites arası fark 1400 ytl. Değermi kesinlikle değer, daha çok şehir içi kullanıyorum debriyaj kullanmamak çok rahat. Uzun yolda da ha otomatik ha düz vites farketmiyor. Corollada da cvt türü şanzıman olup fark 3000 ytl olsaydı yine alırdım.

    2,3 ve 4 üncü viteslerde hiç kickdown yapmadım bilemiyorum bir denemem lazım tekrar yazarım. Zaten sakin kullanımda 60 - 70 gibi 5 inci vitese geliyor. Evet MMT prensip olarak easytronic ve asm gibi şanzımanlar ile aynı mantığa sahip. Ama easytronic lerden epey şikayet var sanırım okuduğum kadarı ile. Klasik otomatik şanzımanlar yağlı tork konveyörü mantığı ile çalışırlar ve bu nedenle yakıt tüketimini arttırırlar.
  • arkadaşım otohaber toyota yarisin mmt vitesli olan modelinin testini gerçekleştirmişti geçen aylarda çokta memnun edici bulunmuştu bu vites kutusu...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Opel Astra H Sorunlu Mu?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • TOYOTA MMT ŞANZUMAN KULLANAN ARKADAŞLAR LÜTFEN BİZE MMT İLE İLGİLİ BİLGİ VERİN , ARAÇLARIN YOKUŞTA GERİ KAÇTIĞI SÖYLENİYOR, BU VE BENZERİ KONULAR......
  • Merhabalar;

    Ben yaklaşık 1 ay önce Toyota corolla Elegant mmt dizel araç aldım ve bu 1 ay süresince test etme imkanım oldu yaklaşım 4 günde 2800 km yol yaparak.

    Araç hakkında size bir kısa bilgi vereyim ilk önce;


    Düz vites sisteminin otomatikleştirilmiş halidir. TOYOTA'nın otomatik şanzımanlar dan ve manuel şanzımanlardan daha az yakıt tüketmesi için tasarlamış olduğu bir şanzımandır. Bu şanzımanın aynısını opelde kullanıyor. Şimdi aracınızda şehir içi sakin kullandığınızda arkadaşlarında bahsettiği gibi 2000 - 2300 devir arasında vites değiştiriyor. Ama gaz pedalının altında sensörler var bu sensörler gaz pedalına ne kadar basarsanız sizin kullanımınızı tanımlayan ECU devresi basmış olduğunuz pedal seviyesine göre vites değiştiriyor. Ben ilk aldığımda dik rampalarda kalma problemi yaşıyordum ve servis personelide bunun bu şekilde olmaması gerekir diye arıza kaydı açarak toyota genel müdürlüğe bildirdi. İşte burada Toyotayı tebrik etmem gerek müşteri memnuniyeti bu olsa gerek servis uzmanı bir kişi geldi genel müdürlükten ve aracımı servise çağırdılar hiç bir işlem yapmadan bana nasıl kullanacağımı anlattı. Aracın 2011 modellerinden sonra turbosunu ve şanzıman yağlarını değiştirdiler ve ısınma sorunu ortadan kaltı denecek kadar azaldı. Şayet siz otobanda araca acımadan 190 - 200 gittiniz ve istanbul trafiğine girdiniz devamlı otomatik yani e modunda kullandığınızda devamlı vites 1-2 yaptığı için size ilk önce ikaz veriyor şanzıman ısındı diye siz aldırış etmediniz devam ettiniz bu sefer kırmızı şanzıman ışığı direk yanıyor ve arabayı dinlendirin diyor 15 ile 25 dk aracı dinlendirmeniz gerekiyor (dediğim gibi bu çok aşırı derecede önem vermezseniz oluyor ben 2800 km yolda hiç başıma gelmedi) Ama siz manuel modda kullanırsanız bu sıkıntıda ortadan kalmış oluyor. Bence alınacak bir araç ve kullanılacak bir şanzıman herkese tavsiye ederim Yorum yapan arkadaşlar vardır aranızda ben memnunum yeni modellerinde anlattıkları hiç bir sıkıntı olmadı inşallahda gelmez gelirse burada paylaşırım. Bu arada aracım 1 ay sonunda 4800 km oldu ve gerçekten az yakıyor. 2800 km de iken 3 depo mazot kullandım klimam ve hızım 140 ile 170 arasında oldu bunuda belirteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svskavi

    Merhabalar;

    Ben yaklaşık 1 ay önce Toyota corolla Elegant mmt dizel araç aldım ve bu 1 ay süresince test etme imkanım oldu yaklaşım 4 günde 2800 km yol yaparak.

    Araç hakkında size bir kısa bilgi vereyim ilk önce;


    Düz vites sisteminin otomatikleştirilmiş halidir. TOYOTA'nın otomatik şanzımanlar dan ve manuel şanzımanlardan daha az yakıt tüketmesi için tasarlamış olduğu bir şanzımandır. Bu şanzımanın aynısını opelde kullanıyor. Şimdi aracınızda şehir içi sakin kullandığınızda arkadaşlarında bahsettiği gibi 2000 - 2300 devir arasında vites değiştiriyor. Ama gaz pedalının altında sensörler var bu sensörler gaz pedalına ne kadar basarsanız sizin kullanımınızı tanımlayan ECU devresi basmış olduğunuz pedal seviyesine göre vites değiştiriyor. Ben ilk aldığımda dik rampalarda kalma problemi yaşıyordum ve servis personelide bunun bu şekilde olmaması gerekir diye arıza kaydı açarak toyota genel müdürlüğe bildirdi. İşte burada Toyotayı tebrik etmem gerek müşteri memnuniyeti bu olsa gerek servis uzmanı bir kişi geldi genel müdürlükten ve aracımı servise çağırdılar hiç bir işlem yapmadan bana nasıl kullanacağımı anlattı. Aracın 2011 modellerinden sonra turbosunu ve şanzıman yağlarını değiştirdiler ve ısınma sorunu ortadan kaltı denecek kadar azaldı. Şayet siz otobanda araca acımadan 190 - 200 gittiniz ve istanbul trafiğine girdiniz devamlı otomatik yani e modunda kullandığınızda devamlı vites 1-2 yaptığı için size ilk önce ikaz veriyor şanzıman ısındı diye siz aldırış etmediniz devam ettiniz bu sefer kırmızı şanzıman ışığı direk yanıyor ve arabayı dinlendirin diyor 15 ile 25 dk aracı dinlendirmeniz gerekiyor (dediğim gibi bu çok aşırı derecede önem vermezseniz oluyor ben 2800 km yolda hiç başıma gelmedi) Ama siz manuel modda kullanırsanız bu sıkıntıda ortadan kalmış oluyor. Bence alınacak bir araç ve kullanılacak bir şanzıman herkese tavsiye ederim Yorum yapan arkadaşlar vardır aranızda ben memnunum yeni modellerinde anlattıkları hiç bir sıkıntı olmadı inşallahda gelmez gelirse burada paylaşırım. Bu arada aracım 1 ay sonunda 4800 km oldu ve gerçekten az yakıyor. 2800 km de iken 3 depo mazot kullandım klimam ve hızım 140 ile 170 arasında oldu bunuda belirteyim.


    5,5 yıllık bir hort.

    Tebrikler..




  • Çağdışı bir şanzıman,geçen bizim mahalleden çıkmasını alıp doğana taktılar,doğanın bile konforunu düşürdü...
  • 2006 modelini 2 yıl kendim kullandım mmt d4d. 2007 modelini de 3 yıl peder bey kullandı. hiç sorun yaşamadık . iki araçta 100 er bin km kullanılmıştır. sadece senkronizasyon yaptırmak gerekiyor bazen. bunun haricinde yine mmt olarak amcam vites kitli kaldığı için serviste garantisi olmayan aracı hiç para ödemeden şanzımanı değiştirdi.

    toyota müşteri memnuniyeti konusunda 1 numara.
  • arıza ihtimalini pek düşünmeye gerek yok. her otomatik şanzıman arıza yapar yada geç yapar, ancak mmt yapısı gereği çok konforsuz. araç ile test sürüşü yapmayın, almayı düşünüyorsanız 1 gün kiralayın. demek istediğimi kendiniz görün. bir de toyota baskı balatası bittiğinde (kalkışlarsa sarstığında) debriyaj pedalı olmadığı halde kulanıcı hatası veya sarf malzemesi olarak görüp ücretli değiştiriyor.
  • mmt zaten yarı otomatik bir şanzuman...
  • bu yeni üye arkadaşlar neden 5 yıllık konuları hortlatıp duruyorlar anlamış değilim. multimodzedeyiz.com du sanırım mmt hakkında bilgiler mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    http://www.hakkimiziariyoruz.biz/



    sorunsuz japon değil, sorumsuz japon

     TOYOTA'NIN MMT VİTESİ SORUNLU MU?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    http://www.hakkimiziariyoruz.biz/



    sorunsuz japon değil, sorumsuz japon

     TOYOTA'NIN MMT VİTESİ SORUNLU MU?



    siz bunu anlamıyorsanız sasırırım toyotanın sayfasındada otomatik şanzuman demiyor YARI OTOMATİK diyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    http://www.hakkimiziariyoruz.biz/


    Mmt yokuşları sevmeyen biz şanzuman. E yoğun trafikte yokuşta önündeki aracla aranda biraz mesafe bırakıp, yavaş bir şekilde sabit hızla gitmek yerine hızlanıp hızlanıp durursan böyle olur. Sonra ararsınız hakkınızı.
    Kullandığın aracın dilinden anlamazsan elbette sorun yaşarsın. MMT iyi bir şanzuman demiyorum. Ama bu videodaki şöfor ben olsam böyle bir sorun yaşamazdım. Bence suçlu buradaki bilinçsiz kullanıcı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    http://www.hakkimiziariyoruz.biz/



    sorunsuz japon değil, sorumsuz japon

     TOYOTA'NIN MMT VİTESİ SORUNLU MU?



    siz bunu anlamıyorsanız sasırırım toyotanın sayfasındada otomatik şanzuman demiyor YARI OTOMATİK diyor...


    ben espri yaptım zaten de, ama sonuçta kullanıcılarına bir şekilde sorun çıkartmış demek ki, devamlı bir sonraki adımı düşünerek şanzımanı zorlamadan yolculuk planlamak da insanı yıpratır, adam gaza basıp yokuşu çıkamıyorsa bu ciddi bir sorundur, kullanıcıya tr'de yokuşlar nizami değil demek biraz komik kaçmış....ayrıca bildiğim kadarıyla yarı otomatik şanzıman bir çok markada var, pejo 308 var abimde o da yarı otomatik yanılmıyorsam, izmirdeyiz ki yokuşludur buralar hiç duymadım çıkamadığını..
    ayrıca 'f1 aracı gibi' diye katoloğa yazarken , yanına da narin bir şanzımanı var ısınınca yokuş çıkamayabilir diye yazmamış... sonuçta ben mm toyota araç kullanmadım, sadece okuduklarımı yorumluyorum, yazdıklarım tamamen yanlış da olabilir, ama bende uyandırdığı intiba bu....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolvo -- 28 Temmuz 2011; 15:39:11 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.