Şimdi Ara

TOSHIBA LAP-TOP' lardan ŞAŞMAYIN !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
1.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    Sorunumun bir şekilde çözülmesi ve konu amacından saptırılıp adeya marka fanatikliği haline getirildiği için mesajımı silmak mecburiyetinde kaldım.
    Yardımcı olan, olmayan, saptıran herkese teşekkürler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 1 Nisan 2012; 12:37:31 >



  • elektronik işi biraz şans işi tabiki başınıza gelenler üzücü teknik servis işindeyim kolay kolay sıkıntı çıkardığını görmedim toshibaların daha çok hp ve acer la ilgili sorunlar yaşanıyor
  • Türkiye içinözel üretilmiştir demek zaten işin özeti.İmalat hatası yada ayıplı malları ülkemiz gibi tüketici bilincinin gelişmediği tüketici mahkemelerinde bile dünyaca ünlü küresel markaların korunduğu yerlerde piyasaya sürüyorlar.

    Gerçekten yurtdışı özellikle ABD den alınan mallarla aynı malın ülkemizden alınmışı arasında dağlar kadar fark oluyor.Geçenlerde yeğenim ABD ye gitti oradan bir HP laptop almış.Türkiyede HP nin klasik sorunları malum.özellikle ısınma gibi.

    Ancak ABD den gelen makina inanın hiçbir klasik HP sorununa sahip değil taş gibi,, ısınma falan katiyen yok birebir aynı modeli ülkemizden alanlar ise şikayetçi.

    Foto makinelerinde de benzer bir durum var.Yurtdışından alınan makineler bariz iç piyasadan alınandan uzun ömürlü.Sağlam ve dayanıklı oluyor.Forumda özellikle Sony kompaktlar (w40-w100) da rastlanan yazılım hatası ile ilgili epey eleştiri yazım mevcut.Yuvarlak mode tekerini çevirmediğinz halde makina yazılımsal olarak ayarları değiştiriyordu örneğin tekeri auto modeunda bıraktığınız halde P konumunda çekim yapıyrdu.Düzeltmek için tekeri birkaç tur çeviremek zorunda kalıyordunuz.Bu makinelerin birini ülkemizden birinide yine bizim gibi 3.dünya ülkelerinin birinden almıştım.Bu da enteresan bir not demekki 3.dünya ülkelerine kazık atyorlar ayıplı mallarla.
    Yerli marka Pcler için ise Casper ı tavsiye ederim.

    Gerçi şans işi çoğu parça Çİn malı olduğundan çok kötü ürünlerde çıkabiliyor.Ancak özellikli ve üst sınıf casper modeller pek sorun çıkarmıyor.

    Bu arada Asus un bir çok ürününü kullandım ve kullanıyorum ancak öyle memnun olunacak bir servisleri deyok.

    İmalat hatalı bir monitörü garanti kapsamında tamire gönderdiğimde (toplamda 3 kez servise gitti garanti sürecinde) bir defasında monitörü kaybetmişlerdi.Allahtan kargo firmasından belge almıştım ki ürünün seri numarası bile yazıyordu belgede bu kargo kağıdını fakslayıp birde telefonda esip gürleyince depolarında buldular nihayet ama yapılıp bana gelmesi 45 günü buldu.İllallah dedim kısaca asustanda.

    ama inanın bir kaç yakınıma casper aldırdım hiç sorun dan bahsedini yok ama forumun PC-laptop bölümünde çok eleştrilmiş casper dediğim gibi biraz da şans işi.




  • Hocam geçmiş olsun... Ben uzun aramalar ve mecidiyeköyün arka sokaklarındaki laptop çöplüklerini gördükten sonra işletim sistemsiz bir lenovo thinkpad aldım ve iyiki de almışım diyorum şimdi... Alır almaz win7 kurdum ve o günden beri de elimi bile sürmedim alete...Eşim tepe tepe kullanıyor ve iki yıldır tık demeden çalışıyor...(amman nazar değmesin tahtaya vurun) Eğer ucuz laptop ararsanız lenovodan şaşmayın derim...15 inç 900 liraya almıştım doğubanktan...O tarihlerde uyduruk markalılar iki misliydi bu arada...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zommby

    Hocam geçmiş olsun... Ben uzun aramalar ve mecidiyeköyün arka sokaklarındaki laptop çöplüklerini gördükten sonra işletim sistemsiz bir lenovo thinkpad aldım ve iyiki de almışım diyorum şimdi... Alır almaz win7 kurdum ve o günden beri de elimi bile sürmedim alete...Eşim tepe tepe kullanıyor ve iki yıldır tık demeden çalışıyor...(amman nazar değmesin tahtaya vurun) Eğer ucuz laptop ararsanız lenovodan şaşmayın derim...15 inç 900 liraya almıştım doğubanktan...O tarihlerde uyduruk markalılar iki misliydi bu arada...

    Bende halihazırda bir lenovo kullanıyorum ancak onunda servislerinden (şimdilik işim düşmesede) pek emin değilim.
    Daanışma amçlı bir iki görüşme yaptım.Siteleri zaten berbat.Amerikanca dan bozma bir türkçe idi.Görüştüğüm yetkili ise ya ülkemizde yerleşik bir Amerikalı yada uzun yıllar Amerikada kalmış ve bu yüzden konuşma ve şivesi zor anlaşılan garip bir adamdı.

    Vallaha Bipekkan üstadım bu küresel ekonomik şartlarda,savaş ortamında ithal mal almam.
    Doların, euro nun yarın ne olacağı belli değil.Yarın döviz aşırı artar bir arıza vesaire durumunda Laptopun kendinden daha pahalıya gelir yaptırması hatta pahalılık nedeni ile servisler bile parça bulundurmayabilir stoklarında..Ekonominin durumu da hepten belirsiz.Bu gece saat 24 ten itibaren geçerli olmak üzere gene benzine zam gelmiş oysaki geçen hafta zam yapılmıştı.

    Başbakanımızı da İran da pek hoş karşılamamışlar 2. düzeyden insanlarla karşılıyorlar ve bugün Ahmedinecadla planlanan görüşme yarına ertelenmiş buda İran a saldırının yakın olduğunu gösteriyor son demokratik çözüm hamlelerinden biri olarak gösteriliyordu bu İran ziyareti oysaki.

    Kısaca belki 10-15 gün 1 ay içinde savaş bile çıkabilir.Yerinizde olsam ona göre plan proje yapardım ve nakit peşin paranız varsa almak için acele ederdim.Ama yoksa taksitle kartla falan bulaşmazdım.




  • @bipekkan

    geçmiş olsun hocam. türkiye'de kullancısını kanser etme konusunda HP laptopları ve servisleri başı çeker.

    uzun uzun anlatmayayım, ben de geçen senenin başında şu yeni kasalardan bir HP laptop almıştım. ekranında arıza ve hdd'sinde bozuk sektör geldi. o zamanlar nerdeyse aynı serinin bütün laptoplarında aynı ekran arızası vardı. servise gönderenler makinalarını üzerinde tornavida çizikleriyle alıyordu. sorunların giderildiğini de göremedik açıkçası. biz notebook forumunda bi kolektif oluşturup topluca HP'ye şikayet mailleri attık ve konuyu Türkiye bilmemne sorumlusundan menşei ülkenin merkezine intikal ettirdik. test için iki arkadaşın makinasını ana merkeze gönderdik. bu hak-hukuk işlerinden baya anlayan bir arkadaş bunlara önayak olmuştu.

    o arada üstünde yumurta pişirilen HP'lerden bahsetmiyorum. gel zaman git zaman, biz bu konuları tartışırken forumda HP müritleri dolanmaya başladı. "ya siz ne kadar büyütüyorsunuz bunları" tepkileri filan. neyse, yine gel zaman git zaman, bi 5 ay sonra filan HP bi BIOS güncellemesi çıkardı. güncellemede bizim harlattığımız ekran problemi yüzünden geliştirildiği yazıyordu tabi ben o vakte kadar çoktan geri vermiştim, 4 aydır yeni makinamı kullanıyordum

    yani büyük mercilere gitmekte fayda var.

    casper, exper filan ise hiç tavsiye etmem. özellikle bu forumda fanatiği çok ama emin olun fanatiğinin 5 katı nefret edeni vardır. senelerce kullanan da var, "şans işi" konusunda şanslı olduklarını düşünüyorum. ama uygun fiyatlara i5 işlemci kullanabilirim diye almaktansa hiç risk almamak daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ed - -- 28 Mart 2012; 21:01:12 >




  • Merhabalar, bence biraz duygusal bir yazı olmuş.Hani derler ya "Bu da dahil olmak üzere tüm genellemeler yanlıştır diye"

    2000 yılından kalma toshiba var bende ve pilin ömrünü tamamlaması hariç herşey çatır çatır çalışıyor.256MB ram var artık hesap ediniz.

    Şu an Asus kullanıyorum ekran bağlantı noktaları zayıf.6 Asus'un 4 ü 2 sene içinde bağlantı noktasından kırıldı(Elektronik sitem çalışıyor ama ekran ayakta durmakta zorlanıyor.

    En son 2 lenovo aldık işyerinde.İlk hafta mavi ekranlara başladılar(Üzerinde gelen hazır sistem ile)
    ve 2 ay sonra teknik servis düzeltebildi

    Hp ler güzel çalışıyor şu aralar.Dell lerde hiç problem çıkmadı 1 senedir.

    Şikayetvar sitesindeki istatistikler

    Toshiba 605
    Asus 608
    Acer 560
    Lenovo 240
    Dell 206
    Hp 674
    vs.
    ..
    ..


    Özetle satış rakamları ile şikayet rakamları aynı gibi.
    1500 Kişilik bir ağın bilgi işlem adminlerinden biri olarak diyebilirimki, çok ismi çıkmış modeller hariç( Isınma problemli, hatalı üretim, zorlama özellikli) genelde hepsi aynı yoldan gelmedir.
    İş için üzerilmiş özel serileri ayrı tutuyorum.O tip notebook lar uzun çalışma süreleri ve zor koşullara dayanıklı üretiliyorlar ki onlarda arıza verebiliyor.

    Kısaca biraz şanssızlık olmuş.Sonuçta bu hafta içerisinde BMW nin 1.5Milyon aracı geri çağırdığı haberinden gidersek, böyle hatalar olması normaldir.Yukarıdaki şikayet rakamlarıda, satış rakamlarına göre(seneler içerisinde milyonlarca laptop) nerdeyse önemsiz.

    Herşey bir yana....

    Genel olrak hepsinin servisleri birer aç kurt gibi davranıyorlar.Kullanıcı hatası cümlesine bayılıyorlar ve eğer garanti bittiyse çıkardıkları masraf yeni laptop almak için bahane oluyor.
    Saygıla.

    Edit : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Felixculpa -- 28 Mart 2012; 22:09:51 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Acer 6930 kullanıyorum yıllardır, gerek performansı gerekse sağlamlığından memnunum fakat Türkiye için özel üretilmiş olması aldığımdan beri tırt ediyor beni Cihazın üzerinde bluetooth açma kapama tuşu var, ledli dokunmatik falan fakat basınca "bluetooth aygıtı yok" diyor ekranda pcis expres girişinde uzaktan kumanda olması gerek; o da yok. Tv için anten gömülü ekrana fakat tv kartı yok vs vs

    Avrupa modellerinde standart olmasa yemin ederim hiç gerek duymuyorum tüm bunlara, bana koyan bu kısmı...Toshiba servisinde çalışmış bi arkadaşım var, sorunu anlatiyim yarın ofiste bi fikir aliyim en azından dilersen hocam




  • toshiba servis konusunda bize zamanında çok sıkıntı çıkardı.
    Arızalı bilgisayarı defalarca servise gönderdik her seferinde
    tamir olmadan geri gönderildi.
    Defalarca para iadesi istedik oralı bile olmadılar.
    en sonunda bilgisarın değeri kadar çek gönderdiler.
    Bizi aylarca uğraştırdılar ama para iadesi bile alamadık.
  • Ben dell kullanıyorum ama iyi bir dell indirimine denk gelmişti, yoksa almaya giderken aklımda toshiba vardı.
    Yakın bir arkadaşım 4 senedir qosmio kullanıyor, sürekli oyun oynayan biri ve pek tittiz de sayılmaz, alet sapasağlam duruyor. Cidden şans meselesi elektronik eşyalar
    Bende 4-5 ay önce bir monitör aldım Asus PA238Q şu an Türkiyede satılan en kaliteli ips panelli led ekranlardan biri, oldukça da tuzluydu, Eve geldim monitörü kurdum yan tarafından çok bariz bir ışık sızması olduğunu farketmiştim. Kendi serisinde lider bir üründe bile olabiliyor böyle şeyler. Neyse ki halledilmişti sorun.

    Ama tabi teknik servisin sorumsuzluğu ve ilgisizliği başka bir olay.
    Hakkınızı aramak ve gerekli yerlere şikayetlerinizi bildirmekle en doğrusunu yapmışsınız. Keşke hepimiz hakkımızı bu kadar arayıp peşinde koşabilsek.
  • Hocam öncelikle geçmiş olsun.Bende size samsung önerebilirim.2 yıldır tık demedi.Hem fiyatı uygun hemde donanımsal olarak oldukça iyi alet
  • Yaklaşık 3 senedir ACER 6935g kullanıyorum. Bugüne kadar bilgisayarıma hiç format bile atmadım. sadece vistadan windows 7 ye geçtim. belkide birazda bilgisayar kullanıcısıyla alakalı. Geçeli de 1.5 sene kadar oluyor. Bugüne kadar en ufak bir şekilde üzmedi beni. Acer'ın fiyat performans olarak başarısını bariz bir şekilde görüyorum. En yakın arkadaşlarımla hemen hemen aynı anda bilgisayar aldık 5 tane acer aldık hepside hiç bir sorun çıkarmadan çalışmalarına devam ediyor. Onun dışında teknoloji konusunda çevremden tavsiye niteliğinde istekleri olan kişiler oluyor. 5 kişi kadarda çevremden kişilere acer almaya vesile oldum. Tabi diğer markalarda güzel modeller var. fiyat performans kriterleride göz önünde bulundurmak gerekir. a markanın aynı özellikteki modeli 2000 lira iken acer daha ucuz olmakta. kız arkadaşımın bilgisayarı daha 1 senelik ve bilgisayar aşırı ısınıyor, kasım kasım kasılıyor defalarca format atıldı üzerine birde adaptör iflas etti. toshibaya nedense hiç ısınmadım. öğretmenlere dağıtılan pcler vardı zamanında o zamandan beri kıl olmuşumdur. malzeme kalitesini sevemedim gitti. şimdi tabi ki daha iyi. Hp lere gelince, çevremdeki arkadaşlarımda birkaç defa ellerimle servise götürdüğüm bilgisayarlar oldu. eski kasalarda aşırı ısınma oluyordu. kasa sistemini değiştirerek ısınma sorunu ortadan kalktı şimdilerde. Birde eskiden parlak ekranlar vardı hplerde oluyordu genelde. çok güzel ekranlar ancak güneşli veya ışıklı bir ortamda kesinlikle berbat bir hal alıyor neredeyse görünmez bir hale geliyordu. kısaca izlenimlerim bu şekilde. daha yazmaya kalkarsak çok şey yazılır tabi ki.




  • eski toshibalar iyiydi A100 serisi. A100-011 vardı bende. core2duo 1.83 ghz işlemcili. 2006 senesinde almıştım. geçen seneye kadar kullandım. bir kez bios kendi kendine şifre koydu bir kez ekran kartı değişti. pilinin iflas etmesi dışında başka da bir sorunu olmadı.

    geçen sene bakım yaptırıp kardeşime verdim, o da şimdi tıkır tıkır kullanıyor. toshiba'ların alt modelleri ve yeni modelleri sorunlu herhalde.
  • ACER 3810TZ dizustumun pili sarj olmuyordu. ABD'den almama ve garantisi bitmis olmasina ragmen Turkiye'deki servis 1 haftada halledip bana geri verdi. 2.5 yil once almistim (galiba), pili hala 7 saat civari gidiyor (ilk aldigimda normal kullanimda 8 saat rahat gidiyordu). Bir daha alirsam kesinlikle ACER Timeline ya da Ultrabooklardan aliyorum.

    HP konusunda ben de tanidiklarim da cok sikayetciyiz (2 sene onceye kadar konusuyorum). Servis, yetkililer vs.. rezaletti. Evdeki A3 HP yazicimiz 4 kere falan ariza cikardi, en sonunda icindeki herseyi bicakla-tornavidayla kirip servise gidip biraktim geri almadim (nasil sinirlendiysem). Sonraki 3 proje boyunca elimden geldigince HP'ye tas koydum, monitor ve yazici aldirmadim. Toplamda 16 civari Xerox ve Konica Minolta buyuk yazici aldik, toplam bedel 80,000 Euro civari (kartuslari saymiyorum bile). Ayrica 100lerce PC ve monitor ve 5 tane A0 plotter + renkli fotokopi (cok bin Euro). Evdeki yazicida yasadigim sorunlardan dolayi HP o paradan oldu.

    2005'te aldigim Dell 17" Inspiron 9300 ve 2007'de aldigim HP 20" Dragon hala tas gibi calisiyorlar. Galiba markalar ust sinif urunlere daha bir ozen gosteriyor. Sirkete 2007'de aldigimiz Dell D520ler inanilmaz saglam ciktilar, neredeyse bozulan yok gibi birsey (30 civari aldik yanlisim yoksa). Sonraki proje icin ayni markanin yeni dizustuleri felaket kotu cikti, RAMler sabit diskler DVD romlar anakartlar derken bozulmayan parcalari kalmadi, belki 30 aletten rahat 15 tanesi servise gitti. Benimki 2 defa gitti, 3.de o kadar gurultu kopardim ki yenisini verdiler.

    Olaya girmisken, kayinconun IPhone4'u ariza yapti. Bilkom dahil Apple'la ilgili butun firmalarla baglanti kurduk, 1 ay sonunda "250TL verin, soruna bakariz ama garanti vermeyiz" dediler. Fransa'da abime gonderdim, hic soru sormadan eve gelip aleti almislar ve 3 gun sonra gene kuryeyle eve yenisini gondermisler. Kilciksiz... Turkiye'de Apple urunu almamaya yemin ettim.

    Musteri memnuniyeti = Para, bu kadar basit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturert -- 28 Mart 2012; 23:27:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crosshair

    eski toshibalar iyiydi A100 serisi. A100-011 vardı bende. core2duo 1.83 ghz işlemcili. 2006 senesinde almıştım. geçen seneye kadar kullandım. bir kez bios kendi kendine şifre koydu bir kez ekran kartı değişti. pilinin iflas etmesi dışında başka da bir sorunu olmadı.

    geçen sene bakım yaptırıp kardeşime verdim, o da şimdi tıkır tıkır kullanıyor. toshiba'ların alt modelleri ve yeni modelleri sorunlu herhalde.

    Çok doğru yeni ürünler özellikle 2-3 yıldır çıkan hemen tüm elektronik ürünlerde sorunlar mevcut.

    Nedenide maalesef açgözlülük.Çok büyük devasa japon ,alman amerikan şirketlerinin bile gözünü kar hırsı bürüdü.

    O kadar ucuza bedava denen fiyatlara üretilebiliyorki mallar çinde firmalar normalde kalite kontroldan geçemeyecek ufak tefekde olsa kusurları olan malları piyasaya sürmekten çekinmiyor.Bu tarz ürünleride 3.dünya ülkelerinde piyasaya sürüyorlar.

    Yani normalde çöpe atılıp imha edilecek ürünlerden milyarlarca dolar kazanıyorlar.Ve bir şikayet geldimi Çin malı bahanesine sığınıyorlar.Ama bu Çinde senin teknolojinle senin mühendislerinin gözetiminde yapılıyor,kalite kontrolün başında senin mühendislerin var,hatalı üretim yapan işçileri senin personel bölümün tesbit ediyor gereğinde işten çıkarıyor yani kısaca istersen önleyebilirsin.Ama yok olmaz.

    Bu çin malı bahanesine bu kavrama o kadar alıştırdılarki insanları sadece bizim ülkemizde değil yurtdışında da bu deyim kullanılır oldu.

    Hatta bir uluslararası toplantıda başkan Bush kısa ömürlü anlamında '''Çin Pili gibi''' bir deyim kullandı.




  • Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.

    Ben Toshiba markasından uzak durulması gerektiğini 4-5 sene önce anladım. Acıbadem taraflarındaki merkez ofisin önerisi ile Kadıköy servislerine Laptop götürmüştük klavye bölümüne gazlı içecek dökülmüştü ve 3-4 sefer tekrarlayarak söyledik ve merkez de bayan görevli telefonda servis görevlisine bunu 3 sefer söyledi. Gidin servis'e temizleyecekler dediler. Gittik ve biz de servis'e durumu anlattık ve merkez ofisdeki arkadaşlarına getirsinler temizleriz diyen servis daha bilgisayara dokunmadan bir anda 180 derece dönüş yapıp temizlenmez klavye değişecek dediler. Ram yükseltme+klavye değiştirmek için dünyanın parasını istediler ki o paraya yeni laptop alınır. Üstelik başka yerlerin 65 Tl fiyat verdikleri orijinal toshiba ram için 85 TL fiyat verdiler.

    Biz fiyatı yüksek bulduğumuz için düşünmek için süre istedik laptopu serviste bıraktık. Abime danıştık ve 3 saat sonra fiyat uçuk olduğu için vazgeçtiğimizi söyleyip geri aldık. O gün geri aldıktan sonra hiç açıp bakmadık.

    Esas bizi şoka sokacak olayı kendi evimize döndüğümüz de yaşadık. Laptopa virüs bulaşmış. Annem bana servis den değil başka bilgisayardan usb bellek yardımı ile dosya almıştık ya oradan bulaşmıştır diye beni sakinleştirmeye çalıştı ama ben kesinlikle servis de bulaştığına eminim çünkü o başka bilgisayardan dosya alırken kendi usb belleğimle de dosya aldım ve benim belleğime bulaşmayan virüs Annemin belleğine ve bilgisayarına bulaşmış olamaz ayrıca Annemim belki virüs vardı dediği belleğini aynen evimizdeki bilgisayarıma taktım virüs bulaşmadı.

    Zaten Laptop servise verilmeden önce virüs taraması yapmıştım. Laptop da hiç bir sıkıntı yoktu ne zaman servis'e verdik ve servis den aldık bilgisayarı açar açmaz virüs bulaştığını anladım.

    O sebeple Toshiba dan uzak durma kararı aldım. Laptop şansa Anneme ait. Benim kendi Laptop'um olsa servise geri gider kapılarının önünde o laptop'u yakardım.




  • konunun yeri burası mı bilmiyorum ama şans sizin ki benim a210 hala sorunsuz çalışıyor
  • Şuan sektörde alabileceğiniz markalar Lenovo thinkpad serisi ( ideapad almayın! ) Sony Vaio, Hp(belli başlı modeller) , Samsung ( belli başlı modeller) ve paranız varsa apple ürünleri. Bunların dışında laptop a fazla yanaşmayın derim. Alırsınız sorun çıkmaz. bu şansınıza bağlıdır. ama sorun çıktığında karşınızda göreceğiniz muhattap kesinlikle bilgili olmalıdır. Özellikle Hp çağrı merkezi ve destek hattında Dünya nın 1 numaralı firmalarındandır. Karşınıza teknisyen değil bu işi bilen mühendis çıkıyor. ve telefonda cidden arızayı nokta atışı ile çözüyorlar.
  • Slm

    Ben yaklasık 20 yıldır bilisim sektorundeyim. Oncelikle elektronik sans isi. Birinin sikayetci oldugu modeli siz yıllarca cok memnun sekilde kullanıyorsunuz.
    Kullanıcı sartları cok farklılıklarla dolu. Farkında olmadan kendi hatalarımızıda urunlere mal edebiliyoruz.
    Elektriksel faktorler, kullanım faktorleri, ısı farklılıkları, nemli ortamdan kaynaklanan oksitlenmeler, cevre bilesenlerin bilicsiz takılıp cıkarılması vs vs bir suru sey var cihazın arızalanmasına yada omrunun kısalmasına neden olan.
    Mesela her cihazı actıgımızda bga chipler ısınır genlesir kapatılınca sogur. Bu durum surekli tekrarlanır. Sonrada lehim temas sorunları baslar. PCB lerdede oyle bir, iki smd yada chip yok bir suru var ve hepsi aynı sekilde bundan etkilenir. Bu ısı faklılıkları mekana gore degistiginde sonuclarıda farklı olur. BGA arızalarının buyuk bolumu yeniden ısıtılma ile cozulebiliyor mesela. Sebebi bu genlesmeler. Cogunlugu laptop kullanırken ısı transferine dikkat etmez. Dizine koyar fan kanallarını kapatır. Yada elverissiz sartlarda o kanallar tozla kapanır yeterince sogumaz. Baska bir seyde usb lerin cok bilincsiz kullanılması. Ucuz uyduruk beslemesiz usb coklayıcı alınır tek port cogaltılır. Sonra guney chip iflas eder. Ya ilgili donanım calısmaz yada guney chip tamamen bozulur. Cok rastladıgım bir durum bu.


    Birde uretim kalitesi olayı var. Urun alırken cogunlugumuz ucuz olmasına odaklanırız. Firmalarda daha ucuzu icin daha kısıtlı imkanlarla calısırlar. Herseyden kısarlar.
    Panelden kısarlar, kasa plastik kalitesinden kısarlar, anakart bilesenlerinden kısarlar, besleme unitesinden kısarlar, pilden kısarlar, vs vs bir suru sey var. Toplam kalite cok duser. Tuketiciler bunu bilmez onlar ozelliklere ve cafcaflı goruntuye bakar. Fiyatıda uygunsa tamamdır. Kaliteli urunun bir bedeli vardır. Sadece dıs gorunum ozelliklere bakmamalı. Kullanılan malzeme, iscilik, muhendislik ve tasarımın ayrıntılarına bakılmalı. Eskiden toshiba yada sony laptoplara kolay yaklasamazdık simdi bakınca cok uygun fiyatlı olduklarını goruyoruz. Toshiba qosmio bambaskaydı simdi bakınca eski qosmio ları arar oldum. Toshibada eski kalite yok. Cogunda yok.

    Diger konu ise onarım. Cogu firma onarım yapmaz. Cunku ciddi zaman kaybıdır. O yuzden arızalı parcayı degisme yontemine giderler. Bu yontem toplamda cok daha ucuza bile gelebilir. Bir laptopta grafik yongasını yada guney koprusunu degismek hem altyapı, hem iscilik, hem malzeme isteyen bir sey. Haliyle degismek en kestirme cozum. Durum boyle oluncada yedek parca gundeme gelir. Yedek parcalarda ucuz olmuyor malesef.
    Bu durumlarda yetkili servislerdense 2 nci alternatif firmalara yonelerek cok daha uygun fiyata garantili cozum bulabilirsiniz. Ben garanti dısı kalmıs bir cok laptop onarımı bu sekilde yaptırdım. Yetkili servis onarımla ugrasmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 29 Mart 2012; 9:32:08 >




  • Hocam markaların hepsi hemen hemen aynıdır. Servis desteği de eminim öyledir. Al birini vur ötekine. Ofise yeni laptop aldık. Asus N55SF-S1194V.. Dünya para verdik. Daha laptop'u alalı 2 ay falan oldu köşelerinde solma oldu. 2700 TL gibi bir meblağ ödüyoruz. Ve bu fiyattaki ürünün 2 ay sonrasında köşelerinde deformasyon oluyor. Yani ben sırf donanıma mı para veriyorum? Bu aletlerin malzeme kalitesi nedir yani. Bu mudur. Kesinlikle bu paraları haketmiyor bu ürünler. Sonradan forumda gördüm ki birçok kişi bu konuda şikayetçi, özellikle touchpad üzerinde oluyormuş bu deformasyon. Onu geçtim ellerimi laptop'un üzerine koyduğumda, yani klavye üstüne binen hafif bi ağırlıkta HDD'den ses ve titreşim geliyor. Rahatsız edici düzeyde hem de. Oldum olası zaten laptop'ları sevmem, sırf ofise iş için almıştık arada şehir dışına çıkma durumu oluyor. Masaüstü gibisi yok valla. Zorunlu olunmadığı sürece laptop alınmasını ben pek mantıklı görmüyorum.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.