Şimdi Ara

Top lane summoner spell kullanımı hakkında minicik rehber.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler birkaç konuya değinmek istiyorum.

    5 yıllık top lane oyuncusuyum. Ne kadar doğru ne kadar yanlış tartışılır ama yılların verdiği tecrübeyler bir şey söylemek istiyorum. Bazen iyi bildiğini sanan fakat hiçbirşey bilmediğini anladığım adamlar geliyor oyunlarıma bunların çoğunluğu da türk olduğu için buraya açıyorum konuyu belki onlardan bazıları burdadır diye.

    Teleport-

    teleport almayın. Açık ve net. Alacaksanız da cd dolar dolmaz kullanın, kuleyi kaybetmedikçe ya da 2-3 wave minion birikmemişse lütfen lane'e teleport atmayınız. 3-5 minion ve exp için o teleportu harcamayın ordan kazanacağınız exp-gold için gidin ignite alın kill potansiyeliniz olur en azından ve bu size tp ile elde edeceğiniz exp ve gold'tan daha fazla yarar sağlar en kötü adama erken base attırırsınız o lane'e tp ile geri döndüğünde eşitlersiniz durumu. Ama asıl golden rune burda devreye giriyor. Tp yerine ignite alırsanız agresif oynamalısınız. Yani o adam bota ya da dragona tp atacaksa mutlaka birşeyler kaybetmeli. Ya canını sürekli %50 nin altında tutun ya da kulesine oynayın.

    Hadi aldınız, ve de lane e gitmek için kullanmadınız, öyleyse lütfen o teleportu 10dk bekletmeyiniz. Teleport'un cd 'nı her bittiğinde map'te pressure yaratmanız lazım. Bottaki adc-support'un "lan acaba irelia tp atar mı atarsa rahat double alır sonra da ellerini kollarını sallayarak infernalı alırlar, biraz daha pasif oynayalım zaten adam mia" diye düşünmesi lazım. Yoksa hiçbir anlamı yok tp almanızın.

    en önemli nokta ise ilk teleporttur. Bota ya da olası bir erken dragon savaşına atacağınız o ilk ibretlik teleport rakip takımın oyun boyunca her an tp atabileceğinizi ve işleri tersine çevirebileceğinizi düşünmesini sağlar. Çok dikkatli atılması lazım. Her ne kadar tp safe spell olarak görülse de aslında tam bunun arasındadır. Ya op ya da useless konumunda çünkü. iyi bir oyuncuysanız teleport şarttır her ne kadar ignite alın desem de tp'u iyi kullanabileceğinizi düşünüyorsanız, bu konuda çokça video izlemişseniz ve öğrenmişseniz tp her zaman ignite'tan daha iyidir. Ama sırf herkes alıyor diye TP alıyorsanuz lütfen almayın.

    Boxerpete 'in NA da challanger olmasının tek sebebi oynadığı her heroya ignite alması. İgnite malp, ignite irelia, ignite tryndamere vb. Sordukların da ise şu cevabı veriyor, "Ben lcs oyuncusu değilim, burası soloq ve ya taşırsın ya da kaybedersin. O yüzden ignite alıyorum, en azından karşımdaki adamda ignite olmadığı için lane'i kazanıyor ve snowball oluyorum. Bota tp atmış tryndamere mi daha korkutucu olur yoksa bota fed şekilde gank atan tryndamere mi?"

    Zaten TP 'un genel olarak bu kadar popüler olmasının büyük nedeni bot. Dragon savaşları, pressure yaratmak. Ama lütfen ya tp her viable olduğunda kullanın ya da ignite alın. pls.

    ÖZETLERSEK, tp aldıysanız malesef bütün oyun planınız Tp üzerine kurulu olmalı. Amaç budur çünkü. Ne zaman atmalısınız, nereye atmalısınız, nerde atmalısınız bunlar önemlidir. Bazen sadece karşı botun engage'ini bozmak için bile kullanabilirsiniz. Baktınız lvl3-4 gibi az canla engage yapmışlar hemen yapıştırın teleportu %90 kaçarlar zaten iptal eder lane de durmaya devam edersiniz. işte teleportun basitçe bütün amacı budur, lane i kazanmak değildir.

    flash-

    lütfen artık karşı jungler'ı tanıyın ve eğer canınızın büyük bir kısmını alacak sa ya da sizi kesebilecekse flash'ı erken kullanın. Bir jungler ağır low değilse fail bir gank'ten sonra hele ki flashınızı da yakmışsa geri döner, çünkü başarılı bir şey yapmıştır. Ama siz %100 candayken %20 can kala flash atarsanız o adam geri dönmez. Challanger olsa da dönmez bronze olsa da dönmez. Kalır orda. Dive atmayı dener ya da sizi iyice geri göndermeye çalışır, kulenizi almaya zorlar, CJ atmaya başlar olası bir fight'ta nasıl olsa bir işe yaramayacaksınız durum basitçe 1v2 ye dönüşecek sizin adınıza ve sırf geç flash attığınız için kendi jungler'ınızı zor duruma sokacaksınız. Altın kuraldır bu.

    Diğer bir altın kural Rakibiniz flash kullanacaksa flash kullanmayın. Bu ağır bir risktir. %100 eminseniz tamam ama onun dışında asla kullanılmamalı. Bunu yaptığım milyonlarca hatadan sonra fark ettim. Ne zaman flash+flash trade'ine girsek karşımdaki adam %100 yazıyor jungler'ına flashım olmadığını ben de yazıyorum ama hep karşı jungler geliyor adamın yardımına. Kendi hatamdan dolayı lane kaybediyorum.

    Flash'ı kaçarken akıllıca kullanmak lazım. Örneğin çok az kişinin yaptığı ama aşırı broken bir metod var. Aşağı takımda oynarken lane i ittirip karşı jungler'ı arkanızda gördüğünüzde rakibin kulesinin yanından(golemlerin yanındaki duvar) tribush'a yürüyün ve o duvardan nehrin başına flash atın. %100 garanti kaçış yöntemidir bu , 3000 elo adamlar dışında hiçkimse ordan flash'lamaya cesaret edemez çünkü yapması çok zordur. Dyrus'un lane kazandıran taktiği bu. Bir diğeri de üst takımdayken rakibin kulesinin ordan tribush'a flash atmak. Neden diye soracak olursanız adam takip etmek amaçlı flash atsa bile kaçacağınız iki yön olacağı için hayatta kalma şansınız artacak. Altın kuraldır bu asalak gibi geriye flash atmayın artık lütfen. Flash'ı düzgün kullanmayacaksanız ghost alın çalıları kullanarak daha rahat kaçarsınız.


    ignite--

    geldik favori spell'ime. Yine boxerpete den alıntı yaparak başlamak istiyorum çünkü ben ne kadar birşeyler söylemeye çalışsam da insanlar sağlam bir kaynak arıyorlar, haklılar da. "Ignite'ın sürekli kullanılması lazım. Açık şekilde geçen her bir saniye oyunu kaybetmeni sağlar. Sürekli Cd'ının aklında tut, yaklaşmaya yakın base at item'larını al ve cd bittiğinde agresif oyna, all in yap." bunu plat bir adamın donate karşılığında oyununu analiz ederken söylemişti. Ki kendisi de yayın yaparken söylüyor zaten.

    diğer bir nokta da yıl 2016 olmuşken hala ama hala ignite'ı karşısındakinin çok az canı olduğunda atan adamlar. özellikle high eloda çoklar bunlar. O ignite'ın her bir damageini kullanman lazım. 400 vuran spell'i 200 lük damage için kullanmak anlamsız. Ya koreli bir oyuncu olacaksın ki ignite'ı ibretlik zamanda atacaksın ya da fight ortalarında. Hem all in yaptığında başlarda atılan ignite lane kazandırır. Karşısındaki adamda değişik bir psikoloji yaratıyor çünkü, karşı jungler geldi mi acaba diye merak ediyor adam hemen kaçıyor, bazen flash falan atıyorlar. Tryndamere oynarken özellikle %100 hp li adama E ile girip ignite atıyorum şanslıysam bir de kritik indirirsem adam %100 geri kaçıyor ve birdaha kolay kolay engage yapamıyor bana. Saldırsam adama
    %50 canı falan kaldığında ignite'ım olduğunu bildiği için geri yürüyecek ve sustain elde edecek. Hem elim boş trade'ten çıkmış olacağım hem de karşı oyuncunun tp avantajı olduğu için lane kaybedeceğim. ignite almanın amacı kill almak değildir, lane 'e ağırlığını koymaktır çoğunlukla. Karşındaki adamdan daha fazla kill potansiyelinin olduğunu offical olarak ilan etmektir bu, hiçkimse ignite'ı olan fiora ya da irelia ile 1v1 atmak istemez.



    bu kadar. Top lane'den başka bir lane oynayamıyorum. Yıllarımı da verdim. Aslında genel olarak bilgi vermek isterdim ama elimde bir kanıt yok, oyunu bırakmadan önce account'um west dia3 serilerine kadar yükselmişti, top-dia4,jungler plat1-2 seviyesindeyken diğer lane seviyem gold'larda sürünüyordu. Arada sırada mid falan kalırdı da adamlar eloboosted derlerdi fakat Top'ta silip süpürüyordum ortalığı, top herolarımın hepsinde %60-70 win rate'lerim vardı. Şuanki hesabım unranked olduğu için yine de söylediklerimi pek ciddiye almak istemeyebilirsiniz , tercih sizin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodimir -- 26 Eylül 2016; 12:58:37 >







  • Okumayin topa ignite alan bronzeV. Şaka şaka yararlı konu +rep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gayet güzel olmuş kardeşim ellerine sağlık dikkate alacağım bu yazdıklarını
  • Ben de Top Lane oyuncusuyum fakat ne olursa olsun TP aliyorum. İgnite aldigim zaman her daim koridoru kaybediyorum. Kullanamiyorum koridora ya da drake tarafinda fight yapildiginda dahil olamayinca cildiriyorum. İgnite olayini normal oyunda denemem gerek sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sozelciii

    Ben de Top Lane oyuncusuyum fakat ne olursa olsun TP aliyorum. İgnite aldigim zaman her daim koridoru kaybediyorum. Kullanamiyorum koridora ya da drake tarafinda fight yapildiginda dahil olamayinca cildiriyorum. İgnite olayini normal oyunda denemem gerek sanirim

    ben teleportu s3 zamanlarında (henüz bufflanmadıgı ve çok popüler olmadığı zamanlar) çokça kullanıyordum. Sonra popüler oldu kullanmaya devam ettim. O zamanlar takımıma yardımda bulunmak yapabileceğin en iyi şeydi diye düşünüyordum. Ama yapamıyorum işte. Yalnız kurdum ben. Normal game atarsam tp alırım ama ranked atarsam kesinlikle ignite. Bazen agresif oynayıp karşındaki adama TP kullandırmamak ya da ignite ile adamı kestiğin için TP'unu seve seve lane e kullanmaya zorlamak, tp almaktan 2 kat daha avantajlı olabiliyor.

    edit: yazmayı unutmuşum. Tp u bırakıp ignite kullanmaya başlamam da şu şekilde oldu, tanımadığım soloq oyuncuları için olası bir fail durumunda exp ve farm kaçırmak istemiyorum. Bu aralar sürekli TP ile oynuyorum yeri geliyor bir teleport oyun değiştiriyor, yeri geliyor bir teleport lane i kaybettiriyor adama. O yüzden ignite alıp en azından kendi lane'imi garanti kazanıyorum. Soloq da işler gerçekten böyle yürüyor. Takımına tp atarak yardımcı olmak mı kazanmana yardım eder yoksa mid game fightları başladığında fed olmak mı. Tartışılır. İbrahimoviç taktiği bu. Bencil oynar adam, pas vermez, her yerden şut çeker ama kimse bundan yakınmaz. Çünkü adam taşıyor oyunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodimir -- 26 Eylül 2016; 9:57:51 >




  • Tp nerf yediginden beri tp kullanmıyorum kolay kolay. Daha snowball olmak varken neden tp. Bazen ignite yerine exhaust da aldığım oluyor. İkiside gayet verimli. İgnite vladimir oynayarak dia olan bir arkadaşım var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By_DoMiNo -- 26 Eylül 2016; 10:09:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde Full Tank Mao,Malp,Volibear,Shen tarzi hero oynarim fakat Soloq olayinda takim herolari oldugundan ve de duşuk ligde oldugumdan taşimam imkansiza yakin. Flash W yaparak kistirdigim bir dravena kimse dokunmuyor. Veya Shen ile ulti attigimda hala geri cekiliyor vs. Bu yuzden İrelia, Olaf, Rumble tarzi tasiyabilecek hero aliyorum ama TP aliyorum :D İgnite alirsam daha cok kartopu olabilirim ama denemem lazim. Gold eloda karşi TP alip skor alinca bizimki farm yapiyor len demeleri beni benden aliyor belki de bu yuzden ignite'a alişamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sozelciii

    Genelde Full Tank Mao,Malp,Volibear,Shen tarzi hero oynarim fakat Soloq olayinda takim herolari oldugundan ve de duşuk ligde oldugumdan taşimam imkansiza yakin. Flash W yaparak kistirdigim bir dravena kimse dokunmuyor. Veya Shen ile ulti attigimda hala geri cekiliyor vs. Bu yuzden İrelia, Olaf, Rumble tarzi tasiyabilecek hero aliyorum ama TP aliyorum :D İgnite alirsam daha cok kartopu olabilirim ama denemem lazim. Gold eloda karşi TP alip skor alinca bizimki farm yapiyor len demeleri beni benden aliyor belki de bu yuzden ignite'a alişamadim

    ignite'ın varsa adama lane'i dar etmen lazım. Ancak o zaman gerçek potansiyelini görebilirsin. Ha tabiki de her zaman alınmamalı. Malphite,shen,maokai gibi utility tank herolarının ölüsü bile teamfightlarda işe yapar o yüzden ne olursa olsun tp alınmalı. Ama ben mesela olafa,irelia'ya tp alınmasının mantığını anlamıyorum, pre değilseniz ya da takım olarak girmediyseniz, soloq da gerçekten çok riskli. Tekrar dediğim gibi ben mesela irelia oynarken ignite alırım, takıma teamfightlarda yardım etmem hatta bazen 4v5 bırakırım onları ama laning phase bittiğinde benim 200 farmım varken karşıdaki adamın 130 farmı vardır, ben 5-1-0 oynarken o, 1-4-3 oynuyordur, ben inhib kulesine dayanmışken o daha lane puslayamıyordur, iş teamfightlara dönüşünce o ward görevi görürken ben oyun taşırım. İgnite'ın asıl snowball etkisi budur işte. Risklidir ama öder.




  • Bu ligde irelia yok takim savasi yapmamaliyiz demiyorlar bakmadan direk giriyorlar sonra sövmeye basliyorlar. Ama dedigin gibi tutuştura normal oyunda alişmam gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir adc/mid olarak TP olayına katılmıyorum dakika 30lara geldiğinde olaylar kısır döngüye girdiğinde gider botu ittirirsın döner top ı ittirirsın 50 dakikalık maçta laneede atsan süper ganklerede atsan bottan split yaparken baronda 5v4 kalan takımına yardım gidip gitmemek elinde oluyor normalde takımının 5v4 te sadece oyalaması yeterli ama bazen gaza gelip kapışıp 5v4 te kaybedıp split atan toplaner ı suçlayıp baron kaptırıyorlar açıkçası tpli fiora mı isterim ıgnıte lı fiora mı tabiki tp li fiorayı isterim. Ignıte lane i kazandırır ama tp oyunu kazandırır denirdi bence hala öyle süre nerfü yesede bence hala alınabilir ve her toplaner almalı gibime geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: InsignAce

    Bir adc/mid olarak TP olayına katılmıyorum dakika 30lara geldiğinde olaylar kısır döngüye girdiğinde gider botu ittirirsın döner top ı ittirirsın 50 dakikalık maçta laneede atsan süper ganklerede atsan bottan split yaparken baronda 5v4 kalan takımına yardım gidip gitmemek elinde oluyor normalde takımının 5v4 te sadece oyalaması yeterli ama bazen gaza gelip kapışıp 5v4 te kaybedıp split atan toplaner ı suçlayıp baron kaptırıyorlar açıkçası tpli fiora mı isterim ıgnıte lı fiora mı tabiki tp li fiorayı isterim. Ignıte lane i kazandırır ama tp oyunu kazandırır denirdi bence hala öyle süre nerfü yesede bence hala alınabilir ve her toplaner almalı gibime geliyor.

    dediğim gibi ikisi de farklı oyun tarzları. Teleport ile oynanırken oyuncu olaya hakimse, teleportu gerçekten de araştırarak çok izleyerek vb nasıl kullanılacağını öğrendiyse, tabiki de her zaman tp daha iyidir.

    Late game olayına ben katılmıyorum. split push yaptığını görür görmez karşı taraf fight başlatmak istiyor zaten sizin takım da yakalanırsa tp atana kadar fight bitmiş oluyor. Aksine dkaika 30-40 tan sonra tp net olarak useless oluyor çünkü o dakikalarda hangi bahaneyle olursa olsun takımını yalnız bırakmak aradaki fark çok ta olsa %100 lose demektir, tek işe yaradığı nokta baron-elder dragon falan alınırken kaos yaratmak için kullanilabilir ya da fight sonrası takımının aksine farklı bir lane den ittirmek istediğinde kullanılabilir vbvb. En kötü sıkıntısı da insanda psikolojik baskı yaratıyor. " dur lan önemli birşey olur o zaman harcarım dursun tp" diyorsun bir bakmışsın ki dakıka 30 dan 50 ye kadar hiç kullanmamışsın. Çoğu oyuncuda oluyor bu. İgnite öyle değil. TF'ta en kötü karşı adc'ye sallasan gw sayesinde fight bile çevrilebilir zaten doğru düzgün ignite alan da kalmadı artık. Şu sıralar support ta olmasa mid exhaust top tp metası hakim olduğundan ignite göremeyeceğiz oyunda.




  • TP'siz top lane oynanmamalı bence. Takım baron etrafını çevirirken siz botu splitleyip ikiye bölebilirsiniz rakibi, teleportu sadece toptan bota gank atmalık bir spell olarak düşünmeyin. TP'nin verdiği global pressure2ı hangi spell verebiliyor? Lane aşamasında bile Tp ignite kadar iyidir. Yapmanız gereken şey kötü bir trade baitleyip geri teleport atmak. Hem karşıdaki adamın canı inmiş oluyor, hem siz item alıp geri geliyorsunuz ve otomatikman 2-0 öndesiniz. Ignite aldığınız andan itibaren eğer adamı kesemezseniz otomatikman satmış oluyorsunuz. Ignite aldığınızda erken gank yiyip ölürseniz çok extrem bir şey yapmadığınız sürece o lane biter. Siz gelene kadar aranızda 2 level fark açılır ve sadece durup farm yapabilirsiniz. Ama TP alırsanız exp kaybetmeden direk geri dönersiniz ve rakibinizin avantajı çok daha az olur üzerinizde.
  • Sezon 3 den beri nadir tp kullanan birisiyim,lane kazanmak daha mantıklı geliyor ilk seviyelerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Top Lane'e neden TP alınmalı kısaca bende yazmak istiyorum .

    TopLane koridor uzunluğu nedeniyle minyonları dondurmaya en uygun koridor . Bu nedenden ötürü bir kere geriye düşüp, rakip koridoru dondurduğu anda sizin için o koridor aşaması biter . Exp alamazsınız , altın alamazsınız ve sizin jungle oyuncunuz gank atamaz .

    Klasik bir yüksek elo maçına ignite ya da exhaust ile girdiğiniz zaman rakip jungle direk 3 level gank'i atar . Tp'nin olmayışı ve koridor'un dondurulmaya çok müsait oluşu nedeniyle ilk 25 dakika boyunca rakip oyuncu izin verse de bir exp alsam diye çalı da beklersiniz . Ben minyonların hareket sistemi değiştirilmediği sürece Top'a tp almaya devam edeceğim , en azından geriye düşünce 1 tp ile oyuna dönme ihtimalini doğuruyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: katafaz

    Top Lane'e neden TP alınmalı kısaca bende yazmak istiyorum .

    TopLane koridor uzunluğu nedeniyle minyonları dondurmaya en uygun koridor . Bu nedenden ötürü bir kere geriye düşüp, rakip koridoru dondurduğu anda sizin için o koridor aşaması biter . Exp alamazsınız , altın alamazsınız ve sizin jungle oyuncunuz gank atamaz .

    Klasik bir yüksek elo maçına ignite ya da exhaust ile girdiğiniz zaman rakip jungle direk 3 level gank'i atar . Tp'nin olmayışı ve koridor'un dondurulmaya çok müsait oluşu nedeniyle ilk 25 dakika boyunca rakip oyuncu izin verse de bir exp alsam diye çalı da beklersiniz . Ben minyonların hareket sistemi değiştirilmediği sürece Top'a tp almaya devam edeceğim , en azından geriye düşünce 1 tp ile oyuna dönme ihtimalini doğuruyor .

    mantık hatası da orda başlıyor. Sen tp ile oyuna dönebiliyorsun da karşındaki adam da tp ile üstünlüğünü kurmaya devam edebiliyor. Sen canın az diye base atıp item alıyorsun o adma da base atıp item alabiliyor. Ayrıca koridor dondurma ile tp farklı mekanikler. Lane i dondurup tp ile oynarsan haritanın aksiyonu bol bir yerine atacağın tp, belki de first blood tower'ı verebilir karşıya. Sadece oyunun ilk Tp'u atılmalı lane'e ya da karşında exp'ten asla geride olmak istemeyeceğin herolara karşı ya da lane kaybettiysen. Tp lane e atılmak için kullanılmamalı bence çok yanlış bir anlayış çünkü TP koridor spell'i değil global map pressure bir spell. Haritanın istediğin her yerine ışınlanabiliyorsun bir ünite varsa ve onu sırf exp-gold kaybetmeyeyim diye lane e harcarsan ziyan etmiş olursun. Madem lane de üstün olmak istiyorsun ignite ya da exhaust ile girebilirsin oyuna. böylelikle üstünlüğü hep sağlarsın ve karşı oyuncuyu öldürüp, minion ittirmesini iyi de ayarlarsan pek exp te kaçırmazsın. Hem de karşı oyuncunun teleportunu lane e harcatmış olursun.

    en basitinde tryndamere ile oynarken lane kazanmamın tek sebebi ignite ile girmem. Birkaç kere tp ile girmeyi denedim karşımda singed vardı çünkü gerçekten kill potansiyelin 0 a yakın. yok yani olmuyor. Ve bazen de, sırf ignite sayesinde first blood'u alabildiğim için lane kazanıyorum, snowball olup taşıyorum. TP sadece safe bir spell
    safe olarak her zaman işini görür ama tatmin etmez. İgnite ise yüksek risk-yüksek ödül bir spell. Tercih meselesi. Takım oyunuysa aradığın, 3-4 pre girmişseniz ve sesli iletişim halindeyseniz top hatta mid bile tp almalı. soloq da ise o kadar da etkili değil. high elo olmadıkça.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bloodimir

    quote:

    Orijinalden alıntı: katafaz

    Top Lane'e neden TP alınmalı kısaca bende yazmak istiyorum .

    TopLane koridor uzunluğu nedeniyle minyonları dondurmaya en uygun koridor . Bu nedenden ötürü bir kere geriye düşüp, rakip koridoru dondurduğu anda sizin için o koridor aşaması biter . Exp alamazsınız , altın alamazsınız ve sizin jungle oyuncunuz gank atamaz .

    Klasik bir yüksek elo maçına ignite ya da exhaust ile girdiğiniz zaman rakip jungle direk 3 level gank'i atar . Tp'nin olmayışı ve koridor'un dondurulmaya çok müsait oluşu nedeniyle ilk 25 dakika boyunca rakip oyuncu izin verse de bir exp alsam diye çalı da beklersiniz . Ben minyonların hareket sistemi değiştirilmediği sürece Top'a tp almaya devam edeceğim , en azından geriye düşünce 1 tp ile oyuna dönme ihtimalini doğuruyor .

    mantık hatası da orda başlıyor. Sen tp ile oyuna dönebiliyorsun da karşındaki adam da tp ile üstünlüğünü kurmaya devam edebiliyor. Sen canın az diye base atıp item alıyorsun o adma da base atıp item alabiliyor. Ayrıca koridor dondurma ile tp farklı mekanikler. Lane i dondurup tp ile oynarsan haritanın aksiyonu bol bir yerine atacağın tp, belki de first blood tower'ı verebilir karşıya. Sadece oyunun ilk Tp'u atılmalı lane'e ya da karşında exp'ten asla geride olmak istemeyeceğin herolara karşı ya da lane kaybettiysen. Tp lane e atılmak için kullanılmamalı bence çok yanlış bir anlayış çünkü TP koridor spell'i değil global map pressure bir spell. Haritanın istediğin her yerine ışınlanabiliyorsun bir ünite varsa ve onu sırf exp-gold kaybetmeyeyim diye lane e harcarsan ziyan etmiş olursun. Madem lane de üstün olmak istiyorsun ignite ya da exhaust ile girebilirsin oyuna. böylelikle üstünlüğü hep sağlarsın ve karşı oyuncuyu öldürüp, minion ittirmesini iyi de ayarlarsan pek exp te kaçırmazsın. Hem de karşı oyuncunun teleportunu lane e harcatmış olursun.

    en basitinde tryndamere ile oynarken lane kazanmamın tek sebebi ignite ile girmem. Birkaç kere tp ile girmeyi denedim karşımda singed vardı çünkü gerçekten kill potansiyelin 0 a yakın. yok yani olmuyor. Ve bazen de, sırf ignite sayesinde first blood'u alabildiğim için lane kazanıyorum, snowball olup taşıyorum. TP sadece safe bir spell
    safe olarak her zaman işini görür ama tatmin etmez. İgnite ise yüksek risk-yüksek ödül bir spell. Tercih meselesi. Takım oyunuysa aradığın, 3-4 pre girmişseniz ve sesli iletişim halindeyseniz top hatta mid bile tp almalı. soloq da ise o kadar da etkili değil. high elo olmadıkça.

    İyi de zaten ben adam koridor'a tp atsın demiyorum ki , tp koridor da geriye düşsen bile koridora atılmaz . Benim kast ettiğim şey tp'yi alıp bota ya da mide atmak . Koridor dondurulması ve tp de tamamen farklı mekanikler değil aslında tamamen birbiri ile alakalı şeyler . Ignite alıp 3 level de rakip jungle tarafından geriye düşünce , geçtim karşında ki adamla takasa girmeyi koridor dondurulması yüzünden minyona bile yaklaşamayacaksın . En azından tp almış olsan geriye bile düşürülmüş olsan mantıklı atılan bir tp ile oyuna geri dönebilirsin . Aksi takdir de ignite ile geriye düştüğün zaman hiç bir zaman kullanamayacağın bir spell ile çalı içerisinde exp almayı beklersin ya da rakibin dondurmayı bozmasını .
    Tryn / yasuo / rengar / gp için özel tercihler tabiki de olabilir ama ben genel anlamda koridor yapıları ya da minyon hareketleri değişmediği sürece tp'nin daha avantajlı olduğuna inanıyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kataffaz -- 26 Eylül 2016; 15:53:01 >




  • Kesinlikle ignite taraftarıyım ben bu postun kopyalayacam her yükleme ekranında "ignite wuk op" "Malpa ignite alan kafanı ...." gibi şeyler yazarlarsa direk ctrl + v. İgnite early avantajı çok yüksek eğer karşıda sustain hero yoksa sürekli takasa giriyorum adamın canı sürekli yarılarda. Bendeki ignite ın verdiği özgüvenle adamı safe oynatmaya farma yaklaştırmamaya ve bota tp atmamasını sağlamaya oynuyorum. Hele bota gidince ve bizim bot jungle kill ya da drake vermeden çıkınca. Ben direk fb tower alıyorum, al sana gj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: katafaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bloodimir

    quote:

    Orijinalden alıntı: katafaz

    Top Lane'e neden TP alınmalı kısaca bende yazmak istiyorum .

    TopLane koridor uzunluğu nedeniyle minyonları dondurmaya en uygun koridor . Bu nedenden ötürü bir kere geriye düşüp, rakip koridoru dondurduğu anda sizin için o koridor aşaması biter . Exp alamazsınız , altın alamazsınız ve sizin jungle oyuncunuz gank atamaz .

    Klasik bir yüksek elo maçına ignite ya da exhaust ile girdiğiniz zaman rakip jungle direk 3 level gank'i atar . Tp'nin olmayışı ve koridor'un dondurulmaya çok müsait oluşu nedeniyle ilk 25 dakika boyunca rakip oyuncu izin verse de bir exp alsam diye çalı da beklersiniz . Ben minyonların hareket sistemi değiştirilmediği sürece Top'a tp almaya devam edeceğim , en azından geriye düşünce 1 tp ile oyuna dönme ihtimalini doğuruyor .

    mantık hatası da orda başlıyor. Sen tp ile oyuna dönebiliyorsun da karşındaki adam da tp ile üstünlüğünü kurmaya devam edebiliyor. Sen canın az diye base atıp item alıyorsun o adma da base atıp item alabiliyor. Ayrıca koridor dondurma ile tp farklı mekanikler. Lane i dondurup tp ile oynarsan haritanın aksiyonu bol bir yerine atacağın tp, belki de first blood tower'ı verebilir karşıya. Sadece oyunun ilk Tp'u atılmalı lane'e ya da karşında exp'ten asla geride olmak istemeyeceğin herolara karşı ya da lane kaybettiysen. Tp lane e atılmak için kullanılmamalı bence çok yanlış bir anlayış çünkü TP koridor spell'i değil global map pressure bir spell. Haritanın istediğin her yerine ışınlanabiliyorsun bir ünite varsa ve onu sırf exp-gold kaybetmeyeyim diye lane e harcarsan ziyan etmiş olursun. Madem lane de üstün olmak istiyorsun ignite ya da exhaust ile girebilirsin oyuna. böylelikle üstünlüğü hep sağlarsın ve karşı oyuncuyu öldürüp, minion ittirmesini iyi de ayarlarsan pek exp te kaçırmazsın. Hem de karşı oyuncunun teleportunu lane e harcatmış olursun.

    en basitinde tryndamere ile oynarken lane kazanmamın tek sebebi ignite ile girmem. Birkaç kere tp ile girmeyi denedim karşımda singed vardı çünkü gerçekten kill potansiyelin 0 a yakın. yok yani olmuyor. Ve bazen de, sırf ignite sayesinde first blood'u alabildiğim için lane kazanıyorum, snowball olup taşıyorum. TP sadece safe bir spell
    safe olarak her zaman işini görür ama tatmin etmez. İgnite ise yüksek risk-yüksek ödül bir spell. Tercih meselesi. Takım oyunuysa aradığın, 3-4 pre girmişseniz ve sesli iletişim halindeyseniz top hatta mid bile tp almalı. soloq da ise o kadar da etkili değil. high elo olmadıkça.

    İyi de zaten ben adam koridor'a tp atsın demiyorum ki , tp koridor da geriye düşsen bile koridora atılmaz . Benim kast ettiğim şey tp'yi alıp bota ya da mide atmak . Koridor dondurulması ve tp de tamamen farklı mekanikler değil aslında tamamen birbiri ile alakalı şeyler . Ignite alıp 3 level de rakip jungle tarafından geriye düşünce , geçtim karşında ki adamla takasa girmeyi koridor dondurulması yüzünden minyona bile yaklaşamayacaksın . En azından tp almış olsan geriye bile düşürülmüş olsan mantıklı atılan bir tp ile oyuna geri dönebilirsin . Aksi takdir de ignite ile geriye düştüğün zaman hiç bir zaman kullanamayacağın bir spell ile çalı içerisinde exp almayı beklersin ya da rakibin dondurmayı bozmasını .
    Tryn / yasuo / rengar / gp için özel tercihler tabiki de olabilir ama ben genel anlamda koridor yapıları ya da minyon hareketleri değişmediği sürece tp'nin daha avantajlı olduğuna inanıyorum .

    üç kere falan yazdığım gibi tp her açıdan ignite'tan daha faydalı ANCAK ve ancak doğru kullanıldığında. Agresif bir oyun yapısı genelde ağır snowball olmakla ve karşı jungler'ın dikkatini üzerine çekerek yapılır bu da lane'i pushlayıp jungler'ın az da olsa camp'lerini çalıp exp te üstünlük kurarak, ignite'ı doğru kullanarak olası bir base atma durumunda da kuleyi ve minionlardan gelecek exp'i kaybetmeden snowball olmaya devam ederek gerçekleştirilebilir. Benim anlatmak istediğim Dia1 ve üstü değilse oyuncu, snowball olarak ve mantıklı oynayarak sadece agresif bir oyun yapısıyla zorlanmadan oyun taşıyabilir. Bkz: dyrus. Tp ise biraz daha safe. Her açıdan öyle. SoloQ da ben ignite ile oynayan agresif oyunculardan gerçekten korkuyorum çünkü karşısına tp ile çıkınca ki adam da buna alışıksa lane kazanamıyorsunuz. Ignite'sız da snowball olmak çok zor. Tercih ve oyun yapısı ile alakalı. Şahsen benim top lane'de kendi çapımda başarılı olmamın tek sebebi aşırı agresif oynamam. KDA'm 1-1.3-1 gibi ortalamalarda olsa da oyunu resmen 3v4 e çevirdiğim için ve çok ta fazla zararım olmadığı için, aslında hiçbirşey yapmadan takım arkadaşlarım a yardımcı olabiliyorum. Bunu da sezon3 te birisinden öğrenmiştim hatırlamıyorum şuan o günden beridir de bu oyun yapısına aşinayım. tp ile oynadığımda o early-mid game deki power spike'ı yakalayamıyorum. Agresif ve kill odaklı oynayıp karşımdaki adamı oyundan silme taktiğim ve bu sırada iyi farm yapıp kulelere oynama amacım yerle bir olmuş oluyor.




  • agresif bir oyuncu olmadığım için ve lanede farmda geri düşmeyi kabullenebilecek şampiyonlar seçtiğim için tp kullanıyorum midde de topta da böyle bu igniteı sevmiyorum aldığım durumlar var ama aldığım en son zaman toplane ad fizz metadaydı işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben altın2yim ama nehrin başına flash atabiliyorum 3k elom ne zaman yüklenir hesabıma, faydalı konu hele ki yeni yeni top mainleyenler için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Irelia Sucks -- 26 Eylül 2016; 17:17:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.