Şimdi Ara

TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
243
Cevap
4
Favori
202.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AudiA6

    bizde Man ve Mercedes tırlar var,Man daha iyi diyorlar yolculuğumda oldu iyi kötü azcık bişey bilirim.Man TGA 430 biride 410 bg.,Mercedes Axor 1840 400bg. ama çok iyi gidiyorlar tork çok fazla

    Alıntıları Göster
    İyide burada bi kargaşa yokmu?Benim bildiğim Watt hesabı amperXvoltaj buda akü=10800 watt demek dinamoda 80X24 desen?1920 watt İkisini toplasak 12720watt yani 12.7 kw.Buraya kadar doğru lafım yok.(Burdan sonra yanlışım varsa düzeltirsen sevinirim)Peki 10 KW yı buraya aktarırsak diğer cihazlara 2.7 kw yetiyomu?Teorik olarak büyük ihtimal yeter ancak benim sormak istediğim telmayı açtığında farlarda,teypte veya diğer elektrikli cihazlarda bi düzensizlik olmuyor mu?Sende bilirsin bi anda bu kadar güç çekilmesi çok büyük bir etki.Örneğin mercedes otobüslerde sadece klima için ayrı bir elektrik dinamosu mevcut-ki buda zaten bunun kadar elektrik çekmiyorda bu adamlar nasıl düzen tutturmuş cidden merak ettim.Eğer sorunsuz çalıştırabilmişlerse helal olsun tabi incelemekte lazım fakat dışarıdan açıkçası ben böyle gördüm.Bilmem doğrumudur yanlışmıdır..Tabi sen bu işin bendende çok içindesin daha iyi bilirsin.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    İyide burada bi kargaşa yokmu?Benim bildiğim Watt hesabı amperXvoltaj buda akü=10800 watt demek dinamoda 80X24 desen?1920 watt İkisini toplasak 12720watt yani 12.7 kw.Buraya kadar doğru lafım yok.(Burdan sonra yanlışım varsa düzeltirsen sevinirim)Peki 10 KW yı buraya aktarırsak diğer cihazlara 2.7 kw yetiyomu?Teorik olarak büyük ihtimal yeter ancak benim sormak istediğim telmayı açtığında farlarda,teypte veya diğer elektrikli cihazlarda bi düzensizlik olmuyor mu?Sende bilirsin bi anda bu kadar güç çekilmesi çok büyük bir etki.Örneğin mercedes otobüslerde sadece klima için ayrı bir elektrik dinamosu mevcut-ki buda zaten bunun kadar elektrik çekmiyorda bu adamlar nasıl düzen tutturmuş cidden merak ettim.Eğer sorunsuz çalıştırabilmişlerse helal olsun tabi incelemekte lazım fakat dışarıdan açıkçası ben böyle gördüm.Bilmem doğrumudur yanlışmıdır..Tabi sen bu işin bendende çok içindesin daha iyi bilirsin.......

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    İyide burada bi kargaşa yokmu?Benim bildiğim Watt hesabı amperXvoltaj buda akü=10800 watt demek dinamoda 80X24 desen?1920 watt İkisini toplasak 12720watt yani 12.7 kw.Buraya kadar doğru lafım yok.(Burdan sonra yanlışım varsa düzeltirsen sevinirim)Peki 10 KW yı buraya aktarırsak diğer cihazlara 2.7 kw yetiyomu?Teorik olarak büyük ihtimal yeter ancak benim sormak istediğim telmayı açtığında farlarda,teypte veya diğer elektrikli cihazlarda bi düzensizlik olmuyor mu?Sende bilirsin bi anda bu kadar güç çekilmesi çok büyük bir etki.Örneğin mercedes otobüslerde sadece klima için ayrı bir elektrik dinamosu mevcut-ki buda zaten bunun kadar elektrik çekmiyorda bu adamlar nasıl düzen tutturmuş cidden merak ettim.Eğer sorunsuz çalıştırabilmişlerse helal olsun tabi incelemekte lazım fakat dışarıdan açıkçası ben böyle gördüm.Bilmem doğrumudur yanlışmıdır..Tabi sen bu işin bendende çok içindesin daha iyi bilirsin.......


    10800 watt degil 5400 Watt.

    (225 x 12) x 2 Aku = 5400 Watt-Saat

    10 KW lik akimi cok zor verir gibi. Muhtemelen baska bir dinamo filan vardir.

    Bir de diyelim ki akuden aliniyor:

    10000W / 24 V = 417 Amper eder ki bunu tasimak icin ne tur bir kablo kullaniliyor gercekten merak ettim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramgen

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    İyide burada bi kargaşa yokmu?Benim bildiğim Watt hesabı amperXvoltaj buda akü=10800 watt demek dinamoda 80X24 desen?1920 watt İkisini toplasak 12720watt yani 12.7 kw.Buraya kadar doğru lafım yok.(Burdan sonra yanlışım varsa düzeltirsen sevinirim)Peki 10 KW yı buraya aktarırsak diğer cihazlara 2.7 kw yetiyomu?Teorik olarak büyük ihtimal yeter ancak benim sormak istediğim telmayı açtığında farlarda,teypte veya diğer elektrikli cihazlarda bi düzensizlik olmuyor mu?Sende bilirsin bi anda bu kadar güç çekilmesi çok büyük bir etki.Örneğin mercedes otobüslerde sadece klima için ayrı bir elektrik dinamosu mevcut-ki buda zaten bunun kadar elektrik çekmiyorda bu adamlar nasıl düzen tutturmuş cidden merak ettim.Eğer sorunsuz çalıştırabilmişlerse helal olsun tabi incelemekte lazım fakat dışarıdan açıkçası ben böyle gördüm.Bilmem doğrumudur yanlışmıdır..Tabi sen bu işin bendende çok içindesin daha iyi bilirsin.......


    10800 watt degil 5400 Watt.

    (225 x 12) x 2 Aku = 5400 Watt-Saat

    10 KW lik akimi cok zor verir gibi. Muhtemelen baska bir dinamo filan vardir.

    Bir de diyelim ki akuden aliniyor:

    10000W / 24 V = 417 Amper eder ki bunu tasimak icin ne tur bir kablo kullaniliyor gercekten merak ettim...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar şimdi araba bukadar gücü nasıl sağlıo disounuz.audi a6 sizin tırlarınız warmış akü kutup başlarının kalınlığını görmüşsündür kalın kalın kablolar düşün geçen akımı.ayrıca bu tür yawaşlatıcıların mikroişlemciliri war.halk arasında beyin diolar.bu mikraişlemciler parametrelerine göre telma akım çekeceği zaman diğer önemsiz alıcıları dewre dışı bırakır.yani telma her türlü çalışma gerilimini ve akımını bulur.ayrıca size bu konu hakkında daha detaylı çalışma frekenslarını araştırıcam.bide siz bi örnek renaultun son teknoloji harikası new premium dxi 440hp adlı tırda sollama yapacağınız an tır bunu anlıo ve kompresörü ve klimayı devre dışı bırakarak arabanın torqunu artırıo.ee bunun yanında bırakın telma çalışsın dimi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar şimdi araba bukadar gücü nasıl sağlıo disounuz.audi a6 sizin tırlarınız warmış akü kutup başlarının kalınlığını görmüşsündür kalın kalın kablolar düşün geçen akımı.ayrıca bu tür yawaşlatıcıların mikroişlemciliri war.halk arasında beyin diolar.bu mikraişlemciler parametrelerine göre telma akım çekeceği zaman diğer önemsiz alıcıları dewre dışı bırakır.yani telma her türlü çalışma gerilimini ve akımını bulur.ayrıca size bu konu hakkında daha detaylı çalışma frekenslarını araştırıcam.bide siz bi örnek renaultun son teknoloji harikası new premium dxi 440hp adlı tırda sollama yapacağınız an tır bunu anlıo ve kompresörü ve klimayı devre dışı bırakarak arabanın torqunu artırıo.ee bunun yanında bırakın telma çalışsın dimi?

    Alıntıları Göster
    Biz de renault kullanıcısıyız ama renault motorlu olan seriler çok motor sorunu çıkarıyo.Mack ler nispeten daha iyi.Ama kabin konusunda magnumun üstüne yok.Lakin bi ortalama yapınca bu sınıfın kralı Scania oluyo.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: SabitSalınım

    Biz de renault kullanıcısıyız ama renault motorlu olan seriler çok motor sorunu çıkarıyo.Mack ler nispeten daha iyi.Ama kabin konusunda magnumun üstüne yok.Lakin bi ortalama yapınca bu sınıfın kralı Scania oluyo.



    Alıntıları Göster
    sabit salınım sen hiç gök otomotive bakıma geldinmi.beni tanırsın eğer geldiysen sizin tırlarla çok gezmiştim.gerçekten magnum gibi kabin yok bence ayağa kalkıp içinde volta atabileceğin tek çekici.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    sabit salınım sen hiç gök otomotive bakıma geldinmi.beni tanırsın eğer geldiysen sizin tırlarla çok gezmiştim.gerçekten magnum gibi kabin yok bence ayağa kalkıp içinde volta atabileceğin tek çekici.

    Alıntıları Göster
    ben bişey soruyim, direk tırlarla alakalı değil ama onlarda da böyle birşey vardır diye tahmin ediyorum. MAN S2000 otobüsler 8 vites. bunlarda sanıyorum ki 2 sıra vites kanalı var. yani 1-2-3-4 normal arabalar gibi fakat 5-6-7-8 nasıl takılıyor bunlara? bi ara bunlarda çakmalı şanzıman olduğunu duymuştum, yani herhangi bir mandal falan mı var 4ü bitirince 5e takarken bu mandalı çekipte 1.vitese takınca bu 5 mi oluyor? bilen var mı acaba aramızda?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar şimdi araba bukadar gücü nasıl sağlıo disounuz.audi a6 sizin tırlarınız warmış akü kutup başlarının kalınlığını görmüşsündür kalın kalın kablolar düşün geçen akımı.ayrıca bu tür yawaşlatıcıların mikroişlemciliri war.halk arasında beyin diolar.bu mikraişlemciler parametrelerine göre telma akım çekeceği zaman diğer önemsiz alıcıları dewre dışı bırakır.yani telma her türlü çalışma gerilimini ve akımını bulur.ayrıca size bu konu hakkında daha detaylı çalışma frekenslarını araştırıcam.bide siz bi örnek renaultun son teknoloji harikası new premium dxi 440hp adlı tırda sollama yapacağınız an tır bunu anlıo ve kompresörü ve klimayı devre dışı bırakarak arabanın torqunu artırıo.ee bunun yanında bırakın telma çalışsın dimi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar şimdi araba bukadar gücü nasıl sağlıo disounuz.audi a6 sizin tırlarınız warmış akü kutup başlarının kalınlığını görmüşsündür kalın kalın kablolar düşün geçen akımı.ayrıca bu tür yawaşlatıcıların mikroişlemciliri war.halk arasında beyin diolar.bu mikraişlemciler parametrelerine göre telma akım çekeceği zaman diğer önemsiz alıcıları dewre dışı bırakır.yani telma her türlü çalışma gerilimini ve akımını bulur.ayrıca size bu konu hakkında daha detaylı çalışma frekenslarını araştırıcam.bide siz bi örnek renaultun son teknoloji harikası new premium dxi 440hp adlı tırda sollama yapacağınız an tır bunu anlıo ve kompresörü ve klimayı devre dışı bırakarak arabanın torqunu artırıo.ee bunun yanında bırakın telma çalışsın dimi?

    Bilgi için sağol.Bu arada ramgen arkadaşım sanada hesap için teşekkür ediyorum.Senin dediğin doğru.Bu arada kablolar charesiz in de dediği gibi aşırı kalın ve yeni araçlarda çok değişik kablolar kullanılıyor.Şöyle örnek vereyim.Örneğin fiat grubu araçların 1 mm lik kablosu 15-20 amperi rahatlıkla taşıyabiliyor(ki dahada yüksek akımlar çektirdiğimiz oluyor)ve bir damla ısınma yok.Kablo dışarıdan ince fakat soyunca ne denli kalın bir tel grubunun olduğunu anlıyosun......Yani kabloya taşıtır o sorun değil de benim kafama sadece bu kw olayı takılmıştı onuda aydınlattınız sağolun.Bu arada onur@ arkadaşım s 2000 lerde vites geçişi direk.Yani topuzun üstündeki şema gibi.....................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar şimdi araba bukadar gücü nasıl sağlıo disounuz.audi a6 sizin tırlarınız warmış akü kutup başlarının kalınlığını görmüşsündür kalın kalın kablolar düşün geçen akımı.ayrıca bu tür yawaşlatıcıların mikroişlemciliri war.halk arasında beyin diolar.bu mikraişlemciler parametrelerine göre telma akım çekeceği zaman diğer önemsiz alıcıları dewre dışı bırakır.yani telma her türlü çalışma gerilimini ve akımını bulur.ayrıca size bu konu hakkında daha detaylı çalışma frekenslarını araştırıcam.bide siz bi örnek renaultun son teknoloji harikası new premium dxi 440hp adlı tırda sollama yapacağınız an tır bunu anlıo ve kompresörü ve klimayı devre dışı bırakarak arabanın torqunu artırıo.ee bunun yanında bırakın telma çalışsın dimi?

    Bilgi için sağol.Bu arada ramgen arkadaşım sanada hesap için teşekkür ediyorum.Senin dediğin doğru.Bu arada kablolar charesiz in de dediği gibi aşırı kalın ve yeni araçlarda çok değişik kablolar kullanılıyor.Şöyle örnek vereyim.Örneğin fiat grubu araçların 1 mm lik kablosu 15-20 amperi rahatlıkla taşıyabiliyor(ki dahada yüksek akımlar çektirdiğimiz oluyor)ve bir damla ısınma yok.Kablo dışarıdan ince fakat soyunca ne denli kalın bir tel grubunun olduğunu anlıyosun......Yani kabloya taşıtır o sorun değil de benim kafama sadece bu kw olayı takılmıştı onuda aydınlattınız sağolun.Bu arada onur@ arkadaşım s 2000 lerde vites geçişi direk.Yani topuzun üstündeki şema gibi.....................

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Bu arada onur@ arkadaşım s 2000 lerde vites geçişi direk.Yani topuzun üstündeki şema gibi.....................

    yani buna normal 403 vites geçişleri gibi mi demek istiyorsun? 403 ler 6vites S2000lerde de sağda bir kanal daha var ve bu kanalda 7 ve 8 için. ben böyle olduğunu bilmiyordum, vites şemasını görmedim hiç... bu arada o fiat grubu araçların kabloları gerçekten dediğini gibi çok ince, kendi 2004 palioma alarm takarken görmüştüm ilk defa. sigorta kutusunun kapağını bi açtım kablolar resmen telefon kabloları gibi. o kabloların birçoğunun 0.5 mm olduğunu düşünüyorum ama onların da birçoğu röleler için tetikleme kabloları. kablo vasıflı olunca ve inceliğinden dolayı aşırı gerilim düşümü oluşturmadığı sürece kullanılabiliyor. zaten birçoğu da kısa süreli çalışıyor. örneğin arka cam rezistansı 30 dak(sanıyorum 30, unuttum 15 de olabilir) sonra otomatik kapanıyor vs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Bu arada onur@ arkadaşım s 2000 lerde vites geçişi direk.Yani topuzun üstündeki şema gibi.....................

    yani buna normal 403 vites geçişleri gibi mi demek istiyorsun? 403 ler 6vites S2000lerde de sağda bir kanal daha var ve bu kanalda 7 ve 8 için. ben böyle olduğunu bilmiyordum, vites şemasını görmedim hiç... bu arada o fiat grubu araçların kabloları gerçekten dediğini gibi çok ince, kendi 2004 palioma alarm takarken görmüştüm ilk defa. sigorta kutusunun kapağını bi açtım kablolar resmen telefon kabloları gibi. o kabloların birçoğunun 0.5 mm olduğunu düşünüyorum ama onların da birçoğu röleler için tetikleme kabloları. kablo vasıflı olunca ve inceliğinden dolayı aşırı gerilim düşümü oluşturmadığı sürece kullanılabiliyor. zaten birçoğu da kısa süreli çalışıyor. örneğin arka cam rezistansı 30 dak(sanıyorum 30, unuttum 15 de olabilir) sonra otomatik kapanıyor vs...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar ben witeslerle alakalı bilgi wereyim.genelde tırlarda ağır seri diye bi olay war.şanzumanda dört tane ana dişli war.sen bir 2 3 4ü kullandın.ve beşe geçiricen ozamanda vites topuzuna bi kere sağa doğru wuruosun we şanzuman seri konuma geçio aynı dişlileri kullanıo ama şafat seri dişliden çıkış werio.bu konu çok karmaşık.ben bile bunu 1 yılda zor anladım yani.ama her arabada bu tür tokatlı şanzumanlar yok.bazılarında hatta yenilerinde vitesdeki mandalı kullanarak 1i geçirdeiğin yerde 5 inci vites sonra 2 de altıncı wites gibi oluo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar ben witeslerle alakalı bilgi wereyim.genelde tırlarda ağır seri diye bi olay war.şanzumanda dört tane ana dişli war.sen bir 2 3 4ü kullandın.ve beşe geçiricen ozamanda vites topuzuna bi kere sağa doğru wuruosun we şanzuman seri konuma geçio aynı dişlileri kullanıo ama şafat seri dişliden çıkış werio.bu konu çok karmaşık.ben bile bunu 1 yılda zor anladım yani.ama her arabada bu tür tokatlı şanzumanlar yok.bazılarında hatta yenilerinde vitesdeki mandalı kullanarak 1i geçirdeiğin yerde 5 inci vites sonra 2 de altıncı wites gibi oluo.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar ben witeslerle alakalı bilgi wereyim.genelde tırlarda ağır seri diye bi olay war.şanzumanda dört tane ana dişli war.sen bir 2 3 4ü kullandın.ve beşe geçiricen ozamanda vites topuzuna bi kere sağa doğru wuruosun we şanzuman seri konuma geçio aynı dişlileri kullanıo ama şafat seri dişliden çıkış werio.bu konu çok karmaşık.ben bile bunu 1 yılda zor anladım yani.ama her arabada bu tür tokatlı şanzumanlar yok.bazılarında hatta yenilerinde vitesdeki mandalı kullanarak 1i geçirdeiğin yerde 5 inci vites sonra 2 de altıncı wites gibi oluo.

    çakmalı şanzıman derken bende onu kastetmiştim zaten. ya mandal var yada tokatlama ve 1. vites kanalı 5 oluyor daha sonra...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    arkadaşlar ben witeslerle alakalı bilgi wereyim.genelde tırlarda ağır seri diye bi olay war.şanzumanda dört tane ana dişli war.sen bir 2 3 4ü kullandın.ve beşe geçiricen ozamanda vites topuzuna bi kere sağa doğru wuruosun we şanzuman seri konuma geçio aynı dişlileri kullanıo ama şafat seri dişliden çıkış werio.bu konu çok karmaşık.ben bile bunu 1 yılda zor anladım yani.ama her arabada bu tür tokatlı şanzumanlar yok.bazılarında hatta yenilerinde vitesdeki mandalı kullanarak 1i geçirdeiğin yerde 5 inci vites sonra 2 de altıncı wites gibi oluo.

    çakmalı şanzıman derken bende onu kastetmiştim zaten. ya mandal var yada tokatlama ve 1. vites kanalı 5 oluyor daha sonra...

    Alıntıları Göster
    ama bak bu dediğini ben bi tek new reanult premium da gördüm.arabada zf şanzuman wardı.bu olayada supershift diolar.yani eski arabalardada tokatlı.1.inci vitesin yerisadece 1 e ait.5 . vitesin yeri tamamen ayrı.ama otobüs şanzumanlarını hiç incelemdim daha önce.belki onlarda öledir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    ama bak bu dediğini ben bi tek new reanult premium da gördüm.arabada zf şanzuman wardı.bu olayada supershift diolar.yani eski arabalardada tokatlı.1.inci vitesin yerisadece 1 e ait.5 . vitesin yeri tamamen ayrı.ama otobüs şanzumanlarını hiç incelemdim daha önce.belki onlarda öledir.

    Alıntıları Göster
    S 2000 in vites şeması anen şöyle
    R 1 3 5 7

    2 4 6 8
    Yani çakma olayı yok. O charesizinde dediği gibi genelde tırlarda var(Özellikle fazla vites olanlarda)Bu arada senin gördüğün kabloların bazıları yani alarmcının kullandığı kablolar tetikleme ancak onların içinden camın ana güç kablosuda,rezistans ana güç kablosuda ve daha bi ton yüksek akım çeken kablolar geçiyor.O arabada Bizim gözümüze göre kalın olan güç kabloları sadece tablalara + veren kablolar akü + ve- si marş ve dinamo kabloları ve fan kabloları.Diğer sistemlerin en kalını 1.5-2 mm civarında..Bu kabloların en büyük özelliği dışına ısı taşımaması ve kolay kolay yanmaması.Ayrıca yapısı çok sağlam ve içi çok yüksek amper geçirmeye uygun.Büyük marketlerde satılan takviye kablolarıda böyle. 72 amperlik bi aküyü rahatlıkla takviye ediyor ancak senin o kalın zannettiğin kablonun içi incecik.Bu tamamen telleri sıkıştırma ve kılıfının dayanıklı olmasıyla alakalı bişey..........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    S 2000 in vites şeması anen şöyle
    R 1 3 5 7

    2 4 6 8
    Yani çakma olayı yok. O charesizinde dediği gibi genelde tırlarda var(Özellikle fazla vites olanlarda)Bu arada senin gördüğün kabloların bazıları yani alarmcının kullandığı kablolar tetikleme ancak onların içinden camın ana güç kablosuda,rezistans ana güç kablosuda ve daha bi ton yüksek akım çeken kablolar geçiyor.O arabada Bizim gözümüze göre kalın olan güç kabloları sadece tablalara + veren kablolar akü + ve- si marş ve dinamo kabloları ve fan kabloları.Diğer sistemlerin en kalını 1.5-2 mm civarında..Bu kabloların en büyük özelliği dışına ısı taşımaması ve kolay kolay yanmaması.Ayrıca yapısı çok sağlam ve içi çok yüksek amper geçirmeye uygun.Büyük marketlerde satılan takviye kablolarıda böyle. 72 amperlik bi aküyü rahatlıkla takviye ediyor ancak senin o kalın zannettiğin kablonun içi incecik.Bu tamamen telleri sıkıştırma ve kılıfının dayanıklı olmasıyla alakalı bişey..........

    Alıntıları Göster
    Bu arada iki birin altında yanlış yazmışım kusura bakmayın....................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Bu arada iki birin altında yanlış yazmışım kusura bakmayın....................

    Alıntıları Göster
    önemli deil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    önemli deil.

    Alıntıları Göster
    Dizel motor istiyorsanız işte formül!
    Multijet = Uzun ömür + performans + yakıt tasarrufu

    Fiat Albea’nın 1.3 16V Multijet motoru, Common Rail teknolojisiyle üretilmiş, en yenilikçi dizel motordur. 70 hp güç üretebilen ve sessiz çalışan bu motor, her devrinde 5 defaya kadar yüksek basınçlı doğrudan püskürtme yeteneğine sahiptir.

    Böylece herkese her koşulda esnek bir sürüş keyfi yaşatır. Şehir dışında 100 km’de sadece 3.9 lt yakıt tüketen bu motor, göreceksiniz ki size ekonomi ile birlikte yüksek performans da sunacak.

    Kaynak:http: //www.fiat.com.tr/albea_teknik.htm

    Charesiz bu arada püskürtmeyle ilgili bu da var bi göz at istersen bir ateşlemede beş püskürtme..Bu 4.000 devirde motor dönerken tek enjektör için 5.000 kez/dakika püskürtme demek yani saniyede 83 püskürtme gibi bi hıza tekabül ediyo.Artık hızı sen düşün..................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    S 2000 in vites şeması anen şöyle
    R 1 3 5 7

    2 4 6 8
    Yani çakma olayı yok. O charesizinde dediği gibi genelde tırlarda var(Özellikle fazla vites olanlarda)Bu arada senin gördüğün kabloların bazıları yani alarmcının kullandığı kablolar tetikleme ancak onların içinden camın ana güç kablosuda,rezistans ana güç kablosuda ve daha bi ton yüksek akım çeken kablolar geçiyor.O arabada Bizim gözümüze göre kalın olan güç kabloları sadece tablalara + veren kablolar akü + ve- si marş ve dinamo kabloları ve fan kabloları.Diğer sistemlerin en kalını 1.5-2 mm civarında..Bu kabloların en büyük özelliği dışına ısı taşımaması ve kolay kolay yanmaması.Ayrıca yapısı çok sağlam ve içi çok yüksek amper geçirmeye uygun.Büyük marketlerde satılan takviye kablolarıda böyle. 72 amperlik bi aküyü rahatlıkla takviye ediyor ancak senin o kalın zannettiğin kablonun içi incecik.Bu tamamen telleri sıkıştırma ve kılıfının dayanıklı olmasıyla alakalı bişey..........

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    S 2000 in vites şeması anen şöyle
    R 1 3 5 7

    2 4 6 8
    Yani çakma olayı yok. O charesizinde dediği gibi genelde tırlarda var(Özellikle fazla vites olanlarda)Bu arada senin gördüğün kabloların bazıları yani alarmcının kullandığı kablolar tetikleme ancak onların içinden camın ana güç kablosuda,rezistans ana güç kablosuda ve daha bi ton yüksek akım çeken kablolar geçiyor.O arabada Bizim gözümüze göre kalın olan güç kabloları sadece tablalara + veren kablolar akü + ve- si marş ve dinamo kabloları ve fan kabloları.Diğer sistemlerin en kalını 1.5-2 mm civarında..Bu kabloların en büyük özelliği dışına ısı taşımaması ve kolay kolay yanmaması.Ayrıca yapısı çok sağlam ve içi çok yüksek amper geçirmeye uygun.Büyük marketlerde satılan takviye kablolarıda böyle. 72 amperlik bi aküyü rahatlıkla takviye ediyor ancak senin o kalın zannettiğin kablonun içi incecik.Bu tamamen telleri sıkıştırma ve kılıfının dayanıklı olmasıyla alakalı bişey..........

    vites şeması için teşekkür ederim. bu arada mesleğim elektrik mühendisliği ve arabalarım tüm elektrik işlerini marş, şarj dahil kendim yapmaktayım, onun için bahsettiğin şeylerin tamamını biliyorum. ama bir kablonun bir tesisatta kullanımında dikkat edilmesi gereken birinci unsur, ısınma değilde hat sonuna kadar %1.5tan büyük gerilim düşümü oluşturmamasıdır. ısınma bundan sonra gelmektedir. gerilim düşümüde 2*R*I formülünden bulunur. burdaki R kablonun toplam direncidir. R= uzunluk/k*kesit tir. kablolar ince ama vasıflı derken bu R değerleri düşük ve bu sebeple istenilen gücü toplam %1.5 gerilim düşümüyle iletebilmektedir demek istemiştim. ısınma bundan sonraki uygunluk şartıdır. şaka maka konu konuyu açtı nerelere geldik. teşekkür ederim tekrar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    S 2000 in vites şeması anen şöyle
    R 1 3 5 7

    2 4 6 8
    Yani çakma olayı yok. O charesizinde dediği gibi genelde tırlarda var(Özellikle fazla vites olanlarda)Bu arada senin gördüğün kabloların bazıları yani alarmcının kullandığı kablolar tetikleme ancak onların içinden camın ana güç kablosuda,rezistans ana güç kablosuda ve daha bi ton yüksek akım çeken kablolar geçiyor.O arabada Bizim gözümüze göre kalın olan güç kabloları sadece tablalara + veren kablolar akü + ve- si marş ve dinamo kabloları ve fan kabloları.Diğer sistemlerin en kalını 1.5-2 mm civarında..Bu kabloların en büyük özelliği dışına ısı taşımaması ve kolay kolay yanmaması.Ayrıca yapısı çok sağlam ve içi çok yüksek amper geçirmeye uygun.Büyük marketlerde satılan takviye kablolarıda böyle. 72 amperlik bi aküyü rahatlıkla takviye ediyor ancak senin o kalın zannettiğin kablonun içi incecik.Bu tamamen telleri sıkıştırma ve kılıfının dayanıklı olmasıyla alakalı bişey..........

    vites şeması için teşekkür ederim. bu arada mesleğim elektrik mühendisliği ve arabalarım tüm elektrik işlerini marş, şarj dahil kendim yapmaktayım, onun için bahsettiğin şeylerin tamamını biliyorum. ama bir kablonun bir tesisatta kullanımında dikkat edilmesi gereken birinci unsur, ısınma değilde hat sonuna kadar %1.5tan büyük gerilim düşümü oluşturmamasıdır. ısınma bundan sonra gelmektedir. gerilim düşümüde 2*R*I formülünden bulunur. burdaki R kablonun toplam direncidir. R= uzunluk/k*kesit tir. kablolar ince ama vasıflı derken bu R değerleri düşük ve bu sebeple istenilen gücü toplam %1.5 gerilim düşümüyle iletebilmektedir demek istemiştim. ısınma bundan sonraki uygunluk şartıdır. şaka maka konu konuyu açtı nerelere geldik. teşekkür ederim tekrar...

    Alıntıları Göster
    ama bence siz hesaplamyla fazla uğraşmayın işinizi sağlama alın arabada 2.5 lik ten aşağı ince kesitli kablo kullanmayın.ama ses tesisatı işlerinde beslemelerden başka ses tesisatının heryerinde ince kablo kullanabilirsiniz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    ama bence siz hesaplamyla fazla uğraşmayın işinizi sağlama alın arabada 2.5 lik ten aşağı ince kesitli kablo kullanmayın.ama ses tesisatı işlerinde beslemelerden başka ses tesisatının heryerinde ince kablo kullanabilirsiniz bence.

    Alıntıları Göster
    onur ve charesiz arkadaşım konu konuyu açtı ama birbirimizden bi ton yeni şeyler öğrendik..............Bu arada charesiz bizler hesaplamayla uğraşmayız doğru diyosun ancak yinede aklımızın bi yerinde dursun.Bir gün lazım olabilir.Tesisat işinide kısa bi süre yaptım....Kablonun önemini burada daha iyi anladım. 0.8 lik kabloyla(+ ve -) iki anfi iki woofer ve iki takım component bağladık ve inanırmısınız bilmem ama o 0.8 lik bakır kablonun üzerindeki yalıtkan eridi.Bunun üzerine bu kablo olayını araştırmaya başlamıştım zaten. Tesisat olayında ana güç ve woofer a güç taşıyan kablolar önemli.Hoparlörler woofer kadar güç çekmiyor...Bu kablolara normal hoparlör kablosu yetiyor..Yani kısacası önemli olan doğru ve kaliteli kablo kullanımı.her tesisat için bu geçerli.Bu düşüş değerini genelde araç üzerindeki elektrik tesisatında pek gözle göremiyoruz ama adamlar bunu oturup ölçüp biçmişlerse mutlaka bi nedeni vardır...Ayrıca sizlere bi sorum olacak bu telmayı gerçekten çok merak ettim.Şu an kullanıldığı bi kaç araç markası ve modeli veya türkçe bi internet sitesi biliyosanız ve yazarsanız incelemek istiyorum.İnternetten fazla bişey bulamadım(Bulduklarımda ingilizce bişey anlamadım) en azından canlı canlı inceleyim diyorum vaktim olduğunda............................




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    onur ve charesiz arkadaşım konu konuyu açtı ama birbirimizden bi ton yeni şeyler öğrendik..............Bu arada charesiz bizler hesaplamayla uğraşmayız doğru diyosun ancak yinede aklımızın bi yerinde dursun.Bir gün lazım olabilir.Tesisat işinide kısa bi süre yaptım....Kablonun önemini burada daha iyi anladım. 0.8 lik kabloyla(+ ve -) iki anfi iki woofer ve iki takım component bağladık ve inanırmısınız bilmem ama o 0.8 lik bakır kablonun üzerindeki yalıtkan eridi.Bunun üzerine bu kablo olayını araştırmaya başlamıştım zaten. Tesisat olayında ana güç ve woofer a güç taşıyan kablolar önemli.Hoparlörler woofer kadar güç çekmiyor...Bu kablolara normal hoparlör kablosu yetiyor..Yani kısacası önemli olan doğru ve kaliteli kablo kullanımı.her tesisat için bu geçerli.Bu düşüş değerini genelde araç üzerindeki elektrik tesisatında pek gözle göremiyoruz ama adamlar bunu oturup ölçüp biçmişlerse mutlaka bi nedeni vardır...Ayrıca sizlere bi sorum olacak bu telmayı gerçekten çok merak ettim.Şu an kullanıldığı bi kaç araç markası ve modeli veya türkçe bi internet sitesi biliyosanız ve yazarsanız incelemek istiyorum.İnternetten fazla bişey bulamadım(Bulduklarımda ingilizce bişey anlamadım) en azından canlı canlı inceleyim diyorum vaktim olduğunda............................

    Alıntıları Göster
    fiatcı ben gen genelde telma sistemi eski magnum 480 e-tech lerde görüyodum.yeni tırlarda pek fazla görmüyoru.zaten işyerimde kapandı daf-tırsanda işe başlıcam.ayrıca şuan kadir inanırın yeni çektiği bi dizi war.orda bi magnum war siyah.o arabada da telma war.o arabadan türkiyede bi tane war.ve o araba bizim işyerinde showroomda duruyodu.o arabanın günlük bakımları bana aitti.okadar sewmiştim ki o arabayı çocuğum gibiydi.dizide görünce gözlerim doldu.mal kadir inanır daha arbayı kaldıramıo bile.
    telma konusunda ise sana resimli açıklamalar göndermeye çalışıcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    fiatcı ben gen genelde telma sistemi eski magnum 480 e-tech lerde görüyodum.yeni tırlarda pek fazla görmüyoru.zaten işyerimde kapandı daf-tırsanda işe başlıcam.ayrıca şuan kadir inanırın yeni çektiği bi dizi war.orda bi magnum war siyah.o arabada da telma war.o arabadan türkiyede bi tane war.ve o araba bizim işyerinde showroomda duruyodu.o arabanın günlük bakımları bana aitti.okadar sewmiştim ki o arabayı çocuğum gibiydi.dizide görünce gözlerim doldu.mal kadir inanır daha arbayı kaldıramıo bile.
    telma konusunda ise sana resimli açıklamalar göndermeye çalışıcam.

    Alıntıları Göster
    Arkadaş bu tırların çekici ve dorse,ayrıca toplam fiyatları hakkında da bilgi verebilir misin ?
    Birde bir tır en fazla kaç ton çekebilir ya da hangi tır en fazla kaç ton taşıyabilir.
    Teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.