Şimdi Ara

TİCARİ ARAÇLARDAKİ ÖTV VE MTV TUTARLARI HAKKINDA (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
41.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Ben de aylar önce bir Mitsubishi yetkilisinin bu kasa uzunluğu mevzusu ile ilgili bir yazısını okumuştum. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama kasayı eskiye göre uzatmışlardı galiba...

    Doğru okumuşsunuz...

    TEMSA yasa çıkmadan çok önce önlemini alarak durumu Japonya'ya bildirmiş...

    Onlarda gereğini yapmışlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altunay2


    kasanın 3-5 cm kısa yada uzun olmasına bağlı saçma sapan bir düzenleme olabilir mi ?

    arkadaş çift kabin pickup bu ya adı üstünde pickup. açık kasa kamyonet. oldu olacak çift kabinlerin hepsine getirsinler bu düzenlemeyi de tam olsun, kimse alamasın. insanlarımıza konfor yoksunu ama ihtiyaçları doğrultusunda sağlam araçları çok gören devlete (hükümete) ne denilebilir ki.

    artık gına geldi kazandığımız paranın yarısını devlete vermekten ve karşılığını görememekten.

    Bütün bunları hesapta cari açığı azaltmak için yaptılar...

    Ama tablo ortada...

    Azalan miktar topu topu 25 milyon USD ile % 0,41 lik bir oran yani devede kulak...


    Merkez Bankası tarafından bugün açıklanan, 2012 Ocak ayına ilişkin ödemeler dengesi verilerine göre, 2011 yılının Ocak ayında 6 milyar 23 milyon dolar açık veren cari işlemler hesabında, bu yılın aynı ayında yüzde 0,41 azalışla 5 milyar 998 milyon dolar açık meydana geldi.

    Kaynak: CNNTurk.com




  • Türkiye Otomotiv Pazarı Vites Küçülttü...

    Geçen yıl etkisini sınırlı da olsa gösteren ekonomiyi soğutmak için alınan önlemler, bu yıl pazarda önemli oranda daralmaya sebep oldu

    Pazar 'uçtu, kaçtı' derken...

    Hayri Erce, geçen yıl hafif ticari araçlarla birlikte 1600 CC üzeri araçlardaki ÖTV artışının da bu yıl yansımalarının görüldüğünü ifade ederek, "Geçen yıl 1600 CC üzeri araçlarda ÖTV arttı. Bunun etkilerini ilk 2 ayda görmeye başladık. Geçen yıl şubat sonu itibariyle toplam satılan araçların içinde 1600 CC üzerindeki otomobillerin payı yüzde 11'di. Yüzde 89'u 1600 CC altı araçlardan oluşuyordu. Bu yıl şubat sonu itibariyle bu oran 1600 CC altındaki araçlarda yüzde 92'ye çıkmış. 1600 CC üzerindeki araçlarda ise yüzde 8'e gerilemiş. Buna adetsel olarak baktığımızda iş daha da dramatik. Geçen yıl ocak-şubat döneminde 1600 CC üzerindeki araç satışı 7 bin 286 adetken, bu yıl ise aynı dönemde 4 bin 132'ye geriledi. Yaklaşık yarı yarıya azalmış durumda. Bu vergi artışı direk burayı etkilemiş durumda..." diye konuştu.

    Bu yılın ilk 2 ayında en önemli şeyin, pazardaki gerilemenin giderek artması olduğuna işaret eden Erce, bunun da ekonomik aktivite ile ilgili olduğunu, bu noktada biraz daha iç pazar dinamiklerini hayata geçirmek için, yaratıcı proaktif davranmak gerektiğini kaydetti.

    "Pazar uçtu, kaçtı derken, birden bile ilk iki ayda toplam pazarda yüzde 30'lar civarında bir gerileme söz konusu oldu" diyen Erce, sözlerini şöyle sürdürdü:

    "Bu kötü tabloda bizim Avrupa'ya göre bir şansımız var. Bizim yaşlı bir araç parkımız bulunuyor. Bu yaşlı araç parkına baktığımız zaman, motosiklet harici 12 milyon tane motorlu taşıt söz konusu. Bu 12 milyonun yüzde 34'ü 16 yaş üzerinde. 16 yaş üzerinde 4 milyon tane araç var.

    Otomobile baktığımız zaman 8,1 milyon otomobilin, 3 milyonu 12 yaşın üzerinde Burada yaşlı araçların yeni araçlarla değişimini teşvik etmek lazım. Trafikteki yaşlı araçların değiştirilmesini destekleyen teşviklerin getirilmesi ile birlikte iç pazar dinamiklerini pozitif bir biçimde hayata geçirmiş oluruz. Asıl konsantre olunması gereken nokta bu...."

    Erce, hafif ticari araç satışlarındaki bu yüzde 40 gerileme trendinin yılın geri kalanında bu şekilde devam etmesi durumunda, yüzde 5'lik ÖTV artışından mutlaka geri adım atılması gerektiğine işaret ederek, "İlk iki ay bunun göstergesi midir değil midir onu izleyip göreceğiz. Belki kamu yeni bir düzenleme yapmak için biraz daha izlemek isteyebilir. Buna saygı duymak lazım. Ancak hafif ticari araçtaki yüzde 40'lık düşüş burada bir zafiyet olduğunu gösteriyor. ÖTV'nin yüzde 5'lik ekstra bir kazancı oluyor belki ama adetsel satışlar azaldığından dolayı bir vergi kaybı da olduğu açık. Devlet gelirleri burada azalmış durumda" dedi.

    (AA)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 26 Mart 2012; 11:06:35 >




  • Türkiye otomotiv pazarı ilk çeyrekte yüzde 25.39 azalarak 135.753 adet oldu.

    İSTANBUL - Türkiye Otomotiv pazarında 2012 yılı Ocak-Mart dönemi otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı %25,39 azalarak 135.753 adet olarak gerçeklesti. 2011 yılı aynı döneminde ise toplam pazar 181.958 adet idi. 2012 yılı Mart ayında ise toplam pazar 64.884 adet olarak gerçeklesti. 78.403 adet olan 2011 yılı Mart ayı pazar toplamına göre satışlar %17,24 oranında azaldı.

    Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi:

    "Türkiye Otomotiv pazarında, 2012 yılı 3 aylık döneminde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre %20,63 azalarak 97.536 adete geriledi. Geçen sene aynı dönemde 122.895 adet satışa ulasılmıstı. 2012 yılı Mart ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %12,5 azalarak 47.270 adet oldu.

    Ticaride büyük gerileme

    Türkiye Otomotiv pazarında, Hafif ticari araç pazarı 2012 yılı 3 aylık döneminde ÖTV artısının etkisiyle geçen yılın aynı dönemine göre %35,29 oranında düserek 38.217 adet seviyesinde gerçeklesti. Geçen sene aynı dönemde 59.063 adet satışa ulasılmıstı. 2012 Mart ayında Hafif ticari araç pazarı geçen yılın Mart ayına göre %27,75 gerileyerek 17.614 adet seviyesinde gerçeklesti.

    2012 yılı ilk 3 ayında 1600cc altındaki otomobil satışlarında %17,7 azalıs olurken, ÖTV artısının etkisi ile 1600-2000cc aralıgında motor hacmine sahip otomobil satışlarında %43,1 azalıs ve 2000cc üstü otomobillerde de %52,7 azalıs görüldü. 2012 yılı ilk 3 ayında otomobil pazarını ortalama emisyon degerlerine göre inceledigimizde, en yüksek paya %35,2 oranıyla 120-140 gr/km arasında yer alan otomobiller 34.298 adet ile sahip oldu. 2012 yılı ilk 3 ayı sonunda dizel otomobil satışlarının payı %58,4, otomatik sanzımanlı araçların payı ise %37,7 oldu.

    2012 yılı Ocak-Mart döneminde otomobil pazarı segmentinin %86,2'sini yine vergi oranları düsük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlardan olusturdu, kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%47,3 pay, 46.166 adet) oldu.

    ÖTV etkili oldu

    2012 Ocak-Mart döneminde yüksek daralmanın nedenleri arasında, ÖTV oranlarındaki artıs, araç fiyat artısları, faiz oranlarındaki yükselis ve ekonomik aktivitenin yavaslamasını sıralamak mümkündür. Tüm bu göstergeler dogrultusunda, 2012 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 775-825 bin adetler aralıgında gerçeklesecegini öngörmekteyiz.

    Kaynak: Dünya Gazetesi




  • Yılın ilk dört ayında binek otomobil pazarı geçen yıla göre yüzde 19 daralırken, hafif ticari araçlardaki gerileme yüzde 33 seviyesinde oldu. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) hükümetin bu durumu yeniden gözden geçirmesini isteyerek, geçen yıl üretimdeki payı yüzde 42 ile 502 bin adet, ihracattaki payı ise yüzde 43 ile 340 bin adet olan bu araçların iç pazardaki rekabet gücünü yitirmesinin, dış pazarları da olumsuz etkileyeceğini söyledi. OSD Başkanı Kudret Önen’in bu uyarısına karşın, aynı derneğin üyesi Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar ise hafif ticari araçların geçen yılın ekim ayında yüzde 10′dan 15′e çıkarılan ÖTV’ye rağmen haksız rekabet yarattığını ve bu duruma son verilmesi gerektiğini savunuyor. Babacan geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada “Hafif ticari olarak alınan bazı araçlar zaten binek otomobil olarak kullanılıyordu. Ama buna izin vermeyeceğiz. Eğer binek otomobil isteniyorsa, binek otomobil alacaklar. Vergiler konusunda sektörün tümüne bakıp, gelişmeleri izleyeceğiz. İleride kuşkusuz adımlar atılabilir ancak henüz verilmiş bir kararımız yok” demişti.

    ‘SRC Belgesi Amaç Dışı Kullanılamaz’
    OSD Başkanı Kudret Önen bu araçların küçük esnaf ve KOBİ’lerin yük taşıma ihtiyacı için kullandığını, en önemli özelliklerinin ise yerli olarak tasarlanarak üretilmeleri olduğunu üstelik Karayolu Taşımacılığı Mevzuatına göre “K2 Belgesi” alımı ve sürücülerinin de yük taşımacılığı ile ilgili “SRC Belgesi”ne sahip olmaları gerektiğinden amaç dışında kullanılmalarının mümkün olmadığını ifade etti.

    ‘ÖTV Artışı Yüzde 70′i İthal Bineğe Yaradı’
    Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen, hafif ticari araçlarda yüzde 10’dan 15’e çıkarılan ÖTV’nin vergi gelirini artırmadığı gibi yüzde 70’i ithal olan binek otomobil pazarına yaradığını ifade etti.

    Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen 2012’de daralma beklendiğini, bu yüzden bir panik olmadığını ancak hafif ticarideki yüzde 33′lük gerilemenin ciddi kaygılandırdığını dile getirdi. Önen “Hafif ticari gerilerken, otomobil satışlarında aynı oranda azalma yok. Bu vergi artışıyla yüzde 70′i yerli olan bir segmentten siz satışları yüzde 70′i ithal olan bir segmente veriyorsunuz. Neticede de ithalatınız artıyor. Matematiksel olarak böyle bir netice çıkıyor. Bizim isteğimiz bunun incelenmesi, hakikaten böyleyse ülke strateji olarak bu durumun yeniden gözden geçirilmesi. Geçen sene 165 bin civarında olan ticari araç satışlarının bu sene 120-125 bin adetlere inmesi bekleniyor. Bu çok ciddi bir azalma” dedi.

    ‘Hafif Ticarinin Kaybettiği Pazarı Binek Otomobil Aldı’
    Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Kudret Önen, hafif ticari araçların toplam pazardaki payının 2011’de yüzde 18.6 iken 2012 yılının ilk dört ayında yüzde 14.7’ye düştüğü belirtti. Önen, “2011 yılında yüzde 65.5 pazar payına sahip otomobilin, 2012 yılının ilk dört ayında yüzde 68.7 pazar payı ile hafif ticari araçların daralan pazarından pay aldığı görülmektedir. Ayrıca Özel Tüketim Vergisi’nin yüzde 10’dan yüzde 15’e artırılması ile vergi gelirlerinde bir artış öngörülmektedir” dedi.

    ‘Ticari Diye Alıp Binek Yapıyorlar’
    Hafif ticari araçların düşük vergilerinden ötürü binek araçlara tercih edildiğini ve bunun ciddi bir haksız rekabet yarattığını her fırsatta dile getiren Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar “Hafif ticari araç ÖTV’si yüzde 15′tir ve hafif ticari araçların önemli bir bölümü binek araç olarak kullanılmaktadır. Bizler, halkın ulaşabileceği en ekonomik binek araçlarımızı bile satarken, tüketiciye yüzde 37′lik bir ÖTV yükünü yansıtmak zorundayız. Üstelik binekle hafif ticari arasındaki 22 puanlık fark KDV dahil edildiğinde yüzde 26 seviyesine ulaşmaktadır. Biz bu noktadan hareketle, vergi mevzuatının daha homojen ve haksız rekabetin giderildiği bir ortama getirilmesini beklemekteyiz” diye konuştu.

    Kaynak: Habertürk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 22 Mayıs 2012; 9:58:48 >




  • Mevcut aracınızın veya almayı düşündüğünüz aracın yıllık MTV'sini bu linkten hesaplayabilirsiniz...

    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    aracın 4 çeker olması vergiyi değiştirmiyor, aynı ötv aynı kdv...

    sallama..

    sallama :D:D


    Adam dansöz çıktı beyler !!!










































































































































  • arkadaslar en son ne oldu bu vergi isi fordla mitsubishi l200 yirtiyordu sonuc ne 4x4 aldikmi vergi 4x2 denmi gidicek halloldumu bu durum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dedekorkutt

    arkadaslar en son ne oldu bu vergi isi fordla mitsubishi l200 yirtiyordu sonuc ne 4x4 aldikmi vergi 4x2 denmi gidicek halloldumu bu durum?

    tam olarak emin olmasamda anladığım kadarıyla aks aralığıyla ilgili olan vergi mtv ile alakalı değil araçların gümrük vergisiyle alakalı bi durum.
    yani aks aralığı kurtarmassa 50-60binlik araç 100bin gibi bir fiyata satılmak zorunda kalıyor
    mtv 4x4 lerde yine herzamanki gibi (motor ne ise o)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    aracın 4 çeker olması vergiyi değiştirmiyor, aynı ötv aynı kdv...

    sallama..

    benim mesajlarımı alıntılama kardeşim. senden hoşlanmıyorum ve senin gibi nezaketten uzak birini muhatap almak istemiyorum.

    ticari araçlarda ÖTV %4, KDV %18'dir. İster 4x2 ister 4x4 fark etmez. 4x4'ten farklı ÖTV veya KDV alındığını iddia eden yazsın öğrenelim neymiş oran...



    Forumda göremiyoruz sizi. Nerelerdesiniz?




  • Kimi??
    Beni mi?
    Kia cıyı mı???
    Şener sonraki alıntıladığımın mesaja bakarsan vatandaşın niye uğramadığını anlarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eczman2000 -- 14 Ocak 2014; 15:47:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Kimi??
    Beni mi?
    Kia cıyı mı???
    Şener sonraki alıntıladığımın mesaja bakarsan vatandaşın niye uğramadığını anlarsın.

    Ohara arkadaşı kaatetmistim.

    Abi sen ne yapiyorsun. Ben yurtdisindayim ama dönünce toplu buluşma olursa görüşelim inşallah.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Inşallah dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu hortlatıyorum ama arkadaşlar bu mtv ile alakalı herhangi bir değişiklik varmı? Bu gün bir ilanda gördüm 2014 ranger wiltrak 3.2 4x4 arkadaş 740 tl bandrol veriyorum demiş bu mümkün mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet bende merak ettim bunu gercek olamaz heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yeni vergi düzenlemesinde 4x4 ve 4x2 ticari araç MTV leri hakkında bir şey var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her sene araçların modeline göre kasko bedeli belirleniyor.Mesela bugün ford ranger aldınız 2.2 motor.Mtv 4200 tl ancak aracın kasko bedelinin %5 'i mtv daha aşağıdaysa mtv de bir alt dilimden oluyor.Mesela 2015 model ranger tsb sayfasına göre 80 küsür kasko bedelinde, bu durumda mtv 2700 tl ye düşer.Ben yeni ranger düşünüyorum. İlk 6 aylığı ztn bayii karşılıyor.Bu sene için 2100 tl vereceğim ikinci 6 aylık mtv için.Seneye tsbnin ranger 2016 için açıkladığı bedelin %5 'i mtvnin altına düşerse o zaman yıllık 2700tlye düşecek vergi.Son düzenlemelerde ticari araç için açıklama yok ancak mtvler emisyona göre alınacak sanırım. Ranger euro5 motor ve sanırım buradan yırtar.Ancak artık havayı çok kirleten çok ödeyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.