Şimdi Ara

TİCARİ ARAÇLARDAKİ ÖTV VE MTV TUTARLARI HAKKINDA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
41.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000


    Öncelikle ben senin kardeşin değilim.
    Burası herkese açık bir forum,kurallar dahilinde herkes herkesin mesajından alıntı yapabilir.
    Beni muhatap almak zorunda da değilsin.
    Belki nezaketten uzak birisi olabilirim ama senin gibi birisi de değilim.
    Mesela kaskoyu nasıl dolandırırım diye açtığım bir konum yok,forum için aldığım ikinci bir üyeliğim de yok,insanlara hakaret edip uzaklaştırma almışlığım da yok.
    Ama bunların hepsi sende var.
    Senin x meslek,benim y meslekden olmam da hiçbirşey değiştirmiyor.
    Neticede bu yazdığımız yer otomobillerle ilgili.
    Eğer arkadaşın açtığı konu hakkında yanlış bilgi veriyorsan ben de saygı çerçevesinde istediğimi yazarım.


    İyi de bu konuda ohara haklı değil mi? 4x4 olması aracın ÖTV ve KDV oranlarını değiştirmiyor. 4x2 'yede 4x4'ede aynı ÖTV ve KDV oranı uygulanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    aracın 4 çeker olması vergiyi değiştirmiyor, aynı ötv aynı kdv...

    sallama..

    sallama :D:D


  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Kamyonet olarak kabul edilen 4X2 pick-up’lardan azami yüklü ağırlıkları üzerinden bandrol vergisi alınıyor. Yük kapasitesi 3.5 tonu geçmeyen 4X2 pick-up’lar için belirlenen bandrol vergisi yıllık sadece 600 YTL iken, aynı motora sahip 4X4 pick-up’lar için bu tutar 1834 YTL’ye çıkıyor. Örneğin, 2.5 litrelik bir dizel motorun görev yaptığı Mitsubishi L200 4X2 modelinin azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmiyor. 1.5 ila 3.5 ton arasındaki kamyonetlere 6 yaşına kadar yılda 600 YTL bandrol vergisi ödenmesi gerekiyor. Bu durumda 4X2 L200 modelinin MTV’si 600 YTL olarak belirleniyor. Öte yandan, Mitsubishi’nin aynı motora sahip 4X4 L200 modeli ise binek otomobil gibi işlem görüyor. Motor hacmi 2001-2500 cc arasında olan binek otomobillerden 3 yaşına kadar 1834 YTL vergi alındığı için de 4X4 pick-up’ların MTV tutarı da üçe katlanmış oluyor.

    Bu uygulama farkı 2 Ocak 2004 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 5035 sayılı kanuna dayanıyor. Maliye Bakanlığı MTV’yi bir servet vergisi olarak kabul ederken, ÖTV ise araçlardan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu göre alınıyor. Bir servet vergisi olan MTV her yıl, ÖTV ise sadece araç satın alınırken ödeniyor. Taşıtların yaşları ilerledikçe düşen bandrol vergisi tutarı Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödeniyor. Yeni araç satın alırken verginin ilk taksiti peşin olarak ödeniyor. Yeni araç satın alan birçok tüketici ise pick-up’lardaki farklı uygulamadan ancak bandrol vergisinin ikinci taksitini öderken haberdar oluyor.


    İşte bu yüzden hemen hemen hiç bir pick-up satıcısının elinde 4X4 araç yok...

    Sipariş üzerine getiriyorlar...

    Daha da iyisi; sen vazgeç bu 4X4 pick-up sevdasından gel sana aslan gibi bir tane 4X2 verelim diyorlar...

    Birde galiba geçen yıl ÖTV oranlarıda artırılmıştı...




  • İşin sonu galiba şuraya varıyor;

    Ne yazık ki; Ankara'daki bir kaç bürokratın vergi kuyusuna attığı taşı bu işten mağdur olan binlerce vatandaş ve yargı çıkartamıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    aracın 4 çeker olması vergiyi değiştirmiyor, aynı ötv aynı kdv...

    sallama..

    benim mesajlarımı alıntılama kardeşim. senden hoşlanmıyorum ve senin gibi nezaketten uzak birini muhatap almak istemiyorum.

    ticari araçlarda ÖTV %4, KDV %18'dir. İster 4x2 ister 4x4 fark etmez. 4x4'ten farklı ÖTV veya KDV alındığını iddia eden yazsın öğrenelim neymiş oran...



    Öncelikle ben senin kardeşin değilim.
    Burası herkese açık bir forum,kurallar dahilinde herkes herkesin mesajından alıntı yapabilir.
    Beni muhatap almak zorunda da değilsin.
    Belki nezaketten uzak birisi olabilirim ama senin gibi birisi de değilim.
    Mesela kaskoyu nasıl dolandırırım diye açtığım bir konum yok,forum için aldığım ikinci bir üyeliğim de yok,insanlara hakaret edip uzaklaştırma almışlığım da yok.
    Ama bunların hepsi sende var.
    Senin x meslek,benim y meslekden olmam da hiçbirşey değiştirmiyor.
    Neticede bu yazdığımız yer otomobillerle ilgili.
    Eğer arkadaşın açtığı konu hakkında yanlış bilgi veriyorsan ben de saygı çerçevesinde istediğimi yazarım.


    Konu ile hurriyet.com.tr nin yapmış olduğu haber.
    Türkiye’de son dönemde oldukça talep gören ‘pick-up’ modellerinde birçok kişinin dikkatinden kaçan bir vergi bilmecesi yaşanıyor. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) uygulamasına göre ticari araç sayılan 4X4 pick-up’lar, bandrol vergisi söz konusu olunca binek otomobil gibi işlem görüyor. Ticari araç olarak kabul edilen 4X4 pick-up’lara yüzde 4 oranında ÖTV uygulanırken, aynı araçlar Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) sistemine göre ‘arazi taşıtı’ olarak sınıflandırılıyor. Böyle olunca, 4X4 pick-up’ların bandrol vergisi 4X2’lere göre 3 katına çıkıyor.

    197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’na göre 4X2 pick-up’lar kamyonet, 4X4 pick-up’lar ise arazi taşıtı olarak kabul ediliyor. Kanunda da arazi taşıtı; ‘Karayollarında yolcu veya yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araç’ olarak tanımlanıyor. Aynı kanunda kamyonet ise; ‘İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu araç’ olarak tarif ediliyor. Durum böyle olunca da pick-up modellerine farklı bandrol vergisi uygulanması söz konusu oluyor.

    Kamyonet olarak kabul edilen 4X2 pick-up’lardan azami yüklü ağırlıkları üzerinden bandrol vergisi alınıyor. Yük kapasitesi 3.5 tonu geçmeyen 4X2 pick-up’lar için belirlenen bandrol vergisi yıllık sadece 600 YTL iken, aynı motora sahip 4X4 pick-up’lar için bu tutar 1834 YTL’ye çıkıyor. Örneğin, 2.5 litrelik bir dizel motorun görev yaptığı Mitsubishi L200 4X2 modelinin azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu geçmiyor. 1.5 ila 3.5 ton arasındaki kamyonetlere 6 yaşına kadar yılda 600 YTL bandrol vergisi ödenmesi gerekiyor. Bu durumda 4X2 L200 modelinin MTV’si 600 YTL olarak belirleniyor. Öte yandan, Mitsubishi’nin aynı motora sahip 4X4 L200 modeli ise binek otomobil gibi işlem görüyor. Motor hacmi 2001-2500 cc arasında olan binek otomobillerden 3 yaşına kadar 1834 YTL vergi alındığı için de 4X4 pick-up’ların MTV tutarı da üçe katlanmış oluyor.

    Bu uygulama farkı 2 Ocak 2004 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 5035 sayılı kanuna dayanıyor. Maliye Bakanlığı MTV’yi bir servet vergisi olarak kabul ederken, ÖTV ise araçlardan Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu göre alınıyor. Bir servet vergisi olan MTV her yıl, ÖTV ise sadece araç satın alınırken ödeniyor. Taşıtların yaşları ilerledikçe düşen bandrol vergisi tutarı Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödeniyor. Yeni araç satın alırken verginin ilk taksiti peşin olarak ödeniyor. Yeni araç satın alan birçok tüketici ise pick-up’lardaki farklı uygulamadan ancak bandrol vergisinin ikinci taksitini öderken haberdar oluyor.



    ben 4x2 ve 4x4'lerin ÖTV ve KDV bakımından farkının olmadığını yazdım ve MTV konusunda tek kelime etmedim. ÖTV ve KDV ister 4x2 ister 4x4 olsun oran aynıdır. eğer farklıysa bana farklı de ve oranı söyle. hurriyet gazetesinin MTV ile ilgili haberini buraya kopayalamk yerine net cevap ver bana. araç 4x4 olunca ÖTV veya KDV değişiyor mu değişmiyor mu? senin buraya kopyaladığın haber MTV ile ilgili. resmen demagoji yapıytorsun. laf ebeliği yapıp sözü dolandırmak yerine özür dileme medeniyetini göstersen benim takidirmi kazanamasan bile diğer üyeler seni mertliğinden ötürü tebrik ederdi.




  • Biraz önce bir pick-up firmasının Türkiye distribütörü ile konuştum...

    Ben bu işlerden pek anlamıyorum...

    Ancak onlar vergideki sorunun MTV'den değil ÖTV'den kaynaklandığını söylediler...

    Şöyle ki;

    Durumu:

    - 4X4 araçların MTV'si eskiden beri 4X2 araçların vergisinin 2 katıydı... Bu değişmedi aynen devam ediyor...

    - Ancak 4X4 pick-up'ların ÖTV'si eskiden 4X4 SUV'ların ÖTV'sinden farklıydı... Ancak şimdi ikisinin ÖTV oranları eşitlendi (veya çok yaklaştı)...

    şeklinde özetlediler...


    Böyle olunca da 4X4 pick-up almanın hiç bir esprisi kalmamış oluyor...
  • Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

    6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

    Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

    Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

    6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

    Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

    Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


    Burası Türkiye!!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h


    Burası Türkiye!!!!!

    Doğru...

    Ancak bunu bilen distribütörlerin ana üretici firmaları bu konuda uyarmaları gerekirdi...

    Özelikle de 2012 gibi hemen hemen bütün araçlarda kasa, motor ve donanım değişiminin yaşanacağının bir yıl öncesinde...

    Muhtemelen onlarda Türkiye ve aynı mevzuatı uygulayan diğer Avrupa ülkeleri için gerekli düzenlemeleri yaparlardı...

    Ama maalesef şimdi herkes umutsuz bir şekilde Maliye Bakanlığının geri adım atmasını bekliyor...

    Bence bu çok zor...

    Artık geçmiş ola...

    Onlar ellerine aldıkları kazı yolmadan bırakmazlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaZZaM

    Caddy, Doblo tarzı araçların binek araç sayılması konusunda bir dava vardı ancak dediğim gibi bu konuda bir dava duymadım. Ancak şahsen ben bir haksızlık olduğunu düşünmüyorum. Zira 4x2 araçların kullanım amaçlarıyla 4x4 araçların kullanım amaçları ayrıdır. Her ne kadar aynı araç olsa da farklı vergi diliminde olmalarında ben bir haksızlık görmüyorum.

    Eğer 4X4 pick-up'larla 4X4 SUV'ların aynı şekilde vergilendirilmelerinin yanlış olmadığını düşünüyorsanız...

    O zaman;

    - 4X4 pick-up larında fenni muayenelerinin SUV'larınki gibi ilk üç yaş sonunda ve devamında her iki yılda bir yapılmasını,

    - İstanbul'da 1. köprüden rahatça geçmelerini,

    - SUV'lar ile aynı hız limitlerinde değerlendirilmelerini de kabul ediyor olmanız lazım...

    Böyle olursa aynı vergiye tabi olmak bence de yanlış olmaz...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

    6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

    Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

    Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


    sanırım listede yer alan Nissan araçlarının bazı modelleri eski ÖTV oranına göre vergisi alınıyor daha yeni şirketimiz aldığı için biliyorum.Isuzu Dmax pickup için yukarıda yazan şase ve pick bagajı meselesinden dolayı benzer sınıf araca 2 katı fiyat vemrek zorunda kalmışlar , satışlar şu an durmuş durumda demişti , ana bayii




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sanırım listede yer alan Nissan araçlarının bazı modelleri eski ÖTV oranına göre vergisi alınıyor daha yeni şirketimiz aldığı için biliyorum.Isuzu Dmax pickup için yukarıda yazan şase ve pick bagajı meselesinden dolayı benzer sınıf araca 2 katı fiyat vemrek zorunda kalmışlar , satışlar şu an durmuş durumda demişti , ana bayii

    Evet maalesef pick-up piyasasında bütün markalar resmen bir bekleyiş içinde...

    Galerilerin elinde doğru dürüst tam donanımlı ve 4X4 araç olmadığı gibi, olanını da gelip soran yok...

    Ama herkes neyi ve kimi bekliyor ben şahsen anlayabilmiş değilim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dammak -- 13 Mart 2012; 17:19:53 >
  • Isuzu ile görüştüğümde araç kasası uzunluğu veya hacmi ile aks aralığı arasındaki bağıntının eski haline getirilmesi için dava açıldığını ifade etmişlerdi. Sanırım bu davanın sonucunu bekliyorlar.Aksi halde pick up 4x4 fiyatları bazı marka araçlar için 100bin üstü olacak iken şartnameye uyan ararçlarda 50-60 bin arasında kalıyor. Bu da rekabet aykırı bir durum oluşturacak ve piyasada kalan marka kjar marjlarını yukarı çekmesi için fırsat yaratılmış olacaktır. Belki de böylesine gizli planlar zaten yapıldığı için mevcut durum oluşmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Isuzu ile görüştüğümde araç kasası uzunluğu veya hacmi ile aks aralığı arasındaki bağıntının eski haline getirilmesi için dava açıldığını ifade etmişlerdi. Sanırım bu davanın sonucunu bekliyorlar.Aksi halde pick up 4x4 fiyatları bazı marka araçlar için 100bin üstü olacak iken şartnameye uyan ararçlarda 50-60 bin arasında kalıyor. Bu da rekabet aykırı bir durum oluşturacak ve piyasada kalan marka kjar marjlarını yukarı çekmesi için fırsat yaratılmış olacaktır. Belki de böylesine gizli planlar zaten yapıldığı için mevcut durum oluşmuştur.

    Böyle bir davanın açılmış olduğunu bende duydum...

    Ama ne zaman açıldı, ne durumda, ne zaman ve nasıl sonuçlanır bilen yok...

    Sadece herkes bir davanın sonucunun beklendiğini söylüyor... O kadar...

    Gerisi meçhul...




  • maksat ;bu adamlar bunu binek amaçlımı yoksa iş amaçlımı kullanıyor onu ayırmak tı .kaş yaparken göz çıkardılar.adam hafta içi iş için hafta sonuda binek amaçlı neden kullanmasın.milleti yolmak için türlü ali cengiz oyunları çeviriyorlar buda salakça düzenlenmiş bir yansıması.

    şase uzun olursa yırtılıyor kısa olursa yandın.hatta uzun şase üretimine başlayacaktı ısuzu.sonra takip etmedim konuyu son hali nedir bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    maksat ;bu adamlar bunu binek amaçlımı yoksa iş amaçlımı kullanıyor onu ayırmak tı .kaş yaparken göz çıkardılar.adam hafta içi iş için hafta sonuda binek amaçlı neden kullanmasın.milleti yolmak için türlü ali cengiz oyunları çeviriyorlar buda salakça düzenlenmiş bir yansıması.

    şase uzun olursa yırtılıyor kısa olursa yandın.hatta uzun şase üretimine başlayacaktı ısuzu.sonra takip etmedim konuyu son hali nedir bilmiyorum.

    Bazı distribütör firmalar bununla ilgili çalışma yaparak ana üretici firmayı uyarmış ve arka yük taşıma kasasının 1 - 1,5 cm uzatılmasını istemiş...

    Muhtemelen Türkiye pazarını karlı gören uyanıklar gerekeni yapmışlar veya yapacaklardır...

    Ancak tabii ki çözüm bu değil...

    Bu işi bu araçlara gerçekten ihtiyaç duyan dağ köylüsü, çiftçi ve ticaret erbabı vatandaşları mağdur etmeden çözmenin yollarını bulmak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    Bütün olay aşağıdaki gibiymiş:

    6 Şubat 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Gümrük Tarife Cetveli Açıklama Notları, Motorlu Kara Taşıtları ile ilgili kısımda G.T.İ.P. 87.03 tanımı değiştirildi. Yapılan bu değişiklikle, ÖTV oranı yüzde 4 olan pick-up’ların vergisi yüzde 84’e çıkarıldı.

    Maliye’nin gerçekleştirdiği yeni düzenleme ile bundan sonra pick-up araçların vergisini, bu aracın aks aralığının yarısı ile yük taşıma bölümü arasındaki fark belirliyor. Eğer pickup’ın aks aralığının yarısı yük taşıma bölümünden kısa ise ticari araç olmaya devam ediyor. Ancak tam ters durumunda binek araç sınıfına giriyor ve aracın ÖTV oranı yüzde 84’e yükseliyor.

    Artık “87.03 GTİP” tanımına giren pick-up modelleri binek otomobil vergisi ile fiyatlandırılacak. Yapılan bu değişiklik Ford’un Ranger modeli ve Mitsubishi’nin L200 modelinin ÖTV oranını etkilemezken, Nissan, Toyota, Isuzu, Ssang Yong’ın pick-up’larının fiyatının iki kattan daha fazla artmasına neden olacak.


    desene babamın hilux pirim yaptı

    şaka bir yana çok acımasızca ve zalimce bir düzenleme olmuş. arkadaş bu lüx suv değil, binek araç değil. ticari amaçla üretilmiş aynı zamanda günlük hayattada kullanılan araçlar. daha önceden zaten mtv den geçiriyorlardı, ama ihtiyacı olanlar mecbur kullanıyor ve vergisini ödüyordu(babam gibi). ama şimdi kimse gidipde bu kadar para vermez.

    bu vergilerle bu araçların fiyatları lüx suv lerden farklı olmaz. ikisinin fiyatı aynıyken kimse gidip pickup almak istemez. ama suv lerde 4x4 pickuplar gibi dağa taşa vurulmaz, yük taşınmaz.

    babam gibi insanlar ihtiyaç ve kullanım amaçları doğrultusunda 4x4 pickup kullanmaya ve almaya mecburlar. yarın öbür gün aracı değişme ihtiyacı doğduğunda o kadar para veripte almaz, alamaz.

    hükümet açık kapı, geçirecek yer bulmasın. affetmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dammak

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze

    maksat ;bu adamlar bunu binek amaçlımı yoksa iş amaçlımı kullanıyor onu ayırmak tı .kaş yaparken göz çıkardılar.adam hafta içi iş için hafta sonuda binek amaçlı neden kullanmasın.milleti yolmak için türlü ali cengiz oyunları çeviriyorlar buda salakça düzenlenmiş bir yansıması.

    şase uzun olursa yırtılıyor kısa olursa yandın.hatta uzun şase üretimine başlayacaktı ısuzu.sonra takip etmedim konuyu son hali nedir bilmiyorum.

    Bazı distribütör firmalar bununla ilgili çalışma yaparak ana üretici firmayı uyarmış ve arka yük taşıma kasasının 1 - 1,5 cm uzatılmasını istemiş...

    Muhtemelen Türkiye pazarını karlı gören uyanıklar gerekeni yapmışlar veya yapacaklardır...

    Ancak tabii ki çözüm bu değil...

    Bu işi bu araçlara gerçekten ihtiyaç duyan dağ köylüsü, çiftçi ve ticaret erbabı vatandaşları mağdur etmeden çözmenin yollarını bulmak...

    kasanın 3-5 cm kısa yada uzun olmasına bağlı saçma sapan bir düzenleme olabilir mi ?

    arkadaş çift kabin pickup bu ya adı üstünde pickup. açık kasa kamyonet. oldu olacak çift kabinlerin hepsine getirsinler bu düzenlemeyi de tam olsun, kimse alamasın. insanlarımıza konfor yoksunu ama ihtiyaçları doğrultusunda sağlam araçları çok gören devlete (hükümete) ne denilebilir ki.

    artık gına geldi kazandığımız paranın yarısını devlete vermekten ve karşılığını görememekten.




  • Ben de aylar önce bir Mitsubishi yetkilisinin bu kasa uzunluğu mevzusu ile ilgili bir yazısını okumuştum. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama kasayı eskiye göre uzatmışlardı galiba...
  • Edit: Mükerrer mesaj.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bende345 -- 14 Mart 2012; 14:36:53 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.