Yalnız art niyetli esnaf da bunu kullanabilir. Ayıplı ürün olduğu halde kabul etmeyip kargoyu müşteriye kitleyebilir. Gerçi onlar ayıplı ürünleri de kabul etmiyorlardı ya neyse. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 13 Ocak 2025; 15:47:10 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ticaret Bakanlığı'ndan 'internetten alışverişte cayma hakkı' açıklaması (3. sayfa)
-
-
Hep tuketicinin, vatandaşın haklarını nasil küçültürüz derdindeler.
O tekloji mağazalari ve küçük esnaf 50 Tl ye aldigi ürünü 300-500 TL ye vatandaşa satmaktadir.
Halkin ucuz ürün temin ettiği bir Temu vardı, bu teknoloji magazalari ellerindeki pasta gitmesin, halka 3 e aldigini 15 satmaya devam etmek icin siyasi bağlantılar ile bu Temu ya %60 vergi getirttiler, hem de 150 euro olan sınırı 30 euroya düşürttuler, sonra 3 euro da kargo bilmem neyin parasına saydilar, halbuki ürünü gönderen kargo dahil gönderiyordu.Yani vatandaş 700 TL lik urun aliyor 402 Tl de vergi ödüyor, boyle bisey olabir mi ? Ekonomisi kit kanat olan insanların uygun fiyatli urun almasi neden birilerinin zoruna gitti ?
Orada 300 TL lik ürünü burada 2.500 TL ye satip fahis kazanc sağlayanlar kazansın diye vatandaşin aleyhine her türlü girişim yapilmakta.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
bu tarz davranışlar sergileyen satıcı 21. yüzyılda silinip gidecektir esas sen merak etme anca yeni hesap açıp açıp dururlar
-
Neden ya, ne güzeldi. Kırk yılda bir namuslu tüketici lehine bir iş yaptılar onu da ertelemişler.
Ben bıktım sıfır diye aldığım ürünlerin kullanılmış çıkmasından. Adam okul tatili için bilgisayar alıyor, kullanıyor 10 gün, sonra iade. Monitör alıyor kullanıyor sonra iade. Her şeyi keyfe iade ediyor, kendi egosunu tatmin ediyor iade süresinde.
Ben son tüketici olarak bu yasanın acilen çıkmasını istiyorum. Sorunsuz teslim edilmiş elektronik değil sadece, hiçbir şeyin aide hakkı olmamalı.
Var bir tane de çevremde. 20 tane kıyafet alıyor, hepsini deniyor 19 tanesini iade ediyor. Türkiye iyi niyeti suistimalde rakipsizdir. Burada yanan biz oluyoruz.
Ayrıca kendinizi satıcı yerine de koyun. Ürün açıklamalarda olduğu gibi, sorunsuz teslim gerçekleştiriyorsunuz ama keyfe keder iade ediyor tüketici. Tamamen itliğine iade ediyor. 1 kere başınıza gelse küfür kıyamet rezalet başlığı açarsınız burada. Namuslu, dürüst tüketici sayısı tıpkı namuslu, dürüst insan sayısı gibi çok az bu ülkede. Çok çok az. % 5 belki.
-
Sanki firmalar ürün fiyatına kargo ücretini yedirmiyor. Neyse.
-
taMağazada 19 tane kıyafeti sepetine koyup kabine gidip denemiyor musun ? Bence o zaman mağazadaki kabinler de kaldırılsın, deneme hakkı da olmasın. Kot, kazak vs alacaksan askıda dokunduğunu almak zorunda olmalısın.
MArjinal tepki koyacağım diye saçmalıyorsunuz. Eskiden mağazadan alışvişlerde bile 14 gün değişim iade vardı çok çok eskiden 2000 lerin başı. Sonra o kalktı uzak mesafe sözleşmesine geçti. Bu güne kadar bana kullanılmış ürün hiç gelmedi. Gelirse de iade hakkımdan dolayı iade ederim zaten amaç bu değil mi ?
Kampanya dönemindesin bir ayakkabı alacaksın ayağına hangi numara olacağını bilmiyorsun. 40 mı olur 41 mi acaba ? İkisini de alıp deneyip birini iade etmenin ne gibi bir olumsuzluğu var ? Çünkü hiç bir satıcı değişim yapmıyor. Bana yanlış model ayakkbı gelmişti, satıcıya da ulaşamadım mesaj atılmasını engellemişti. HB ye ulaştım, değişim olmaz sadece iade olur demişlerdi. Eeee kampanyalı aldım ben ayakkabıyı, ne diye cezalandırılacağım ki ? O zaman dedim keşke 2 tane alsaymışım birini iade ederdim. Yollamadım tabi kullanıyorum o ayakkabıyı. Botu daha doğrusu, ayakkabı istemiştim bot modelini yollamışlardı.
Sanki satıcılar kargo ücretlerini ürün ücretlerine yedirmiyor gibi konuşuyorsunuz. Bakın deneme diyorum sadece 1 ay ayakkabıyı kullanıp keyfi olarak, amazonun 1 ay iade kampanyası var zaten diyerek iade eden şerefsizlerden bahsetmiyorum ya da matkap alıp evinin işini görüp iade edenlerden. 3 5 ahlak yoksunu şerefsiz yüzünden iyi insanların hakkının yenmesi doğru değil. Bunu ancak iade geçmişine göre sistem tespit edip, sizin iadeleriniz art niyet içeriyor diyerek iade konusunda bu insanlara sıkıntı çıkartılmalı.
Mesela ortak bir havuz olur. Nasıl her platforma TC no veriyoruz fatura kesimi için, bu tc no ya ilişkin bir hash yaratılır bu veri tabanı platformlar arası paylaşılır ve ne kadar iad ediyor, iadeleri temiz düzgün mü yoksa kullanıp hoşafını çıkartmış ürünler mi diye sisteme not düşülür. Ha art niyet bu sefer satıcı tarafına geçiyor burada da.
Bu yüzden önce ükede EĞİTİM seviyesinin artıp, cahil ve çıkarcı şerefsizlerden kurtulmamız gerekiyor.
-
Sen mağazada denediğin zaman mağazaya masraf çıkarmıyorsun. Ama evinde deneyip keyfi iade ettiğin zaman o kıyafet mağazaya geri ışınlanmıyor, kargo ücreti mağazaya ödettiriliyor. Mağazanın kazancı olmaması problem değil, mağazada denerken de kazancı olmuyor, ama böyle zarar ediyor.
Bu sefer de o iade kargo ücretini fiyata yedirip normal müşteriye daha fazla ödetiyor, fiyatlar artıyor. Bizim halkımız azıcık empati yapabilse her şey daha güzel olacak işte ama.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enxg -- 14 Ocak 2025; 18:55:36 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1 Tane aldım, denedim ve beğenmedim, bedeni berbat diyelim. Ne yapacağım ? Koton'dan tshirt aldım XS diyordu neredeyse dizlerime gelecekti berbat bir boy yapmışlar. Yer bezi mi yapayım bunu ? Bir tane kazak aldım, Small diyor ama sanırsın bedeni XL ne yapayım hayrına mı vereyim ?
Denemeden yapılamayacağı için, online Tekstil satışı yasaklansın o zaman en güzel çözüm bu
Kargo ücretlerinin artmasının sebebi de ekonomi ve oy verenler. Onların cezasını nasıl çekiyorsak bu da aynı onun gibi bir olay bu da. Eskiden kargo ücretlerini kimse dert etmiyordu şimdi dert edilir noktaya geldi. Acaba neden ? Aldığımız şeyler çerez parası olsa kimsenin umurunda olmaz da işte burası Türkiye.
-
Bu değişiklik keyfi ve lüzumsuz alışveriş yaparak satıcıyı zarara sokan ve işlerini zorlaştıran bilinçsiz tüketicileri bir nebze engellemek adına faydalı olabilirdi. Ama olmadı. Değişiklik 2026 da uygulamaya konacak denmiş. Bu arada bu değişiklik yıllardır bu şekilde erteleniyor.
-
Müşterinin uyanığını engelliyecem derken küçük esnafın küçüklüğüne kapilmanın anlamı var mı?Düzenleme yapılacaksa çift taraflı yapılması lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X