PC incelemelerini geçin. Oyun son dönemlerde konsol optimizasyonundan dolayı PC'lere bela olan Shader-compilation stutterdan muzdarip. Yeni nesil oyunlar daha kompleks shaderlar kullandıkça, loading ekranları yok oldukça durum daha da kötüye gidiyor. Konsollarda shaderlar pre-cached, pre-compiled olarak geliyorlar fix donanıma sahip oldukları için. Ayrıca SSD'ler sayesinde dolaylı shader bilgisi almak inanılmaz hızlanmış durumda. Oyunlarda loading, menü shader compilation da yok olmanın eşiğinde. SSD'ler sayesinde hepsi ışık hızı. Ama PC'ye gelince eski motorun üstüne yeni kasa koymaya çalışıyorlar. Teknik hala darboğazlı ama SSD'ye, işlemciye hayvan gibi yüklenen oyunlarla karşılaşıyoruz. Görsel kalitelerinden bağımsız. Çünkü Shader'ları copile edecek tek metod bir 3-5 dakika oyuna başlamadan önce shaderları cachelemek (sisteme özel şekilde). Bu da oyuncular nezdinde kötü karşılanacağı için (Horizon PC versiyonu yaptı, millet zırladı oyuna girmek dakikalarımızı alıyor diye) firmalar bundan kaçınıp, performans sorunları yaşamayı yeğliyorlar. PC'lerde ise eski tip, oynadıkça işlemci tarafından yavaş yavaş compile edilme tekniğini kullanıyor bu oyunlar (Elden Ring, Little Big Planet, Gotham Knight, Callisto) Ayrıca çoğu sadece tek çekirdeğe yükleniyor. Ne o hızlı SSD'ler, ne düzinelerce çekirdekli işlemciler hiç bir işe yaramıyor. Kullanan yok çünkü. Hele ki bellek ... Şu anda en az kullanılan birim. Performansa etkisi sıfır, oyunun kalıbına sığdığı sürece (8gb, 16gb vs). Gezegendeki en kaliteli rami alın quad-channel yapın, hızının da hızını aşırtın. Kazanılan fps 1-2. PC şu hantallığı atmalı artık üstünden. 8 gb bellekli ekran kartları mezara gömüldü konsolların tümleşik büyük bellek havuzları yüzünden. Her oyun 4k'da yada ultra texture ayarında 10 gb ve üstü kullanmaya başladı. Millet farkında değil ama PC donanımları çıtır çerez gibi eritiliyor yazılımcılar tarafından. Millet de 4090 da stok bırakmasın. Bu kafa ile anca böyle oyunlar laik görülür. |
Bildirim