Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.424
Cevap
82
Favori
296.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: cinman

    Hocam avensis gece kac gibi çıkar :)


    00:30, inşallah

    Uyuyalım mı
    Acil is mı çıktı ?
    Yada insanlık Hali aksilik mi oldu :)
    Çok teşekkür ederiz şimdiden
    Eksik olmayın
    Su sizin yaptığınızı kimse yapmadı
    Çok ise yarayacak emin olun
    Hatta bence firmalar bu konuya kayıtsız kalamayacak
    _____________________________
    mm
  • geliyor geliyor.

    Karşılaştırmalı yazıyorum

    Son 1-2 foto kaldı.

    Tam 5 dk.




    ...dedim ama 11 dk sürmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 29 Haziran 2011; 1:11:18 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • Haluk Test Sürüşü 23. Toyota Avensis 1.8 147 bg CVT Elegant Extra.


    Önceki 1.6 versiyonun testinde de belirttiğim gibi ağırbaşlı dizaynıyla çok tuttuğum bir model Avensis.

    Aracın motor ve şanzuman dışındaki her ayrıntısı aynı olduğundan 4. sayfadaki izlenimler aynen geçerli.

    Güzergah yine çok uzun değildi.

    Standart İstanbul yolu güzergahı.

    Ama önceki Skoda Octavia testinde karşılaştığım muamele nerde, Lider Toyotadaki Oktay Bey'e güzergahın bana yetmediğini belirttiğimde "abi bir tur daha atalım" demesi nerde.

    Her otomobil bayiinin Oktay Bey gibi çalışanlara ihtiyacı var kesinlikte.

    Kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum.




    Önceki testimde 1.6 motorun beni kesmediğini belirtmiştim.


    Bu sefer 2 kez çıktığım Şaşmaz-Carrefour arasındaki yokuşta yeni 1.8 motor ve CVT şanzumanı, hem gaz pedalı hem de cruise control ile deneyebildim.

    Bunlar 1.6 motor ile ilgili yazdıklarım

    quote:


    Cruise control benim oyuncağım olduğundan aklım dönüş yolundaki yokuştaydı.

    2500 devir civarlarındayken yokuş yukarı hızlanmaya çalıştım cc yardımı ile.

    Alet hızlanmadı.

    En son benzer şartlarda dizel araç test ettiğimden olsa gerek devri düşük tutmuştum.

    Vites küçültüp tekrar denedim ve de devir biraz daha yüksekken biraz kıpırdama oldu.

    Sonuç: Atmosferik ve de düşük hacimli benzinli motora sahip ağır bir araç ile performans istiyorsanız 4000 devir üstünü tercih ediniz.

    Benzinli bir araç alacaksanız minimum 2.0 lt olmalı bence.



    Bu testte de aynı şeyi yaptım ve de alet çok güzel bir şekilde hızlandı.

    Motor devrinin kaç olduğu da hiç önemli değil.

    Alet sizin ayarladığınız hıza ulaşabilmek için en uygun vitesi ve devri kendi seçiyor zaten.

    Size de keyfini sürmek kalıyor.




    Birkaç fotoğraf...

    Bu testin başında sayacın sıfırlanmış hali.

    Araç daha 979 km'de...

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Vites D konumundayken ayağım gaz pedalında yokuş çıkıyoruz.

    Süratim neredeyse 100 km.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Ortalama tüketim 8.1 lt gösteriyor.


    Peşinden 60'lara kadar yavaşladım ve de cruise'u devreye aldım.

    Tekrar 100'e çıkmasını bekledim.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)



    Burada da vitesi manuele alıp 7. vitesi seçtim.

    100'le giderken 2200 devir falan çeviriyor.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Ancak kendi Jazz CVT aracımda şöyle bir durum söz konusu:

    Eğer D modunda gidersem araç 90'la giderken 2000 devir çeviriyor.

    Eğer 90'la giderken manuele alırsam 7. viteste 2200-2300 devir çeviriyor.

    Yani D konumunda gitmekle manuel modda en üst viteste gitmek arasında D konumu lehine ciddi bir avantaj var.


    Eğer Avensiste de böyle bir durum söz konusu ise muhtemelen 110'la falan giderken D konumunda 2000 devir falan çevirecektir.

    Uzun yolda gerçekten az yakar bu araç.


    Test sürüşü sonunda ortalama tüketim 8.0 lt olarak gerçekleşti.

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Ama aracı Passat'tan daha fazla sıkıştırdım.

    Bir de buradaki yokuş Passat'ın güzergahındaki Trafik Hastanesi - Fen Lisesi Kavşağındakinden çok daha dik.


    Passattakine benzer şartlarda kullanılsa Avensis maksimum 7 lt yakar. Belki daha da az.


    Bir de işin klima performansı var.

    Avensisi saat 13:45-14:00 arasında kullandım.

    Passatı ise 16:00 - 16:30 arasında kullandık.

    Klima ikisinde de en düşük ayarda açıktı ama daha sıcak olan öğlen saatlerinde bile Avensiste üşüdüm.

    Passat'ta serinledik sadece.

    Bir de Avensis güneşin altında, korumasız bir yerde bekliyor.

    Passat binanın duvarının kenarında, neredeyse hiç güneş almayan bir yerde.


    Zaten Passat fotolarına bakarsanız havanın da kapalı olduğunu görürsünüz.

    Bunlar da Avensis testinden sonraki fotolar ve de güneşin şiddetini kendiniz görün.


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Aracın arka koltukları:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)


    Vites bölgesi:

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)



    Sonuç: Bu araç kesinlikle alınır.




    Ayrıca dizel motorun DPF'si, homurtusu, gürültüsü yok bu alette.

    Normalde benzinli Toyotaların üst devirlerdeki sesini de çok sevmem.

    Ancak CVT şanzuman mümkün olduğunca düşük devirlerde kullanmak istiyor aracı.


    Bu da yakıt ekonomisi olarak geri döner.

    Bir taşla iki kuş.


    Ekonomi kısmını düşünenler de bir süre benzinde binerler.

    10 bini devirdikten sonra kaliteli bir lpg ile dizelden de daha az yakıt gideri olan bir aracınız olmuş olur.



    Önceki cümlemde en az 2.0 benzinli demiştim.

    1.8 Avensis CVT olarak net bir yanıt yazayım.

    Bravo Avensis'e.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • Haluk abi bu sayfayı eksiksiz okudum. Avensis motor-şanzıman-konfor-karoser harmanıyla haaarika duruyor.
    _____________________________


  • Baya test yapmissin abi yine. :) avensis ten benim beklentimde yuksekti zaten. Cvt olmasi baslica neden.
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel
  • passat başka ya nolursa olsunc4 aldım ama kalbim passat ta kaldı.
    _____________________________
  • avensise hayran kalıyorum, aklıma vergiler geliyor... tip olarak beğenemiyorum ama kaliteli araç. göstergeler bile kalite kokuyor.
    _____________________________
    mantık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Haluk abi bu sayfayı eksiksiz okudum. Avensis motor-şanzıman-konfor-karoser harmanıyla haaarika duruyor.


    Coşkuncum şimdiye kadar test ettiğim hiçbir otomatik vitesli araçta benim ufacık Jazz CVT'nin pürüzsüz vites geçişlerini bulamadım.

    1.4 hacim ve 83 bg ile bizi çok rahat getirip götürüyor.

    Sırf uzun yol konforu ve hız sabitleme konularındaki eksikliği yüzünden aracımı satıp Accord ya da Ceed'den birini alayım diyordum, konusunu bile açtım, hatırlarsın.


    Avensiste dizel gürültüsünü geçtim, motorun çalıştığını bile anlamıyorsunuz tıpkı benim Jazz gibi.


    Zaten çok düşük devir çevirmeye meyilli olduğundan tüketimi de makul olacaktır.


    İçi ve bagajı yayla gibi.


    Yalıtımı da hiç fena değil.


    Hız sabitlemesi, anahtarsız çalıştırması da güzel çalışıyor.

    Xenon far olsun, kliması olsun gayet iyi.


    Gerçekten etkilendim.


    Fikir vermesi açısından benim Jazz'ın 90'la giderkenki gösterge durumu.


     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

    Eğer gaza daha fazla basarsan aynı süratte daha yüksek devir çeviriyor alet.

    Sonuçta sürekli değişken oranlı şanzuman


    Bunu pazar günü çekmiştim ama şimdi 300 km oldu ve de tüketim hala 5.5 lt.

    Daha yarım depo olmasına var baya.


    Ben şu an ev durumlarından dolayı bir alım yapamam ama, çok konforlu bir otomatik vites tecrübesi yaşamak isteyenlere şiddetle öneririm.

    Bugünkü kullanıma benzer şartlarda kardeşi 1.6 Avensisten bile daha az yakacaktır.

    Vergisi 1.6 motorlardan yıllık 700 TL civarı fazla yanılmıyorsam.


    Mazda 3 kadar etkiledi beni alet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 29 Haziran 2011; 2:01:48 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • Abi CVT şanzıman öyle pis bir şanzıman ki. Alışan bırakamıyor ama adam gibi olması şartıyla. Ford dizel Focus'lara koydu fakat beceremediler, çoğu şanzıman indi pörtledi üretimini bitirdi. Honda'ya zaten diyecek laf yok.

    Toyota da bu işi layıkıyla yapmışa benziyor. Zaten 2.0 benzinli motor yeni Avensis ilk çıktığından beri dünya çapında CVT şanzıman ile birlikte satılıyor. Yani bir problem olsaydı Toyota bunun 1.8 motorla optimize edilmiş halini getirip burada satmazdı.

    Bu paralara çok güzel araçlar var aslında. Mazda 3 de yine parasına göre çok dolu bir araç. Ufak tefek eksiklikleri olabilir ama arabasını korsan taksi niyetine kullanmayanlar için hoş bir seçenek. Hem D segmenti olsun hem de dizel ekonomisi olsun diyenler içinse 70 bin TL civarına Insignia var ama o da Opel işte, Opel. Bu Avensis optimum noktasında duruyor.
    _____________________________






  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Abi CVT şanzıman öyle pis bir şanzıman ki. Alışan bırakamıyor ama adam gibi olması şartıyla. Ford dizel Focus'lara koydu fakat beceremediler, çoğu şanzıman indi pörtledi üretimini bitirdi. Honda'ya zaten diyecek laf yok.

    Toyota da bu işi layıkıyla yapmışa benziyor. Zaten 2.0 benzinli motor yeni Avensis ilk çıktığından beri dünya çapında CVT şanzıman ile birlikte satılıyor. Yani bir problem olsaydı Toyota bunun 1.8 motorla optimize edilmiş halini getirip burada satmazdı.

    Bu paralara çok güzel araçlar var aslında. Mazda 3 de yine parasına göre çok dolu bir araç. Ufak tefek eksiklikleri olabilir ama arabasını korsan taksi niyetine kullanmayanlar için hoş bir seçenek. Hem D segmenti olsun hem de dizel ekonomisi olsun diyenler içinse 70 bin TL civarına Insignia var ama o da Opel işte, Opel. Bu Avensis optimum noktasında duruyor.

    Opel iste, Opel. :))

    Kesinlikle tam bir kalas, estetik ve muhendislik yoksunu.
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Abi CVT şanzıman öyle pis bir şanzıman ki. Alışan bırakamıyor ama adam gibi olması şartıyla. Ford dizel Focus'lara koydu fakat beceremediler, çoğu şanzıman indi pörtledi üretimini bitirdi. Honda'ya zaten diyecek laf yok.

    Toyota da bu işi layıkıyla yapmışa benziyor. Zaten 2.0 benzinli motor yeni Avensis ilk çıktığından beri dünya çapında CVT şanzıman ile birlikte satılıyor. Yani bir problem olsaydı Toyota bunun 1.8 motorla optimize edilmiş halini getirip burada satmazdı.

    Bu paralara çok güzel araçlar var aslında. Mazda 3 de yine parasına göre çok dolu bir araç. Ufak tefek eksiklikleri olabilir ama arabasını korsan taksi niyetine kullanmayanlar için hoş bir seçenek. Hem D segmenti olsun hem de dizel ekonomisi olsun diyenler içinse 70 bin TL civarına Insignia var ama o da Opel işte, Opel. Bu Avensis optimum noktasında duruyor.

    Opel iste, Opel. :))

    Kesinlikle tam bir kalas, estetik ve muhendislik yoksunu.


    Hocam ben aslında Opel'in arabalarını severim de markaya aşina olamadım bir türlü. Teyzeme kaç sene önce Corsa D 1.4 otomatik aldık. V6 gibi yakıyor ama ufak tefek şeyler dışında hiç sorun çıkarmadı mübarek. Ben de geçen sene yeni Astra 1.4 turbo sport donanım alıyordum, kredi de çıktı ama bazı ruhsal etmenler bizi son anda vazgeçirdi. Herhalde markaya olan güvensizlikten ötürü, bilemiyorum.
    _____________________________






  • silinecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 21 Eylül 2011; 11:06:01 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L
    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Abi CVT şanzıman öyle pis bir şanzıman ki. Alışan bırakamıyor ama adam gibi olması şartıyla. Ford dizel Focus'lara koydu fakat beceremediler, çoğu şanzıman indi pörtledi üretimini bitirdi. Honda'ya zaten diyecek laf yok.

    Toyota da bu işi layıkıyla yapmışa benziyor. Zaten 2.0 benzinli motor yeni Avensis ilk çıktığından beri dünya çapında CVT şanzıman ile birlikte satılıyor. Yani bir problem olsaydı Toyota bunun 1.8 motorla optimize edilmiş halini getirip burada satmazdı.

    Bu paralara çok güzel araçlar var aslında. Mazda 3 de yine parasına göre çok dolu bir araç. Ufak tefek eksiklikleri olabilir ama arabasını korsan taksi niyetine kullanmayanlar için hoş bir seçenek. Hem D segmenti olsun hem de dizel ekonomisi olsun diyenler içinse 70 bin TL civarına Insignia var ama o da Opel işte, Opel. Bu Avensis optimum noktasında duruyor.

    Opel iste, Opel. :))

    Kesinlikle tam bir kalas, estetik ve muhendislik yoksunu.


    Estetik yoksunu biraz ağır olmuş


    Kavgada böyle küfredilmez
    _____________________________






  • Her markanin bir ruhu vardir ya iste Opel'in ruhuda kaba. Mesela insignia'nin amortisorleri tas gibiydi. Resmen h&r yay var arabada. Opel bunu sportif surus, yol tutus vs. ile lanse etse de ben, bu adamlarin hem konfor hem de stabiliteyi ayni anda yapamadigina inaniyorum. Bunu yapan marka ornegi; ahanda Alfa Romeo. :)

    Yani benim de aram yoktur Opel'le. :)
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper
    quote:

    Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L
    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    Abi CVT şanzıman öyle pis bir şanzıman ki. Alışan bırakamıyor ama adam gibi olması şartıyla. Ford dizel Focus'lara koydu fakat beceremediler, çoğu şanzıman indi pörtledi üretimini bitirdi. Honda'ya zaten diyecek laf yok.

    Toyota da bu işi layıkıyla yapmışa benziyor. Zaten 2.0 benzinli motor yeni Avensis ilk çıktığından beri dünya çapında CVT şanzıman ile birlikte satılıyor. Yani bir problem olsaydı Toyota bunun 1.8 motorla optimize edilmiş halini getirip burada satmazdı.

    Bu paralara çok güzel araçlar var aslında. Mazda 3 de yine parasına göre çok dolu bir araç. Ufak tefek eksiklikleri olabilir ama arabasını korsan taksi niyetine kullanmayanlar için hoş bir seçenek. Hem D segmenti olsun hem de dizel ekonomisi olsun diyenler içinse 70 bin TL civarına Insignia var ama o da Opel işte, Opel. Bu Avensis optimum noktasında duruyor.

    Opel iste, Opel. :))

    Kesinlikle tam bir kalas, estetik ve muhendislik yoksunu.


    Estetik yoksunu biraz ağır olmuş

    Niye estetik yazmisim ki zaten!? Pardon. :))

    İncelik olacakti o. İncelikten kastimda, kucuk ama islevsel seyler. Yoksa buyuk ama islevi olmayan seyler neye yarar? Di mi Opel?
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L
    Her markanin bir ruhu vardir ya iste Opel'in ruhuda kaba. Mesela insignia'nin amortisorleri tas gibiydi. Resmen h&r yay var arabada. Opel bunu sportif surus, yol tutus vs. ile lanse etse de ben, bu adamlarin hem konfor hem de stabiliteyi ayni anda yapamadigina inaniyorum. Bunu yapan marka ornegi; ahanda Alfa Romeo. :)

    Yani benim de aram yoktur Opel'le. :)


    Opel'in cidden sportif bir tarzı var ama. Koltukları bile diğer markalara göre daha serttir genelde. Dış tasarımlarında bile her zaman bir cezbedicilik vardır. Rakip firmalara oranla sportif yönü daha ağır basan bir firma Opel. Bence ruhu son 20 yılda bu doğrultuda şekillenmiş bir marka Opel.
    _____________________________
  • avensis 1.8 e bayıldım. tam kasasına göre bir motor.2001 deki d4 vvt-i manuel avensis auto showun testinde 7.4 litre yakıt tüketmişti ortalama 150 hp motoruyla. bizdeki 1.6 corolla nın aynı testteki tüketimi 8 lt idi.bu yüzden kesinlikle 1.6 avensisden az yakar tezinize katılıyorum. sayfanın tamamını okudum haluk abi.
    ne diyim ki bu 1.8 motoru ciğerlerime cvt şanzımanıda ayaklarıma koysam yidene hızınıza yetişemem. sayenizde test etmş kadar oldum. emekleriniz için sonsuz teşekkürler.
    _____________________________
    "O VARSA SORUN YOK" 2001 VVT-İ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D_E_V_I_L

    Her markanin bir ruhu vardir ya iste Opel'in ruhuda kaba. Mesela insignia'nin amortisorleri tas gibiydi. Resmen h&r yay var arabada. Opel bunu sportif surus, yol tutus vs. ile lanse etse de ben, bu adamlarin hem konfor hem de stabiliteyi ayni anda yapamadigina inaniyorum. Bunu yapan marka ornegi; ahanda Alfa Romeo. :)

    Yani benim de aram yoktur Opel'le. :)


    Giulietta deneyimim oldu bir sürelik ve bu tezine kesinlikle katılmıyorum abi. Leon'dan daha çok ses alan bir Giulietta için bunlar söyleyemem ben mesela
    _____________________________
    Astra K 1.6 CDTI 136 HP Dynamic + Sunroof A/T

    Punto Evo 1.3 Mjet 75 :) HP Active+ Hibrit Turbo
  • audi a3 1.4 turbo testi bekliyorum haluk abi
    _____________________________
    ispanyada beşiktAş, ingilterede beşiktAş , türkiyede beşiktAş...
  • Haluk abi ellerine sağlık yine döktürmüşsün

    Passat testinde motor sesini beğenmemişsin. Bizim Bravolar gibi kaba bir ses mi var yoksa başka bir durum mu?

    Kısmetse babama D sınıfı bir araba alacağız. Ben Superb elegance diyorum, babam Passat istiyor. BMT emisyon için motorun içine ettiyse yazık olmuş o zaman.
    _____________________________
    B8 TSI Passat125 HP binaltıyüzsendromu
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.