Elon Musk, Joe Rogan ile yakın zamanda yaptığı bir röportajda Tesla Semi elektrikli kamyonunun başlangıçta planlanandan daha küçük bir pil kapasitesi alacağını söyledi.
Elon'a göre, Tesla Semi'nin 480 km'ye kadar mal taşıyabilen temel versiyonu 500 kWh bataryaya sahip olacak. Girişimci, bu tür bir verimliliğin, aracın şasisinin yapısal bir parçası olarak kendi 4680 pil hücresine sahip bir pil paketi kullanımıyla sağlanacağını açıkladı.
Genişletilmiş menzilli bir sürüm de planlanmakta, ancak yalnızca temel sürüm pazara girdikten sonra piyasaya sürülecek. Tesla Semi, 2017 yılında duyurulmuş ve elektrikli kamyonun tek bir şarjla 480 ila 800 km arasında menzil sunacağı belirtilmişti. Bunun da 600 ila 1000 kWh kapasiteli bir çekiş aküsü gerektirmesi bekleniyordu. Tesla Semi'lerin ilk partisi bu yıl üretilecek. Ancak seri üretime 2022 yılından önce başlanması beklenmiyor.
Kamyonculara sormak lazım. Menzil açsından iyimi kötümü. Birde şarj olayı var.
Temelde hedefi yine otonom tırlar için veri toplamak olarak görüyorum. ABD’de otonom tırlar üzerine çalışan bir sürü girişim var, bir tanesi gerçekten güzel bir sistem de oturtmuştu. Ama Tesla otomobillerde yaptığı gibi kullanıcı kitlesiyle sağlam bir veri toplayacaktır yine.
Bu tırlarda elektrik olayı daha kolay aslında. kendi pileri var zaten. ayrıca taşıdıkları dorseye pilleri döşe. gelen tır çekerken dorsenin pilini kullansın. dorse yük indirme ve bindirmede şarj olsun. tırlar hiç bekleme yapmadan şarjı dolan dorseleri alıp teslim etsin.
Beklenenden az menzil değil. Kısa menzilli versiyonunda 600kWh batarya bekliyorduk 500kWh ile gelecek bu beklenenden de verimli olduğu anlamına geliyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme