Şimdi Ara

Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor
    Tesla, temmuz ayında Çin'de toplam 67.886 adet elektrikli araç satarak geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8,4, bir önceki aya göre ise yüzde 5,2’lik bir düşüş yaşadı. Böylece şirket, son on ayın dokuzunda yıllık bazda satış düşüşü yaşarken yalnızca haziran ayında yüzde 0,8’lik sınırlı bir artış kaydedebilmişti.



    ABD'li elektrikli araç üreticisi, Ocak-Temmuz döneminde Çin'de toplamda 432.360 araç satarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,7’lik bir gerileme yaşadı. Satışlardaki bu zayıflama, özellikle yerli markalarla artan rekabet ve yurt dışına yapılan ihracattaki düşüşle ilişkilendiriliyor. Özellikle Model Y, yerli rakiplerin baskısı altında kalmış durumda.



    Tesla’nın Şanghay’daki fabrikasında sadece Model 3 sedan ve Model Y SUV üretiliyor. Model Y, Tesla’nın Çin’deki amiral gemisi olarak 2024’te 480.309 adetlik satışla ülkenin en çok satan aracı olmuştu. Bu model, Tesla’nın Çin satışlarının yüzde 74,6’sını oluştururken kalan kısım Model 3'e aitti.



    Ancak Ocak 2025’te tanıtılan makyajlı Model Y “Juniper” versiyonuna rağmen satışlar düşmeye devam ediyor. Model Y, 2025’in ilk yarısında 171.491 adet sattı ve bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,5’lik bir düşüşe işaret ediyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli Li i8'in tartışmalı çarpışma testi: Gerçek mi yoksa aldatmaca mı?



    Tesla, Çin pazarındaki güçlü SUV ve MPV modellere karşı rekabet gücünü artırmak için sonbaharda yeni 6 koltuklu Model Y L'yi piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Çinli regülatörlerin Temmuz ayında açıkladığı verilere göre, Model Y L, mevcut 5 koltuklu versiyona göre 150 mm daha uzun dingil mesafesine ve 179 mm daha uzun toplam gövdeye sahip olacak. Modelde LG tarafından sağlanan NMC (Nikel-Manganez-Kobalt) tipi bataryalar kullanılacak.



    Tesla bu yeni versiyonla, özellikle Li Auto i8, Onvo L90 ve Aito M8 gibi büyük ve popüler yerli modellerle rekabet etmeyi hedefliyor.









  • Çinde tesla kullanan birisi olarak yorum yapıyorum, tesla rakiplerinin çok gerisinde kaldı. Her anlamda. Diğer markalar premium kalitede araçlar çıkarıyor, tesla hala yerinde sayıyor. Hizmet kalitesinde de gözle görülür bir düşüş var. Geçen gün klima arıza yaptı, kendi servislerine götürdüm, servis çalışanları arabanın içine kendi içtiği su şişesi ve çöplerini bırakmış. Eskiden olsa arabayı çok güzel yıkayıp içinde toz olmadan teslim ederlerdi. Şimdi bir geri dönüş yapsak bile saçma sapan cevaplar veriyorlar, bazen cevap bile vermiyorlar. Bu gidişle teslanın işi çok zor.
    Hocam zaten bence bu kadar satması bile mucize. Amerikalı bir youtuber var. Çin'de son çıkan tüm modelleri inceliyor. Çoğu Abd'de yokmuş bile. Yorumlarda falan da insanlar, buraya bu arabalar gelse, Abd'de başka kimse bir şey satamaz diyor. Adamın inceledikleri Çin'li araçlar maşallah Maybach'lerin, Cadillac'ların falan en üst donanımlarında olmayan özelliklere sahip. Onca özellik çok daha uygun fiyata ülkende olacak, kim ne yapsın ortasına tablet konulmuş gibi tesla'yı. Hadi tesla neyse de mercedes'te tabi kalite var, sağlamlık var güvence var denebilir. Ama onun içinde herkes 3 te 1 fiyata daha çok özellikli araba aldıktan sonra 3 kat hızlı bozulsa ne olacak diyor, 3 kere değiştiririm, sürekli yeni modelim olur onun yerine diyor. Haklılar bence.
  • Çinde tesla kullanan birisi olarak yorum yapıyorum, tesla rakiplerinin çok gerisinde kaldı. Her anlamda. Diğer markalar premium kalitede araçlar çıkarıyor, tesla hala yerinde sayıyor. Hizmet kalitesinde de gözle görülür bir düşüş var. Geçen gün klima arıza yaptı, kendi servislerine götürdüm, servis çalışanları arabanın içine kendi içtiği su şişesi ve çöplerini bırakmış. Eskiden olsa arabayı çok güzel yıkayıp içinde toz olmadan teslim ederlerdi. Şimdi bir geri dönüş yapsak bile saçma sapan cevaplar veriyorlar, bazen cevap bile vermiyorlar. Bu gidişle teslanın işi çok zor.

  • CKKKKK C kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten bence bu kadar satması bile mucize. Amerikalı bir youtuber var. Çin'de son çıkan tüm modelleri inceliyor. Çoğu Abd'de yokmuş bile. Yorumlarda falan da insanlar, buraya bu arabalar gelse, Abd'de başka kimse bir şey satamaz diyor. Adamın inceledikleri Çin'li araçlar maşallah Maybach'lerin, Cadillac'ların falan en üst donanımlarında olmayan özelliklere sahip. Onca özellik çok daha uygun fiyata ülkende olacak, kim ne yapsın ortasına tablet konulmuş gibi tesla'yı. Hadi tesla neyse de mercedes'te tabi kalite var, sağlamlık var güvence var denebilir. Ama onun içinde herkes 3 te 1 fiyata daha çok özellikli araba aldıktan sonra 3 kat hızlı bozulsa ne olacak diyor, 3 kere değiştiririm, sürekli yeni modelim olur onun yerine diyor. Haklılar bence.

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Evet doğru dediniz, ben aldığımda çin markaları henüz bu kadar yükselmeye başlamamıştı. Bu gidişle elden çıkarıp çin markalarına geçeceğiz gibi :D

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Avrupa ve 3. Dünya ülkeleri dışında öyle bol ışıklı oyuncaklı, planlı eskitme ile üretilen araçlara kanmazlar, mesafelidirler. Tabiki bunda ucuz benzininde etkisi var. Avrupa tutucudur, miilliyetçidir, mümkün olduğu kadar kendi malını kullanır.


    Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor
    Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor
    Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor
    Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor
    Tesla'nın Çin'deki satışları düşmeye devam ediyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 5 Ağustos 2025; 22:11:31 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Ben araç konusundaki milliyetçiliklerinden biraz şüpheliyim. Abd'lilerin büyük, geniş araç sevdikleri bir kesin. Ama onun dışında, ben'de mesela Ford'un doğum yeri detroit'de falan bulundum. Filmlerdeki gibi üstünde büyük fiyat etiketleri olan 2. el araç bayileri falan var. Fıstık gibi Ford'lar, Chevrolet'ler falan, hele bir de sedan ise (abd lilerin çoğu oyuncak araba gibi buluyor onları) 900 dolar, 1500 dolar, 2000 dolar falan. :D:D Şaka gibi fiyatlar. Hani Türkiye'de 1 hafta araba kiralayayım desen vereceğin paraya çoluk çocuk araba alabiliyor. Ama bunlar kendi araçları için. Japonyadan, Almanya'dan geldiğinde, fiyatlar katlanıyor. Hiç bir zaman ford'lar ile kapışabilecek seviyelere inemiyor. Almanya için de benzer. Hatta balkanlara kadar. Benim bir tanıdık Nissan Xtrail aldı. Koca balkanlarda alman markaları dışında tamir yapabilen bulamadı. Bir kaçı y. dışından bunun parçasını getirtmek lazım deyip neredeyse araba kadar para istemişler. O yüzden Almanlarda da hele opsiyon bugüne kadar hiç olmadı ki. Zaten bol ve kaliteli çeşitleri de var.


    Son gördüğüm abd'li araç kanallarındaki yorumların çoğu, böyle arabalar mı varmış diye yazıyordu. Çin'li araçlar için. Abd'ye keşke gelse, kesin alırız falan yazıyorlardı. Ha abd vergiler ile engel koyabilir o başka. Servis destek kısımlarının açılmasında zorluk çıkarabilir. Ama Çin dışında hiç bir ülke bir başkasının ülkesinde sağlam rekabet edebilecek kadar uygun fiyatlı üretemez kolay kolay. Adamların sokaklarında 1000 dolara ford'lar beklerken, biz mesela yeri geliyor Abd'den ne bileyim bir Playstation, iphone falan kargolatalım desek, kargosuna 500 dolar, vergisine 1500 dolar veriyoruz. Yani daha ürünün parası hariç, oyuncak için önce çöpe 2000 dolar atıyoruz. Adam vergisi dahil 1000 dolara araba alıyor. Ki Türkiyenin yarısı, ford sedan sınıfında bile arabaya sahip olamadan tofaşlarla vs yaşayıp gidiyor.


    Yani araç konusunda pek milliyetçilik sorgulanabilecek kadar rekabet görmedik henüz bence.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.