Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2687. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: İsmail2190 , CelalÇiftçi YZZO8
2 Kayıtlı Üye ve 7 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53.913
Cevap
1.389
Favori
3.588.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
28. Sırada  bugün en iyi #5
Sayfa: önceki 26852686268726882689
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus95

    Hocam pil hızında , ben bir güncelleme ile 200-220 civarı bekliyorum Tesladan , nedeni ise CATL kullandığı yeni nesil lfpler , bunlar 250kwya kadar potansiyeli varmış, malum Tesla Data delisi bir şirket, bence uygun şartları yakaladıklarını düşünürseler bu şarj hızını anlık 200 lere güncellenme ihtimali olur diye düşünüyorum, sadece kendi fikrim 😁

    Bence yeni bataryalarından büyük farklar beklemek lazım. Mevcut şarj hızlarında , 5-6 kw daha yüksek kapasiteli bataryayı aynı fiyata satarlar en fazla. Yeni uzun menzil batarya kapasitesinden anladığımız bu yönde. Şu an Xiaomi gibi rakipleri yeterince tesladan pazar payı alacak kadar büyük üretimi yok. Tesla pazar payı küçülmeden o batarya kapasitelerini ve malzeme kalitesini arttırmayacaktır. BENCE.





  • major24 M kullanıcısına yanıt

    If it's not broken, don't fix it. Cok severler bu lafi. Bende sizin gibi dusunuyorum.

  • optimus95 kullanıcısına yanıt

    Yani böyle bir potansiyeli var ise neden şarj hızı o seviyede değil henüz?

    Yani pilin de bir fiziksel limitinin olduğunu kabul etmek lazım.

    Benim gördüğüm en yüksek değer 183kW idi aracımda. Daha yüksek desteklese idi yapmalarının önünde herhangi bir engel yoktu. Optimize ederler, bi +10kW daha yükseltirler belki "peak" şarj hızını. Ama sorun şarjın "peak" yani tepe noktasındaki hızı değil ki. Sorun pilin sürdürülebilir ısınması. Pilin özdirenci sebebi ile 170kW şarj sırasında aşırı ısınması ve araçtaki soğutma sistemlerinin bu ısıyı dışarı deşarj edecek güçte olmaması, bu sebep ile hızın uzun süre korunamaması. Yani anlık 200kW görseniz de bu 1-2 dakika sürecektir. Hiç bir anlamı yok ki. Soğutma sistemi super manifold 2.0 (geldi mi gelecek mi bilmedim...) gelir de soğutma kapasitesi artar ise yada LMFP gibi bir kimyada özdirenci çok daha düşük olan piller gelir ise yada ne bileyim ısınan pilleri laptoplardaki gibi aracın altına soğuk hava üfleyen harici bir fan ile soğuturlarsa... O taktirde şarj hızı yükselebilir. Yoksa çok da umutlanmamak gerek diye değerlendiriyorum ben.

    Bu sorunun esas çözümü de 800v mimari. 800v mimariye geçilir ise, akım yarıya düşeceğinden ısınma 4 kat daha az olacaktır. Bu da aynı soğutma gücü ile şarj hızını kafadan 2x arttırır. Yada aynı şarj gücünde boşa harcanan kW larca enerjiyi %75 azaltır. 800v mimarinin fiyatından falan şikayet etselerde arasında çok ciddi bir farklılık olduğunu da düşünmüyorum ben esasen. Ama şimdi 800v satarlarsa sonraki yıllar ne satacaklar ki millete?





  • _EUA_ kullanıcısına yanıt

    Tamda bu sebeplerden dolayi isitma/sogutma sistemlerinden medet ummak yerine pil kimyasi ile oynayarak bu sorunu cozmeye calisiyorlar. Pil icindeki maddelerin % lik degerlerini arttirarak veya az miktarda olsa baska madeler ekleyerek deneyler yapiliyor. Bu sebeple cogu pil artik "C" degerlerine gore siniflandiriliyor.

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Pil kimyası C yi değiştirir tabiki ama özdirenç ... bunla alakalı olsa da biraz farklı bir olgu. Tesla Juniper LFPlerde 64kW pil var desek, kabaca 3C den 192kW a kadar yolu var anlık. Diyelim ki kimya değişti 10C pil geldi. Sonuç farklı olmaz. 640kW'ı 400v üzerinden araca zaten gönderemezsiniz. Gönderseniz de 1 dakika sonra ısınma sebebi ile yine 120kW ya düşer şarj gücü. Özdirenci sıfır yapsanız (keşke) bile 400v mimaride arabaya bağladığınız kablo sıkıntı çıkartır. 800v, hatta direkt 1200v a geçmek gerek BYD gibi verimlilik açısından. İllaki 3-5 seneye bunu da göreceğiz. Herşeyi şimdi getirseler seneye ne satacaklar? Bir de bu arabanın "orta sınıf" aracı olduğunu unutmaya çok meğilliyiz. Otomatik Fiat Egea fiyat sınıfındaki arabaya binip de niye 800v değil demek biraz da ayıp kaçıyor da... gönül istiyor işte. :)

  • 2025.32.3 güncellemesi geldi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GoldPunch kullanıcısına yanıt

    Önceki kasa için 2025.26.7 güncellemesi görünüyor. Bunu yüklemeden diğer güncellemeler gelmiyor mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Çok zorda kalmadıkça uzak durmak lazım ne diyelim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GoldPunch

    2025.32.3 güncellemesi geldi.


    Dün gece yolculuk yaparken standart oto pilotu açtım. Abuk subuk yerde fren yapıyor inşallah bu güncelleme ile çözülür yoksa aracı ne kadar sevsem de bu nedenle satacağım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba arkadaşlar


    biliyorsunuz 24 temmuzda ötv artışı oldu 24 temmuz öncesi ödemesinin tamamını yapan kişilerde mağdur oldu.bu konu ile illgili ötv mağdurlarının sadece toplandığu grubumuz var. 500 kişi varız şu anda her yerden arkadaşlara ulaşmaya çalışıyoruz . mağdur olup katılmak isteyen olursa grubumuza gelebilir . umarım Adminler bu mesajı silmez ....

    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025whatsapp.com
    Tesla ÖTV Mağdurları
    https://chat.whatsapp.com/LVV7BMWJHgRJ8tJLQu99CS
  • ysuleymany kullanıcısına yanıt

    o kafayla daha çok iner satışlar aşağı

    0 faiz varken araba ucuzdu sattı. bütün opsiyonları alsak 3.205.414 ₺ yapıyor

    deli olmak lazım

  • İzmir'de yaşıyorum. İç dikiz aynasından düz olmayan yollardan geçerken trim sesi geliyordu. Mobil servis kaydı oluşturmuştum beni arayıp Gaziemir'deki RS Servis'e yönlendirdiler. 15 dakikada eleman halletti, yalıtım malzemesi koymuş, sorun çözüldü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoldPunch -- 3 Eylül 2025; 16:44:14 >
  • Arkadaşlar son gelen güncelleme bumu?
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cihanair kullanıcısına yanıt

    Bende 2025.32 yüklü şu an.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobby Hatfield B kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle fiyat düşmeli. 180kW ile bağla, 15 dakika sonra 90-70-60-50 ile devam et. Hatta yanına biri gelirse 90'lardan başla. Ama 180kW parası öde.

  • cihanair kullanıcısına yanıt

    TOGG almaya niyeti olanlar daha ucuza çıkacağını umdukları 10F'i bekliyor. Bence o da çok uygun bir fiyata çıkmayacak.

  • whiteway_twilight W kullanıcısına yanıt

    Hocam şuan bende bekleyen güncelleme yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gukidoki G kullanıcısına yanıt

    Bencede ucuz olmaz

    asıl olay 1.000.000 0 faiz kampanya bitti

    kendi ayaklarına sıktılar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gukidoki G kullanıcısına yanıt

    Duydunuz mu 5G Türkiye'ye 2026 Nisanında geliyormuş. Allah Allah. Neden ki acaba? Bunca yıl, neden gelmedi de şimdi 2026 Nisan diyorlar?

    4G geldiğinde büyük olay olmuştu. insanlara TV reklamlarında göbek attırdıklarını hatırlıyorum. çok anlamsız bir gaz vermişlerdi millete. O da seçim öncesiydi, di mi? Arkadaşlar, bu 5G olayı da bir seçim yatırımı olabilir. Sıradan çinko-karbon vatandaşların "bah yiğenim 5G yazıyah, hökümet çalışıyaaah" diyeceğini biliyorlar.


    Dolayısı ile, TOGG 10F falan beklemeyin kısa vadede. Geldi gelecek, geliyor, vallaha yolda, az önce aradı trafiğe takılmış, şimdi aradı bakkaldan bir şey istiyor musunuz diye sordu... gibi söylemlerle çıkışını seçim öncesine konumlandıracaklardır.


    Ucuza çıkmayacak mı? Belki de haklısınız. Ama çıktığında da değerinin %60 ına %70 ine çok düşük faizli krediler ile dağıtacaklardır. Alımı özendireceklerdir. Yüzbinlerce sipariş var, yetişemiyoruz bahaneleri ile de arzı düşük tutup erişilebilirliğini, yani ucuza faiz kullanan insanların sayısını azaltacaklardır diye düşünüyorum ben. Bakalım doğru tahmin etmişmiyim...





  • 
Sayfa: önceki 26852686268726882689
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.