< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2584. sayfa)



-
-
O degilde biz artik 6:30 da ne yapacagiz? Aloo envanterciler size diyorum :D
-
iki modele de 1000 Euro zam yaparlar sr 2174 olur LR 2430 olur, 2 gün sonra yine envanterde kuyruk olur... bu memleketi bu hale getirenler de utanmadan gezmeye, sömürmeye devam ederler, bizde yine secimde koşa koşa oy veririz onlara nolcak...
-
Bana göre model y nin en kötü yanı büyük olması, keşke daha küçük daha ucuz bir varyantı gelse... O gelene kadar döviz falan ne olur allah bilir. Daha bugün faiz indirdik :=)
-
Daha küçük ve daha ucuzu gelecek dün resmi açıklama yaptılar ama o zaman dolar/vergi vs ne olur bilemem:)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Adamlar 3 aydır dövizdeki %5-6 artışı fiyatlara yansıtmadı, daha ne yapsın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
1866 ya böyle bir arabayı alabilmek uzun sürmeyecek bir rüyaydı zaten. Böyle bir ortamda bir mucize yaşandı belkide.
Alamayan arkadaşlar için çok üzgünüm. Keşke yıl sonuna kadar hiç dokunulmasaydı..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hirikus -- 24 Temmuz 2025; 17:54:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Envanter satışınao yüzbinlerce kişinin denediği söyleniyor. Teslanın zam oranı belli değil ama en az 250-300 gibi bir artış olacağı kesin. Az bi rakam değil.
Talebin bir miktar azalacağı kesin ama %80 yine devam eder bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
anlaşılan bu güzelim teslanın: piyasanın yeni potansiyel apaçisi olmasına devletin gönlü elvermemiş..
-
Tepe sarj hızı aldatıcı bir veri. Önemli olan eğrisi.
SR 10-100 45 dk - 60 kw kullanılabilir batarya + ihtiyaç duyarsa kalibrasyon 10 veya 15 dk
LR 10-80 28 dk - 60 kw kullanılabilir batarya
Dolayısıyla aynı kapasiteye ulaşmanız için geçen süre 15 dk'dan fazla olacak.
Kışın ön ısıtmasız SR'lerde fark artacaktır.
-
Anlaşılmıyor soylediginiz hangisi daha iyi yani?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kw bazında aynı miktarda şarjı LR daha kısa sürede alabiliyor denmek istenmiş.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arkadaş alınan kw'ye göre kimsenin uygulanmayacağı bir senaryoya göre yazmış,
SR guvenlik ve uzun ömür açısından iyi lr soğuk hava şarj performansı ve uygun istasyon bulabilirseniz şarj hızı ile menzil açısından iyi.
Şehir içi zaten anlamsız bir kıyas önemi yok kısaca şehirlerarası yolda SR ile 250 km' de bir 25 dakika 10 80 falan yaparsınız.
Lr ile 300 km'de bir 20 dakikada 10 80
Yaşayacağınız bu olur,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 24 Temmuz 2025; 18:38:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu yeni düzenlemeden sonra muhtemelen LR RWD modelinde indirime gidip (2.430 TL) satış patlamasına devam ederler. BYD Atto 3 2.048 yapmış fiyatı kim alır bilmem, sedan versiyonu Seal 2.150 TL :)
Tesla için yıl sonuna doğru çinde üretilen yeni batarya muhtemelen avrupada da satılacak ve LR RWD 'ler 84.8KW ile 675 km WLTP ile satılmaya başlanır ve yine fırsat aracı olmaya devam eder.
ÖTV Düzenlemesine yorumum ise; maalesef burası Türkiye, geçmişte defalarca bu senaryoyu gördük. Instagrama ne zaman storylere girsem "Tesla Alım Süreci", tesla nasıl alınır? Teslanın 10 bilinmeyen özelliği gibi saçma sapan hype videolar ile görgüsüzce milleti baydınız, her yerde bu araç konuşuldu. Al-satçılar fırsat belledi (daha düne kadar elektrikli alınmaz yaaa diyen amcalar bile sıraya girdi) Bunu maliye affetmez. Belki 1 yılda alacağı aksiyonu bu tip hypelar yüzünden şurda 2 ayda ÖTV'yi katlettiler. Görünen o ki 2026'da tüm elektrikli araçlar %55 ÖTV dilinminden satılmaya başlanır. Geçmiş olsun herkese.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayalci07 -- 24 Temmuz 2025; 18:38:4 >
-
Büyük olmasından önce çok ciddi anlamda kalite kontrol kusurları var. 80 şehire tek servis bakıyor ayrıca. Kaza yapacam diye ödüm kopuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
LR için neden 300 km yazdınız anlayamadım 25 bin kilometredir Performance kullanıyorum bu araçla bile 350km durmadan net gidebilirsiniz. Yeni gelen LR RWD 600km+ menzil yazdığına göre 400-450 km durmadan gidebilirsiniz buda nereden bakarsanız bakın iyi fark ve kullanilabilirliği çok arttırıyor.
Her zaman kağıt üstündeki senaryo olmuyor , sarjınız ben 250.km ye geldim diyince sarj istasyonu denk gelmiyor gelse de bozuk olabilir dolu olabilir , daha uzun menzil çok büyük bir esneklik sağlıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam ben yaşadığımız şeyi yazdım uzun yolda, genel senaryo bu. Elbette farklı durumlar oluyor, lr daha esnek Aynı mantıkla SR 'de 300 gidiyor zaten. Uzun yolda genelde 10 85 15 85 falan diye şarj ediliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 24 Temmuz 2025; 18:45:13 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2024 SR'de de Catl batarya kullanılıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tesla’nin LR icin onerdigi dolum siniri %80, SR icin %100.
Ikisi de bu dolulukta 60 kw kullanilabilir kapasiteye sahip.
LR 10-80 27-30 dk
SR 10-100 40-45 dk
Kisaca LR onerilen kapasiteye 15 dk erken ulasiyor.
Buna kis sartlari ve kalibrasyon da eklenir ise uzuyor.
Uzun yolda isteyen %50 yapar onu bilmem. Ben 80 olunca cikarim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X