Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1856. sayfa)

6 Kayıtlı Üye ve 23 Misafir (8 Mobil) - 21 Masaüstü8 Mobil
5 sn
52.247
Cevap
1.382
Favori
3.472.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #4
Sayfa: önceki 18541855185618571858
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • PoNextorN kullanıcısına yanıt
    Almanya, Fransa, İtalya sitelerine girip bakarsanız teslimat zaten şu anda Mayıs görünüyor. Türkiye'de 3 ay bekleyince teslimat için insanlar, satış temsilcileri sizce boş mu oturuyordu.

    Türkiye'de zaten ilk satışlarda o kadar bekledi insanlar. Sadece Avrupa'da satışları yavaslatip tr model SR üretimi artınca Türkiye'de bekleme süreleri 40-45 güne düştü. Zaten 2.5-3 ay bekleyerek aldı insanlar arabalarını.

    Bant çalışıyor sadece Türkiye'ye gelecek araç üretimi azdı, diğer üretimler kisilinca Türkiye'de bekleme süreleri azaldı. Birçok markada birçok model hemen teslim şu anda ama insanlar hala Şubat ayını beklemeye razı olarak yeni siparişlerini geçiyorlar. Üstelik yeni modelinin çıkacağını bile bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 5 Ocak 2025; 16:43:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Biz 300 km menzil için yaklaşık iki haftada bir şarj düşünmüştük. Anladığım kadarıyla bunu 10 günde bir olacak şekilde revize edebiliriz. İnanılmaz büyük bir karar bizim için. Dizel ve benzinli araçtan sonra büyük korku ve endişeler mevcut. Yaşadığımız şehir taşra bu sebeple servis ve diğer hususlarda bilgi almak çok zor. Aracı incelemek için Ankara ya da İstanbul a gitmem gerekmişti😊

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şimdi YouTube da bir kanal şu paylaşımı yapmış. Amerika sitesi için. Siteye baktım ama böyle bir sayfa yada yeni araç yok. Tabi SR araçta yok. Zaten bu sebeple Türkiye'ye araç geç gelecek diyoruz.

    https://www.youtube.com/post/Ugkxo72drSFFuoffRwB8oyUrGG0VdcUCS51_?si=cpxAXkHzHx2TKpOV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 5 Ocak 2025; 16:52:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • x-rayted kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim bilgi için👍

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • HarunElreşit kullanıcısına yanıt
    Kendi evinizde şarj etme imkanınız var ise düşünecek yada tereddüt edecek emin olun hiçbir şey yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Üstat çok sağolun. Bunu İstanbul servisteki arkadaşlar da söylemişlerdi. Sizden de teyit geldiğine göre gayet makul olur bizim için.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • HarunElreşit kullanıcısına yanıt
    Ankara’dayım keşke sizin gibi evden şarj imkanım olsaydı. Ama maalesef sitede oturuyorum ve bu imkanı kullanamıyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    Şu anda hiç bir şey belli değil. Her şey tahminden ibaret ama ben eylüle kalacağını düşünmüyorum. Bir çok yabancı platformda avrupa teslimatların mayıs haziran olacağı söyleniyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    Benim yaşadığım şehirde kasis çok. Bazı kasisleri de yüksek yapmışlar. Corolla ile geçerken tabanın değdiği oluyor. Tesla da taban sürter mi? Aracın tabanı yüksek mi ve sürterse pile zarar verme ihtimali nedir acaba? Başınıza böyle birşey geldi mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Otopark Kurallarıyoutube
    Ankara - Bolu Kış Ayı Menzil ve Tüketim Testi & 6 Farklı Model Araçla
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=364xioVH6RU


    Soğuk hava ve otoban performansı elektrikli araçların aynı güzergahta,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ethan E kullanıcısına yanıt

    Surtmez, tesla yerden 17 cm yüksek corolla 13 üstüne tesla suspansiyonlari daha sert,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 5 Ocak 2025; 17:0:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoNextorN kullanıcısına yanıt

    Yurtdışı platformlarıda takip ediyorum oralardada millet sabırsızlanmaya başladı. Yakında açıklama yapılır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Çok sağolun desteklendiğini mesajlarınız İçin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hirikus H kullanıcısına yanıt

    Sanırım 29 unda bir etkinlikleri olacak. Orada açıklama yapıp hem Juniper ( OPAL ) açıklaması yapılacak hem de Model Q için ayrıntılar verilecektir.


    Çin'deki fabrikada teslimatların 4 Şubat yani yeni yıl tatili sonrası başlaması bekleniyor zaten.


    Berlin fabrikasında da çalışanlara yönelik etkinlik olacaktı bu ay diye hatırlıyorum. Berlin fabrikasındaki üretim hattı da muhtemelen Juniper için düzenlenmiştir ve Ocak sonuna doğru seri üretime geçilecek duyumları var ama tabi duyum.

  • hirikus H kullanıcısına yanıt
    Zaten Mayıs olduğu belli. Bugün büyük pazarlara sipariş vermek için siteye girin, Mayıs teslim diyor.
    Türkiye'ye Mayıs'ta gelmez. Biz onu diyoruz. Araç farklı. Buraya özel. En iyi ihtimalle Haziran'da sipariş alınır, Eylül'de teslimatlar başlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tüketim konusunda "elektriklinin bir avantajı kalmadı, içten yanmalı ile aynı km maliyetine sahip" vs diyenleri anlayamıyorum.


    Benzinli D segmenti bir aracım var, motor gücü olarak 200 beygire yakın ancak performans olarak -içten yanmalı araçların yapısı gereği- Model Y SR'in çok gerisinde. Bu araçla bile yazın km'de 4 lirayı çok rahat görüyorum, uzun yolda da 3 liraya düşüyor. Kış koşullarında bu sene o aracı pek kullanmadık ancak içten yanmalılarda da kışın bir miktar artış oluyor.


    Model Y ile ön iklimlendirme ve koltuk ısıtmalar sürekli açık, sonuna kadar tadını çıkararak kullanıyorum. İşyerinde Wat'ta AC şarj ediyorum, km maliyeti 2 lirayı bile bulmuyor. Havalar ısınınca 1.5 lira altına düşecek. Sessizliği, performansı ve araçta hiç üşümeden yolculuk etmenin keyfi de yanımıza kar kalıyor.


    "Dizel olsa farklı olur" diyebilirsiniz ama bu performansı karşılaştıracağınız dizel en az 2.5 litre olmalı. Onun da tüketimi 2.5 liranın altına düşmez. Adblue gibi ek maliyetler de var.


    Elektriklinin bir de bakım avantajı var, ben 4 ayda 9000 km yapmışım, bu gidişle 6 ayda 1 bakım yanıma kar kalacak. Güncel bakım fiyatları ne düzeyde bilmiyorum ama yaklaşık 8-10.000 lira desek; elektrikli araçların km'de 0.50-0.75 lira daha maliyet avantajı var. (Bir de bunun ağır bakımı var, onu hiç hesaba katmıyorum. Ayrıca çok km yapıyorsanız 3-4 sene sonra enjektör değişikliği, dpf tıkanması gibi masraflar da çıkabilir.)


    Şarj firmaları yeni yılla beraber zamları peş peşe yapıyorlar, ancak ben akaryakıtın da aynı fiyatta kalacağını sanmıyorum. Bence 2025 yılı içinde yavaş yavaş yükseltecekler, şu anki fiyatlar uzun süre sürdürülebilir değil gibi görünüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bobby Hatfield -- 5 Ocak 2025; 18:12:51 >




  • HarunElreşit kullanıcısına yanıt
    220x13=2,9kw/h (mobil charger ve shuco priz) ev tipi pirizden. Masraf mobil charger. 17 saatten 0dan %90 a her gün 300 km yol yapmanız lazım.

    220x 32=7kw/h (mobil charger, mavi adaptör, elektrik tesisatı. 8 saatte ful doldurur. Hergün pil boşaltmanız gerek. Şehir içinde bitmez. Şehirler arası ise bence otobüs daha mantıklı olur. Hergün 300/350 km şöfürlük yapılmaz.

    Kendi adıma ben 220x18 4kw/h ile yüklüyorum 1 gece yetmezse ertesi gecede takıyorum.

    Tesisatınız mutlaka kontrol ettirin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Akaryakıt fiyatlarında ben de artış olacağını düşünüyorum. Zam yağmuru ilk başladığında, depoyu 1000 liraya doldurmuştum, maddi olarak karşılayabilecek gücüm vardı ama o kadar canım sıkılmıştı ki, "artık gezmek bile lüks oldu" diye düşündüğümü hatırlıyorum. Sonra zam yağmuruna yetişemese de gelir düzeyimiz de giderek arttı ve akaryakıt fiyatları tekrar -en azından belli bir gelir seviyesi için- makul düzeye düştü. Şimdi asgari ücrete yapılan %30 zamla birlikte yavaş yavaş her ürün ve hizmetin fiyatına da %30 civarında zam gelecek -ki gelmeye başladı bile- ben akaryakıtın da bu düzeyde uzun süre kalacağını düşünmüyorum. Ufak ufak, kurbağayı ürkütmeden artışlar gelecek diye tahmin ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 5 Ocak 2025; 18:20:33 >
  • yaza doğru araba almayı düşünüyorum. malum sınırlar kalktı bg ve romanya arasında. menzilden dolayı elektriklilere hala uzağım ama burada bazı kişiler byd şöyle böyle yazmış. tesla'yı anlamsız şekilde negatif yönlerini anlatmadan övmüşler. arkadaşımda tesle model y var ve bir alman arabasına göre çok ağır araba. süspansiyonlara değinmiycem. yol tarifleri mesela başarısırz. google maps 3 farklı alternatif sunarken tesla kimi yerde tek yol gösteriyor vs. işçiliği çok ucuz.


    yani bunlar benim tesla y'de gözlemlediklerim oldu. otomatik pilot iyi ona lafım yok. ama birileri öyle bir yazmış ki yok yazılımda şöyle böyle vs vs. anlam veremedim.


    ayrıca youtube da almancı mehmet asir'in kanalı var. her 2 - 3 ayda bir 2200 km ile Türkiye Almanya yapıyor. Model Y kullanıyor standart. Lakin videolarında Tesla sistemi her 260 290 km de bir adamı şarja gönderiyor. %90 sarj için 40 dakika bekletiyor. lakin işte o kalan %10 en baba kısım. adam geceden bırakmıştı bir defasında kaldığı otelde. sabaha dolmuş şekilde almıştı.
    inanmayan veya merak eden varsa bahsettiğim sayfada videolara bakabilirler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bobby Hatfield B kullanıcısına yanıt
    Evet bunu diyenlerden biri de benim. Tesla juniper bekliyordum ama elektrik fiyatları bu hızla artmaya devam ederse elektrikli araca geçmenin hiçbir artısı olmayacak.

    Performans mevzusuna girmiyorum. O ayrı bir mevzu. Ki teslayı ne kadar performanslı kullanabilirsiniz zaten. Evet kullanabilirsiniz ama menziliniz ne kadar düşer? Çok daha fazla yakarsınız. Çıkıp otobana 160 170 km hızlar ile max kaç km gidebilirsiniz?

    Ac şarjda aracınız kaç saatte doluyor? Herkesin her hafta 4 5 saat şarj bekleyecek zamanı olmayabiliyor. Sizin iş yerinizde varmış. Oradan artınız var. Ancak kaç kişinin iş yerinde var şarj cihazı?

    Ac şarj ile bile km'de 2 tl yakıyor diyorsunuz. Elektrikli araç için 2 tl de yüksektir.


    Elektrikli araç firmalarının bir bir zam yapmasıyla ve evden elektriğe kota gelmesiyle elektrikli araç almanın bir mantığı kalmadı.

    Örneğin Togg 100 kmde 24 25 kw yakıyor. Şu an Zes gibi büyük firmaların şarj fiyatları 14 15 TL'ye kadar çıktı.

    Yani evde şarj imkanı olmayanlar, dışarıdan şarjla Togg'da km'de 3,5 TL yakmış oluyor. Diğer daha verimli elektrikli araçlarda ise (ioniq 6 ve tesla gibi) minimum 2,5-3 tl yakmış olacak kmde.

    Hadi evden şarj ederim deseniz, bu sefer de kotayı geçerseniz tüm ev elektrik faturanızı 2,5 3 kat zamlı kullanmış olacaksınız. Tv izlemek veya çamaşır makinesi kullanmak için de elektriğe, kotayı geçtiğiniz için 2,5 3 kat fazla para vermiş olacaksınız.

    Mtv deseniz yine can yakıyor. Örneğin Toggun ve Teslanın mtvsi 15.000 TL.
    1.0 veya 1.2, sıfır bir içten yanmalı aracın vergisi 5800 TL

    El ele, elektrikli otomobil bitiriliyor. Elektrikli araç almanın hiçbir mantığı kalmıyor. Alacak arkadaşlar detaylıca araştırsın.

    Benzinli veya mazotlu araç ile aynı giderim olacaksa ben niye elektrikli araç alıp, menzille şarjla uğraşayım. Hiçbir cazibesi kalmıyor elektrikli araçların.

    Şarj firmalarına acil denetim gelmesi lazım. Serbest piyasa diye tekellesip, istediği fiyatı belirleyemez kimse.

    Ev elektriğini gelen 5000 kw'lik limitin de 8 10 bin kw'ye çıkarılması lazım.


    Edit: Her ne kadar yurt dışı fiyatlarına göre fiyatı pahalı da olsa, alanlara laf etsek de en mantıklı araçlardan biri Byd Seal U Dmi gibi duruyor.

    Şehir içi 100 kmde 5,5- 6 litre yaksa bile, kmde 2,5 3 TL'ye gezersiniz. Evden sarj imkanı olmayan için çok mantıklı bir araç.

    Diğer en mantıklı araçlardan biri de jazz. 100 kmde 4 5 litre yaksaniz kmde 2-2,5 tlye gezersiniz.

    Hadi uzun yolda 8 10 litre bile yaksa bu araçlar, yılda kaç sefer uzun yola çıkıyorsunuz ki?

    Elbette her şey yakıt tüketimi değildir ama yakıt tüketimi açısında bakınca veriler bu şekilde.

    Akaryakıt fiyatları neredeyse 1 senedir aynı fiyatlarda. Şarj firmaları fırsatçılık yapıyor. Elektrik ve ilk kurulum dışında hiçbir maliyetleri yok. Petrolün çıkarılması, taşınması, benzine çevrilmesi, gemilerle ve tankerlerle nakledilmesi, depolanmasi, benzinliğin kurulması, benzinlikte çalışan pompacısı vs vs hep maliyet.

    Şarj istasyonlarinin böyle dertleri de yok. Kur şarj istasyonunu, sonra para bas.

    Şu an bir tek bakim avantajı kaldı gibi. Yılda 15 bin km yapıyorum. Aracın bakımı da 15 binde bir. Aracım 1.2 benzinli. Bakim fiyatı 7 8 bin tl. Ama dediğim gibi mtvyi 10 bin tl daha az ödüyorum elektrikli araca göre.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 18541855185618571858
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.