Şimdi Ara

Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
2.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdu
    Tesla, 2023 yılında 1 megawatt'ın üzerinde güç sağlayabilen dördüncü nesil Supercharger şarj istasyonlarını kurmaya başlayacak. Yeni nesil istasyonlar Tesla Semi'nin yanı sıra henüz üretime geçmemiş Cybertruck pick-up modelini de şarj edebilecek.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen Passat Sedan, Türkiye'deki satış listesinden kalktı



    Tesla CEO'su Elon Musk'a göre V4 Supercharger, 1.000 voltluk mimarinin yanı sıra gelişmiş sıvı soğutma sistemine sahip yeni bir şarj kablosu ile birlikte çalışacak. Bu sayede elektrikli araçların normalden daha hızlı şarj olmasını sağlayacak.



    Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdu



    İlk teslimatlar PepsiCo'ya yapıldı



    Tesla elektrikli otomobilleri için daha yüksek voltaj mimarisine geçme olasılığını geçtiğimiz aylarda gündeme getirmişti. Ancak o zaman 400'den 800 volta geçiş ve sadece uzun vadede bir artıştan bahsediliyordu. Şimdi ise bu planın fazlasıyla yerine getirileceği anlaşılıyor.



    Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdu
    Tesla Semi'nin ilk teslimatları 1 Aralık'ta Nevada'daki Gigafactory tesisinde düzenlenen etkinlikte yapıldı. Üretilen ilk araçlar daha önce söz verildiği gibi PepsiCo'ya teslim edildi. Elektrikli tırlar yılbaşı gecesi itibarıyla meşrubat sevkiyatına başlayacak.




    Kaynak:https://electrek.co/2022/12/01/tesla-cybertruck-1-mw-ultra-fast-charging-tech/







  • Valla devir tam elektriğe yatırım yapma devri. Geçen de yazdığım gibi, hani herkesin 1 milyon ve üstü para verip gayrimenkule parası yetmez ama 50-100 300-500 herkes bütçesine göre, güneş ya da rüzgar paneline ortak girebilir.

    Devlet güvenceli bir şekilde böyle bir sistemin alt yapısını kursun. Fidan dikimi gibi. Bir uygulama olur. İnsanlar bütçesine göre 3-5 güneş paneline ya da rüzgar türbininin misal %20 sine ortak girer. Uygulama üzerinden hisseleri, üretilen elektrik, biriken elektrik oranları yazar. Dilerse bunu evindeki, iş yerindeki kendi tüketiminden düşürtür, dilerse devlete geri satar.

    Böyle bir şey çıksın ilk müşterilerden biri ben olurum. Güvenceli olursa, sanıyorum ki hemen hemen herkes girer. Bugün %10 a ortak girersin, yarın bir paran gelir bir %10 daha alırsın. Herkes bireysel, kendi çapında elektrik üreticisi konumuna girer. Herkesin panel koyabileceği müstakil evi ya da türbin için bahçesi ya da uygun konumu yok.

    Devlet en uygun konumlara, tokinin konut projeleri gibi elektrik projeleri alsın, yatırım parasını da bu şekilde halktan alsın. 10 senede Tr kendi elektriğini tamamen karşılar hale gelir.

    Her ay 1000 lira elektrik faturası ödeyeceğime 50-100 bin veririm misal tüketimim artana kadar düşünmem. Ya da 5000 kira gelirin olsun diye 800 bin para biriktirmeye uğraşacağına, 100 bin verip direk 1000 lira kira gibi elektrik üretiminden gelirim var derim, yarın onu 2 ye 3 e çıkartırım.

    Çoğu ülke 2035 lerden sonra sadece elektrikli araca izin vereceğim diyor. Elektriğin değeri kat kat artacak.

    Umarım matbaa'daki gibi olmaz. Buna çünkü en başta resmen para basan özelleşmiş elektrik üreticileri karşı çıkar. İnsanlar kendi üretirse, biz ne satacağız, nasıl bir ton kâr edeceğiz diye istemez. Ama böyle de enerji yarışında geri kalırız.
  • Valla devir tam elektriğe yatırım yapma devri. Geçen de yazdığım gibi, hani herkesin 1 milyon ve üstü para verip gayrimenkule parası yetmez ama 50-100 300-500 herkes bütçesine göre, güneş ya da rüzgar paneline ortak girebilir.

    Devlet güvenceli bir şekilde böyle bir sistemin alt yapısını kursun. Fidan dikimi gibi. Bir uygulama olur. İnsanlar bütçesine göre 3-5 güneş paneline ya da rüzgar türbininin misal %20 sine ortak girer. Uygulama üzerinden hisseleri, üretilen elektrik, biriken elektrik oranları yazar. Dilerse bunu evindeki, iş yerindeki kendi tüketiminden düşürtür, dilerse devlete geri satar.

    Böyle bir şey çıksın ilk müşterilerden biri ben olurum. Güvenceli olursa, sanıyorum ki hemen hemen herkes girer. Bugün %10 a ortak girersin, yarın bir paran gelir bir %10 daha alırsın. Herkes bireysel, kendi çapında elektrik üreticisi konumuna girer. Herkesin panel koyabileceği müstakil evi ya da türbin için bahçesi ya da uygun konumu yok.

    Devlet en uygun konumlara, tokinin konut projeleri gibi elektrik projeleri alsın, yatırım parasını da bu şekilde halktan alsın. 10 senede Tr kendi elektriğini tamamen karşılar hale gelir.

    Her ay 1000 lira elektrik faturası ödeyeceğime 50-100 bin veririm misal tüketimim artana kadar düşünmem. Ya da 5000 kira gelirin olsun diye 800 bin para biriktirmeye uğraşacağına, 100 bin verip direk 1000 lira kira gibi elektrik üretiminden gelirim var derim, yarın onu 2 ye 3 e çıkartırım.

    Çoğu ülke 2035 lerden sonra sadece elektrikli araca izin vereceğim diyor. Elektriğin değeri kat kat artacak.

    Umarım matbaa'daki gibi olmaz. Buna çünkü en başta resmen para basan özelleşmiş elektrik üreticileri karşı çıkar. İnsanlar kendi üretirse, biz ne satacağız, nasıl bir ton kâr edeceğiz diye istemez. Ama böyle de enerji yarışında geri kalırız.





  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    Yapanların durumu aşağıda. Lütfen izle.


    DEDAŞ, eve kurulan güneş enerjisi için ceza kesti iddiası (nusaybinim.com)


    (333) Çiftliğine güneş enerjisi sistemi kuran üretici borçlu çıktı - YouTube



    Pek çok ülkede (biz dahil) artık destek vermiyor çünkü çok verimsiz, güneş gidince komple iptal. Herşeyi ithal olduğundan ithalatı da patlatıyor. Haa ilerde ultra verimli bişey bulunur vs ama şu an durum bu. Elektrik maliyetlerini de aşırı arttırıyor, faturalar kabarıyor vs destekler iptal edildi/ediliyor.


    2035ten sonra içten yanmalı araca izin vermeyecek "çoğu ülke" hangileri? İtalya başta olmak üzere "pek çok AB" ülkesi "2050den sonra "bakarız" dedi. Çünkü şarj altyapıları yok. Onbinlerce araç aynı anda şarja takılınca kaldırmayacak, bütün ülkeler farkında.


    Dünya çapında baktığında Hindistan ve Çin dünyanın yarısı zaten onlar geçmeden bir anlamı yok.





  • bilade B kullanıcısına yanıt

    Yapanların durumunu biliyorum. O yüzden hep hükümet güven verse diyorum. Yani şu anki hükümet kalkıp üstün körü hadi hazır, gelin yatırın dese ben korkudan yatırmam. Örnekler ortada. Gerçekten ciddi güven verecekler, hem kendi hayırlarına hem bizim hayrımıza olduğunu kabul edecekler, ancak öyle.


    Alıntı

    metni:
    Italy, Portugal, Slovakia, Bulgaria and Romania want to delay a European Union plan to effectively ban the sale of new petrol and diesel cars from 2035 by five years, according to a document seen by Reuters.


    Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdu
    Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurduelectrek
    Here are the only 5 countries opposing Europe's 2035 electric car-only rule
    https://electrek.co/2022/06/28/5-countries-opposing-europes-2035-electric-car-only-rule/

    Normalde Ab genel olarak 2035'i konuşuyor. Ama 5 ülke, 2040 a ertelenmesini istiyor. Ama zaten ha 5 sene ha 10 sene. Sonuçta elektriğin katlanarak daha da ihtiyaç olacağı tartışılmaz. Sırf arabalarda değil. 40 senelik binalara bakın, 3-5 priz var. Çünkü o zamanlar bir buzdolabı bir bulaşık makinası vardı. Ya şimdi. Tv ler 2şer 3er, pc ler, konsollar, kurutma makinaları, saç düzleştiricileri, hava nemlendiricileri temizleyicileri, mutfak cihazları, her şey ama artık her şey elektrikli.


    Yani araba olmasa bile elektrikli alet kullanımı, çeşitliliği katlanarak artıyor.


    Verimsizlik olayını hiç duymamıştım. Madem verimsiz, hala ülke olarak neden bir ton rüzgar paneline, güneş paneline yatırım yapıyoruz. Gelip İstanbul'a güneş paneli kurulsun demiyorum ki. Ülkenin en çok ve en uzun süre güneş alan yerlerine. Ki bu yapılıyor. Ülkeyi gezerken görüyorum, bayağı güneş paneli tarlaları var. İstanbul'un da bol rüzgar alan kuzeybatı bölgelerinde bolca rüzgar türbinlerine rastlayabilirsiniz.


    Hala ülkelerde epey yatırım yapıyor bunlara. Sürekli de verimlilik seviyeleri yükseliyor. Yani maliyeti kurtarmadığını hiç duymamıştım. Tabi ki bir doğalgazdan üretim kadar belki ucuz değildir de e ona ne yapalım. Ha deyince doğalgaz çıkmıyor, petrol çıkmıyor. Sürekli dışa bağımlı kalanların durumu ortada. Bir takışmada, borular kesilince paşa paşa kendin ne üretebiliyorsan ona kalıyorsun.


    Verimlilik konusunda yurt dışı ile belki arge eksikliğinden ötürü yarışamasa da yerli panel ve tirbün üretenlerimizde var diye biliyorum. Kaldı ki ithalata kalsak bile tek sorun o olsun. Her şeyi ithal ediyoruz zaten. Telefonları, televizyonları, arabaları ithal ediyoruz diye battık mı, en azından bunlar karşılığında bir şey üretiyor.


    Yani ben yine de söyleyeyim. İleride elektrik altın olacak. Araba dönüşümleri ile de beraber, her tarafımızı da elektrikli cihazların sarmasıyla da beraber bu kaçınılmaz. Bir şekilde kendi elektriğini üretebilen geleceğin kralı olur.





  • Özellikle güneş panelleri verimsiz. Şöyle ki incentive veren ülkeler bunu bizdeki gibi "devlet teşvik versin" kafasıyla vermiyor. Enerji altyapısı maliyeti dahilinde veriyorlar ve bu faturalara yansıyor. Avustralya'da çok teşvik alan olduğundan maliyetler de hayli yükselmiş durumda ve memnuniyetsizlik sözkonusu. O nedenle kısıyor yönetimler. (güneş enerjisi yazdım hiç rüzgar tribünü yazmadım) Bizde de çok teşvik alan oldu ama kimler aldı malum.


    İstediğin kadar rüzgar, güneş paneli vs donat ana kaynağın kesilirse ne olacağını bu yıl gördük Avrupada. ÇEvre bilinci diye atıp tutanlar apar topar kömür santrallerini devreye alıp taşıma gaz depolamaya uğraşıyorlar. Elektrik evet altın olacak ama bu pervaneyle güneşle zor. Acil nükleer veya kendi bulacağımız kaynaklarla üretim şart.


    Bu arada bizim enerji bakanlığı termal santralleri (kömür) yenilenebilir kısmında alıyor artık. Bu nedenle yenilenebilir enerji üretimi yüksek görünüyor ama kimse detaya bakmadığı için rüzgar, güneş vs zannediyor maalesef.





  • Bu elektrikli arabalarının gelişmesine daha çoook var.

    Menzil kısa
    Batarya maliyeti yüksek
    Şarj için yeterli altyapı yok
    Büyük kazalar anında bataryanın patlama ihtimali ürkütücü

    Günümüzdeki elektrikli araçların durumunu dokunmatik ekranlı telefonların ilk çıktığı zamana benzetiyorum. Her ne kadar heyecan versede şuan için olsada olur olmasada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mining çok elektrik tüketiyordu ...

  • Bu elektrikli arabalar da ekran kartları gibi. RTX 4090 çıktı ama steamda kullanılan neredeyse %90 ekran kartı gtx 1050 1060 / 1650 falan... Yani aynı mantık piyasada bulunan araçların %99.90 ı belki hala dizel benzinli...Milyonlarca elektrikli araç üretmen lazım ki pastadaki payın %50 lere falan yaklaşsın yani elektrikli araçlar şuan itopük hayal gibi halk için...

  • bilade B kullanıcısına yanıt
    Enerji bakanlığı kömürlü termal (termik?) santralleri yenilenebilir kısmında alıyorsa doğalgazlı termik santrallerini de öyle alıyor olmalı. Fakat bu durumda Türkiyenin toplam elektrik tüketimi 300 milyar kWh 'nin tümü yenilenebilir olmaz mı? Çünkü geriye kalanlar (rüzgar güneş baraj) zaten yenilenebilir kategorisinde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • WatchAndLearnn kullanıcısına yanıt
    Milyonlarca elektrikli araç üretildi ve kullanılıyor diyelim. O milyonlarca e-araçtan aynı anda 1 milyonu şarj halinde olur değil mi?

    Şimdi 1 milyon e-aracın hızlı şarj (en az 150kW) olması durumunda ne kadar elektrik çekeceğini hesaplayalım:

    1 milyon x 150 kW = 150 milyon kW. Türkiyenin şu anki toplam elektrik tüketimi 35 milyon kW

    Dolayısıyla, bu şu anki elektrik santrallerinin 4 katı ek santral gerekmesi demek. O durumda ne yapılacak,

    hidroelektrik barajların yanına 4 baraj daha mı yapılacak?
    rüzgar çiftliklerinin önündeki denizin üstü yüzlerce km2 rüzgar türbini mi kurulacak?
    Konya ovası, tüm ovalar güneş paneliyle mi kaplanacak?
    Dogalgaz termik santraller için İran'dan 4 kat doğalgaz mı alınacak?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TinyAngel kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi. Youtube'ta adam güney Almanya'dan İstanbul'a elektrikli VW ile gidecek. Yola çıkmadan önce anlatıyor: Maxi bataryalı model bu, 500-550km menzili var diyor. Yolda her 300km de bir şarj istasyonuna uğruyordu. İstanbul'a kadar 2025km'lik yolda 8 istasyona uğradı.

    Bu araçlara bir de asla su kaçırmamalı. Tesisata bir kere su girince kısa devre yangınını itfaiye ordusu gelse söndüremiyor.

    Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdum
    Tesla 1 megawatt'lık ultra hızlı şarj teknolojisini duyurdu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • sdelta S kullanıcısına yanıt

    -cek -cak -cuk ile iş olmaz.


    Ona bakarsanız 2023'te dünyada ilk 10 ekonomi arasınday olacaktık sözde. Ama 20.cilikten bile düştük.

    İhracat 500 milyar dolar olacaktı ama hızla 200'ün altına gidiyoruz vs vs.


    Yenilenebilir enerji (rüzgar ve güneş) payı ülkemizde şu an %14.




    Bu arada İsviçre elektrik kesintisi olur abanmasın diye elektrikli araçları yasaklıyor


    Switzerland will BAN electric cars from the roads during power shortages | Daily Mail Online





  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.