|
Bildirim
Valla devir tam elektriğe yatırım yapma devri. Geçen de yazdığım gibi, hani herkesin 1 milyon ve üstü para verip gayrimenkule parası yetmez ama 50-100 300-500 herkes bütçesine göre, güneş ya da rüzgar paneline ortak girebilir.
Devlet güvenceli bir şekilde böyle bir sistemin alt yapısını kursun. Fidan dikimi gibi. Bir uygulama olur. İnsanlar bütçesine göre 3-5 güneş paneline ya da rüzgar türbininin misal %20 sine ortak girer. Uygulama üzerinden hisseleri, üretilen elektrik, biriken elektrik oranları yazar. Dilerse bunu evindeki, iş yerindeki kendi tüketiminden düşürtür, dilerse devlete geri satar. Böyle bir şey çıksın ilk müşterilerden biri ben olurum. Güvenceli olursa, sanıyorum ki hemen hemen herkes girer. Bugün %10 a ortak girersin, yarın bir paran gelir bir %10 daha alırsın. Herkes bireysel, kendi çapında elektrik üreticisi konumuna girer. Herkesin panel koyabileceği müstakil evi ya da türbin için bahçesi ya da uygun konumu yok. Devlet en uygun konumlara, tokinin konut projeleri gibi elektrik projeleri alsın, yatırım parasını da bu şekilde halktan alsın. 10 senede Tr kendi elektriğini tamamen karşılar hale gelir. Her ay 1000 lira elektrik faturası ödeyeceğime 50-100 bin veririm misal tüketimim artana kadar düşünmem. Ya da 5000 kira gelirin olsun diye 800 bin para biriktirmeye uğraşacağına, 100 bin verip direk 1000 lira kira gibi elektrik üretiminden gelirim var derim, yarın onu 2 ye 3 e çıkartırım. Çoğu ülke 2035 lerden sonra sadece elektrikli araca izin vereceğim diyor. Elektriğin değeri kat kat artacak. Umarım matbaa'daki gibi olmaz. Buna çünkü en başta resmen para basan özelleşmiş elektrik üreticileri karşı çıkar. İnsanlar kendi üretirse, biz ne satacağız, nasıl bir ton kâr edeceğiz diye istemez. Ama böyle de enerji yarışında geri kalırız. |
|
Yapanların durumu aşağıda. Lütfen izle. DEDAŞ, eve kurulan güneş enerjisi için ceza kesti iddiası (nusaybinim.com) (333) Çiftliğine güneş enerjisi sistemi kuran üretici borçlu çıktı - YouTube Pek çok ülkede (biz dahil) artık destek vermiyor çünkü çok verimsiz, güneş gidince komple iptal. Herşeyi ithal olduğundan ithalatı da patlatıyor. Haa ilerde ultra verimli bişey bulunur vs ama şu an durum bu. Elektrik maliyetlerini de aşırı arttırıyor, faturalar kabarıyor vs destekler iptal edildi/ediliyor. 2035ten sonra içten yanmalı araca izin vermeyecek "çoğu ülke" hangileri? İtalya başta olmak üzere "pek çok AB" ülkesi "2050den sonra "bakarız" dedi. Çünkü şarj altyapıları yok. Onbinlerce araç aynı anda şarja takılınca kaldırmayacak, bütün ülkeler farkında. Dünya çapında baktığında Hindistan ve Çin dünyanın yarısı zaten onlar geçmeden bir anlamı yok. |
Yapanların durumunu biliyorum. O yüzden hep hükümet güven verse diyorum. Yani şu anki hükümet kalkıp üstün körü hadi hazır, gelin yatırın dese ben korkudan yatırmam. Örnekler ortada. Gerçekten ciddi güven verecekler, hem kendi hayırlarına hem bizim hayrımıza olduğunu kabul edecekler, ancak öyle.
electrek Here are the only 5 countries opposing Europe's 2035 electric car-only rule https://electrek.co/2022/06/28/5-countries-opposing-europes-2035-electric-car-only-rule/Normalde Ab genel olarak 2035'i konuşuyor. Ama 5 ülke, 2040 a ertelenmesini istiyor. Ama zaten ha 5 sene ha 10 sene. Sonuçta elektriğin katlanarak daha da ihtiyaç olacağı tartışılmaz. Sırf arabalarda değil. 40 senelik binalara bakın, 3-5 priz var. Çünkü o zamanlar bir buzdolabı bir bulaşık makinası vardı. Ya şimdi. Tv ler 2şer 3er, pc ler, konsollar, kurutma makinaları, saç düzleştiricileri, hava nemlendiricileri temizleyicileri, mutfak cihazları, her şey ama artık her şey elektrikli. Yani araba olmasa bile elektrikli alet kullanımı, çeşitliliği katlanarak artıyor. Verimsizlik olayını hiç duymamıştım. Madem verimsiz, hala ülke olarak neden bir ton rüzgar paneline, güneş paneline yatırım yapıyoruz. Gelip İstanbul'a güneş paneli kurulsun demiyorum ki. Ülkenin en çok ve en uzun süre güneş alan yerlerine. Ki bu yapılıyor. Ülkeyi gezerken görüyorum, bayağı güneş paneli tarlaları var. İstanbul'un da bol rüzgar alan kuzeybatı bölgelerinde bolca rüzgar türbinlerine rastlayabilirsiniz. Hala ülkelerde epey yatırım yapıyor bunlara. Sürekli de verimlilik seviyeleri yükseliyor. Yani maliyeti kurtarmadığını hiç duymamıştım. Tabi ki bir doğalgazdan üretim kadar belki ucuz değildir de e ona ne yapalım. Ha deyince doğalgaz çıkmıyor, petrol çıkmıyor. Sürekli dışa bağımlı kalanların durumu ortada. Bir takışmada, borular kesilince paşa paşa kendin ne üretebiliyorsan ona kalıyorsun. Verimlilik konusunda yurt dışı ile belki arge eksikliğinden ötürü yarışamasa da yerli panel ve tirbün üretenlerimizde var diye biliyorum. Kaldı ki ithalata kalsak bile tek sorun o olsun. Her şeyi ithal ediyoruz zaten. Telefonları, televizyonları, arabaları ithal ediyoruz diye battık mı, en azından bunlar karşılığında bir şey üretiyor. Yani ben yine de söyleyeyim. İleride elektrik altın olacak. Araba dönüşümleri ile de beraber, her tarafımızı da elektrikli cihazların sarmasıyla da beraber bu kaçınılmaz. Bir şekilde kendi elektriğini üretebilen geleceğin kralı olur. |
Özellikle güneş panelleri verimsiz. Şöyle ki incentive veren ülkeler bunu bizdeki gibi "devlet teşvik versin" kafasıyla vermiyor. Enerji altyapısı maliyeti dahilinde veriyorlar ve bu faturalara yansıyor. Avustralya'da çok teşvik alan olduğundan maliyetler de hayli yükselmiş durumda ve memnuniyetsizlik sözkonusu. O nedenle kısıyor yönetimler. (güneş enerjisi yazdım hiç rüzgar tribünü yazmadım) Bizde de çok teşvik alan oldu ama kimler aldı malum. İstediğin kadar rüzgar, güneş paneli vs donat ana kaynağın kesilirse ne olacağını bu yıl gördük Avrupada. ÇEvre bilinci diye atıp tutanlar apar topar kömür santrallerini devreye alıp taşıma gaz depolamaya uğraşıyorlar. Elektrik evet altın olacak ama bu pervaneyle güneşle zor. Acil nükleer veya kendi bulacağımız kaynaklarla üretim şart. Bu arada bizim enerji bakanlığı termal santralleri (kömür) yenilenebilir kısmında alıyor artık. Bu nedenle yenilenebilir enerji üretimi yüksek görünüyor ama kimse detaya bakmadığı için rüzgar, güneş vs zannediyor maalesef. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
mining çok elektrik tüketiyordu ... |
Bu elektrikli arabalar da ekran kartları gibi. RTX 4090 çıktı ama steamda kullanılan neredeyse %90 ekran kartı gtx 1050 1060 / 1650 falan... Yani aynı mantık piyasada bulunan araçların %99.90 ı belki hala dizel benzinli...Milyonlarca elektrikli araç üretmen lazım ki pastadaki payın %50 lere falan yaklaşsın yani elektrikli araçlar şuan itopük hayal gibi halk için... |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
-cek -cak -cuk ile iş olmaz. Ona bakarsanız 2023'te dünyada ilk 10 ekonomi arasınday olacaktık sözde. Ama 20.cilikten bile düştük. İhracat 500 milyar dolar olacaktı ama hızla 200'ün altına gidiyoruz vs vs. Yenilenebilir enerji (rüzgar ve güneş) payı ülkemizde şu an %14. Bu arada İsviçre elektrik kesintisi olur abanmasın diye elektrikli araçları yasaklıyor Switzerland will BAN electric cars from the roads during power shortages | Daily Mail Online |
Yok İsviçre gibi yapılacak: Switzerland will BAN electric cars from the roads during power shortages | Daily Mail Online |