Şimdi Ara

Tesisat, Kombi sorunlar vs. ÜŞÜYORUZ REİS. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
34.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet baktım. Baymakta 3 mt boya kadar panel rad. üretimi var..Son radyatörlerin soğuk olması pompa sorunu değil..kazan sıcaklığının yetersiz olması...Kombiden daha yüksek sıcaklıkta su göndereceksiniz..Ve kombiye yakın sıradaki panelleri azar azar kısıp en uzaktakileri açık bırakacaksınız. Reglaj ayarı denir...Kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 11 Ocak 2011; 1:06:11 >
  • Hafta içi ek panel takıldıktan sonra deneyeceğim aynen söylediklerinizi. Çok teşekkürler yardımlarınız için..Usta milletinin kafa karıştırmalarından cidden bıkmıştım. Yorumlarınız beni rahatlattı..
  • Merhabalar.

    Demirdöküm marka elektronik göstergeli-hermetik kombim 2 aydır kış konumunda çalışmaktadır.

    Ne zaman ki radyatör sıcaklığını yükseltirsem (38dereceden 50'ye), su basınç değeri artıyor, örneğin, 1.4'ten 2,5'e çıkıyor.

    Sıcaklığı azalttığımda ise (50'den 38'e) su basıncı 24 saat içinde 1,4'ün altına kadar düşebiliyor, hatta sonrasında da basınç azalmaya devam ediyor...

    Bugün kombici geldi, ona göre arkadaki basınç tankı değişecek (200TL kadar)... Forumları takip ettim ve büyüklerime danıştım, bu sorunun hava tankına hava basınca giderilebileceğini söyledi...

    Kombiciyi gönderdim evden.. Hıyar herif zaten 5 saat bekletip pazar günümü hiç etti.
    Ardından bir pompa buldum. Bir kaç defa bastım..
    Sonra kombiyi kapattım, banyodan tüm suyu boşalttım...

    Ardından tekrar hava bastım. Su bar değerini 1,4'e getirdim. Ve kombiyi çalıştırdım...

    Sıcaklığı 60'a getirdim ki bar değeri artacak mı göreyim diye... 60'a kadar yandı, sonra tekrar 38'e aldım. Bar 1,5'e çıkmış...

    Yani sanki sorun bir kaç saatliğine kadar çözülmüş gibi...

    Eklemek istediğim diğer bir husus ise, ben tanka hava bastıktan sonra araba tekerinden hava kaçırır gibi oldu, hızlıca sibop kapağını kapattım. Ama önceden sibop iğnesine bastırdığımda ise ne hava geldi ne de su....

    Sonuç olarak, anlayan birisi yol gösterirse sevinirim.

    Teşekkürler.




  • Dostum, Taskafa arkadaş bilgilidir onu dinlemelisin. Onun da dediği gibi kombiye yakın petekleri kısman gerekiyor ki uzağa basınç yapsın, ya da bu işi otomatik yapan termostatik vanalara vereceksin. Ben termostatik vanaları toptan aldım tanesi 18 TL ye geldi. (toptan dediğim 8 tane aldım.)
    Bu kadar faydalı şeyler olacağını bilmiyordum. Hole de bir petek eklediğim için ve termostatik vana kullandığım için heryerde aynı sıcaklık var. super oldu. faturamatiğe baktım. şuana kadar yaktığım gaz 180 TL. bir hafta sonra bir ay dolacak. Önceki faturalara göre super bir rakam bu. Hem de evim ısınıyor.
    önceden bir odayı ısıtmak için kasardım. Elektrikli ısıtıcı falan açardım. Sonra kapıyı bir açardım ki buz gibi hava içeri ceyeran yapardı.
    Şimdi ise evin her kösesi aynı sıcaklıkta.
    Yani sana şunu anlatmak istiyorum. Hola takacağın petek çok önemli. Çok çok faydasını göreceksin emin ol. Vanaları kısarak ya da açarak deneme yanılmayla her odaya ayrı ayar tabiki yapabilirsin. Ama bunun yerine alırsın termostatik vanayı. Birkere kurarsın istediğin sıcaklığa, ondan sonra senin yerine o ayarlar.
    Ben bunlara ek olarak oda termostatı da aldım. 1 haftaya kadar onun da montajını yaparım, düşüncelerimi paylaşırım.
    Termostat şuanda elimde, baya bir inceledim. Montaj olmadı henüz ama ben çözdüm cihazı.
    Çok faydalı birşeye benziyor. 1 haftalık program yapabiliyorsun gün gün. Artı olarak her gün için 6 farklı saat saat ve sıcaklık ayarlayabiliyorsun.
    Tatil modu var vs. neyse farklı farklı konulara girmeyeyim. :)
    Umarım sorunun hallolur.




  • Selamlar,


    Dün usta gelerek 120*60 lık bir paneli koridora ekledi ve evde bir anda ciddi şekilde ısı artışı oldu. Reklaj ayarını en yakın paneli 1 turdan başlayarak arka odalarda sonuna kadar açacak şekilde ayarladım ve evde ciddi bir ısınma farkı oluştu. Yaklaşık 4-5 saat 60 derecede yaktığım kombi evin içinde hissedilir derecede bir ısınma sağladı. Fakat diğer yandan kombiyi 50 derece civarın indirdiğimde arka odaların panel sıcaklıkları çok hızlı şekilde düştüğünü tespit ettim. Usta ile yaptığımız konuşmada ise kullandığım Falke kombinin Baymak tarafından üretilen en kötü kombilerden birisi ( fiyatıda en ucuzlardan birisi ) olduğu ve tam anlamıyla ısınmak istiyorsam ECA nın Hermetik bir modelini tercih etmemin faydalı olacağını söyledi. Yoğuşmalı taksam faydası olur mu soruma ustanın verdiği cevap ise 11 metre altında taktıracağım yoğuşmalının bana hiç bir faydası olmayacağını söyledi. Evin izolasyonu olması avantajı varken odalara giden hattın tek olması, boru profilinin dar olması ve alt komşunun kombisini hiç yakmaması ( veya sadece tek odayı yakması ) benim dezavantajlarım. Şu anda panel uzunluğum bana yeterli gelmekle birlikte linkteki kombiyi alarak performansı arttırmayı düşünüyorumhttp://www.kombi.com/urun.php?prod=E.C.A-Confeo-Plus-Hermetik-Konvansiyonel-Kombi-(24080kcal/h)-28kw-24080--24

    data123 sizinde belirttiğiniz gibi termostatik vana benimde kesinlikle ihtiyacım olan bir çözüm. Kombiyi değiştirirken vanalarıda değiştirip oda termostatıda ekletmeyi düşünüyorum. Size sorum ise kaç adet termostatik vanaya ihtiyacım olduğu? Anladığım kadarıyla bir panelin minimum standart vana ile bırakılması gerekiyor. Buna ek olarak hem alt hem üst vanaları mı termostatik yapmam gerekiyor yoksa sıcak su girişindekileri değiştirmem yeterli mi?

    Saygılar




  • Bu arada bir not daha. Baymak kesinlikle hiç bir ürününü almayacağım gözümde isim değeri sıfıra inmiş bir markadır Ustanın getirip taktığı Airfell panel içerisinde ısıtmayı sağlayan kıvrımlar ( teknik ismini bilemiyorum ) panelin ilk girişinden başlayıp son noktaya kadar hiç boşluksuz gidiyor ve ısınma perfromansları ciddi şekilde farklı. Baymak utanmadan içi bomboş olan panelin yanına ELEGANCE diye çok matah bir şeymiş gibi marka koyması ağlanacak derecede komik bir tavır olmuş....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi foreversenna -- 11 Ocak 2011; 12:52:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foreversenna

    Selamlar,


    Dün usta gelerek 120*60 lık bir paneli koridora ekledi ve evde bir anda ciddi şekilde ısı artışı oldu. Reklaj ayarını en yakın paneli 1 turdan başlayarak arka odalarda sonuna kadar açacak şekilde ayarladım ve evde ciddi bir ısınma farkı oluştu. Yaklaşık 4-5 saat 60 derecede yaktığım kombi evin içinde hissedilir derecede bir ısınma sağladı. Fakat diğer yandan kombiyi 50 derece civarın indirdiğimde arka odaların panel sıcaklıkları çok hızlı şekilde düştüğünü tespit ettim. Usta ile yaptığımız konuşmada ise kullandığım Falke kombinin Baymak tarafından üretilen en kötü kombilerden birisi ( fiyatıda en ucuzlardan birisi ) olduğu ve tam anlamıyla ısınmak istiyorsam ECA nın Hermetik bir modelini tercih etmemin faydalı olacağını söyledi. Yoğuşmalı taksam faydası olur mu soruma ustanın verdiği cevap ise 11 metre altında taktıracağım yoğuşmalının bana hiç bir faydası olmayacağını söyledi. Evin izolasyonu olması avantajı varken odalara giden hattın tek olması, boru profilinin dar olması ve alt komşunun kombisini hiç yakmaması ( veya sadece tek odayı yakması ) benim dezavantajlarım. Şu anda panel uzunluğum bana yeterli gelmekle birlikte linkteki kombiyi alarak performansı arttırmayı düşünüyorumhttp://www.kombi.com/urun.php?prod=E.C.A-Confeo-Plus-Hermetik-Konvansiyonel-Kombi-(24080kcal/h)-28kw-24080--24

    data123 sizinde belirttiğiniz gibi termostatik vana benimde kesinlikle ihtiyacım olan bir çözüm. Kombiyi değiştirirken vanalarıda değiştirip oda termostatıda ekletmeyi düşünüyorum. Size sorum ise kaç adet termostatik vanaya ihtiyacım olduğu? Anladığım kadarıyla bir panelin minimum standart vana ile bırakılması gerekiyor. Buna ek olarak hem alt hem üst vanaları mı termostatik yapmam gerekiyor yoksa sıcak su girişindekileri değiştirmem yeterli mi?

    Saygılar



    Merhaba, dediğim gibi hole eklenecek petek ciddi bir ısı farkı oluşturur. Alacağın kombi 24kcal lik bir kombi, ciddi bir fark hissedersin. Ben yaklaşık 3-4 hafta önce yine ECA nın 26kkcal lik yoğuşmalı modelini 1640 TL ye aldım. Seninkiyle arada çok bir fark yok. 200-300 TL gibi bir fark. Karar senin... Ama yoğuşmalı alman için petek boyunun min 10-11 metre olması gerekiyor.

    Termostatik vana yı peteklerin sıcak su girişlerine bağlıyorsun. Dönüşteki vana yı aynı şekilde bırakıyorsun. 2 vana takmıyorsun yani. Bir peteğe termostatik vana takılmaması gerektiğini söylüyor üstadlar sirkülasyon rahat olsun diye. Ama benim zaten banyo ve ebeveyn banyosunda havlupen olduğu için sirkülasyon sorunu olmaz diye düşünerek tüm peteklerin tamamına (havlupenler hariç) termostatik vana taktırdım.




  • Selamlar

    Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Arka odaları ısıtmak için kesinlikle benimde termostatik vanaya ihtiyacım var. Onlardan edinmem şart oldu bu durumda. Kombi ve vanayı almak için tavsiye edeceğiniz bir yer varmı?

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foreversenna

    Selamlar

    Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Arka odaları ısıtmak için kesinlikle benimde termostatik vanaya ihtiyacım var. Onlardan edinmem şart oldu bu durumda. Kombi ve vanayı almak için tavsiye edeceğiniz bir yer varmı?

    Teşekkürler


    İstanbuldaysan eğer demirciler sitesindeki ECA satıcıları en ucuz satan yerler.
  • Evet İstanbuldayım..Zeytinburnu civarında orası sanırım..En kısa zamanda ziyaret etmek şart oldu...Çok teşekkür ederim yardımlarınız için...
  • arkadaşlar benimde ısınmayan bir evim var.

    öncelikle panelleri değiştirmeyi düşünüyorum. istanbul kartalda oturuyorum. bu aralarda panelleri ucuza alabileceğim bir yer varmı acaba?

    demirdöküm panelin metresini 125liradan aşşağı bulamadım. işçilik içinse panel başına neredeyse 40 lira isteniyor. bu fiyatlar sizce uygun mudur?

    ayrıca bazı panelleri büyüteceğim için panelin camı ortalamasını ve çağraz bağlantı olmasını istiyorum. bu durumda boruları çekmek için duvarın kırılması şart mı, duvar kırılmadan bir kaç dirsek ilave ile bu iş çözülemez mi???
  • arkadaşlar benimde ısınmayan bir evim var.

    öncelikle panelleri değiştirmeyi düşünüyorum. istanbul kartalda oturuyorum. bu aralarda panelleri ucuza alabileceğim bir yer varmı acaba?

    demirdöküm panelin metresini 125liradan aşşağı bulamadım. işçilik içinse panel başına neredeyse 40 lira isteniyor. bu fiyatlar sizce uygun mudur?

    ayrıca bazı panelleri büyüteceğim için panelin camı ortalamasını ve çağraz bağlantı olmasını istiyorum. bu durumda boruları çekmek için duvarın kırılması şart mı, duvar kırılmadan bir kaç dirsek ilave ile bu iş çözülemez mi???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r2d2droids

    arkadaşlar benimde ısınmayan bir evim var.

    öncelikle panelleri değiştirmeyi düşünüyorum. istanbul kartalda oturuyorum. bu aralarda panelleri ucuza alabileceğim bir yer varmı acaba?

    demirdöküm panelin metresini 125liradan aşşağı bulamadım. işçilik içinse panel başına neredeyse 40 lira isteniyor. bu fiyatlar sizce uygun mudur?

    ayrıca bazı panelleri büyüteceğim için panelin camı ortalamasını ve çağraz bağlantı olmasını istiyorum. bu durumda boruları çekmek için duvarın kırılması şart mı, duvar kırılmadan bir kaç dirsek ilave ile bu iş çözülemez mi???

    Yaklaşık 1 aydır alım yapmadım lakin son fiyat 110 tl idi.

    Radyatör başına montaj ücreti normaldir hatta temiz bir işcilik için uygun bile sayılabilir.

    çapraz bağlantı sıva üzeri döşenebilir sadece vananın olduğu yer az birşey açılır çoğunluğuda radyatör arkasıa gizlenebilir.




  • metresi 115 liraya demirdöküm radyatör buldum. siz 110 liralık teklifi nereden aldınız? bide oraya sorayım.

    değişim içinse 230lira + 5 adet çıkan radyatörler olmak üzere bir usta ile anlaştım ( çaprazlayacak, boruları sıva altındangeçirecek, sıvayacak, en son bayayacak ) . nasipse hafta sonu bu işi hallediyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r2d2droids

    metresi 115 liraya demirdöküm radyatör buldum. siz 110 liralık teklifi nereden aldınız? bide oraya sorayım.

    değişim içinse 230lira + 5 adet çıkan radyatörler olmak üzere bir usta ile anlaştım ( çaprazlayacak, boruları sıva altındangeçirecek, sıvayacak, en son bayayacak ) . nasipse hafta sonu bu işi hallediyorum...

    Dediğim gibi sağlık nedenlerinden dolayı uzun zamandır iş güç tekip edemiyorum.
    110 tl 1 ay kadar önce bize geliş fiyatıydı. 115 e bulduysanız daha fazla kurcalamayın derim 110 a bulsanızda nakliyesi zaman kaybı vs değmez buna.

    Yapacağı işe bakarak gene uygun bir fiyata anlaşmışsınız. İkiniz içinde hayırlısı olsun
    Son olarak İşin ufağına büyüğüne bakmadan lütfen SÖZLEŞME YAPINIZ.




  • Merhaba,

    Merkezi sistemle isiniyoruz salonda yaptigimiz tadilat nedeniyle orjinal dokme demir radyator sigmadigi icin panel radyator takmak zorunda kaldik ana giris cikis borularinin dibinde olmasina ragmen panel radyatorun sadece ust giris vanasinin oldugu kucuk bir bolge isiniyor alt taraflar isinmiyor purjor'den hava almaya calistigimizda direk soguk su geliyor bir sure akitinca sicak su gelmeye basliyor bu durumda da sadece en ust kisim isinmis oluyor purjor kapatildiktan bir sure sonra yine eski soguk haline donuyor. Radyatorun kendisi sorunlu olabilir diye dusunerek degistirtmistik ancak yine ayni sorun devam ediyor.
    Cesitli forumlarda okuduklarimdan anladigim sistemdeki basinc ve panel radyatorlerin yapsinin dokme demirlerden farkli olmasi nedeniyle bu sorunun olabilecegini dusunmeye basladim yapan tesisatcilar malesef usta sifatini kendi kendilerine koyduklari icin mantikli cevaplar veremediler, calisirken verdikleri zararlardan usandigim icin kendim sorunu anlamaya calisiyorum yardimci olabilirseniz cok sevinirim. Panel radyatorlerinde kendi icinde degisik yapida olanlari varmidir, merkezi sistem icin daha farkli bir cozum mu gereklidir ? Dokme demir radyator hem daha uzakta duruyordu hemde simdikinden cok daha buyuktu soguk kis gunleri el degdiremezdik basinc nedeniyle bu oluyorsa yapacak bir sey varmidir ?




  • Arkadaslar bir radyatörden ilave radyatör çekerken; (sistem yerden her radyatöre ayrı boru gidiyor)

    -T baglantı mı yapılır? (sıcak su alınacak radyatörün giriş ve cıkısına T baglantı ile ek radyotöre su cekmek)

    yoksa

    -seri baglantı mı? daha verimli olur (yani sıcak su alınacak radyatörun cıkısından ek radyatörün girişine)

    hangi baglantı uygulanmalı verimli olması acısından ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qubique

    Merhaba,

    Merkezi sistemle isiniyoruz salonda yaptigimiz tadilat nedeniyle orjinal dokme demir radyator sigmadigi icin panel radyator takmak zorunda kaldik ana giris cikis borularinin dibinde olmasina ragmen panel radyatorun sadece ust giris vanasinin oldugu kucuk bir bolge isiniyor alt taraflar isinmiyor purjor'den hava almaya calistigimizda direk soguk su geliyor bir sure akitinca sicak su gelmeye basliyor bu durumda da sadece en ust kisim isinmis oluyor purjor kapatildiktan bir sure sonra yine eski soguk haline donuyor. Radyatorun kendisi sorunlu olabilir diye dusunerek degistirtmistik ancak yine ayni sorun devam ediyor.
    Cesitli forumlarda okuduklarimdan anladigim sistemdeki basinc ve panel radyatorlerin yapsinin dokme demirlerden farkli olmasi nedeniyle bu sorunun olabilecegini dusunmeye basladim yapan tesisatcilar malesef usta sifatini kendi kendilerine koyduklari icin mantikli cevaplar veremediler, calisirken verdikleri zararlardan usandigim icin kendim sorunu anlamaya calisiyorum yardimci olabilirseniz cok sevinirim. Panel radyatorlerinde kendi icinde degisik yapida olanlari varmidir, merkezi sistem icin daha farkli bir cozum mu gereklidir ? Dokme demir radyator hem daha uzakta duruyordu hemde simdikinden cok daha buyuktu soguk kis gunleri el degdiremezdik basinc nedeniyle bu oluyorsa yapacak bir sey varmidir ?

    Daha önceden sorun olmadığını belirtmişsiniz. Buradan yola çıkalım.

    İlk akla gelen tesisatınızda yapılan değişiklik olduysa ustanız kör kaynak yapmış olabilir. Yani kaynak yaparken borunun ağzını kapatmış/ daraltmış olabilir.
    Kullandığınız radyatör panel demişsiniz genelinde olmasada bazı marka radyatörlerde yön tıkaçları kullanılmaktadır özellikle aleminyum bir radyatör montajı yaptırdıysanız yön tıkacı olma olasılığı çok yüksektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: riccardofree


    Arkadaslar bir radyatörden ilave radyatör çekerken; (sistem yerden her radyatöre ayrı boru gidiyor)

    -T baglantı mı yapılır? (sıcak su alınacak radyatörün giriş ve cıkısına T baglantı ile ek radyotöre su cekmek)

    yoksa

    -seri baglantı mı? daha verimli olur (yani sıcak su alınacak radyatörun cıkısından ek radyatörün girişine)

    hangi baglantı uygulanmalı verimli olması acısından ?

    Çıkıştan aldığınız su normalden daha düşük ısıda olacaktır buda verim alamayacağınız anlamına delir.
    illede bu şekilde bir bağlantı yapmanız gerekiyorsa T kullanmanız daha uygun olacaktır boru çapınız iki radyatöru beslemezse diğer radyatörlerin vanalarını kısıp ilave yaptığınız radyatörün debisini artırma inkanınız olur.




  • merhaba

    yeni farkettigim bir kombi olayini danisacaktim

    dogalgaz kullaniyoruz, kombi calisirken su basinci artiyor normal midir acaba ?
    su an 3.15lerde falan problem olurmu acaba ?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.