Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

Telefonumun İMEİ'si klonlanmış ama...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
6.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Elimde bir arkadaşımın kullandığı 5310 xm var. 2008 mayıs ayında bir telefoncudan sıfır ve faturalı olarak almış cihazı. Telefonu bir süre kullandıktan sonra cihaza imei'nin klonlandığına dair mesaj gelmiş ve telefon kullanıma kapanmış. Arkadaş aldığı yer ile irtibata geçmiş ve telefonu oraya teslim etmiş. Bir süre sonra telefonu kullanıma açtık diyip iade etmişler. Telefonla sadece arkadaşın kullanmakta olduğu hat çalışmaktadır.

    Benim anladığım adamlar telekominikasyon kurumuna imei'yi sadece arkadaşın numarasına hizmet verebilecek şekilde açtırmışlar. Şimdi ise telefonu başka bir hat ile kullanmak gerekiyor. Ama imei klonlu gözüktüğünden şebekeye bağlanmıyor.

    Dediğim gibi imei klonlanmış ama telekominikasyon kurumuna yapılan başvuru sonucu klonlu imei'ye sahip 5320xm ile 05xx xxx xx xx nolu hat çalışabilir hale getirilmiş.

    Telefonda *#06# tuşladığımda çıkan imei ile telefonun kasasında yazan imei aynı. Yani telefona imei klonlama durumu falan olmamış.

    Benim sorum telekominikasyon kurumuna kaydı yapılan o hat iptal edilip şu an telefonla kullanılmak istenen hat için onay alınabilir mi?







  • Senin telefonunun imeisi başka bir telefona kopyalanmış...O yüzdende tek hat ile çalışabilecek duruma getirmişler...Sanırım şimdi sadece o numarayı değiştirebilirsin...Diğer hatlarla yine çalışmayabilir...Ama siz baştan yanlış yapmışsınız...Başınıza öyle birşey geldimi direk telefon için değişim isteyecektiniz...
  • Haklısınız baştan yanlış yapılmış malesef. Telefonu çalıştıran avea bir hat. Ben telefonu başka bir avea hat ile kullanmak istiyorum. Ne yapabilirim bunun için yasal olarak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devilish_ -- 31 Temmuz 2010; 19:20:51 >
  • Kullanacğın hattın operatörüne bir danış istersen...Ayrıca kayıtsız telefonlar gibi pasaport kaydı yaptırabilirsin...O zaman tüm hatlara açılabilir...
  • Teşekkür ederim cevaplarınız için. Bir avea bayisine uğrayayım o zaman ben fırsat bulunca. Pasaport kaydı için herhangi bir şart aranıyor mu? (30 gün içinde Türkiye'ye giriş yapmış bir pasaport olması dışında)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devilish_ -- 31 Temmuz 2010; 19:41:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rapator

    Kullanacğın hattın operatörüne bir danış istersen...Ayrıca kayıtsız telefonlar gibi pasaport kaydı yaptırabilirsin...O zaman tüm hatlara açılabilir...


    quote:

    Orijinalden alıntı: devilish_

    Teşekkür ederim cevaplarınız için. Bir avea bayisine uğrayayım o zaman ben fırsat bulunca. Pasaport kaydı için herhangi bir şart aranıyor mu? (30 gün içinde Türkiye'ye giriş yapmış bir pasaport olması dışında)


    Selamlar, gün içerisinde ortalama 2-3 Imei kayıt işlemi gerçekleştiriyorum. Size net bilgileri aktarayım:

    1- Pasaport ile IMEI nosu BTK'da kayıtlı bir cihaz için kayıt talebinde bulunamazsınız.

    2- Klonlu cihazlar ile ilgili olarak tek numara tanımlama işleminin silinmesi ancak konuyu açıklayan bir dilekçe ile BTK'ya aktardığınızda yeni numara tanımlamasını yapmak BTK'nın insiyatifindedir; ürünün distribütörü ile de dilerseniz görüşebilir ve işlem için destek alabilirsiniz.

    3- Operatörün bu konuda yapabileceği bir şey yok; sadece kayıt talebi alma işlemi yetkisi temel olarak operatörlere verilmiştir diyebiliriz.

    4- Yeni kayıt işlemi için (bu konudan farklı olarak) 30 gün içinde giriş yapılmış olması, giriş kaşesinin okunaklı olması, pasaport ile son 2 yılda cihaz kaydı yapılmamış olması; T.C. Pasaportu ise bunların dışında farklı bir şart aranmamaktadır.




  • Bu durumda pasaportla kayıt işlemi yaptıramıyorum.

    Dediğiniz gibi BTK'ya bir dilekçe ile başvurayım o zaman. Telefonun imei numarasından ürünün distribütörüne ulaşabilir miyim? Ürün distribitörü hangi firma bilemiyorum çünkü. Faturada yazıyor olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devilish_ -- 31 Temmuz 2010; 22:56:10 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilish_

    Bu durumda pasaportla kayıt işlemi yaptıramıyorum.

    Dediğiniz gibi BTK'ya bir dilekçe ile başvurayım o zaman. Telefonun imei numarasından ürünün distribütörüne ulaşabilir miyim? Ürün distribitörü hangi firma bilemiyorum çünkü. Faturada yazıyor olabilir mi?


    Telefonla ve/veya e-posta ile de bilgi alabilmeniz mümkün.

    BTK:www.btk.gov.tr - 0312 232 2323

    Distribütör: İlgili cihaz markasını ithal eden herhangi bir distribütöre danışmanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basturkemin


    quote:

    Orijinalden alıntı: devilish_

    Bu durumda pasaportla kayıt işlemi yaptıramıyorum.

    Dediğiniz gibi BTK'ya bir dilekçe ile başvurayım o zaman. Telefonun imei numarasından ürünün distribütörüne ulaşabilir miyim? Ürün distribitörü hangi firma bilemiyorum çünkü. Faturada yazıyor olabilir mi?


    Telefonla ve/veya e-posta ile de bilgi alabilmeniz mümkün.

    BTK:www.btk.gov.tr - 0312 232 2323

    Distribütör: İlgili cihaz markasını ithal eden herhangi bir distribütöre danışmanızı öneririm.


    Çok teşekkür ederim ilginiz için.

    Peki sizce olumlu sonuç alma ihtimalim var mı? Faturası falan mevcut elimde. Cihazın kendi imei'si var üstünde. yani yasa dışı bir şey de yok telefonda.




  • Hocam ne demek, her gün bu tarz onlarca sorunla uğraşıyoruz.. Forumda birine de faydamız olmuş çok mu, keza burdaki insanları müşterilerden çok seviyorum

    Faturası elinizde mevcut olmasına karşın, IMEI numarası farklı bir cihazda daha tanımlı olması durumunda Distribütör üzerinden TEK NUMARA ile seri numara eşleştirilerek diğer klonlu cihazın pasif kalması sağlanır (o imei farklı no ile çalışamayacağı için diğer tel kapanır doğal olarak) ve böylece kayıt dışı cihaz kullanımının önüne geçilmiş olur.

    Ancak, dediğim gibi bu TEK NUMARA tanımının numara bazında değiştirilebileceği konusunda bir fikrim yok; işlemler distribütör ve BTK arasında işlediği için ikisine de bir danışmak gerekiyor.

    Bilgilerim bunlarla sınırlı, daha fazla yardımcı olamadığım için üzgünüm




  • Teşekkür ederim tüm cevapların için hocam yeterince yardımcı oldun. BTK'ya bir mail atıp durumu bildireyim, haftaiçi de firmayla iletişime geçeyim ben.

    İyi geceler.
  • BTK'ya e-posta ile durumumu açıkladım. Haftaiçi dönüş yaparlar umarım.

    Telefon ONPA ile ithal edilmiş bu arada. Onpa'ya da durumu açıklayan bir mail attım onların yardımcı olacağını hiç sanmıyorum ama bakalım her yolu deniyoruz yasal yollarla işimizi halletmek için.


    Faturalı, garanti belgeli cihazım var ama görüşmeye kapalı hayret bir şey. Tamam imei'si klonlanmış da neden ben mağdur oluyorum. Ne biçim bir adalet bu...
  • Peki arkadaşlar BTK'nın benim faturalı yasal yollarla ülkeye girmiş/ithal edilmiş telefonumu görüşmeye kapatması/tek numara için kullanıma açması yasal bir uygulama mı? Beni mağdur etmeye hakları var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilish_

    Peki arkadaşlar BTK'nın benim faturalı yasal yollarla ülkeye girmiş/ithal edilmiş telefonumu görüşmeye kapatması/tek numara için kullanıma açması yasal bir uygulama mı? Beni mağdur etmeye hakları var mı?


    Evet yasal hocam..
  • Anlıyorum. Bari sistemdeki telefon numarasını değiştirseler de yine tek numarayla kullanayım hiç olmazsa...
  • merhaba!
    benimde imei kopyalanması ile ilgili bir sorunum var. ilk defa böyle bir sorun yaşıyorum.

    23 eylülde gittigidiyordan ikinci el bir nokia 6100 aldım. telefon 9 ekimde görüşmeye kapandı. nedeni imei numarası kayıtsızmış. sanırım imeisi başka bir cihaza kopyalanmış. btk sitesinden sorgulatınca bu sonuç çıkıyor.

    telefonu bana satan kişiyle de sorun yaşamıştım. telefon ilanda açıklandığı gibi temiz değildi, şarjı bozuktu. bu nedenle satıcıyla tatsızlık oldu. ben bu durumda ne yapabilirim. bu telefonu nasıl kullanılabilir hale getirebilirim. yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    merhaba!
    benimde imei kopyalanması ile ilgili bir sorunum var. ilk defa böyle bir sorun yaşıyorum.

    23 eylülde gittigidiyordan ikinci el bir nokia 6100 aldım. telefon 9 ekimde görüşmeye kapandı. nedeni imei numarası kayıtsızmış. sanırım imeisi başka bir cihaza kopyalanmış. btk sitesinden sorgulatınca bu sonuç çıkıyor.

    telefonu bana satan kişiyle de sorun yaşamıştım. telefon ilanda açıklandığı gibi temiz değildi, şarjı bozuktu. bu nedenle satıcıyla tatsızlık oldu. ben bu durumda ne yapabilirim. bu telefonu nasıl kullanılabilir hale getirebilirim. yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler.


    btk ya başvurabilirsin ust kısımda işine yarar bilgiler mevcut




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilish_

    Peki arkadaşlar BTK'nın benim faturalı yasal yollarla ülkeye girmiş/ithal edilmiş telefonumu görüşmeye kapatması/tek numara için kullanıma açması yasal bir uygulama mı? Beni mağdur etmeye hakları var mı?


    dava açarsınız büyük ihtimalle de kazanırsınız. !!!
  • arkadaşlar benim DOLİA M9 marka telefonum war... Bunu şubat ayında 2. el olarak aldımmm. Fakat 1 ay önce telefon arıza yaptı. Mersinde Bir telefoncuya götürdüm eleman bilgisayara takım format gibi bişeyler yaptı... 1 hafta önce telefonunuz kayıt dışı diye yasal uyarı geldi. ve telefon kapatıldı . imei sorgulama yapınca dolia ya kayıtlı olduğunu söylüyorrr.. telefonu ankarada rastgele bi telefoncudan aldımm. fakat o telefoncudan aldığıma dair kaşeli imei nosu yazan kartı war fişi yoq... mersinde yaptırdığım telefoncuya dair hiç birşey yoq.

    şimdi ben ne yapmalıyım walla ne yapacağımı bilemiyommm acil yardım ederseniz sewinirimmm

    şimdiden herkese teşekkürler.....
  • devilish_ kullanıcısına yanıt
    Abicim benim tl samsung gt-s3653w bende de aynı sorun var sadece tek sim kartı okuyor. fakat bana imeinin klonlandıgına dair bir mesaj gelmedi ve benim de tek hatta tanımlamak gibi bi talebim olmadı. bunun nedeni ne olabilir. yazilimdan kaynaklı bir sorun olabilir mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.