ben taahütlü değilim. ama sizde fiyat indirimi ve ceza ile karşılaşır bu durumda. şikayetinizi bütük ihtimalle kazanırsnız.
Benim bildiğim türksat size 2 yıllık hizmet garantisini taahüt ediyor sizde hizmet almayı taahüt ediyorsunuz imzalanan sözleşmede yer alır Turksat fiyat hakkını saklı tutar diye. Bende Turksat abonesiyim banada 20 yaşında genç bir teknik ekipten arkadaş fiyat artmaz 24 ay boyunca dedi ancak o söylenen şeyin resmiyeti olmadığını ve öylesine söylendiğini ben çok iyi biliyorum bence her abone de bunu biliyor .
quote:
Orijinalden alıntı: vivalaozgur
Benim bildiğim türksat size 2 yıllık hizmet garantisini taahüt ediyor sizde hizmet almayı taahüt ediyorsunuz imzalanan sözleşmede yer alır Turksat fiyat hakkını saklı tutar diye. Bende Turksat abonesiyim banada 20 yaşında genç bir teknik ekipten arkadaş fiyat artmaz 24 ay boyunca dedi ancak o söylenen şeyin resmiyeti olmadığını ve öylesine söylendiğini ben çok iyi biliyorum bence her abone de bunu biliyor .
Tüketicini Korunması Hakkında Kanun'un 6. maddesine göre
"Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.
Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.
Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.
Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez.
Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir."
Yani TUrksat kendi kafasına göre böyle birşey yapamaz. Aksi halde yukarıda da yazdığım üzere 9-TL'den 50-TL'ye çıkartırsa ne olacak? Sözleşmede bu hakkı saklı diye uygulanabilmesi mümkün değildir. Tüketici hakem heyetlerine başvurduğunuzda Turksat deyim yerindeyse eşşek gibi fazla aldığı paraları ödemek zorunda kalacaktır. Ha tabi ki şöyle bir durum da var. İnsanların %99'u 3.50-TL'yi fazladan öderim itiraz edip uğraşacağıma diye düşünür büyük ihtimalle.
ben taahütlü değilim yoksa bende başvururdum. geri alırsınız bence de ödediklerinizi. ama başvuranın alma durumu büyük ihtimalle olur. bu da taahütlerinin büyük kımı başvurmadığı için alamama durumu oluşacak. siz çok haklı bir başvuruda bulunuyorsunuz. forumda yazarak taahütlü üyelere de yardımcı oluyorsunuz.
En son 7 yıl önce zam yapmış bir kurum olan Turksat devlet kurumu olduğu için çoğu fiyat tarifesinde kamu yararı gözetiyor. Taahüt ve sözleşmeyi birbirinden ayırt etmek gerekir örneğin kampanya dahilinde 13 ay boyunca 3 mb internet 33 lira veya kampanya dahilinde uydunet alana kablotv ücretsiz verişliyor o noktada bir fiyat artışı söz konusu olursa veya kablolu tv ücreti alınırsa dediğiniz gibi sözleşmeye uyulmamış olur ancak taahüt olarak dediğim gibi fiyat hakkı saklıdır. Size teknik ekipten öyle demişler söz uçar yazı kalır elinizdeki belgede de sabit fiyat garantisi yazıyor mu acaba ? Onu da kopyalayabilir misiniz lütfen?
Evde birden fazla televizyonu olanlar için hala en iyi seçenek durumunda bu son zammına rağmen
quote:
Orijinalden alıntı: erergin
Arkadaşlar Turksat A.Ş. aleyhinehttp://www.btk.gov.tr/basvuru_ve_sikayetler/tuketici_sikayetleri/bireysel/index.php linkinden BTK'ya şikayette bulundum. BU kurum yüksek para cezaları verebiliyor. Birçok kişi itiraz ederse bu konu ile ilgileneceklerini düşünüyorum. Turksatın sabit fiyat garantisi ile abone yaptığı kişilerden milyonlarca TL haksız çıkar sağlamasına göz yummayalım. Ben şikayetimi şu şekilde yazdım:
" Hizmet veren firma tarafından yanlış hatırlamıyorsam Ağustos 2010'da telefonla aranarak 24 ay sabit fiyat garantisi ile aylık 9-TL üzerinden Teledünya hizmetine abone oldum. Ancak 2012 yılında bu hizmetin aylık 12,50-TL olarak uygulanacağı tarafıma SMS ile bildirildi. 28 Aralık 2011'de mail ile yapmış olduğum itiraza bir yanıt verilmediği gibi 05.01.2012 günü müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmede bu ücretin herkes için uygulanacağı bildirildi. Oysa ki daha önce de belirtiğim üzere bu hizmet bana sabit fiyat garantisi ile sunuldu. Hizmet veren kuruluş bana vermiş olduğu taahhüdünü ihlal etmekte, benden ise ücreti ne kadar olursa olsun bedelini ödemem aksi halde cezai şartların uygulanacağını söylemektedir. Bu mantıkla hareket edilirse 9-TL'ye abone olduğum bir hizmet, aboneliğimin ikinci ayında 50-TL'ye yükseltilirse, tüketici olarak bunu ödemek zorunda kalmam hangi hakkaniyete sığacaktır. Hizmet veren kuruluşun bu ücret artışını Türkiye çapında yaptığı göz önüne alınırsa benim gibi sözde sabit fiyat ile taahhüt altına aldığı birçok insandan milyonlarca lira bu şekilde haksız kazanç elde edecek, ayrıca sektöre de zarar verecektir. Yukarıda açıklanan nedenlerle konu ile ilgili gerekli inceleme ve soruşturmanın yapılarak ilgili kurum hakkında yasal prosedürlerin işletilmesini ve cezalandırma yoluna gidilmesini saygıyla arz ve talep ederim."
Aynı şekilde ben de şikayetçi oldum..
Aslında herkes ilgilense bu birkaç şikayet onbinleri rahatlıkla bulabilir, işte o zaman sesimizi duyurmuş oluruz, burada kendi kendimize tartışmakla boşuna vakit kaybetmeyiz...
kablo tv ye ücret ödemyorum internet taahhütü verdiğim için. Taahhüt bitince devam edermiyim bilemiyorum. Teledünya adam olursa o zamana kadar belki.. Bu haliyle zor..
valla ben uzun zamandır zam yaptığını hatırlamıyorum. üstelik mesela bizde 2 televizyon var. bizim için hala çok makul bir fiyatta teledünya. digiturk e en az 40 lira saymaktan çok daha karlı teledünya.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme