Şimdi Ara

Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
1.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabalar bir önceki modellerine göre giderek ağırlaşıyor,mesela opel astra eskiden 100bglik motorla verdiği performansı yenisinde 115bg motorda veremiyor, eskiden 1000kg olan araç şu anda 1300kg civarında,tamam eskisine göre daha sağlam araçlar yapılıyor ama bu sac kalınlığından çok mühendislik ile alakalı değil mi? teknoloji ilerlerken araçlar neden daha sağlam ve hafif yapılamıyor da giderek ağırlaşıyor?



  • Araçları önceki nesillerine göre istisna olmazsa hep daha kaliteli yapıyorlar. Yol sesini daha az içeri alması için daha iyi izole malzemeleri kullanıyorlar doğal olarak ağırlık artıyor.
    Daha rahat, geniş ve dolgun malzemeli koltuk kullanıyorlar araç ağırlığı artıyor, İç mekanda daha çok malzeme kullanıyorlar ağırlık artıyor, motora bir çok ek parça takılıyor ( Turbo, intercooler, ıvır zıvır) ağırlık artıyor, donanımlardı falan filan derken mecburen ağırlıkta artış oluyor.

    Bendeki Astra H ye bakıyorum birde Astra G ye bakıyorum her yönüyle benim aracın yanında yanında bomboş duruyor Yeni kasa Astra J nin yanında bu seferde benim astra bomboş duruyor. Olay bundan ibaret


    Edit : İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selçuk ALAGÖZ -- 28 Temmuz 2011; 11:02:43 >
  • astra g ile h arasında 300kg fark var.... donanım olarak çok fark yok, hatta stepnesi bile küçük, bence kullanılan metaldeki gelişim yavaş, daha hafif daha dayanıklı carbon malzemeler günlük kullanıma geçmedi hala...
  • İnsanlar ağırlaşıyor, araçlara daha fazla donanım ekleniyor, çok sayıda assist sistemi, çift bölgeli klima, bir çok hava yastığı, daha büyük motorlar, daha karmaşık şanzımanlar, geniş camlar, jant ve lastikler, herşey büyüyor araçta. Ses izolasyonu, kablolar, bakır teller, plastik aksam, sac, teneke, demir, çelik, kaporta, yürür aksam, paslanmaz çelik eksoz sistemi, vb. vb. ve bunların hepsi kantarda tonaj demek. ŞAHİN tam 949 kg'ydi, PASSAT benimle beraber 1500 kg, S serisi MERCEDES 2000 kg'den kapıyı çalıyor, BENTLEY 2700 kg. SUV'ların tartıda ne kadar çektiğini söylememe gerek yok.
  • Tam da bununla alakali bir yazi okudum. Bayer sirketinin bir firmasi araclarin polikarbonla %30a kadar hafifleyebilecegini soyledi. Dusunsenize aracinizin mevcut agirligindan %30 daha hafif oldugunu... Ozellikler ayni malzemelerden dolayi daha hafif maliyetler artacaktir ama tuketimi ciddi olarak dusurecektir.
    ilgili haber...
    www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18213807.asp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • donanım vs gibi şeyler artıyor bunlar teknolojinin getirisi, ama bu araçların da teknoloji ile orantılı olarak hafiflemesi lazım ki, emisyonu vs azalsın.... eskiden kullandığımız laptopların özellikleri çok azdı şimdi daha fazla özellikli olanları yarı ağırlığında ve hacminde, tvler zira öyle, ama bir tek otomotivde daha ağırlaşma var....bu yönde mazda bunu kendine dert edinmişti galiba, bir ara paylaşılan videolarda izlemiştim..
  • ağırlık artışında donanımın büyük bir etkisi var. Audi A6 da aracı hafifletmek için alüminyum kullanmıştı. Gelecekte hybrid araçların gelişmesiyle kasanın hafiflemesi için firmaların daha yoğun çalışacağı aşikar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mazda hafifliyor


    "...Mesela bir tanesi var ismi Shigeo Mizuno,Mazda Japonya'da Program Müdürü.Bir gün Mazda 2'ye bakıyor,çevresinde mühendisler var."Hafifletelim bu aracı" diyor.Mühendislerin gözlerinde "nasıl,ne kadar" bakışları oluşuyor.Sonra ağzından baklayı çıkartıyor,"100kg atalım bu araçtan".Bu sefer mühendislerin bakışları "bu adam iyice delirmiş" bakışlarına dönüşüyor.Herşey yerli yerinde,ne eksik ne fazla,motoru çıkarsan araba gitmez,kapıları söksen millet dışarı uçar,koltukları çıkarsan kıçını koyacak yer bulamazsın.Nereden atılacak bu ağırlık? Shigeo konuyu detaylandırıyor,"gövdeden 30kg,şasiden 20kg,kapılardan 10kg atacağız" diyor.Mühendislerin kafa karışıyor 30 20 10 daha 60 eder "bu adam hesaplamayıda unutmuş,bunamış iyice" diye düşünüyorlar.Fakat ağırlığı azaltmanın önemini iyi bildikleri için seslerini çıkartmıyorlar "60kg...çok zor ama belki yapabiliriz" diye fikir belirtiyorlar.Shigeo sözlerini kesiyor."100kg hafifleyecek"."İyi ama üstadım geri kalan 40kg yi nerden bulupta atacağız" diyorlar.Ağaç değilki bu sallayasında meyveleri düşüp hafiflesin.Deli,kendisini bu sefer tam tasdikliyor."Bütün aracı civatalarına,somunlarına,vidalarına,en ufak parçasına kadar sökün,her vidadan 1 gram atarsak geriye kalan 40kg ıda atabiliriz".Mantıklı fakat uğraşlı bir iş.Mühendisler meseleyi daha fazla uzatmıyor ve girişiyorlar işe.İplikle kumaş dokur gibi aracı en ince ayrıntısına kadar dokuyorlar.Her parçayı hassas tartılarla ölçüp gram gram hafifletiyorlar.Sonunda tam 100kg atıyorlar araçtan."Madem Mazda 2'ye yaptık diğerlerine haksızlık olur" düşüncesi ile bütün araçlarına bir bir uyguluyorlar bu işlemi.

    Mazda 2,3,6 nın yeni kasalarına bakın hepsi eski kasalarından tam 100kg hafiftir.

    Dedikodular başlıyor tabi."Malzemeden çaldılar,dayanıklılığı azaldı bu araçların".Mazda "el mi yaman bey mi yaman" diyor.Sokuyor bütün araçlarını Euro Ncap'a.Eski kasaları 4 yıldız olmasına rağmen yeni kasalarının hepsi 5 yıldızı kapıyor.Donanımı yükseltiyorlar,konforu,sessizliği,güvenliği her şeyi geliştiriyorlar tüm bunlara rağmen ağırlığı azaltıyorlar.İşte başarı budur.
    2 tonluk araca 500hp motor koymak tamam ama ağırlığı azaltmanın zorluğu başka.Ama yapıyor bu adamlar."


    Mx-5'i 850kg 275hp yaparak (0-100 3sn) Britcar: British Endurance Championship yarışında Ferrari,Porsche gibi araçlara kafa tuttu Mazda.


    Tabi ağırlık tanımına farklı açılardan bakan insanlarda günümüzde halen mevcut.


    Bakınız:@teaman1977
    http://forum.donanimhaber.com/m_37733854/mpage_1/f_/key_teaman1977//tm.htm#37817551




  • ağır araba daha oturaklı daha güvenli gidiyor ama
  • Buyurun araçtaki malzemelerin ağırlığa oransal olarak dağılımı:

     Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?


    Otomobiller ağırlaştıkça yakıt tüketimleri de aynı oranda artıyor:

     Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Buyurun araçtaki malzemelerin ağırlığa oransal olarak dağılımı:

     Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?


    Otomobiller ağırlaştıkça yakıt tüketimleri de aynı oranda artıyor:

     Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?





    demekki karoser ile ilgili ağırlık artışı ön planda, bunu azaltmaları lazım, ağır araba güven veriyor meselesindeki yol tutuş faktörü, aerodinamik unsurlarla halledilir, spoiler vs...




  • aerodinamik unsurlarla yol tutuşu sağlamlaştırmak için belli bir hız lazım günlük araçlarla bu mümkün değil

    sert süspansiyon konulsa kasa 800-900 kilo olunca kibrit kutusu gibi zıplayan bir araç elde edilir ki bunu normal yollarda kullanmak mümkün değil

    onun için markaların böyle bir şey amaçladığı sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    aerodinamik unsurlarla yol tutuşu sağlamlaştırmak için belli bir hız lazım günlük araçlarla bu mümkün değil

    sert süspansiyon konulsa kasa 800-900 kilo olunca kibrit kutusu gibi zıplayan bir araç elde edilir ki bunu normal yollarda kullanmak mümkün değil

    onun için markaların böyle bir şey amaçladığı sanmıyorum


    düşük hızlarda aracın hafif olması zaten yok tutuşu çok etkilemez, 1000kglik araçlarda gayet iyi yok tutuyordu, ağırlık dağılımı gibi şeyler daha önemli... accent kullandım mesela 10 gün , araç kaç kilo bilmiyorum çok hafif değildir herhalde, ama astra g kasaya göre yol tutuş bakımından kıyaslanamaz...
  • Hafifletecek malzeme var ama maliyeti düşürecek veya aynı kılacak hafifletici malzeme yok.
  • Artan donanım da etki etse de her yeni kasada artan boyutlar nedeni ile ağırlık da artmakta.

     Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?
  • astra g kasa 1080 diye hatırlıyorum, h kasa yeni aldım 1300 küsür kilo
  • Ağırlık arttıkça yol tutuş iyileşmez, kötüleşir. Bu "doğru bilinen bir yanlış" tır.
  • +donanım vs . yalıtım malzemeleri. mesela 98 model carina 1100 kg. şimdi corolla bile bundan fazladır. sanırım araçların boyutlarının artması gibi buda. boyut arttıkça ağırlıkta artıyor.
  • AutoShow'da Mazda 900 kg'lık aracıyla hiç müşteri çekememişti. Çünkü aracın eteğinden yukarıda hiçbirşeyi yoktu. Hafifleticem diye dikiz aynası bile yoktu aracın. Eskiden arabalar hafifti doğru ama güvensizdi. Günümüz araçları daha güvenli ama eski araçlara göre de haliyle daha ağır.


    AutoShow 2010'da kendi çektiğim fotoğraf > Mazda MX-5 Superlight [Tasarımcısı bir Türk'tür : Hasip Girgin]


     Teknoloji ilerliyor arabalar neden hafiflemiyor?
  • MAZDA FAZLASIYLA HAFİFLİYOR =))
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.